Gathering of Tweakers

Quicksearch
Voor diegene die het al gemerkt hadden: RTL deed het niet meer goed in XOT. Ik heb het net gefixed en het bijgewerkte kanaal kan via de Auto Updater worden binnengehaald.

Dan nog een update met betrekking tot de nieuwe player van de NOS (pilot.omroepplayer.nl): ik heb ze inmiddels al 2x gemaild. Na de eerste keer 3 weken gewacht en geen reactie. Dus nogmaals gemaild. Hierop kreeg ik een reactie met excuses en de melding dat mijn mailtje was doorgestuurd naar het technisch team. Nu, 2 weken verder, nog steeds geen reactie. :'(

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.1.0. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R10008.

quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:03:
Dat is zeker interesting... Op een removable harddisk kan je bij iedereen met een pc aan de tv ff je mediacenter + videofiles bekijken. erg lekker. het kan zelfs op een ipod blijkbaar (die als removable drive gebruiken...)

[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Super bizar, heb mn router gereset, en alles werkt! Kan mn files op mn usb disk zien!

Thx voor de moeite!

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)
ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.
quote:
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:
[...]

ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.
Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)
de reden waarom het 'enkel' met nvidia werkt is omdat alle andere drivers eruit gehaald zijn. Het is mogelijk de intel drivers te enable, lees het xbmc forum is tegoei..

Ati is gewoon niet goed ondersteunt door XBMC ansich (kijk maar naar de devers hun opinie.. ze raden allemaal nvidia en bieden ati as if aan).

Ati zal ook wel werken maar allemaal wat minder makkelijk... (denk dat geen enkele dever een ati kaart heeft en dat ook een van de redenen is)

Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:43:
Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?
In het speciale Aeon deel van de instellingen. Dit zijn de skin-specifieke instellingen, daar kun je de link invoeren. Sterker nog, waar het ergens in de xml verwerkt zit heb ik niet kunnen vinden....

Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)

Fire69 wijzigde dit bericht 24-07-2008 00:34 (32%)

quote:
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:35:
Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)
Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*

in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)

@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash

Ik heb het script geinstalleerd om tv gids te raadplegen.

Is dit script er ook maar dan voor de belgische zenders?
Zelfde met radiozenders, kun je op belgische posten streamen?

quote:
berties schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:10:
[...]

Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*

in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)
Waarom? Grep for Windows :P

Zal het eens bekijken vanavond, bedankt :)
quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 03:01:
@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash
Ik zou het eens testen, maar heb nu een laptop met nvidia erin, dus is het sowieso geen probleem meer :)
Nu alleen nog eens een stick groter dan 128MB aanschaffen :+

Fire69 wijzigde dit bericht 24-07-2008 20:29 (31%)

Mr. Saxon

Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?

T3CH weet ik niet, maar in Windows kan ik ook nog enkel iso's starten, VIDEO_TS doet hij niks mee.

quote:
Young_David schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?
Is al opgelost zie;
T3CH XBMC 2008-07-15 SVN rev14095-FIXED

Poeier wijzigde dit bericht 24-07-2008 22:15 (5%)

quote:
Aub even de link wegwerken.... dat mag vast niet ... :X

quote:
Young_David schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
:X reeds opgelost :z

ratqz wijzigde dit bericht 24-07-2008 23:08 (29%)

Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/G:\mp3\</path>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.

52 30 N, 5 45 E

Het is sowieso niet mogelijk om backward slashes gebruiken in de <path> en daarnaast moet je mp3 map ook gedeeld zijn in windows.

The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker

quote:
Superoffie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.
Zonder nu meteen lomp over te komen (en heel erg off-topic gaan over windows filesharing): misschien dat voor een hoop mensen windows filesharing iets te veel problemen oplevert.

Waarom dus niet gewoon ccxstream installeren. Dit is een streaming servertje speciaal voor XBMC. Je installeert het op je windows pc en maakt met de GUI mappen aan. XBMC autodetect je ccxstream server automatisch en kan er dan van lezen. Hier lees je er meer over: http://xbmc.org/wiki/?tit..._on_your_Windows_computer

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.1.0. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R10008.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Networkshares herkende hij hier meteen, dus snap niet waarom mensen omslachtig zouden moeten doen met extra programma's :). Hier ging het vlekkeloos iig.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!

quote:
Poeier schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:43:
Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!
bij mij ook, maar ja, kennelijk niet overal. CCXstream is speciaal voor XBMC ontwikkeld en werkt gewoon voor iedereen! Ik hou het zelf lekker bij shares, werken prima als je weet hoe.

quote:
Superoffie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
[...]
[...]
Zoals reeds gezegd, dat gaat dus niet werken :P

Je moet op je pc de folder g:\mp3 sharen (rechtsklikken op de folder en 'sharing and security' kiezen als je 'n engelse windows hebt)
De naam die je daar aan die share geeft, moet je dus in je source gebruiken.
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/naam van de share die je gebruikt hebt</path>

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws