Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben een tijdje geleden gaan samenwonen en heb nu eindelijk (net als in mn studentenhuis) weer een xbmc draaien. Nou wil ie alleen geen van de scripts (die er op stonden en die ik er zelf opgezet heb) draaien. Maar de weer dingen en shoutcast streams doen het wel.

Hij is gesoftmod - geen idee waarmee.
Er staat een recente versie van XBMC op - Gasgiver XBMC 2.0 Release 09.Jan.2008

heb oa. dit script geprobeerd : XOT-Uzg.v3.0.0b2.7z (uitzending gemist)

Logfile zegt:

22:03:13 M: 42196992 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:03:13 M: 42196992 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:03:19 M: 42201088 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:03:19 M: 42201088 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:03:23 M: 42201088 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:03:23 M: 42201088 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:04:25 M: 42090496 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:04:25 M: 42090496 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:13:44 M: 43601920 ERROR: Server returned: 302 Found
22:13:45 M: 43593728 NOTICE: HDD: SMART is supported.
22:13:45 M: 43593728 NOTICE: HDD: SMART is enabled.
22:14:01 M: 43585536 ERROR: Server returned: 302 Found
22:14:16 M: 43581440 ERROR: Server returned: 302 Found
22:14:31 M: 43577344 ERROR: Server returned: 302 Found
22:14:47 M: 43573248 ERROR: Server returned: 302 Found
22:15:02 M: 41951232 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:15:02 M: 41951232 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:15:08 M: 43593728 ERROR: XFILE::CFile::Delete - Error deleting file Z:\4a9b37bc.fi
22:15:09 M: 41943040 ERROR: LoadLibrary('python24.dll') failed
22:15:09 M: 41943040 FATAL: Python: error loading python24.dll
22:15:55 M: 43065344 ERROR: Server returned: 302 Found
22:16:11 M: 43556864 ERROR: Server returned: 302 Found
22:16:26 M: 43552768 ERROR: Server returned: 302 Found
22:16:41 M: 43548672 ERROR: Server returned: 302 Found
22:16:56 M: 43544576 ERROR: Server returned: 302 Found
22:17:12 M: 43540480 ERROR: Server returned: 302 Found
22:17:27 M: 43536384 ERROR: Server returned: 302 Found
22:17:42 M: 43532288 ERROR: Server returned: 302 Found
22:17:57 M: 43528192 ERROR: Server returned: 302 Found
22:18:13 M: 43524096 ERROR: Server returned: 302 Found
22:18:28 M: 43520000 ERROR: Server returned: 302 Found

Iemand pointers of heb ik gewoon een brakke release van xbmc te pakken?
Ik heb nu al een aantal keren problemen gehad dat ik mijn instellingen kwijt ben nadat ik een nieuwe release van XBMC erop zet. Wat is nou de correcte manier om een nieuwe release erop te zetten?

1. XBMC weg behalve Userdata, daarna complete nieuwe release erop (waarbij dus de userdata uit de release mijn eigen userdata over schrijft)
2. XBMC weg behalve Userdata, daarna complete nieuwe release erop zonder de Userdata uit de release mee te nemen
3. mijn Userdata backuppen, XBMC weg, nieuwe release erop en met mijn Userdata de Userdata van de release overschrijven..

Of is er miesschien nog een andere manier...

Alvast bedankt..

Ernieball_d wijzigde dit bericht 19-01-2008 09:04 (19%)

DoS porfavor

optie 2 en 3 zijn ongeveer hetzelfde..

ik gebruik altijd optie 2.. alle mappen weg behalve UD, alles van locale PC naar XBox FTPen behalve UD

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
Spam schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:16:
ik krijg al een tijdje de IMDB koppeling al niet meer werkend. Ik heb internet connectie (RSS + weather + XOT werkt) maar ik kan als ik een film selecteer niet meer movie info oproepen. Heb de build van 07-11-2007. Er zit ook een optie om aan een library toe te voegen maar dat was voorheen niet nodig.
Kan iemand mij helpen ?
Je kan hiermee problemen krijgen als de partitie waarop xbmc staat vol is. Dan haalt ie geen imdb info meer op. De truuk is sinds een tijdje al dat je voor de map waar je films instaan eerst de inhoud moet bepalen. Dat doe je via witte toets > inhoud bepalen. Dan kies je voor movies > imdb en dan ok. Dan kun je met witte toets voor elke film imdb info ophalen. Voor series kan dit ook, dan moet je inhoud ff op tvshows zetten.

Films in de bibliotheek kan je ook de tag "bekeken" geven (via witte toets). Het mooie aan die bieb is toch dat ie alle films die je had onthoudt... Met de tag bekeken kun je kiezen voor hide viewed items en dan zie je de bekeken films niet meer, maar kan je nog wel eens terugkijken. Kan je ook nog patsen tegen vrienden met die 100-en films in je bieb.

Voor het updaten van xbmc met behoud van userdata. Kopieer ff de map userdata van de xbox naar pc. Als je een nieuwe release hebt heb je een map xbmc op je pc staan. Kopieer dan alvast ff die userdata naar die map xbmc op je pc. Vervolgens transfer je de met jouw userdata geupdate xbmc van je pc naar je xbox. Gaat bij mij altijd flawless. Dit is het mooie aan xbmc, je kan de hele inrichting al verzorgen voordat je m naar je xbox transferred. dus op de pc al de scripts en skins en dergelijke erin zetten.

Mar2zz wijzigde dit bericht 19-01-2008 10:38 (17%)

Grrrrr.... heb gisteren de componentkabel van Konig binnengekregen en aangesloten en ten dele tevreden....
Na het opstarten van de xbox met de componentkabel (in 576i pal) vond ik dat het beeld er niet mooier op geworden was. De kleuren waren iets minder mooi en de resolutie leek lager (kan natuurlijk niet maar alles was blokkiger). Het lijkt er dus op dat de kwaliteit van mijn scart kabel beter is dan die componentkabel (beide in pal 576i).
Vervolgens natuurlijk naar enigma om de xbox op NTSC te zetten, dat gaat goed met een softreset en vervolgens geeft mijn xbmc (T3CH release) geen 720p en ook geen 1080i (ja heb deze opties aangezet in de instellingen).

Over de beeldkwaliteit tijdens een film ben ik gematigd tevreden; het beeld is er niet heel veel op vooruit gegaan (soms maar niet altijd kun je merken dat de kwaliteit iets hoger is). Dus daaruit maak ik op dat de upscaling van mijn tv aardig goed is. De bron blijft natuurlijk 576i pal. en als dat geupscaled wordt naar FULL HD dan doet mijn tv dat niet echt slechter dan de xbox zelf.
De de-interlacing wordt door de xbox beter uitgevoerd dan door mijn tv moet ik zeggen. Daarin is de kabel dus ook een uitkomst.
Begrijp me niet verkeerd, voor de 15 euro van die kabel (bol.com) vind ik het zeker de moeite waard (beter menu, mooiere ondertitels betere kwaliteit fotos, soms iets beter beeld en betere de-interlacing).

Maar ik blijf twee problemen houden;
- ten eerste na harde reboot blijft de instelling van de xbox niet in NTSC maar springt terug naar PAL. Ik heb dit probleem eerder voorbij zien komen en heb het volgende al geprobeerd; andere enigma versie (1.6 final), eprom_nul bestand op e:/ (of iets dergelijks, zie post aantal maanden terug), config magic) niets helpt, na harde reset gewoon weer PAL.
- de T3CH release geeft geen 720p of 1080i menu omgeving. Dit lukt in de bigfoot release wel..?? Ik dacht dat de bigfoot release gebaseerd was op de T3CH. De PM III skin gaat bij BF87 gewoon naar 1080i en ik moet zeggen, dat ziet er leuk uit. Maar die Xypher skin.....die is echt om van te smullen zo strak in 1080i. Meesterlijk moet ik zeggen, ook fotos bekijken, de ondertiteling in films, en scherpte van de iconen zijn erg goed.

Voor het tweede probleem lijkt me de oplossing simpel, ik ga gewoon de BF87 release gebruiken >:)
Maar voor het eerste probleem heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

En toen lag mijn xbox weer in de soep....
Ik las dat een mogelijke oplossing voor het "na reboot geen NTSC maar PAL" probleem zou kunnen liggen in het gebruiken van de uxe-complete mod (of hoe zeg je dat...), heb met de slayers-cd gespeeld en nu boot mijn xbox weer alleen maar het standaard MS dash. Gecopieerde cds/dvds pakt hij niet meer....
Dat wordt weer hotswappen...

Volgens mij is dat omdat je een softmod gebruikt. Kijk eens op de site van Schweino, daar kan je een aangepast ms-dashboard vinden.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:05:
Volgens mij is dat omdat je een softmod gebruikt. Kijk eens op de site van Schweino, daar kan je een aangepast ms-dashboard vinden.
Die had ik gezien maar ik dacht dat het een alternatief was voor enigma. Gewoon een andere optie net als configmagic en enigma dus om de waarde van PAL naar NTSC te zetten. Maar als ik mijn box weer gesoftmod heb middels hotswap dan ga ik deze proberen. Gewoon als applicatie onder de e:/apps installeren en eenmalig runnen om van PAL op NTSC te komen?

Reg. datum: 19 januari 2008

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

ik heb op mijn xbox eerst evox geinstalleerd met de xbox_ultimate_4.0_Boot-cd, later las ik hier over XBMC en toen heb ik dat geinstalleerd zonder de oude te verwijderen (of ik deed iets anders fout).

Nu krijg ik de volgende foutmelding bij opstarten:
XBMC Fatal Load Error:
Q:\keymap.xml, Line 0
Failed to open file

Ik kan nog wel gewoon spellen en backups spelen, maar de Boot-cd pakt mn xbox niet (voor de foutmelding lukte het ook maar 1 in de 8 keer oid).

Wat kan ik doen om deze fout te verhelpen?
Moet ik de evox rescue cd van schweino proberen, of de HD rebuilder: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=203561

of moet ik iets anders doen?

Ter informatie: Ik kan niet FTP

Reg. datum: 17 september 2000

Gisteren na lange tijd weer eens geupdate, zonder problemen. NA het zien van de xypher skin die er ook maar op gegooid. Wat een gave skin! Ik heb alleen een heeel vaag probleem. Alles werkt naar behoren in de pmIII skin. Dus ook het streamen van mp3 van mijn nas. Als ik wissel naar de xypher skin is dat ineens niet meer mogelijk, terwijl het pad dus niet veranderd. Meer mensen met dit vage probleem?

http://specs.tweak.to/6635

Als ik mijn xbox weer aan de praat heb zal ik het eens testen maar ik weet dat die skin nog in het alpha stadium zit. Er zijn wel meer functies die nog niet helemaal of totaal niet werken. Zo kreeg ik de imdb info ook niet aan de praat.

Hoe kan ik shuffle mode aanzetten in XBMC?

quote:
DubbelU schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:00:
dit heet party modus in xbmc.... kan je vinden in de blibliotheek modus van de meeste skins

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Zoek eens op shuffle in dit topic...

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI
52 30 N, 5 45 E

quote:
DubbelU schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:00:
In het music menu op je witte knop drukken -> now playing -> shuffle inschakelen. :)

The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker

quote:
Stampre schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:52:
Gisteren na lange tijd weer eens geupdate, zonder problemen. NA het zien van de xypher skin die er ook maar op gegooid. Wat een gave skin! Ik heb alleen een heeel vaag probleem. Alles werkt naar behoren in de pmIII skin. Dus ook het streamen van mp3 van mijn nas. Als ik wissel naar de xypher skin is dat ineens niet meer mogelijk, terwijl het pad dus niet veranderd. Meer mensen met dit vage probleem?
Om Xypher goed te kunnen gebruiken, moet je eigenlijk al je settings cleanen...
Ik ben uiteindelijk maar met een schone installatie van XBMC begonnen, waarbij ik dus ook alles opnieuw moest instellen. Maar goed ik vind het de moeite waard voor deze skin ;)
Reg. datum: 17 september 2000

Ik las in de reamde van xephyr dat je alleen als je al een xephyr versie had je alles moest cleanen.
Maar dat ga ik dan wel eens doen als ik ergens veel tijd heb gevonden.

http://specs.tweak.to/6635

Ik heb een nieuwe BF-release erop gegooid en als ik nu een DVD (uit rar,iso of vob's) wil streamen uit m'n netwerk, duurt het minimaal 10 minuten voordat ie begint te spelen, uiteraard heb ik dit maar 1x aangekeken, echt heel vaag, dacht eerst dat het aan de DVD zelf lag, maar heb het nu bij 2 films mogen aanschouwen.

Iemand enig idee ?

Canon 5D + een berg lenzen. richardbakker.com

quote:
bakman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:17:
Ik heb een nieuwe BF-release erop gegooid en als ik nu een DVD (uit rar,iso of vob's) wil streamen uit m'n netwerk, duurt het minimaal 10 minuten voordat ie begint te spelen, uiteraard heb ik dit maar 1x aangekeken, echt heel vaag, dacht eerst dat het aan de DVD zelf lag, maar heb het nu bij 2 films mogen aanschouwen.

Iemand enig idee ?
Lijkt me eerder traagheid van je netwerk dan XBMC. Ik heb een t3ch release van vorige week en het duurt zeker niet langer dan enkele seconden.

quote:
bakman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:17:

Iemand enig idee ?
Misschien dat je hem uit een gecomprimeerde rar haalt en dat de tijd nodig is om de rar uit te pakken. Dit probleem heb ik in ieder geval niet bij niet-gecomprimeerde rar files (store).

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:05:
Die heb ik geprobeerd. Maar als ik die als app installeer en run krijg ik een fout 21. Daarna deze geinstalleerd op de c welke een onbruikbare xbox als resultaat gaf. Dus maar weer hotswappen, met als resultaat....een defecte hd. Andere hd er in, die is niet te locken...grrrrr. weer andere hd er in, gelocked met oude hdkey en nieuwe image er op... terug bij af maar dus nog steeds geen NTSC...
Hoe moet ik dat aangepaste dashboard gebruiken bij een softmod?

Reg. datum: 15 november 2001

Er is vandaag een preview gepost van de nieuwe xypher skin.
Heet nu Aeon, http://www.nashwanpower.com/download/aeonpreviewtest.ogg
Ziet er wel heel gaaf uit.
Bericht van de skinner:
quote:
This is just a test clip I did to get a feel for grabbing video. It's in Ogg Theora format so Windows users should download VLC player (http://www.videolan.org/vlc/) to view it. Assuming it works okay, I'll pretty it up tomorrow for the benefit of those without XBMC.

It also offers a glimpse of the new name, together with the URL for the website (which sadly won't be up this w/e as real life has had to intrude).

Download here

quote:
m3gA schreef op zondag 20 januari 2008 @ 09:22:
[...]

Lijkt me eerder traagheid van je netwerk dan XBMC. Ik heb een t3ch release van vorige week en het duurt zeker niet langer dan enkele seconden.
Dat is niet mijn netwerk, hoelang draai ik al xbmc ? een jaar of 2 ? Sinds de nieuwe release heb ik hier issues mee.

Er zit nog iets raars in, als ik naar "videos" ga dan word m'n scherm zwart, doe ik B en dan nog een keer, dan laat ie wel m'n videos zien.

*edit*

gevonden. ik vond in m'n logfile dingen als dit

12:26:46 M: 40419328 ERROR: CVideoDatabase::GetScraperForPath() failed
12:26:47 M: 40353792 ERROR: SQLite: Insertion failed because database is full
Query: SELECT * FROM sqlite_master WHERE type = 'table' AND name = 'version'
12:26:47 M: 40353792 ERROR: exception in CApplication::FrameMove()
12:26:49 M: 40353792 NOTICE: Attempting to update the database MyVideos34.db from version 13 to 14
12:26:49 M: 40333312 ERROR: SQLite: The database disk image is malformed
Query: UPDATE version SET idVersion=14
12:26:49 M: 40333312 ERROR: Can't update the database MyVideos34.db from version 13 to 14

schijnt dat de databasefiles corrupt zijn oid. Ik heb ze hernoemd zodat xbmc ze opnieuw aanmaakt; problem solved, alles streamt weer zoals voorheen 8) zwarte schermen ook weg :)

bakman wijzigde dit bericht 20-01-2008 12:40 (46%)

Canon 5D + een berg lenzen. richardbakker.com

quote:
Peedjeeh schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:57:
[...]

In het music menu op je witte knop drukken -> now playing -> shuffle inschakelen. :)
Koooning!!!! _/-\o_ _/-\o_

quote:
Tito129 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:04:
Er is vandaag een preview gepost van de nieuwe xypher skin.
Heet nu Aeon, http://www.nashwanpower.com/download/aeonpreviewtest.ogg
Ziet er wel heel gaaf uit.
Bericht van de skinner:

[...]
Dat is echt heel gaaf..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws