Reg. datum: 02 maart 2006
Toevallig vorige week net hetzelfde probleem gehad, dat kan dus niet met een afstandsbediening. Ik heb ook een controller gehaald bij de lokale boerquote:Zandhaas schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:03:
ik moest net andere xbox frisse installatie geven, Heb slayers 2.7
Enige stomme vraag: hoe krijg je voor elkaar als je bevesting op OK druk met afstandbediending?
Mijn controllers kabels zijn kapotgebeten door mijn lieve konijntje![]()
Anders straks bij lokale boer controller halen.
Wii code: 1183-0152-3434-6775 |
Werkt ook perfect met dvd's die op je hd staan. Ik stream normaalgesproken via kabels, wat ook wel aan te raden is als je dvd's gaat streamen Schweino was me voorquote:Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:59:
[...]
Mooi! En dat werkt ook met dvd's die op de hd van je pc zitten? Stream je wireless of met kabels?
Joh.. dat is wel ideaalquote:Schweino schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:
[...]
Er bestaat een WOL script (en ook een shutdown script) voor XBMC zodat je je PC vanuit XBMC aan kan zetten en uit kan zetten. Zo gebruik ik het altijd.
Heb een PC in de meterkast hangen en een xbox met XBMC in de woonkamer/slaapkamer/gamehoek op zolder staan. Vanaf elke lokatie kan ik mijn PC in de meterkast aan en/of uit zetten en content streamen naar mijn verschillende xboxen. Werkt ideaal.
Inside everyone there's a nut
Bij het opstarten expliciet kiezen voor dvdplayer gaat niet werken. dvdplayer is namelijk door het xbmc-team ontwikkeldquote:Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:25:
[...]
Ik heb het overigens na de tip van Fire69 te hebben gevolgd nog steeds niet voor elkaar om een andere dvd-player in xbmc te selecteren. Ik heb bij videoinstellingen naar verschillende xbe's (msdash, dvdx) laten verwijzen maar altijd blijft de default mplayer opstarten, ook al kies ik bij het opstarten van de video expliciet voor de dvdplayer. Iemand nog ideeen?
Je moet er echt voor zorgen dat het via het originele ms-dashboard gaat.
Als je nou het originele ms-dashboard start (via de filemanager) en er dan een dvd in stopt, wat gebeurd er dan?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Reg. datum: 14 april 2004
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Ik heb WOL ingeschakeld op mijn pc en een scriptje op de Xbox staan die hem wakker maakt. Hoef ik alleen maar mijn TV en Xbox aan te zetten. Als ik dan besluit om toch iets van mijn pc te gaan kijken kan ik 'em met een druk op de controller aanzetten.quote:PeaNutsss schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:39:
[...]
Ik heb zelf ook gewoon de standaard harde schijf in m'n xbox zitten en stream alles via het netwerk. Werkt perfect. Nadeel is wel dat je pc altijd aan moet staan (of aan moet zetten als je wilt gaan streamen)
Errug handig...
Reg. datum: 09 januari 2000
Hier staat een lijst van hd's waar het zeker mee zou moeten lukken.quote:Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:31:
Kan er ook een Barracuda ATA II in (30Gb)? Of mag ik dat hier niet vragen?
Reg. datum: 15 november 2006
Je kan toch niet elke willekeurige dvd-rom drive aan je xbox aansluiten? Tenminste dat is wat ik altijd heb gelezen/begrepen... Zou wel beter zijn, aangezien de mijne heel veel leesfouten geeft en ik dus steeds toegewezen ben op de drive in mijn pc.quote:Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:16:
Ligt aan je merk dvd-rom drive van de xbox welke media hij pakt (zie ook topicstart). Overigens kan je ook een normale dvd-romdrive van de pc eraan hangen, moet je wel ff stroom tappen van de harddiskstekker. Die dingen lezen alles.
Gisteren even aan de slag gegaan met de Xypher skin (klik)
Is toch ook een echte lust voor het oog, zeker in combinatie met de 'backpacks' (klik)
Wat betreft het MyTV script: ik begrijp dat de maker ervan asap met een nieuwe versie komt (klik)
Surineeslander wijzigde dit bericht 17-01-2008 14:29 (6%)
Ik heb een st330630a:quote:berties schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:17:
[...]
Hier staat een lijst van hd's waar het zeker mee zou moeten lukken.
Added Brand Model no. Size RPM Buffer Locking Program XBOX Posted by Comment #
1. 2003-09-04 Seagate ST330630A 30.61 GB 7200 2 MB No N/A Unk. SD_DRACULA... ''NOT LO... 0
2. 2005-04-18 Seagate ST330630A 30.61 GB 7200 N/A No 1.0A Unk. inx None 0
Page 1 of 1 Entries returned: 2
Zo te zien niet
Tuurlijk, je kan eender welke drive gebruiken. Je kan dan alleen geen (originele?) games meer spelen.quote:Surineeslander schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:27:
[...]
Je kan toch niet elke willekeurige dvd-rom drive aan je xbox aansluiten? Tenminste dat is wat ik altijd heb gelezen/begrepen... Zou wel beter zijn, aangezien de mijne heel veel leesfouten geeft en ik dus steeds toegewezen ben op de drive in mijn pc.
[...]
die Xephyr is echt ongelooflijk mooi, het is de enige skin (alpha6 had ik) die meerdere weken op mijn xbox gestaan heeftquote:
Wist niet dat ze ondertussen al aan de alpha8 zaten!
Gebruik jij het op een lcd in hd-mode? Op een gewone 16:9 tv was soms wel te zien dat het eigenlijk voor hd ontworpen was.
Is dit gewoon een Tv-gids voor op de xbox, of heb ik het verkeerd begrepen?quote:Wat betreft het MyTV script: ik begrijp dat de maker ervan asap met een nieuwe versie komt (klik)
Fire69 wijzigde dit bericht 17-01-2008 14:57 (47%)
Laatste keer dat ik een Xbox aan de binnenkant zag, zag ik dat de spannings-aansluiting van die DVD Drive geen gewone Molex-stekker was maar allemaal van die gele draadjes met een connector die ik nog nooit gezien had.. Die aansluiting zit in ieder geval niet op de optische drives in mijn pc.quote:Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Tuurlijk, je kan eender welke drive gebruiken. Je kan dan alleen geen (originele?) games meer spelen.
Dvd gaat dan wel niet meer automatisch dicht als je je xbox uitzet, maar of je het daarvoor moet laten...
Ik heb xbmc op mijn c schijf staan, en kan niet alle skins tegelijk erop zetten, want die c schijf is zo vol. Verder is alle ruimte voor apps, games, emulators en roms.
Mar2zz wijzigde dit bericht 17-01-2008 15:27 (28%)
Reg. datum: 27 juli 2005
Aan de standaard harde schijf (10 GB) heb je inderdaad genoeg wanneer je je media altijd van een computer, DVD en/ of USB-stick afspeelt.quote:Westmania schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:19:
Waar is een grotere harde schijf nou het belangrijkst voor? Alleen voor back up van films, games etcetera, of heb je m ook nodig voor die skins et cetera waar jullie over praten? (ofwel, heb je dan aan de standaard hd in je xbox niet genoeg?)
Mja, ik ben verwend met mijn chip denk ikquote:Mar2zz schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:24:
Je moet ook het stroomstekkertje in de original xboxdvdrom player laten zitten anders boot je xbox niet. Als je dit doet kun je allerlei soorten dvd-r+r rw cd-r +r rw gebruiken en xbmc opnieuw installeren/ftp'en. eitje.
Waarom zet je xbmc niet op je e:\ ? Staat die disk zo echt vol met al die spullen?quote:Ik heb xbmc op mijn c schijf staan, en kan niet alle skins tegelijk erop zetten, want die c schijf is zo vol. Verder is alle ruimte voor apps, games, emulators en roms.
Tijd voor een grotere disk dan
Reg. datum: 02 augustus 1999
Kan iemand mij helpen ?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Reg. datum: 26 november 2003
Ik stream al mijn films vanaf mijn pc alleen zo nu en dan gooi ik ook wel eens wat films weg.. Is er een manier om de films automatisch uit je bibliotheek weg te halen als hij ziet dat de source er niet meer is? Nu wis ik elke film apart uit de bibliotheek..
Reg. datum: 15 november 2006
Er zit daarvoor een optie ingebouwd in XBMC: Cleanup libraryquote:Ernieball_d schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:44:
Een vraagjuh..
Ik stream al mijn films vanaf mijn pc alleen zo nu en dan gooi ik ook wel eens wat films weg.. Is er een manier om de films automatisch uit je bibliotheek weg te halen als hij ziet dat de source er niet meer is? Nu wis ik elke film apart uit de bibliotheek..
Super! Dan gaat mijn gare drive er binnenkort uit. Kan ik tenminste beneden weer eens een dvdtje erin stoppen (scheelt weer wat trappenquote:Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
Tuurlijk, je kan eender welke drive gebruiken. Je kan dan alleen geen (originele?) games meer spelen.
Ik gebruik de skin nog op een oude tv (jammergenoeg). Op een LCD moet deze skin er helemaal machtig mooi uitzien.quote:Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
die Xephyr is echt ongelooflijk mooi, het is de enige skin (alpha6 had ik) die meerdere weken op mijn xbox gestaan heeft
Wist niet dat ze ondertussen al aan de alpha8 zaten!
Gebruik jij het op een lcd in hd-mode? Op een gewone 16:9 tv was soms wel te zien dat het eigenlijk voor hd ontworpen was.
Maar sinds fontscaling in XBMC is ingebouwd, kan je deze skin heel goed gebruiken op een oude breedbeeld.
Yep, klopt. (Deze heeft dezelfde layout als de tvgids van digitale tv, misschien wel eens gezien)quote:Fire69 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:50:
Is dit gewoon een Tv-gids voor op de xbox, of heb ik het verkeerd begrepen?
Surineeslander wijzigde dit bericht 17-01-2008 23:03 (64%)
Reg. datum: 09 januari 2000
User-data directory backupen, alles wissen en nieuwe build er op zetten, zie de eerdere posts om te zien waarop je moet zoeken om deze te vinden. Daarna user-data dir terugplaatsen en het probleem moet verholpen zijn lijkt me.quote:Spam schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:16:
ik krijg al een tijdje de IMDB koppeling al niet meer werkend. Ik heb internet connectie (RSS + weather + XOT werkt) maar ik kan als ik een film selecteer niet meer movie info oproepen. Heb de build van 07-11-2007. Er zit ook een optie om aan een library toe te voegen maar dat was voorheen niet nodig.
Kan iemand mij helpen ?
Reg. datum: 21 januari 2000
Ik kom alleen uit op 2 problemen..
1. Ik kan nergens meer de Deinterlace default op AUTO zetten. Of ik zit verkeerd te zoeken, maar kan die optie nergens meer terug vinden. Wel kan ik eenmaal als de film (DVD) gestart is de deinterlace van NONE op AUTO zetten, maar bij een volgende film staat ie weer vrolijk op NONE.
2. Met bladeren door menu's is de Xbox redelijk instabiel, als ik eenmaal een film of music playlist afspeel draait ie uren zonder problemen, maar zit ik een beetje door de menu's en playlists te bladeren wil de Xbox wel eens muurvast slaan. (niets doet het dan nog, alleen een cold reboot)
Iemand meer met deze problemen ?
Is een Xbox 1.6 met EvoxD8 bios en Avalaunch als startmenu.
(geen idee of het relevant is, probleem is zowel met PAL SD als in NTSC 720p en 1080i, aangesloten met zowel originele RGB SCART kabel en Koning Component kabel)
Onderin het menu waarin je dit instelt (tijdens het afspelen) staat als het goed is de optie "Set as default for all movies". Je tweede probleem weet ik helaas geen raad mee!quote:Madshark schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:01:
1. Ik kan nergens meer de Deinterlace default op AUTO zetten. Of ik zit verkeerd te zoeken, maar kan die optie nergens meer terug vinden. Wel kan ik eenmaal als de film (DVD) gestart is de deinterlace van NONE op AUTO zetten, maar bij een volgende film staat ie weer vrolijk op NONE.
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Dit topic is gesloten. ![]()