XBMC support forum: www.xbox-hacks.nl
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 103 104 105 106 last
Nieuw TopicBerichten: 861
Reg. datum: 27 juli 2005
Done.quote:Brantje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:48:
Bigfoot, gooi mijn link maar weer up.
Ik heb weer genoeg bandbreedte
De website van de Aeon skin is trouwens up
http://aeonismine.com/
quote:Bigfoot87 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:31:
[...]
Done.
De website van de Aeon skin is trouwens up
http://aeonismine.com/
offtopic:
Misschien handig om je DM aan te zetten, dan kunnen dit soort website opmerkingen rechtstreeks aan jou gericht worden (net zoals de layout van laatst).
Ook handig denk ik om je relase in een torrent te gooien, ben je direct van het bandbreedte probleem af.
Misschien handig om je DM aan te zetten, dan kunnen dit soort website opmerkingen rechtstreeks aan jou gericht worden (net zoals de layout van laatst).
Ook handig denk ik om je relase in een torrent te gooien, ben je direct van het bandbreedte probleem af.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Die skin is echt ongelooflijk 
Alleen vrees ik dat sommige effecten niet op de xbox gaan komen, maar enkel in de Linux-versie:
Alleen vrees ik dat sommige effecten niet op de xbox gaan komen, maar enkel in de Linux-versie:
quote:Are you deserting Xbox in favour of Linux HTPCs?
No, but I won't rule out bonus features for Linux users somewhere down the line. The fullscreen Wall views are the only ones potentially troubling Xbox users atm, but I'd be surprised if Team XBMC didn't introduce some swanky OpenGL effects for Linux sometime soon. The one I'm particularly hoping for is alpha blurring (objects beneath glass are blurred, Windows Vista style). AEON will snap up anything of use so long as it fits, though there'll always be an Xbox-friendly build available.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Mn DM staat al aanquote:DeOS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:36:
[...]
offtopic:
Ik heb mn post altijd gepost in de nieuwsgroepen, maar een http-download is toch nog altijd het makkelijkste, zowel voor mij al voor de downloadende partij.
En de bandbreedte-problemen zijn nu definitief over.
Toch bedankt voor het meedenken!
Bigfoot87 wijzigde dit bericht 21-01-2008 11:19 (4%)
Inderdaad, thnx. Ik had hem op die setting gezet omdat dat volgens de meeste mensen hier het beste beeld zou geven.quote:GroteBozewolf schreef op maandag 21 januari 2008 @ 08:48:
[...]
Dat heeft met de de-interlacing settings te maken. Ik heb hetzelfde gehad. Probeer maar eens met die te spelen (zitten in het video menu tijdens het afspelen van een DVD) en dan zal je zien dat je probleem verdwijnt.
Een wat kleiner probleem wat ik nog heb is dat als ik een folder.jpg overschrijf hij het oude icoontje nog laat zien. Zal wel iets in een cache folder zijn vermoed ik, folder "/E/tdata/0face008/" is iig leeg en ik durf niet zomaar een andere folder te verwijderen .
Kruimeltje wijzigde dit bericht 21-01-2008 11:33 (22%)
Reg. datum: 10 oktober 2007
Reg. datum: 10 oktober 2007
oeh, me gaat AEON even licht tweaken...das wel een hele vette skin...aangezien ik klaar ben met mijn xtv mod, wordt het weer tijd voor iets anders.
Mochten er mensen zijn die HELE goede tweakjes zien voor in AEON, laat het me even weten, ik ga alleen tweaken om het gebruiksgenot te verhogen, geen layout tweaks e.d....same skin, maar dan net even aangepast qua gebruiks gemak.
Mochten er mensen zijn die HELE goede tweakjes zien voor in AEON, laat het me even weten, ik ga alleen tweaken om het gebruiksgenot te verhogen, geen layout tweaks e.d....same skin, maar dan net even aangepast qua gebruiks gemak.
Je DM staat dus niet aanquote:Bigfoot87 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:17:
[...]
Mn DM staat al aan![]()
Ik heb mn post altijd gepost in de nieuwsgroepen, maar een http-download is toch nog altijd het makkelijkste, zowel voor mij al voor de downloadende partij.
En de bandbreedte-problemen zijn nu definitief over.
Toch bedankt voor het meedenken!
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Mijn excuses, hij stond inderdaad niet aan.quote:DeOS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:47:
[...]
Je DM staat dus niet aan. "Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Bigfoot87' " Check dat dus even
.
Vanaf nu ben ik volledig DM-baar.
Bigfoot87 wijzigde dit bericht 21-01-2008 11:59 (13%)
Reg. datum: 14 april 2004
Reg. datum: 14 april 2004
Nou, ik heb alles aan de praat gekregen met xbmc! Da's dus mooi, alles werkt, zelfs draadloos. Ik kan wel dvd's streamen, alleen grote .mkv bestanden gaan stotteren. Ik hoop dat op te lossen met een kabel (dus niet meer draadloos).
Ik heb echter een probleempje: als ik mijn OSD oproep tijdens video (zwarte startknop op de controller) , kan ik wel met de cursor er doorheen lopen, maar niet een selectie maken. Met welke knop op je controller maak je een selectie?
Ik heb echter een probleempje: als ik mijn OSD oproep tijdens video (zwarte startknop op de controller) , kan ik wel met de cursor er doorheen lopen, maar niet een selectie maken. Met welke knop op je controller maak je een selectie?
Kun je even aangeven om welke bestanden het precies gaat?quote:berties schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:16:
[...]
zelfde probleem hier.... unexpected end of file...
Hier werkt het namelijk probleemloos...
Reg. datum: 09 januari 2000
Hier nu ook, was gisteren het geval maar inmiddels lukt het prima.quote:Bigfoot87 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:34:
[...]
Kun je even aangeven om welke bestanden het precies gaat?
Hier werkt het namelijk probleemloos...
Reg. datum: 21 januari 2008
Reg. datum: 21 januari 2008
Nieuw in de Xbox/Xbmc wereld. Vorige week eentje gehaald, gebackupped, Bigfoot's laatste release er overheen gegooid.
Geen last van niet werkende bestanden.
Bedankt voor de moeite Bigfoot! Het werkt hier perfect.
Geen last van niet werkende bestanden.
Bedankt voor de moeite Bigfoot! Het werkt hier perfect.
Ik heb ndure 3.0 gebruikt (heb de bestanden nog wel op mn comp staan + pdf). Ik weet dat ik in ieder geval mn orginele c schijf heb hersteld. Het hele shadowc gedoe heb ik maar gelaten voor wat het is, omdat xbox live via mn oude xbox toch niet boeit. Ik heb mn softmod via hotswapping uitgevoerd (dus de xbox aanzetten en je computer aanzetten en op het juiste moment (iets van 7 seconden, als het xbox lampje gaat knipperen) de ide kabel van je xbox wisselen met die van je computer. Dan kan je via een disc die je met een ndure 3.0 install hebt gemaakt op je computer booten en de softmod uitvoeren. Het is vrij simpel, en toen ik dat had gedaan kon ik mn box blijvend naar pal omzetten.quote:berties schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:53:
[...]
Maar via welke methode, ik heb namelijk al 2 keer opnieuw een softmod toegepast. 1e keer omdat het niet lukte, alles maar weer opnieuw gedaaan en daarna nog een keer omdat mijn hd dood was.
Misschien dat ik het verkeerd doe? Ik weet niet of ik directe links mag plaatsen naar de sites waar staat hoe ik dat gedaan heb..
Overigens is het veranderen van plaatjes in project mayhem III vrij eenvoudig.
Je gaat naar je home.xml die je kan vinden in een van de mappen onder skin/project mayhem III. (als je Pal 16x9 gebruikt, dan ga je naar Pal 16x9). Vervolgens pas je daar het pad naar je plaatjes aan (is nu voor programs: home-myprograms). Dit doe je door enkel een nieuwe naam op te geven, bv 'programs'. Vervolgens creeer je onder skin/project mayhem III/media een nieuwe map genaamd 'programs' en zet je daar enkele plaatjes in (niet te hoge resolutie), jpg's zijn gewoon goed.
Die AEON skin is geweldig trouwens, ga hem direct uit proberen. Zijn er hier veel gebruikers die een htpc met linux + xbmc hebben draaien. Het mooiste lijkt mij als er een complete xbmc linux build wordt gemaakt waarin xbmc direct opstart zoals dat nu op de xbox ook het geval is. Dat blijft sowieso wel een groot voordeel voor de huidige xbox, een opstarttijd onder de 10 seconden. Het nadeel van geen hd files afspelen is jammer genoeg te groot.
Je gaat naar je home.xml die je kan vinden in een van de mappen onder skin/project mayhem III. (als je Pal 16x9 gebruikt, dan ga je naar Pal 16x9). Vervolgens pas je daar het pad naar je plaatjes aan (is nu voor programs: home-myprograms). Dit doe je door enkel een nieuwe naam op te geven, bv 'programs'. Vervolgens creeer je onder skin/project mayhem III/media een nieuwe map genaamd 'programs' en zet je daar enkele plaatjes in (niet te hoge resolutie), jpg's zijn gewoon goed.
Die AEON skin is geweldig trouwens, ga hem direct uit proberen. Zijn er hier veel gebruikers die een htpc met linux + xbmc hebben draaien. Het mooiste lijkt mij als er een complete xbmc linux build wordt gemaakt waarin xbmc direct opstart zoals dat nu op de xbox ook het geval is. Dat blijft sowieso wel een groot voordeel voor de huidige xbox, een opstarttijd onder de 10 seconden. Het nadeel van geen hd files afspelen is jammer genoeg te groot.
Ik heb sinds vorige week ook xbmc op mijn xbox draaien alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om mijn xbox ac3 geluid te laten uitspugen bij het kijken van dvd films.
Hij zit met een konig AV kabel aangesloten met een optiche vezel tussen xbox en versterker. Maar het geluid blijft PCM kan in het menu van de xbmx allleen analoog kiezen de rest is grijs.
iemand een idee wat dit kan zijn?
Hij zit met een konig AV kabel aangesloten met een optiche vezel tussen xbox en versterker. Maar het geluid blijft PCM kan in het menu van de xbmx allleen analoog kiezen de rest is grijs.
euhmmmm
Potvolperen.... en ik de trunk van XBMC downloaden en moeilijk lopen doen een paar maanden terug...quote:DarkShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:25:
Overigens is het veranderen van plaatjes in project mayhem III vrij eenvoudig.
Welkom bij de club!quote:cactusman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:14:
Ik heb sinds vorige week ook xbmc op mijn xbox draaien alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om mijn xbox ac3 geluid te laten uitspugen bij het kijken van dvd films.
Je moet waarschijnlijk nog even in het originele dashboard (starten via C:\xboxdash.xbe) kiezen voor surround. Zou moeten werken...
Ik had hetzelfde probleem, volgens mij kan je xbox alleen digitaal audio uitspugen als je ook het beeld digitaal hebt aangesloten.quote:cactusman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:14:
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
hij staat op dolby suround in het xbox dash maar in xbmc kan ik alleen annaloog kiezen.quote:Bigfoot87 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:21:
[...]
Potvolperen.... en ik de trunk van XBMC downloaden en moeilijk lopen doen een paar maanden terug...![]()
[...]
Welkom bij de club!
Je moet waarschijnlijk nog even in het originele dashboard (starten via C:\xboxdash.xbe) kiezen voor surround. Zou moeten werken...
ook waneer ik via het orginele dashbord kijk heb alleen pcm geluid.
euhmmmm
Ik ben zwaar onder de indruk van de nieuwe skin; aeon. Echter ik heb nu alpha 8 en vraag me af of dat de laatste is. Daarnaast heb ik een vage bug dat ik ineens mn tv show texture kwijt ben ondanks dat hij bij de instellingen goed staat ingesteld.
Ik zou ook graag willen weten hoe ik een mooie wall voor elkaar kan krijgen bij bv videos. Nu zit er niets in mn library en ik weet niet hoe ik dat zou moeten toevoegen.
Ook komen tv shows en video bij dezelfde map uit, zou ik ook wel graag verschillend zien. In ieder geval spannende ontwikkelingen. Ik ben op het moment zo enthousiast voor xbmc dat ik waarschijnlijk uiteindelijk op linux verder ga voor de hd vids, ik zou alleen graag direct xbmc willen booten.
Ik zou ook graag willen weten hoe ik een mooie wall voor elkaar kan krijgen bij bv videos. Nu zit er niets in mn library en ik weet niet hoe ik dat zou moeten toevoegen.
Ook komen tv shows en video bij dezelfde map uit, zou ik ook wel graag verschillend zien. In ieder geval spannende ontwikkelingen. Ik ben op het moment zo enthousiast voor xbmc dat ik waarschijnlijk uiteindelijk op linux verder ga voor de hd vids, ik zou alleen graag direct xbmc willen booten.
DarkShadow wijzigde dit bericht 21-01-2008 17:27 (26%)
hmm, dan zou je denken dat het aan de aansluiting ligt. Of heb je via je optische kabel nu gewoon stereo geluid?quote:cactusman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:56:
[...]
hij staat op dolby suround in het xbox dash maar in xbmc kan ik alleen annaloog kiezen.
ook waneer ik via het orginele dashbord kijk heb alleen pcm geluid.
Er staat me ook iets bij van het originele dash dat je naast de geluidsinstelling; dolby surround of stereo ook nog appart dobly digital en DTS aan moet zetten om geluid digitaal naar de versterker te krijgen. Misschien is dat het probleem?
Het heet natuurlijk niet voor niets een alphaquote:DarkShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:23:
Ik ben zwaar onder de indruk van de nieuwe skin; aeon. Echter ik heb nu alpha 8 en vraag me af of dat de laatste is. Daarnaast heb ik een vage bug dat ik ineens mn tv show texture kwijt ben ondanks dat hij bij de instellingen goed staat ingesteld.
Ik ga er zelf een HD-tv voor kopen.
Ik zal en ik moet deze schoonheid aanschouwen!
Deze methode heb ik nu ook nogmaals geprobeerd, de eerste keer lukte het niet. Maar dat zal liggen aan het feit dat mijn originele hd defect was en er nu een "nieuwe" in zit. Deze is 120Gb ipv 8 en dus werkte het niet. Eerst weer de 120 "origineel" aan de praat gekregen, deze verwerkt in ndure en daarna die opnieuw installeren. Het lijkt nu te lukken en hij start ook op. Voor zover ik kon zien kwam ik in evo-x en was dit NTSC!!!!! jaaaaaa... maar toen moest ik naar mijn werk. Zal straks even kijken of het ook echt gelukt is... (en hoe ik weer direct tot xbmc als opstart-dash kom, en daarbij toch mijn NTSC behoudt). Weet hoe het in eerste instantie werkte met een shortcut maker. Maar moet nu nog even uitzoeken wat mijn huidige startup dash is om deze door de shortcut maker te vervangen..quote:DarkShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:10:
[...]
Ik heb ndure 3.0 gebruikt (heb de bestanden nog wel op mn comp staan + pdf). Ik weet dat ik in ieder geval mn orginele c schijf heb hersteld. Het hele shadowc gedoe heb ik maar gelaten voor wat het is, omdat xbox live via mn oude xbox toch niet boeit. Ik heb mn softmod via hotswapping uitgevoerd (dus de xbox aanzetten en je computer aanzetten en op het juiste moment (iets van 7 seconden, als het xbox lampje gaat knipperen) de ide kabel van je xbox wisselen met die van je computer. Dan kan je via een disc die je met een ndure 3.0 install hebt gemaakt op je computer booten en de softmod uitvoeren. Het is vrij simpel, en toen ik dat had gedaan kon ik mn box blijvend naar pal omzetten.
Update komt later!
Is die Aeon nou de new clothes of the king of staat er nou nog een bijzonder spannende skin te wachten waarover ze nog niets kwijt willen op xboxscene? Ik ben benieuwd of het nog mooier kan dan aeon.
@ darkshadow: je kan je library heel snel vullen met dummyfilms en daar de info van ophalen op imdb. dan heb je in ieder geval wat voor die videowall, dat ziet er namelijk erg mooi uit (al denk je natuurlijk naar boven en beneden en opzij te kunnen scrollen, tenminste zo lijkt het, je kan alleen opzij). Dummyfilms maak je door een kladblokfile te renamen naar bv The Departed.avi en dan heb je een 1kb film, maar xmbc denkt dat je een gewone file hebt en zal m zo behandelen.
In de settings van aeon (klikken op xypher dus) kun je locaties aanpassen (daar in de buurt waar je ook die backgrounds linked aan movies, tvshows, etc). Let wel op, je past ze ook aan voor je andere skins als je dat doet, dus moet dat erna ook weer overnieuw.
@ darkshadow: je kan je library heel snel vullen met dummyfilms en daar de info van ophalen op imdb. dan heb je in ieder geval wat voor die videowall, dat ziet er namelijk erg mooi uit (al denk je natuurlijk naar boven en beneden en opzij te kunnen scrollen, tenminste zo lijkt het, je kan alleen opzij). Dummyfilms maak je door een kladblokfile te renamen naar bv The Departed.avi en dan heb je een 1kb film, maar xmbc denkt dat je een gewone file hebt en zal m zo behandelen.
In de settings van aeon (klikken op xypher dus) kun je locaties aanpassen (daar in de buurt waar je ook die backgrounds linked aan movies, tvshows, etc). Let wel op, je past ze ook aan voor je andere skins als je dat doet, dus moet dat erna ook weer overnieuw.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 103 104 105 106 last
Dit topic is gesloten.