Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bigfoot87 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:53:
[...]

Het heet natuurlijk niet voor niets een alpha ;)
Ik ga er zelf een HD-tv voor kopen.
Ik zal en ik moet deze schoonheid aanschouwen! :P
Kan het me helemaal voorstellen, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit ergens een mooier media center heb gezien dan xbmc met aeon.
Het menu in 1080i en video geupscaled naar 1080i ziet er echt super uit op mijn full-hd tv. Ik heb zelden ergens iets beters gezien. Zelfs sommige middelmatige hd-ready tvs met een media center op 720p (waarvan de source dus ook 720p is) ziet er minder mooi uit.
Voor nu neem ik het voor lief dat ik geen hd materiaal af kan spelen....
xbmc met aeon in 1080i op een fullhd tv is tot nu toe de beste optie naar mijn mening.

Waar hebben jullie Aeon gedownload? (of kijk ik over een linkje heen?) De site werkt nog maar half op het moment.

quote:
berties schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:53:
[...]

Deze methode heb ik nu ook nogmaals geprobeerd, de eerste keer lukte het niet. Maar dat zal liggen aan het feit dat mijn originele hd defect was en er nu een "nieuwe" in zit. Deze is 120Gb ipv 8 en dus werkte het niet. Eerst weer de 120 "origineel" aan de praat gekregen, deze verwerkt in ndure en daarna die opnieuw installeren. Het lijkt nu te lukken en hij start ook op. Voor zover ik kon zien kwam ik in evo-x en was dit NTSC!!!!! jaaaaaa... maar toen moest ik naar mijn werk. Zal straks even kijken of het ook echt gelukt is... (en hoe ik weer direct tot xbmc als opstart-dash kom, en daarbij toch mijn NTSC behoudt). Weet hoe het in eerste instantie werkte met een shortcut maker. Maar moet nu nog even uitzoeken wat mijn huidige startup dash is om deze door de shortcut maker te vervangen..
Update komt later!
Ik heb zelf ook wat bestanden gevonden onder mijn e schijf: EEPROM_OFF.BIN (gewoon tekstbestandje met die naam aangemaakt). Misschien helpt dat ook nog.
quote:
Mar2zz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:11:
Is die Aeon nou de new clothes of the king of staat er nou nog een bijzonder spannende skin te wachten waarover ze nog niets kwijt willen op xboxscene? Ik ben benieuwd of het nog mooier kan dan aeon.
Ja deze is nog volop in ontwikkeling en dat zal wel nog even duren. Uiteraard zullen er wel een aantal kleine overlappingen zijn aangezien djh deels beinvloed is door eerder mockups van project-fluid en het team natuurlijk door zijn werk. Oja, het kan mooier :p

quote:
Is die Aeon nou de new clothes of the king of staat er nou nog een bijzonder spannende skin te wachten waarover ze nog niets kwijt willen op xboxscene? Ik ben benieuwd of het nog mooier kan dan aeon.

@ darkshadow: je kan je library heel snel vullen met dummyfilms en daar de info van ophalen op imdb. dan heb je in ieder geval wat voor die videowall, dat ziet er namelijk erg mooi uit (al denk je natuurlijk naar boven en beneden en opzij te kunnen scrollen, tenminste zo lijkt het, je kan alleen opzij). Dummyfilms maak je door een kladblokfile te renamen naar bv The Departed.avi en dan heb je een 1kb film, maar xmbc denkt dat je een gewone file hebt en zal m zo behandelen.

In de settings van aeon (klikken op xypher dus) kun je locaties aanpassen (daar in de buurt waar je ook die backgrounds linked aan movies, tvshows, etc). Let wel op, je past ze ook aan voor je andere skins als je dat doet, dus moet dat erna ook weer overnieuw.
Bedankt voor de tips. Gaat het aanmaken van een library automatisch? En hoe vraag ik dan imdb info op? Ik ga er direct mee aan de slag!

@bigfoot, het ziet er super uit op hdtv, absoluut het waard.Ook eigen foto's kunnen heel mooi aandoen.
quote:
Mantis schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:43:
[...]

Ja deze is nog volop in ontwikkeling en dat zal wel nog even duren. Uiteraard zullen er wel een aantal kleine overlappingen zijn aangezien djh deels beinvloed is door eerder mockups van project-fluid en het team natuurlijk door zijn werk. Oja, het kan mooier :p
Nauwelijks, ik ben compleet overdonderd hierdoor, ik ken niets en geen enkele andere skin op welk mediacenter systeem dan ook die mooier is dan dit. Als MS dit had met mediacenter was het nu in iedere huiskamer aanwezig. Vooral vet dat je je achtergronden mooi kan customizen.
quote:
Nee, de skin die echt indruk moet gaan maken zijn ze nog mee bezig.
En niemand weet hoe ver ze er mee zijn aangezien het de afspraak is dat niemand er iets over zegt totdat de skin klaar is. (Waar ik blij mee ben als ik even terugdenk aan de release van Mc360 die een half jaar later dan aangekondigd uit kwam)

Hier vind je een aantal screenshots, maar dit waren de allereerste ideeën voor een nieuwe skin en daar is het team op verder gegaan zeg maar. Het zou zomaar kunnen dat het er helemaal heel anders uit gaat zien. Alle grote namen (behalve Blackbolt die eerst zijn eigen skin Ex af wil maken) doen er aan mee.

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 21-01-2008 19:58 (5%)

Ik heb dus wat dummyfilms gemaakt, maar ben er niet over uit hoe ik normaal info kan ophalen van imdb. Met de info knop moet ik een naam opgeven en dan vraagt hij direct weer naar een naam, ik heb het idee dat die functionaliteit gewoon niet werkt. Misschien ligt het aan mn build, maar dat is wel de allerlaatste tech.
god's right foot

quote:
berties schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Kan het me helemaal voorstellen, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit ergens een mooier media center heb gezien dan xbmc met aeon.
Het menu in 1080i en video geupscaled naar 1080i ziet er echt super uit op mijn full-hd tv. Ik heb zelden ergens iets beters gezien. Zelfs sommige middelmatige hd-ready tvs met een media center op 720p (waarvan de source dus ook 720p is) ziet er minder mooi uit.
Voor nu neem ik het voor lief dat ik geen hd materiaal af kan spelen....
xbmc met aeon in 1080i op een fullhd tv is tot nu toe de beste optie naar mijn mening.
Ik heb ook XBMC op 1080i gezet de eerste keer dat ik mn component kabel binnen kreeg maar vond mn menu toch ergtraag en zwaar gaan. Heb geen films afgespeeld.
Tevens liep alles steeds weer vast.

Vraag me af hoe het bij jou loopt??
Want je heb gelijk, op 1080i zit XBMC er gewoon erg gelikt uit :P

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:58:
[...]

Ik heb ook XBMC op 1080i gezet de eerste keer dat ik mn component kabel binnen kreeg maar vond mn menu toch ergtraag en zwaar gaan. Heb geen films afgespeeld.
Tevens liep alles steeds weer vast.

Vraag me af hoe het bij jou loopt??
Want je heb gelijk, op 1080i zit XBMC er gewoon erg gelikt uit :P
Ben nog in de test fase zullen we maar zeggen. Ben nu bezig om nieuwe BF87 release er op te zetten en aan te passen aan mijn config. Maar ik had wel al de indruk dat xbmc onder PMIII trager werkt dan met de aeon skin. Over een paar dagen kan ik er meer van zeggen.

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

quote:
DarkShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:21:
Ik heb dus wat dummyfilms gemaakt, maar ben er niet over uit hoe ik normaal info kan ophalen van imdb. Met de info knop moet ik een naam opgeven en dan vraagt hij direct weer naar een naam, ik heb het idee dat die functionaliteit gewoon niet werkt. Misschien ligt het aan mn build, maar dat is wel de allerlaatste tech.
Je moet voor de map waar je die dummys in hebt eerst de inhoud bepalen en op movies en imdb bv zetten. daarna kan je pas info ophalen en thumbs.

Mantis weet meer want hij zit in project fluid... De man van de vinci-skin... Een teaser zou niet slecht zijn... Is project fluid vooral xbox of ook weer met extra linux-xbmc stuff die op xbox niet kan?
Weer een update in het PAL -> NTSC drama

Ik heb nu een volledig nieuw ndure er op staan. Alles werkt naar behoren, behalve....

Als ik evolution-x opstart zegt mijn tv een 480p signaal binnen te krijgen. Ik dacht nog even, ik ben er....
Ik dacht gewoon de 480p 720p en 1080i aan te vinken maar dat lukt dus niet.
Op naar enigma en die geeft vreemd genoeg aan dat de xbox op PAL staat (waarom zegt mijn tv dan 480p?? Kijkend naar de beeldverhouding (breedte/hoogte verhouding) lijkt het meer op NTSC dan op PAL). Dus met enigma op NTSC zetten, softreboot en ja hoor de xbox kan in 480p 720p en 1080i. Maar na een harde reset zelfde probleem als voorheen, weg instelling. Tv zegt weer 480p te krijgen, enigma zegt op PAL te staan en pas na omzetten naar NTSC en softboot gaat xbmc in 720/1080.
Ook de eeprom_off.bin op e heeft geen zin gehad.

Ik weet nu echt niet meer wat te doen????

Ik wil bij deze ook graag pleiten voor het opnemen van BuroRenkema.nl in XOT-UZG :)

Fruitschaal: Banaan & Appel & Aardbei & Mandarijn & Xbox & Xbox360

quote:
berties schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:20:
[...]

Ben nog in de test fase zullen we maar zeggen. Ben nu bezig om nieuwe BF87 release er op te zetten en aan te passen aan mijn config. Maar ik had wel al de indruk dat xbmc onder PMIII trager werkt dan met de aeon skin. Over een paar dagen kan ik er meer van zeggen.
onder 720p draait het geheel een heel stuk sneller, ongeacht welke skin.

dit is trouwens ook een heel interessant project voor usenet leechers. Streaming nzb's ala nzbplayer.

bakman wijzigde dit bericht 21-01-2008 23:54 (16%)

Canon 5D + een berg lenzen. richardbakker.com

quote:
Nowald schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:01:
Is er iemand die tegen betaling misschien mijn xbox die nu vaag doet te fixen met een boot dvd en de nieuwste xbmc er op te zetten? ik ben de hele dag bezig geweest met dvd's, cd's, een drive proberen aan te sluiten maar ik kom er gewoon niet uit. ik heb er ook amper tijd voor dus wie is de handige harry die dit zonder problemen doet voor een zakcentje _/-\o_ alvast bedankt
Iemand? Ik mis de xbox echt :'(

quote:
Nowald schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:45:
[...]
Iemand? Ik mis de xbox echt :'(
Weet niet waar je woont?
Als het een beetje in de buurt is kan ik tegen vergoeding van de reiskosten wel een keer langskomen...

Heb je de evox boot cd ook al geprobeerd? En zo ja ook al met verschillende cd merken?

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Heeft iemand toevallig een precompiled versie van XBMCOSX?

PSN: zAo82

quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:56:
[...]

Weet niet waar je woont?
Als het een beetje in de buurt is kan ik tegen vergoeding van de reiskosten wel een keer langskomen...

Heb je de evox boot cd ook al geprobeerd? En zo ja ook al met verschillende cd merken?
Haarlem. Opsturen is ook geen probleem, wil uiteraard ook een normale vergoeding betalen voor het repareren. Heb een aantal dvd's en cd's geprobeerd.

Reg. datum: 15 november 2001

Ben benieuwd of de nieuwe aeon skin op 16x9 op een crt gaat werken.
Heb net voor de hdtv hype nog een goede philips gekocht. Ding heeft echt een uitstekende beeld kwaliteit nog. Maar als ik deze skin zie...
En nee de crt naar boven verhuizen heeft geen zin, Ik kan hem daar niet kwijt..

quote:
Nowald schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:21:
[...]
Haarlem. Opsturen is ook geen probleem, wil uiteraard ook een normale vergoeding betalen voor het repareren. Heb een aantal dvd's en cd's geprobeerd.
Kun je me even een DM sturen? Dat scheelt een hoop gespam op het forum :)
Thnx.

quote:
Nowald schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:21:
[...]

Als je'm moet opsturen, en je wil nog een vergoeding betalen aan BigFoot87, en die moet'm terugsturen, kan je net zo goed ergens een andere xbox kopen, komt je even duur! :D
quote:
Tito129 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:22:
Ben benieuwd of de nieuwe aeon skin op 16x9 op een crt gaat werken.
Heb net voor de hdtv hype nog een goede philips gekocht. Ding heeft echt een uitstekende beeld kwaliteit nog. Maar als ik deze skin zie...
En nee de crt naar boven verhuizen heeft geen zin, Ik kan hem daar niet kwijt..
Ik draai hem op een 16:9-crt, gaat goed, gewoon hier en daar zit er een schoonheidsfoutje in (paar lettertjes over elkaar en zo)

Fire69 wijzigde dit bericht 22-01-2008 11:49 (37%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Laatste update voor wat betreft het PAL -> NTSC drama.......het werkt!!!
Ik heb nogmaals een ndure er op gezet. Toen met avalaunch eeprom writeback aangezet. Daarna met enigma in NTSC, softreboot, en in orignele laatste MS-Dash 480p 720p en 1080i aangezet. Toen harde reset en instellingen zijn behouden gebleven.

Wat een gedoe....maar het resultaat mag er zijn en de tijd investeer ik er graag in!

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
zAo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:05:
Heeft iemand toevallig een precompiled versie van XBMCOSX?
XBMCOSX? Bedoel je hier de OS X geporte versie van XBMC mee? Denk dat je dan in het verkeerde topic zit. Gaat hier over de xbox versie.

Als je er gewoon een precompilede xbox versie zoekt moet je even wat verder zoeken. Zijn genoeg links te vinden naar gecompilede versies, maar morgen niet op GoT geplaatst worden.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

quote:
berties schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:51:
[...]
Toen met avalaunch eeprom writeback aangezet. Daarna met enigma in NTSC, softreboot, en in orignele laatste MS-Dash 480p 720p en 1080i aangezet.
[...]
Heb je dit de andere keren ook steeds gedaan? Want dat lijkt mij gewoon een logische manier van werken. ;)

Ben blij dat het werkt, hopelijk nu geen berichten meer over softmods, enigmah, ... want daarvoor is dit topic echt niet... Ben al blij dat het topic hierdoor niet gesloten is!

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Heeft er iemand enig idee hoe moeilijk of eenvoudig het is om die Xephyr skin aan te passen? Stel ik wil bijvoorbeeld niet de link adult gebruiken maar hiervoor in de plaats vcr, hoe moeilijk/makkelijk zou het zijn om deze aan te passen en de tekst te veranderen?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws