Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heb sinds gisteren geen beeld meer op RTL8, Ziggo-Almelo-gebied met een Alphacrypt Classic.
Meerdere hier last van? Misschien is het wel mogelijk dat het kanaal een andere frequentie gekregen heeft?
Heb een Sony 40D3500 trouwens.

kaos- wijzigde dit bericht 18-07-2008 08:39 (7%)

Naar ik begreep is RTL8 inderdaad in enkele gebieden van frequentie verhuist.

quote:
Calvin_Hobbes schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:02:
Naar ik begreep is RTL8 inderdaad in enkele gebieden van frequentie verhuist.
kijk, zoiets dacht ik dus al.
is het nu mogelijk dat ik alleen rtl8 eventjes van frequentie verander of moet ik nu weer compleet alles gaan zoeken ? :(
 bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
kaos- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:31:
[...]

kijk, zoiets dacht ik dus al.
is het nu mogelijk dat ik alleen rtl8 eventjes van frequentie verander of moet ik nu weer compleet alles gaan zoeken ? :(
dat laatste...... Ziggo stuurt geen soort van TOC mee voor deze TV's....

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
TF schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:37:
dat laatste...... Ziggo stuurt geen soort van TOC mee voor deze TV's....
Technisch zit dat wat anders in elkaar wat ik volgens mij ook al eerder in dit topic of het Sony topic heb getracht uit te leggen. DVB heeft standaard geen specificatie voor kanaalnummering en de gekozen methode door Ziggo wordt niet ondersteund/herkend door Sony. Andere merken TV's zoals Loewe en ook bepaalde buitenlandse modellen van Philips herkennen wel het kanaalnummeringssysteem van Ziggo en gebruiken dat voor de initiele sortering.

Ben er inderdaad achtergekomen ja.
Heb alles opnieuw moeten zoeken (en dus sorteren), alle kanalen werken wel gewoon prima, maar je zenders sorteren is nu niet echt een leuk klusje :O
Sony 32E4000 met Alphacryptcard.

Vanmorgen (20 juli) bleken alle zenders verdwenen, moest een geheel nieuw scan doen (en sorteren) om ze allemaal weer terug te krijgen.
Ziggo (ex Casema) postcode 2352 (Leiderdorp)

UPDATE
Het blijkt een storing te zijn in het digitale kabelsignaal van Ziggo
Alles weer "gewoon" hier maar wel opnieuw alles moeten i :( nstellen.

Bedankt Ziggo!!

Hans Flick wijzigde dit bericht 20-07-2008 10:33 (40%)

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Hans Flick schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:54:
Sony 32E4000 met Alphacryptcard.

Vanmorgen (20 juli) bleken alle zenders verdwenen, moest een geheel nieuw scan doen (en sorteren) om ze allemaal weer terug te krijgen.
Ziggo (ex Casema) postcode 2352 (Leiderdorp)
Bekend probleem in de 4000 serie. Zie het topic: Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg

Dit was voor het eerst, heb de Sony nu ca. 4 weken.... en tegelijkertijd met de Ziggo storing..... toeval??

Mijn poes popelt.

Lastig aan een alphacrypt te komen tegenwoordig :(

Mediamarkt - uitverkocht, verwacht over 1 week
Saturn - uitverkocht, verwacht over 4 weken
De block - nee die moet je op internet kopen, winkels mogen ze niet verkopen
It's - ik kan ze eventueel bestellen maar via internet gaat sneller

Ben alleen even de BCC vergeten.

en ook irritant is dat wanneer je om ziggo digitale televisie vraagt krijg je meteen, wilt u de standaard of de HD versie? Ik wil helemaal geen decoder :( kan je die abo's eigenlijk wel zonder decoder krijgen?

Pixal wijzigde dit bericht 21-07-2008 20:42 (24%)

Donde estan los conejos?

quote:
Pixal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:41:
Lastig aan een alphacrypt te komen tegenwoordig :(

Mediamarkt - uitverkocht, verwacht over 1 week
Saturn - uitverkocht, verwacht over 4 weken
De block - nee die moet je op internet kopen, winkels mogen ze niet verkopen
It's - ik kan ze eventueel bestellen maar via internet gaat sneller

Ben alleen even de BCC vergeten.

en ook irritant is dat wanneer je om ziggo digitale televisie vraagt krijg je meteen, wilt u de standaard of de HD versie? Ik wil helemaal geen decoder :( kan je die abo's eigenlijk wel zonder decoder krijgen?
Ja hoor. Je kunt gewoon zo'n startpakket kopen zonder decoder.

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Bij Cardwriter, Zoetermeer.

Alphacrypt classic CI module 3.15
Werkt perfect op mijn Sony 32E4000

Zo af te halen met evt ruilmogelijkheid.
Kosten 109 ¤, perfect behandeld en voorgelicht!!!

quote:
Blindfold schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Ja hoor. Je kunt gewoon zo'n startpakket kopen zonder decoder.
OK, dan is nog de vraag hoeveel een extra smartcard in je huis gaat kosten....alles heb ik al..decoder etc...alleen een kaartje, en daar wil ik hetzelfde op zien als op me hoofdkaart...geprobeerd deze vraag aan ziggo te stellen, maar de mensen daar weten het absoluut niet..ik kreeg drie verschillende antwoorden:
1) u betaald voor de extra kaart niets, maar op die kaart krijg je dan alleen het standaard pakket...voor meer zenders op die kaart moet je gewoon net zoveel betalen als op je hoofdkaart..zou behoorlijk prijzig worden.
2) u betaald 50 cent per maand voor de extra kaart, dezelfde zenders krijg je dan door.
3) u betaald alles per kaart...dus ook het standaard abo...tjah...lijkt me een behoorlijk kansloos antwoord...zou betekenen dat je per kaart het totale abo moet betalen....

waarschijnlijk weten mensen het hier beter dan bij ziggo... O-)

Wordt er een beetje gek van, wat is er toch met RTL8 aan de hand?
Is nu al de 2e keer dat ik RTL8 niet kan ontvangen, als ik dan weer mn zenders opnieuw ga zoeken, dan wordt hij gewoon prima gevonden.
Dit duurt dan een dag of 5 en dan gaat hij er ineens weer vanaf.
Zitten ze telkens frequenties te veranderen ofzo? :(
quote:
avdflier schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:40:
[...]

OK, dan is nog de vraag hoeveel een extra smartcard in je huis gaat kosten....alles heb ik al..decoder etc...alleen een kaartje, en daar wil ik hetzelfde op zien als op me hoofdkaart...geprobeerd deze vraag aan ziggo te stellen, maar de mensen daar weten het absoluut niet..ik kreeg drie verschillende antwoorden:
1) u betaald voor de extra kaart niets, maar op die kaart krijg je dan alleen het standaard pakket...voor meer zenders op die kaart moet je gewoon net zoveel betalen als op je hoofdkaart..zou behoorlijk prijzig worden.
2) u betaald 50 cent per maand voor de extra kaart, dezelfde zenders krijg je dan door.
3) u betaald alles per kaart...dus ook het standaard abo...tjah...lijkt me een behoorlijk kansloos antwoord...zou betekenen dat je per kaart het totale abo moet betalen....

waarschijnlijk weten mensen het hier beter dan bij ziggo... O-)
Ik heb 4 smartcards en tot op heden wordt er niets extra's in rekening gebracht. Bij Multikabel kostte het 50 eurocent per maand per kaart. Ik verwacht dus nog wel iets van een naheffing. Aan de andere kant: die smartcards worden keurig gespecificeerd op de factuur tegen een tarief van E 0,00.

Reg. datum: 12 februari 2005

Wat rustig hier. zijn de problemen over? :)

Gaat de toekomstige CI+ CAM oplossing van Ziggo ook werken bij de bravia's?

buddow wijzigde dit bericht 03-09-2008 18:18 (44%)

Reg. datum: 26 augustus 2008

klopt het dat er 2 soorten decoders zijn, één voor sdtv kwaliteit (met scartaansluitngen) van ca 100 euro en één voor hdtv kwaliteit (met hdmi aansluiting) van ruim 200 euro?
Als ik een camkaart aanschaf voor mijn sony 40w4000 tv kan ik dan wel bepaalde uitzendingen in hdtv kwaliteit zien?
ziggo zou op termijn de camkaarten gaan ondersteunen op de ci+ (common interface), heeft de 40w4000 ook een ci+ of ci en wat is het verschil?
Als de camkaart niet ondersteund wordt kun je de kaart eventueel weer laten opgraden als je hem in een gewone decoder stopt ?
Voor mij allemaal vragen, wie kan mij aan antwoorden helpen?

Scoobydoobydoo

quote:
jaru schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:01:
klopt het dat er 2 soorten decoders zijn, één voor sdtv kwaliteit (met scartaansluitngen) van ca 100 euro en één voor hdtv kwaliteit (met hdmi aansluiting) van ruim 200 euro?
Als ik een camkaart aanschaf voor mijn sony 40w4000 tv kan ik dan wel bepaalde uitzendingen in hdtv kwaliteit zien?
ziggo zou op termijn de camkaarten gaan ondersteunen op de ci+ (common interface), heeft de 40w4000 ook een ci+ of ci en wat is het verschil?
Als de camkaart niet ondersteund wordt kun je de kaart eventueel weer laten opgraden als je hem in een gewone decoder stopt ?
Voor mij allemaal vragen, wie kan mij aan antwoorden helpen?
Jep er zijn tegenwoordig 3 soorten decoders, sdtv hdtv en video on demand (Cisco).
Met de Alphacrypt Classis cam kan je zowel sd als hd ontvangen, echter heeft Ziggo onlangs al eens bewezen dat ze eenvoudig een signaal (Eurosport HD) kunnen uitzenden dat niet werkt op de Alpacrypt/Sony combi (heeft een paar dagen geduurd).
De 40W4000 heeft CI+, maar volgens mij bestaan daar de cams nog niet eens voor, op het moment is de Alphacrypt de enige werkende optie.
De laatste vraag begrijp ik niet helemaal, maar de smartcard werkt in alle supported decoders / Alphacrypt oplossingen en kan je zo van het ene naar het andere apparaat verhuizen.

Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT

Scoobydoobydoo

Voor de mensen die nog steeds probelemen met hun Alphacrypt hebben, er is een versie 3.16 uit.
Deze zal de problemen met de 3000 serie wel niet oplossen, maar je weet maar nooit.

ik heb de alphacrypt met versie 3.09. Deze werkt gewoon op mijn w3000, maar zitten er in de nieuwe versies veranderingen die het interessant maken om te upgraden (zelfs al zit er een risico aan dat het dan niet meer werkt)?
of kan ik maar beter het zo laten als het is?

Scoobydoobydoo

quote:
Coolsnarf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:06:
ik heb de alphacrypt met versie 3.09. Deze werkt gewoon op mijn w3000, maar zitten er in de nieuwe versies veranderingen die het interessant maken om te upgraden (zelfs al zit er een risico aan dat het dan niet meer werkt)?
Als het werkt zou ik het lekker zo laten. Het upgraden schijnt nog al lastig te zijn op bepaalde hardware. Ik heb een oude Toshiba Satellite Pro 420 en daar gaat het prima op, als je iemand kent met een satelliet tuner met cam slots kan je ook updaten via de de satelliet.

Reg. datum: 26 augustus 2008

quote:
gjs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:14:
[...]

Jep er zijn tegenwoordig 3 soorten decoders, sdtv hdtv en video on demand (Cisco).
Met de Alphacrypt Classis cam kan je zowel sd als hd ontvangen, echter heeft Ziggo onlangs al eens bewezen dat ze eenvoudig een signaal (Eurosport HD) kunnen uitzenden dat niet werkt op de Alpacrypt/Sony combi (heeft een paar dagen geduurd).
De 40W4000 heeft CI+, maar volgens mij bestaan daar de cams nog niet eens voor, op het moment is de Alphacrypt de enige werkende optie.
De laatste vraag begrijp ik niet helemaal, maar de smartcard werkt in alle supported decoders / Alphacrypt oplossingen en kan je zo van het ene naar het andere apparaat verhuizen.
Met de laatste vraag bedoelde ik eigenlijk: De tv signalen worden gecodeerd (versleuteld) door ziggo en de smartcard is toch de sleutel voor het decoderen van de signalen en als er een andere manier van versleuteling wordt toegepast door ziggo dan moet de smartcard toch weten hoe het gedecodeerd moet worden. (een decoder is toch alleen maar een stuk hardware?)
Ik neem aan dat er dan een signaal meegestuurd word zodat de smardcard in een decoder dat signaal ontvangt en weet hoe de (eventuele) nieuwe codering gedecodeerd moet worden en waarschijnlijk als ik het allemaal goed begrijp dat de smartcard in een camkaart dat signaal niet krijgt en zodoende dus de nieuwe signaal niet kan decoderen.
Dus als ik dan de smartcard in een decoder stop zou dan zou de smartcard naderhand in een camkaart wel de nieuwe versleuteling moeten snappen.
Is mijn redenering juist, heb ik het wel gesnapt?

quote:
gjs schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:34:
[...]

Als het werkt zou ik het lekker zo laten. Het upgraden schijnt nog al lastig te zijn op bepaalde hardware. Ik heb een oude Toshiba Satellite Pro 420 en daar gaat het prima op, als je iemand kent met een satelliet tuner met cam slots kan je ook updaten via de de satelliet.
het upgraden opzich gaat wel lukken, alleen het gevaar dat daarna de cam niet meer werkt op de tv!
daarom twijfel ik eraan, is de winst (nieuwe features, etc. die dan ook nog eens op de tv het moeten doen :) ) het risico waard?

quote:
gjs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:14:
Nergens lees iets waar ik uit op kan maken die Sony (al) een CI+ slot heeft?.
De eerste hardware met CI+ zou begin 2009 geintroduceerd gaan worden maar niets is nog zeker.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Reg. datum: 14 oktober 2007

quote:
Coolsnarf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:06:
Ik had met versie 3.09 icm de D3000 soms problemen met haperingen tijdens het zappen. Dit was verholpen met een update naar 3.12. Ik heb niet de indruk dat de versies na 3.12 (nu dus 3.16) verdere verbeteringen bevatten, meer bugfixes voor bugs die niet relevant zijn voor het gebruik van de Alphacrypt in de Sony Bravia's bij de Nederlandse kabelaars...

In de zipfile die je op alphacrypt.de kunt downloaden zit ook een file met een beschrijving van de bugfixes die verholpen zijn door een bepaalde versie. http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_16_Classic.zip

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws