Gathering of Tweakers

Quicksearch
orthogonaal==loodrecht

Plaatje op imageshack (popups!)

op deze manier zit het sterkste deel van het veld van elke antenne in het zwakste deel van een andere en verkrijg je een nagenoeg sferisch bereik.

onzin is onzinnig.

Reg. datum: 03 januari 2000

quote:
3DDude schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje ;)) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.
Thanks, heb em inmiddels bij de Mediamarkt gehaald. Grappig dingetje, zeer uitgebreid qua instellingen en werkt perfect. Vindt em gevoelsmatig zelfs wat sneller dan de Linksys. Zal dat later even staven met wat usenet en lokaal (gigabit) transfer.
Heb alleen tot vannacht zitten vrouwenplasseren om mijn Dreambox sat-ontvanger er goed op te laten werken. En aangezien dat niet gelukt is heb ik toch maar ff de Linksys teruggehangen.

Mijn "probleem" met de DIR-655 zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten zijn.
Ik moet voor het sharen met de Dreambox een portforwarding doen.
Appeltje eitje zou je zeggen... Op de DIR-655 netjes het ipadres van de Dreambox ingevuld, 12000 als port en TCP protocol, de rest staat standaard goed. Vinkje aangezet en rebooten (enige minpuntje aan de DIR-655 is dat continu rebooten 8)7 ) Poort gaat echter niet open.

Uit pure ellende zelfs de virtual server optie geprobeerd... nakkes.
Verder staat de DIR-655 nog op standaard, dus geen fratsen met rules, DNS, etc etc alles staat goed.
De Linksys er weer op en spelen maar.

Heeft iemand een suggestie ? O-)

Pong38 wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:03 (7%)

*** Asus P4PE *** P4-2.4@2.8 *** Dane Elec 512 MB PC2700 DDR SDRAM Cas 2.5 *** Iiyama A902MT *** Seagate Barracuda V 120 GB *** Asus V9280 TD *** NEC 1100a DVD fikker *** Plextor PlexWriter 24/10/40 ***

mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.

yow

quote:
Edgarz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)
12 MB/sec klopt denk ik, dit is namelijk een zeer populaire router onder mensen met een 100 Mbit verbinding. Ga hem zelf ook aanschaffen zodra mijn glasvezel lijn is opgelevert ;)

quote:
3DDude schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:05:
mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.
Heb ik ook geprobeerd maar bij de dIR-655 moet je als je 1 bepaalde poort wilt doorlaten, kiezen tussen of virtual server of portforwarding gebruiken. Beiden tegelijkertijd gebruiken gaat niet (wat natuurlijk logisch is)

*** Asus P4PE *** P4-2.4@2.8 *** Dane Elec 512 MB PC2700 DDR SDRAM Cas 2.5 *** Iiyama A902MT *** Seagate Barracuda V 120 GB *** Asus V9280 TD *** NEC 1100a DVD fikker *** Plextor PlexWriter 24/10/40 ***

Iemand nog een suggestie ?

Ben d'r al uit beste mensen...

Heeft NIETS met de D-LINK van doen 8)7
Weer zoiets dat je na 23 jaar IT denk van... "natuuuuuuuuuuurlijk... NOT }:O )

Frak!

Wanneer gebruik je trouwens de Virtual Server mogelijkheid, in plaats van port forwarding? Want dat zijn schijnbaar toch twee verschillende dingen in de router.

Bergen wijzigde dit bericht 12-05-2008 17:47 (39%)

quote:
Bergen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:42:
Wanneer gebruik je trouwens de Virtual Server mogelijkheid, in plaats van port forwarding? Want dat zijn schijnbaar toch twee verschillende dingen in de router.
Een virtual server gebruik je als je een enkele poort voor een applicatie (server) wilt open zetten.
Met portforwarding kan je 1, meerdere (gescheiden door een komma) of een aansluitende reeks poorten open zetten.

Tot nog wel een vraagje over de DIR-655.
Mijn pc heeft een Intel Gigabit ethernet kaart maar connect "slechts" op 100 Mbit met de DIR-655.

Heb de kaart via z'n properties tevens geprobeerd "hard" op 1000 Mbit te zetten maar dit werkt niet.

Anyone ???

quote:
ik222 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:09:
[...]

12 MB/sec klopt denk ik, dit is namelijk een zeer populaire router onder mensen met een 100 Mbit verbinding. Ga hem zelf ook aanschaffen zodra mijn glasvezel lijn is opgelevert ;)
Grrrr....wordt jaloers, vooral nu XS4ALL meent dat mijn lijn nog maar goed genoeg is voor 8 Mbit (na een goede 12 Mbit verbinding te hebben gehad voor 2 jaar. :'(

Intel E6600 | Asus P5b Deluxe Wifi-AP | Arctic Cool T2 500W | 2 x 1Gb Kingston HyperX PC6400@PC7100 | MSI X1950Pro 256 Mb | Seagate 320 Gb SATAII | Maxtor DiamondMax10 160 Gb SATA | TREKSTOR maxi z.ul 500 Gb (RIP :-( ) | Samsung 226CW | NEC 7170S DVD RW |

quote:
Edgarz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Grrrr....wordt jaloers, vooral nu XS4ALL meent dat mijn lijn nog maar goed genoeg is voor 8 Mbit (na een goede 12 Mbit verbinding te hebben gehad voor 2 jaar. :'(
@Edgarz

Heb jaren bij xs4all gezeten maar ben sinds een maand of 4 overgestapt naar casema (top abbo + telefonie 69,95)

Check dit dan (klikkerdeklik plaatje). Zo loopt ie as we speak }:O

http://www.casema.nl/images/pak_core/gfx/logo.png

Dit zijn geen pieken. Loopt gewoon lekker steady en doorgaans zit er nog gem. een kleine 200 Mbit erboven op. Kortom, een prima abbo.

(back to ontopic 8)7 )

Pong38 wijzigde dit bericht 13-05-2008 00:58 (11%)

Le Mans LMP2 winner 2008

Ik stond op het punt een powerline kitje (Devolo Wireless) te kopen, puur om een goede internetverbinding in het hele huis (appartement met behoorlijk wat betonnen muren) en voornamelijk op het terras te krijgen. Ik heb nu een wireless mode/router van Zyxel (2602HW), maar die geeft een erg slecht signaal af (of komt de muren gewoon niet door). Vandaar mijn interesse in een powerline kitje om in de woonkamer en het terras te kunnen internetten zonder 40x met wegvallende verbinding te zitten.

Toch denk ik dat de Wireless-N techniek het behoorlijk goed doet en ik zag net op tijd dit topic. Volgens mij is dit een veel betere investering, met name de N-techniek welke veel sneller is (zeker in de toekomst) dan die 85mbit. Maar hoe zit het met betonnen muren? Hier een overzicht van mijn appartement:

http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Woning.PNG

In slaapkamer2 op de foto (PC-kamer) staat de modem nu. Deze kan ik dus niet verplaatsen, maar de toekomstige router zou opzich binnen die kamer wel (op het plaatje gezien) bij het hoofdeinde kunnen komen te staan. De verbinding is dus vooral erg slecht in de woonkamer en op het terras al helemaal belabberd. Ik denk dat het komt door de betonnen muur (dik zwart in het midden) die de verbinding drastisch laat dalen. En wellicht toch de wat zwakke antenne van de Zyxel.

De prijs is lager dan zo'n powerline-set, dus alleen daarom is hij al interessant, maar ik wil echt voorkomen dat de muren alsnog een belemmering zullen worden. De modem verplaatsen is op dit moment dus niet echt een optie. In de toekomst zal ik het een en ander wel gaan wijzigen voor die kamer. De modem zal dan hoogstwaarschijnlijk in een andere kamer worden neergezet, maar binnen nu en een half jaar nog niet. Het is vooral vanwege de bekabeling welke nu weg is gewerkt achter het laminaat en plinten en dat wordt weer een hele klus om dit te wijzigen. (Of de bekabeling laten liggen en in slaapkamer1 opnieuw leggen).

Maar goed, terugkomend op deze router. Gaat mijn verbinding goed genoeg zijn met dit mooie apparaatje? Ik hoef er alleen mee te internetten voorlopig. Filestransfers of streaming is nog niet nodig. Als de verbinding maar continu online is. Powerline gaat sowieso werken, want de antenne kan letterlijk in de woonkamer worden geplaatst in een stopcontact, maar de wireless-N techniek biedt meer perspectief voor de toekomst. Iemand een suggestie of ervaring met irritante betonnen muren welke niet haaks zijn, maar wel een goede verbinding hebben ?
Over de hoeveelheid signaalverlies door betonnen muren kan ik niet echt meespreken maar ik weet wel dat mijn dir-655 45 meter overbrugd met 65% aan signaalsterkte. De router staat vooraan in het huis en moet dus door een hout/gyproc en een stenen (baksteen) muur en door de glas in aluminium deuren in onze veranda (in Nederland heet dat serre geloof ik).

onzin is onzinnig.

Flubberdwaal en klufthout
Reg. datum: 15 augustus 2000

Met de DIR-665 heb ik geen problemen, wel met een DWA-556. Ding doet N-snelheden onder XP (270mbps), maar onder Vista gaat ie niet harder dan G-snelheid (54mbps).
Zelfs met laatste driver helpt het niks.

Volgens mij een issue met de driver onder Vista. Helaas reageert Dlink NL echter al weken niet op mijn mail hierover...gewoon doodse stilte. Slechte zaak van een NL kantoor als blijkt dat bijv Canada wél reageert.

specs You're just jealous because the voices only talk to me

Ik woon in een vergelijkbaar appartement qua grootte en muren (enkele van beton (+- 18 cm), de rest dubbele gipsplaten + isolatie). De DLINK DIR-655 staat bij mij verborgen achter een een plank in een hoek van het huis (woonkamer) en zelfs met het zendvermogen op laag heb ik in het hele huis, inclusief balkon en gallerij een prima stabiele verbinding.
In mijn laptop (XPS M1530) heb ik een Intel Wireless N kaart waarmee ik onder Windows Vista bijna altijd op 130 Mbit/s (N) verbonden ben. Ook het gebruik van Bluetooth en de vele andere draadloze netwerken in de buurt (tot 18 tegelijk ge-catched op de laptop) vormen geen hinder voor de DLINK DIR-655.

Le Mans LMP2 winner 2008

Ok, super bedankt voor de antwoorden. Dan denk ik dat het verstandig is dat ik in elk geval overstap op Wireless-N in plaats van via het lichtnet en deze D-Link zie ik wel zitten.

Met een G-kaartje (zit in mijn laptop) is het neem ik aan ook gewoon prima te doen? De snelheid is nu nog niet belangrijk, de verbinding wel.

Smarron wijzigde dit bericht 20-05-2008 09:58 (9%)

Ja, G-kaartje zal prima werken met de DIR-655. Als je WPA2 wilt gebruiken wel de patch van MS installeren of SP3 van XP...daar zit de patch in. Anders werken sommige games (voor LAN games) niet jofel (schokkerig)

I have no idea...

quote:
Kensei schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:53:
Met de DIR-665 heb ik geen problemen, wel met een DWA-556. Ding doet N-snelheden onder XP (270mbps), maar onder Vista gaat ie niet harder dan G-snelheid (54mbps).
Zelfs met laatste driver helpt het niks.

Volgens mij een issue met de driver onder Vista. Helaas reageert Dlink NL echter al weken niet op mijn mail hierover...gewoon doodse stilte. Slechte zaak van een NL kantoor als blijkt dat bijv Canada wél reageert.
WPA2-codering gebruiken onder Vista. Dan heb je wel N-speeds.

Wel jammer dat dit model geen ABGN is. Daarmee kun je nog heel wat snelheids winst heben in de best wel drukke ether in NL.

Seventeen or Bust stats: http://sob.qik.nl Seventeen or Bust stampede stats: http://sob.qik.nl/stampede.php

quote:
MelvinB schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:43:
[...]

WPA2-codering gebruiken onder Vista. Dan heb je wel N-speeds.
Klopt..ik heb de NL firmware erop gezet (op de DIR-655) en de 2.00 beta driver op de DWA (alles op advies van Dlink NL). Nu heb ik wel 300mbps, maar de Dlink eigen tool (die wifi manager) geeft doodleuk aan 54mbps. Weird :?

Vraag me nou wel af welke het juiste aangeeft. Windows dus 300mbps en dlink 54mbps.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat 802.11n standaard WPA2 vereist (en dus ook implementeert), met gewoon WPA (versie een, TKIP) zou het niet werken.

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

I have no idea...

quote:
Kensei schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:59:
[...]

Klopt..ik heb de NL firmware erop gezet (op de DIR-655) en de 2.00 beta driver op de DWA (alles op advies van Dlink NL). Nu heb ik wel 300mbps, maar de Dlink eigen tool (die wifi manager) geeft doodleuk aan 54mbps. Weird :?

Vraag me nou wel af welke het juiste aangeeft. Windows dus 300mbps en dlink 54mbps.
Vreemd.

Ik had hetzelfde probleem met een WRT300N-router en WUS300N-adapter beide van Linksys in Vista.

WPA2 aangezet en ik had N-signal. Zowel in tooltje van Linksys als de Zero Configuration Tool had ik iets van 270Mbps.

Misschien dus bugje van je adapter-software?

Nou breekt mijn klomp...Dlink wifi manager geeft nu opeens ook 300mbps aan. Misschien timings issue waardoor ie niet op tijd 300mbps kon aangeven.
Ding doet het nu iig wel goed.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router en de 655 spreekt mij erg aan. Ik ben echter van plan om deze vooral te gaan gebruiken ter vervanging van een Belkin 7230-4 6000, omdat mijn squeezebox in mijn slaapkamer (=/- 6 meter afstand, maar wel met 2 muren er tussen) blijft stotteren en er veel netwerken in de buurt zijn. Ik ben echter van plan deze alleen met wireless g te gebruiken, zonder MIMO of andere fratsen. Simpelweg omdat ik alleen maar ontvangers met 11g heb.

Ik ben echter een beetje huiverig voor aanschaf aangezien het ding erg duur is en ik ooit al eens een andere (linksys met 108mbps) had gekocht om dit probleem op te lossen, maar wat feitelijk geen snars uithaalde wat betreft het streamen van flac. Zijn er hier mensen met ervaringen mbt wireless g op deze router en eventueel zelfs een Squeezebox als ontvanger?

Zelf twijfelde ik ook over de WRT160 van linksys, maar dat is toch wel een klasse lager dan deze DLink.

<weggehaald en in netwerken algemeen gezet>

Kensei wijzigde dit bericht 25-06-2008 08:45 (93%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws