Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Sony W3000 / X3000 / X3500 DVB-C Tuner Problemen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 december 2007

Er zijn zoals velen momenteel ervaren behoorlijk wat problemen met de ingebouwde DVB-C tuners in de LCD Televisies van sony.

Dit topic gaat over 2 problemen

Probleem 1: DVB-C Tuner werkt op geen enkel kanaal, Alphacrypt geeft na elke 10 seconde een bericht: You're not entitled to...' Dit probleem doet zich voor bij de W3000 en X3000 en X3500 series en lijkt te maken te hebben met de aanwezigheid van een HD tuner.

Probleem 2: Het afstemmingprobleem op 396 mhz, wat te maken heeft met de Transport Stream waarin bepaalde zenders worden doorgegeven, en deze dus niet kunnen worden ontvangen. Dit probleem lijken alle DVB-C tuners te hebben, dus ook de D3000 en V3000.

Tot nu toe is er veel hierover gepost in het onderstaand topic:

Het lijkt er echter steeds meer op dat wij als gedupeerden nu de handen ineen moeten slaan om zo als groep een duidelijk signaal te kunnen afgeven richting sony die verantwoordelijk is voor het al dan niet functioneren van hun producten.

Bent U ook gedupeerde? Heeft U iets toe te voegen aan de discussie? Laat het hier weten!

SirComeAlot wijzigde dit bericht 08-01-2008 10:45 (28%)

Reg. datum: 09 juli 2007

Ook de D3000 heeft het probleem met de Transport Stream op 396 MHz.

Eb!

Reg. datum: 14 oktober 2007

SirCameAlot,

Dank voor het zetten van de eerste stap!

Kun je de titel nog wijzigen in: Sony Bravia DVB-C tuner problemen of iets dergelijks? Het 396 MHz geldt inderdaad niet alleen voor de door jou genoemde modellen...

Nu de eerste stap gezet is kunnen we de problemen die er zijn verder omschrijven, door wat relevante stukken uit het Sony Bravia deel 4 topic te kopiëren...

Reg. datum: 23 december 2005

SirCameAlot,
In ieder blij dat je bent begonnen.

We moeten wel het een en ander van elkaar onderscheiden. Zoals ArChie al gemeld heeft in de lopende topic van Sony BRAVIA, zijn er twee problemen te onderscheiden:

Probleem 1: Alphacrypt geeft na elke 10 seconde een bericht: You're not entitled to...'

Probleem 2: Het afstemmingprobleem op 396 mhz, wat te maken heeft met de Transport Stream waarin bepaalde zenders worden doorgegeven, en deze dus niet kunnen worden ontvangen.

Het verschil in probleem 1 en 2 zit waarschijnlijk in dat het eerst probleem voornamelijk gebeurt bij geintegreerde DVB-C tuners met HD tuner!
Het tweede probleem doet zich voor bij bravia's welke alle DVB-C tuner hebben, ongeacht voor welke kwaliteit uitzending (HD, SD)

Het lijkt me handig om het overzicht te houden, dat iedereen die hier post, zijn probleem kenbaar maakt met in ieder geval de volgende gegevens:
TV-serie (dus W3000, X3000 of X3500)
Welk provider gebied (Multikabel, @home of Casema)
Alphacrypt versie
Software/firmware versie van je TV (advies van ArChie)

Laten we wel benadrukken dat het probleem bij SONY ligt en dus niet bij de providers of aan alphacrypt. We zullen dit probleem bij Sony moeten aankaarten.

Reg. datum: 07 januari 2008

December 2007 een 40W3000 gekocht en werkt niet.

Door de leverancier van het toestel zijn aan mij diverse Alphacrypt versies geleverd en geen van allen werkte.

TV-serie: KDL40W3000
Provider: Multikabel
Alphacrypt versie 3:12

Ter aanvulling onderstaande antwoord van Multikabel aangaande het testen van de DVB-C:

Wij hebben inderdaad de digitale decoders die ingebouwd in de televisie zitten niet getest.

Er is helaas nog niet bekend wanneer wij dat wel gaan doen of wanneer het ondersteund gaat worden. UIteraard wordt u op de hoogte gesteld zodra wij hier meer informatie over hebben

Aankoop december 2007,

Sony 46X3500
Multikabel
Alphacrypt 3.12

Krijg na 10 seconde het bekende berichtje: you're not entitled to....
Sony een tweetal keren gecontact, maar bij beide keren zeggen ze dat dat mijn probleem is en niet van hun!

Reg. datum: 23 september 2006

Ik heb nog even gewacht met de aanschaf van een CAM voor mijn X3500. De verkoper bij FOKA had van een Sony vertegenwoordiger begrepen dat er eind van deze maand een oplossing komt voor CASEMA-SONY-DVB-C.
Ik heb er (hopelijk terecht) voorlopig vertrouwen in dat Sony en CASEMA er samen deze maand uit gaan komen.
Het zou toch van de zotte zijn dat je zo'n mooi appraat niet goed kan gebruiken. CASEMA heeft ook geen goed alternatief; ik heb geen zin in zo'n Samsung kast erbij (ik ben bang dat ik die niet door de sleuf van de CAM krijg), bovendien werken die ook niet foutloos.

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
avdflier schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:07:
Het lijkt me handig om het overzicht te houden, dat iedereen die hier post, zijn probleem kenbaar maakt met in ieder geval de volgende gegevens:
TV-serie (dus W3000, X3000 of X3500)
Welk provider gebied (Multikabel, @home of Casema)
Alphacrypt versie
Voeg daaraan ook de software/firmware versie toe van de TV. Gebleken is al dat er meerdere software versies in omloop zijn voor hetzelfde type TV.

Reg. datum: 08 november 2007

30 november een Sony W3000 gekocht en werkt helemaal (incl. HD-kanalen), behalve transportstream 396

TV: Sony 40W3000
Providergebied: Casema Den Haag
Alphacryptversie: 3.11

theboss2 wijzigde dit bericht 08-01-2008 09:36 (5%)

Reg. datum: 12 december 2007

Mooi gedaan Sir

Hierbij de link van iemand op het multikabel forum waar het wel
zou werken. Zelf heb ik nog geen ervaring ermee, ga niet nodeloos
geld over de balk smijten.

http://mgv.multikabel.nl/...ostorder=asc&start=30
quote:

Reg. datum: 09 september 2003

Dit zijn mijn bevindingen.

Aankoop 40W3000 op 12 December. Geprobeert met Alphacrypt 3.12 icm Multikabel. Krijg dus last van probleem 1 (en uiteraard 2 ook).

Informatie over gebruikte hardware:

Toestelinformatie
1. KDL-40W3000
2. 4307102
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M

Digitale TV Instellingen
Softwareversie: 2.14.554
Loader: 0.27.9
Signaal: Sterk
Pre RS: 2.00 e-6
Ss: 2.00 e-6
UEC: 0
Symbol Rate: 6875000
F: 2340000
QAM AGZ: 46

http://www.esoteric-warriors.com

Mijn poes popelt.
Reg. datum: 01 oktober 2001

Wat zou eigenlijk het percentage successen zijn? Als ik de 46w3000 met alphacrypt koop bij Multikabel.

50% kans van slagen?

Ik koop nog even niks maar dan zal je zien dat dit over een half jaar nog niet is opgelost.

Reg. datum: 03 januari 2008

Allereerst bedankt voor het starten van een gericht Topic over de problemen van de Sony ..W.. en ..X.. -series.

Ik heb eind december toch de stoute schoenen aangetrokken en ondanks alle eerdere bericht gevingen van het forum een 40W3000 gekocht, omdat er veel levertijd problemen zijn met de 40X3500.
Had persoonlijk liever de 'X' gehad, maarja off-topic.....

Heb het ook voor lief genomen dat ik een zender of 4 niet zou kunnen ontvangen. Dacht deze kun je dan altijd nog analoog kijken.

Maar kan helaas alleen Ned. 1 en en RTL 8 ontvangen.

Belangrijkste reden voor mij was in ieder geval dat er een ingebouwde DVB-C aanwezig moest zijn.
Tweede reden, moest ook nog een Sony zijn, daar alle andere aparatuur er ook van is, ik hou niet zo van alles door elkaar in mijn kamer te hebben.

TV Sony ; KDL 40W3000
4335836
WJ-BA-A-HOI-O-HKK-M

CAM ; AlphaCrypt Full 3.09 en 3.12
Provider ; @Home

Gisteren van mijn TV zaak te horen gekregen nadat hij met Sony contact had gehad, dat het aan de software versie van de CAM zou moeten liggen.
"Sony geeft toe dat er problemen zijn met het door hun geleverde DVB-C decoder en de AlphaCrypt kaart" heb hem toen mede gedeeld dat het bij versie 3.09 ook al was, toen was het even stil, en zei hij dat ie het vandaag nogmaals ging proberen.

Het vreemde van alles is, dat als ik een volledige automatische start doe van begin af aan, zijn er 216 zenders en er wel heel even een signaal door komt van een andere zender. Dit signaal bevriest echter na 10 sec.
Doe ik een zender zoek actie laterna dan vindt de tv ook de 216 zenders echter alleen Ned 1 en RTL 8 zichtbaar.
Dit was bij versie 3.09 en bij 3.12 hetzelfde. 8)7

Heb al van alles geprobeerd, echter de CAM past er maar op een manier in, Alphacrypt logo naar achteren. (van voorkant uit gezien) Achter de tv kun je dit zien door met een lampje door de koel openingen te kijken. Dan zie je hoe de CAM mooi over de contacten gaat.
@Home kaart met chip naar achteren gericht. (Dus naar het Alphacrypt logo gericht.) Zit deze verkeerd om dan geeft de tv een foutmelding.
Alles kan dus maar op 1 manier gemonteerd worden. ;)

frenzel wijzigde dit bericht 08-01-2008 10:37 (12%)

Excuses mensen voor de onjuiste titel, echter ik kan hem volgens mij niet aanpassen (?).

Ik zal de 1e post wel aanpassen zodat de twee problemen daar wel worden vermeld.

quote:
MikeZ08 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:43:
ArChie en alle andere forum deelnemers,

Weken lang met belangstelling deze hele topic van voor naar achter doorgelezen (vakantie met de feestagen, jullie kennen dat wel....), met het ene moment een vlaag hoop en het volgende moment teleurstelling. Ja........, inderdaad ik ben ook een inmiddels zeer teleurgestelde eigenaar van een 46W3000, die geconstateerd heeft dat de Alphacrypt 3.12 niet werkt in combinatie met Casema. Op de valreep na wat heen en weer gemail is het gelukt om de CAM terug te sturen naar leverancier (hulde Satshop.nl) tegen creditering van de kosten (moet het geld overigens nog wel ontvangen, maar daar vertrouw ik dan maar op). Stoute schoenen aangetrokken en toch maar in de mail geklommen richting Mascom om te proberen of zij nog een 3.09 of 3.11 versie kunnen leveren. Zojuist bijgaand bericht van de inmiddels bij jullie bekende Mary van Kleef terug ontvangen, dat ik jullie toch niet wilde onthouden:

Goedemiddag,

de Sony uit de serie W3000 (en ook de series X3500 en X3000) hebben problemen met modulen, daar hier een andere chip in de Sony ingebouwd is.
Dit heeft niets te doen met de SW op het modul, dit is een sprookje die in de foren verspreid wordt.
Als u geluk heeft gaat het ene Modul wel, maar het andere niet. Dit heeft te doen met toleranzen.
Wij kunnen dit probleem niet oplossen, dit ligt bij Sony, maar nogmaals het probleem heeft niets te doen met de Software in een Modul.

Mit freundlichen Grüßen
Mary Van Kleef

Wellicht ten overvloede,........... als er wat ondernomen gaat worden in bundeling van onze krachten, dan doe ik uiteraard mee.
quote:
ArChie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het antwoord van Mascom weldegelijk hout snijdt. Ik heb het al een paar keer opgemerkt, maar tot op heden heb ik met verschillende versie van de AlphaCrypt Classic CAM in diverse DVB-C apparatuur met Common Interface slot nog nooit problemen gehad. Onder die apparatuur waren TV's (van Loewe en TechniSat), HDTV kabel ontvanger, een PVR met twee AlphaCrypt Classic CAM's en een DVB-C PC-TV kaart. Bij de Sony TV toestellen, en dan voornamelijk de modellen die ook zijn uitgerust met een HDTV decoder, is het opeens mis en er is geen touw aan vast te knopen welke combinaties misschien wel werken. Dan lijkt het erop dat er sprake is van timings problemen in de aansturing van de AlphaCrypt Classic CAM vanuit de DVB engine in de TV. De TV moet namelijk aan de AlphaCrypt Classic CAM vertellen welk kanaal de gebruiker uit de Transport Stream wil zien en waar welke informatie te vinden is. Die timing luistert nogal nauw, de toleranties waarover mevrouw van Kleef het heeft.

Ook heb ik al meerdere keren opgemerkt dat de Sony TV's ook nogal kieskeurig blijken te zijn met de Conax CAM's voor Digitenne. Daar doen met sommige merken Conax CAM's zich min of meer dezelfde problemen voor terwijl die voor Sony problematische Conax CAM's juist goede CAM's zijn die zonder problemen in andere DVB-T apparatuur met Common Interface slot gebruikt kunnen worden voor Digitenne. Dat alles bij elkaar is voor mij een duidelijke aanwijzing dat er iets niet goed zit met de Common Interface implementatie bij Sony.

Op grond van die aanwijzingen ben ik steeds van mening geweest dat dit alleen is op te lossen door Sony. Mascom zal echt geen specifieke aanpassingen gaan maken voor Sony als ze daarmee het gevaar lopen dat hun CAM dan niet meer werkt in andere DVB apparatuur met Common Interface slot. Ik verrwonder me er zo langzamerhand steeds meer over dat nagenoeg de meeste Sony gebruikers hier in het topic van mening zijn dat iedereen de problemen van Sony moeten oplossen behalve Sony zelf. Jullie verwachten dat Mascom het CAM probleem van de Sony wel zal oplossen met een firmware upgrade en dat de kabelbedrijven er wel voor kiezen om de frequenties die de Sony DVB-C tuner niet scant ook niet meer te gebruiken.

Reg. datum: 16 februari 2005

Ik heb de Sony 40x3500 i.c.m. Alphacrypt 3.11 + Casema en krijg ook de bekende melding "You're not entitled to..."
Ik had dus een Alphacrypt 3.09 in eerste instantie maar heb deze geflashed naar 3.11 en het werkt nog steeds niet en wil de gok ook nog niet wagen om naar 3.12 te flashen want het blijft toch 120,- euro dat waarschijnlijk al weggegooid geld is.

Intel Core2Duo E6850 @ 3.6Ghz | ASUS Striker Extreme | 2x G.Skill DDR2 PC6400 2048Mb | Leadtek 8800GTX | 2 x WD Raptor 150Gb 10.000Rpm | Dell 2407WFP 24" TFT

Reg. datum: 11 februari 2005

In aanvulling op wat ArChie in de andere relevante topics heeft gemeld:
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een HTPC met twee alphacrypt CAMs. Deze twee werken prima in Schagen (=Multikabel).

Firmware van de CAM, hoewel irrelevant: 3.09.

Ik wil had eigeniljk mijn zinnen gezet op een D3000, maar wacht nu maar even tot het probleem met frequentie 396mHz is opgelost.

Zal SONY op de hoogte zijn van het bestaan van deze thread?

Zoals hierboven is te lezen is door een medewerker van Mascom verteld dat de softwareversie van de CAM niets te maken heeft met het al dan niet functioneren ervan. Uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen, ben begonnen met 3.09, werkte niet, geupdate naar 3.11 en daarna naar 3.12. Geen van de firmwares werkte!

Ik heb tevens anderen zien posten over wisselende resultaten met CAMs met dezelfde firmware, dus de ene 3.12 CAM werkt niet, maar een andere 3.12 CAM werkt wel!

Hier begreep ik aanvankelijk niets van, totdat ik de bovenstaande posts van de Mascom medewerker en Archie's reactie daarop las.

Het lijkt er sterk op dat de sony's gewoon erg instabiel zijn in hun communicatie met de CAMs waardoor de een wel en de ander niet kan werken.

Bottom line is dat SONY hiervoor verantwoordelijk is en dit zal moeten oplossen.

Reg. datum: 09 september 2003

Het lijkt me verstandig om in de inleiding van de thread even erbij te zetten dat als mensen hun problemen/bevindingen/success verhaal posten ook metteen de firmware versie van het toestel erbij zetten.

Furfoot wijzigde dit bericht 08-01-2008 11:41 (4%)

http://www.esoteric-warriors.com

Reg. datum: 08 november 2007

quote:
Superschumi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:40:
Mooi gedaan Sir

Hierbij de link van iemand op het multikabel forum waar het wel
zou werken. Zelf heb ik nog geen ervaring ermee, ga niet nodeloos
geld over de balk smijten.

http://mgv.multikabel.nl/...ostorder=asc&start=30
quote:
Ik moet erbij aantekenen dat deze situatie ook voor mij geldt.

Ik heb een erg goede coaxkabel van aansluiting naar tv lopen van ca. 60 euro (kreeg ik 4 jaar geleden gratis bij mijn Loewe) en ook een goede versterker voor het tv-signaal. Wellicht dat dit dus bij mij ook de oorzaak is.

Reg. datum: 06 november 2002

Dit is misschien niet helemaal het goeie topic.

Maar ik heb een kdl40w3000 met UPC, hier kan ik digitale zenders mee ontvangen, maar soms moet ik de tv aan en uit zetten omdat hij aangeeft dat er geen signaal is. En de guide functie werkt niet goed, hij pakt maar 2 uren over de hele dag steeds.

Sony Vaio FE21M, Creative Gigaworks S750, Creative Audigy 2 PCMCiA

Reg. datum: 24 december 2007

TV-serie: KDL32S3000
Provider: At Home
Alphacrypt versie 3:12

Mis de zenders (transportstream 396 mhz) :

Animal Planet
Comedy Central
MTV
TMF

Heb bij de volgende zenders geen beeld en geluid:

SBS 6
ARD

Tv en bijbehorende Alphacrypt 24 december gekocht en de winkel is nog zoekende naar een oplossing. Deze week krijg ik een andere Alphacrypt met een ander serienummer welke echt schijnt te werken volgens de winkel. Meer info gaat dus volgen!!

SirComeAlot, kan je mij mailen op avdflier apenstaartje hotmail dit in verband met het contact met sony.

Voor de rest, in principe gaan we dit in de loop van tijd corresponderen met Sony om aan te geven wat de problemen zijn en ze wel de kans te geven dit op te lossen, ik of Sir (ik weet nog niet echt wie wat doet etc.) zullen eerst ook met een aantal consumenten instanties gaan corresponderen, de brieven liggen bij mij al bijna klaar.
Ik wil jullie er dan ook op wijzen in dit topic je te beperken tot het vermelde probleem, aangezien dit het 'massa' probleem is, en we op basis daarvan gaan overleggen.

Reg. datum: 14 oktober 2007

Ik heb sinds september 2007 de 32D3000 icm met Casema (incl. Digitaal pluspakket, omgeving Den Haag) en de Alphacrypt Classic CAM 3.09 en heb het probleem 2 (afstemmen op frequentie 396 MHz)

Informatie over gebruikte hardware:

Toestelinformatie
KDL-32D3000
software 2.12.105
Loader 0.9.6
Signaal sterk of middel

Het gevolg van het afstemmingsprobleem is dat ik de kanalen in Transport Stream 9 (zie http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml ) niet kan ontvangen. Het gaat om de volgende televisiekanalen:
Lig TV
Show TV
Turkmax
ATV
Kanal D
Etalagekanaal
en daarnaast 26 digitale radiozenders waaronder Sky Radio en Radio 538

De ontbrekende TV zenders zijn vrijwel allemaal Turkse zenders die in de extra pakketten Turks en Turks Plus zitten. Uitzondering is het Etalagekanaal dat in het standaard pakket zit.

Op dit moment ben ik zeer tevreden over de TV inclusief de digitale ontvangst, mede omdat ik bovenstaande kanalen niet echt mis. Er bestaat echter altijd de mogelijkheid dat Casema de zenderindeling zodanig wijzigt dat er zenders in de TS op 396 MHz terecht komen die er (voor mij) wel toe doen. Daarnaast is er de mogelijkheid dat de Sony TV meer frequenties niet goed scant maar dat dit toevallig nog niet is gebleken (omdat geen kabeloperator nu gebruik maakt van die frequentie). Ook dit kan natuurlijk in de toekomst veranderen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: