Gathering of Tweakers

Quicksearch
Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

@Amp: Er is ook een versie Youtube 2b, dit kan je downloaden op xboxscripts, of met het script xboxscripts. Die versie werkt voor mij wel, alleen vind ik de searchresults wat magertjes.

@Seninha: Volgens mij kan xbmc ook .srt laden voor af te spelen dvd's. Dus als je dvd's gaat kijken kan je altijd ff loeren op de subsites om tekijken of er ook een srt van die film of dvd is. Die worden wel heel mooi weergegeven.
Even een verzoekje, mochten jullie de release van bigfoot downloaden.
Gebruik dan aub de 2de mirror.
Aangezien dat het dataverkeer nu al vrijhoog oploopt.
Alvast bedankt.

quote:
Brantje schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:08:
Even een verzoekje, mochten jullie de release van bigfoot downloaden.
Gebruik dan aub de 2de mirror.
Aangezien dat het dataverkeer nu al vrijhoog oploopt.
Alvast bedankt.
Om de host te ontlasten verwijder ik voor een week de link naar je server :)

god's right foot

Mar2zz: zal dat eens proberen. Thanks

OFF TOPIC:
weet iemand waar ik een Xbox gameport verlengkabel kan kopen.
Wil namelijk de IR ontvanger omder mn Plasma hangen zodat de Xbox zelf uit het zich kan. (tot ik mijn plan om deze in een mooi HTPC behuizing te plaatsen gebeurd is)

Tot nu toe heb ik alleen controller verlengkabel gevonden maar dat kan ik dus niet gebruiken.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

offtopic:
@ xe0n, vennox en seninha: ik had precies hetzelfde probleem met de konig. Zie de post van whiteguy in een ander topic met hetzelfde probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25918862

Ik heb daarna een Big Ben verdeelkastje geprobeerd en mijn ervaringen in hetzelfde topic gepost:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29320841

Heeft even niet direct met xbmc te maken, maar wellicht helpt het jullie verder. (linkje naar dat Big Ben-kastje zet ik nog in dat topic, heb 'm van mijn broer)

Synthetika wijzigde dit bericht 14-01-2008 11:32 (3%)

quote:
seninha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:23:
[...]
OFF TOPIC:
Xbox gameport verlengkabel
controller verlengkabel
wat is het verschil? :?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

/* No comment */

quote:
De meeste controller verlengkabels zijn met die kleine stekker die vlak bij de grote stekker zit.
deze:
http://datorfixarna.com/catalog/images/103155049.jpg
Je moet deze hebben:
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/40000102/Images/xbox-exten.jpg

Ik weet niet waar je dat zou kunnen krijgen, misschien kan je even op ebay kijken, daar kost het vaak geen rochel.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.

god's right foot

Ja, die onderste bedoel ik. Nu alleen nog eentje vinden :| Op ebay heb ik alleen de verlengkabel gevonden

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:52:
Ja, die onderste bedoel ik. Nu alleen nog eentje vinden :| Op ebay heb ik alleen de verlengkabel gevonden
http://www.free-box.nl/pr...Path/21_27/products_id/69
deze?

quote:
berties schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:04:
Relatieve verwijzingen gebruiken in plaats van absolute, dan kun je ze op beide locaties afspelen.
ahhh en hoe maak ik relatieve verwijzingen? En hoe zet ik trouwens shuffle aan tijdens mijn muziek?

/* No comment */

quote:
DubbelU schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:40:
[...]

ahhh en hoe maak ik relatieve verwijzingen? En hoe zet ik trouwens shuffle aan tijdens mijn muziek?
Met notepad, dan moet je bijvoorbeeld:

C:\Muziek\Band\01-nummer.mp3 veranderen in:

01-nummer.mp3
02-nummer.mp3

etc.....

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.

Op de pc gemaakte m3u-files afspelen met xbox gaat niet werken voor mp3 verzamelingen die op het netwerk staan en met de xbox aangeroepen worden, de xbox zal volledig vastlopen. Ik heb ook met notepad zitten stoeien zoals
//NAS/Muziek/Artiest - Album
x:/mijn muziek/artiest - album

Mocht je het wel aan de praat krijgen, dan wil ik het graag weten hoe je dat gelukt is!!!!
(open maar eens een op de xbox gemaakte m3ufile op je pc, staan allemaal vreemde tekens in, klopt niets van... )

Voor shuffle:
Vul je playlist vanuit je directories (selecteer nummers met de gele Y-toets), druk op zwarte toets, nu zie je op xbox de actieve playlist. Vink in linkerkolom willekeurig aan. klaar is kees. Sneller is Auto-dj (of partymode, weet de naam niet meer) die zit in de mediabibliotheek. Voor alle muziek gewoon autodj starte, voor specifiek, ga eerst een selectie maken op bv artiest of genre of jaar ofzo en start dan autodj.

Mar2zz wijzigde dit bericht 14-01-2008 13:53 (43%)
Reden: shuffle

god's right foot

quote:
Ja, dat is hem. Wel vaag dat ze deze controller extension cable noemen. Als je in Google zoekt krijg je de ene keer deze te zien en de volgende keer de andere type met aan de ene kan een ronde stekker. :|

Heb nu een Ebay winkel gevonden in Nederland die de juiste kabel verkoopt. Ben benieuwd of ze iets op voorraad hebben (moet er namelijk 2 hebben ivm afstand die ik moet overbruggen)

quote:
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:35:
Op de pc gemaakte m3u-files afspelen met xbox gaat niet werken voor mp3 verzamelingen die op het netwerk staan en met de xbox aangeroepen worden, de xbox zal volledig vastlopen. Ik heb ook met notepad zitten stoeien zoals
//NAS/Muziek/Artiest - Album
x:/mijn muziek/artiest - album

Mocht je het wel aan de praat krijgen, dan wil ik het graag weten hoe je dat gelukt is!!!!
(open maar eens een op de xbox gemaakte m3ufile op je pc, staan allemaal vreemde tekens in, klopt niets van... )

[.....]
Het lukt wel, alleen moet je de playlist/m3u dan op dezelfde netwerkdrive zetten (zoals in die voorbeeld op x:
Dan kun je dus de m3u file in dezelfde directory zetten als de mp3 files of een relatieve verwijzingen maken. vb;
/Muziek/playlists (die bevat je playlist files)
/Muziek/Albums/Artiest1/Album1/1.mp3 (de mp3tjes zelf)

in de map /Muziek/playlist maak je een m3u file aan met daarin;
../Albums/Artiest1/Album1/1.mp3
../Albums/Artiest1/Album1/2.mp3 (enz).

Werkt prima

Ander voorbeeld;
/Muziek (die bevat je playlist files)
/Muziek/Albums/Artiest1/Album1/1.mp3 (de mp3tjes zelf)

in de map /Muziek/playlist maak je een m3u file aan met daarin;
Albums/Artiest1/Album1/1.mp3
Albums/Artiest1/Album1/2.mp3 (enz).

Werkt ook prima.
Zolang je dus niet van drive/netwerkshare hoeft te wisselen (mp3 en m3u op andere share) werkt het prima.

Ik hoop dat dit werkt, ik heb het altijd op dezelfde share/drive staan. Dus gewoon de map/map/.mp3? in een file zetten zonder verwijzing naar schijf ofzo? Of is het /map/map/.mp3?

Je bent mijn held als dit werkt!
quote:
Mar2zz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:42:
Ik hoop dat dit werkt, ik heb het altijd op dezelfde share/drive staan. Dus gewoon de map/map/.mp3? in een file zetten zonder verwijzing naar schijf ofzo? Of is het /map/map/.mp3?

Je bent mijn held als dit werkt!
map/map/
Kies je voor /map/map dan wordt het juist weer absoluut (immers / is de rootdirectory (linkje) en je geeft iets aan ten opzichte van die rootdirectory, namelijk in de dir: "map" onder de rootdirectory. Heb je het over "map/map" dan maakt het niet uit in welke directory je zit (root of niet) je gaat gewoon twee niveau's dieper naar map.

Hoop dat dat een beetje duidelijk is.

Oh ja, natuurlijk niet alleen maar "map/map/file.mp3" in de m3u file zetten, moet denk ik nog wel meer info in. Beter kun je een gemaakte m3u aanpassen en daar de relatieve links in zetten.

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:10:
[...]

Om de host te ontlasten verwijder ik voor een week de link naar je server :)
Ik heb op mijn webserver nog wel een aantal GB (4000 GB/maand) download quota over.
Ik wil deze ook wel beschikbaar stellen voor de download...

quote:
probyse schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Ik heb op mijn webserver nog wel een aantal GB (4000 GB/maand) download quota over.
Ik wil deze ook wel beschikbaar stellen voor de download...
Heel tof dat je het aanbiedt, ik heb geen exacte cijfers maar ik weet dat het om tientallen GB's per maand gaat. En dan staat hij ook nog op Usenet. Dus ik ben bang dat je zo door die 4GB heen bent...
Ik houd het dus denk ik gewoon bij 2 mirrors (of eigenlijk dus 3) want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je website straks op zn gat ligt omdat je door je dataverkeer heen bent...

Zijn er nog mensen die weleens op xlink kai zitten met hun xdoos? heb het sinds kort aan de praat (xbmc-controlled) en heb ff de veel op xlink gespeelde spellen op de schijf gezet (forza, topspin, halo2, cod3). Zijn er nog veel gotters actief daar of niet? Er zijn wel een paar hele oude topics hierover, maar niets recents op got. Mijn nick daar is ook Mar2zz (of MarZzz, weet nie zeker).

Berties ik heb het gevoel dat je mijn held gaat zijn... Eindelijk mijn foobarplaylisttree-playlists (scrabble that!) op de xbox aan de praat krijgen...
a.k.a Nilz

quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Heel tof dat je het aanbiedt, ik heb geen exacte cijfers maar ik weet dat het om tientallen GB's per maand gaat. En dan staat hij ook nog op Usenet. Dus ik ben bang dat je zo door die 4GB heen bent...
Ik houd het dus denk ik gewoon bij 2 mirrors (of eigenlijk dus 3) want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je website straks op zn gat ligt omdat je door je dataverkeer heen bent...
4000... toch mooi lijkt me (geen 4 dus)

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

quote:
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:32:
[...]

4000... toch mooi lijkt me (geen 4 dus)
4000 GB!? Wacht even... =P
Mijn fout... Probyse heeft mail...

Reg. datum: 02 augustus 1999

Is het eigenlijk ook mogelijk om een share naar een XBOX map te maken (ipv andersom). Zoiets van een Samba dienst op XBMC. Of is FTP de enige mogelijkheid ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Voor zover ik weet niet, xbmc bevat alleen een smb/samba client en geen smb/samba server. Misschien in de vorm van een script? Maar ik ben het nog nooit tegen gekomen.

Is het mogelijk XMBC te updaten wanneer deze draait.
ik heb hem nl. als mijn main dash. Of moet ik dan ff dat cdtje bakken en dan upgraden?

Of dat echt lekker werkt weet ik niet, uit voorzorg heb ik evo-x geinstalleerd (standaard dash is xbmc, maar evo-x zit onder e:/apps/).
Ik start via xbmc dan even evo-x en backup mijn user-data en scripts dir. Vervolgens xbmc in geheel verwijderen, nieuwe xbmc uploaden en backup terug zetten. Xbxo uit en weer aan....tada!!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws