Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die dlink dir-655 komt zowat in alle testen het beste eruit. Op verscheidene sites zijn echter mensen met zeer uiteenlopende ervaringen van zeer goed tot zeer slecht. Zo een draadloos netwerk is blijkbaar iets raars. Bij de een werkt het bij de ander niet. Maar over het algemeen is die dlink dir-655 zeer positief. Ik zou internet willen hebben op mijn laptop door heel het huis (gelijkvloers en 1 verdiep). Ik heb kabel die uitkomt op het benedenverdiep. Heb een ingebouwd wireless- n kaartje in mijn laptop. Woning is niet groot wel oud (30 jaar). Is dit een aanrader?

alatest
cnet
duitse reviewsite

ik heb de router sinds vanmorgen en ik vind em tot nu toe helemaal top. Mijn oude centrino laptop had ik binnen no time werkend. Ook de WAN Throughput is fantastisch, haalt gewoon 12MB/sec (mijn max).

Trouwens ook wel fijn dat er ondersteuning is voor het automatisch updaten van DynDns

Flubberdwaal en klufthout
Reg. datum: 15 augustus 2000

Wil de DIR-655 ook aanschaffen, maar D-link heeft na 2 dagen nog steeds niet de moeite genomen om mijn vraag te beantwoorden of we als eigenaar daadwerkelijk kunnen upgraden van de draft naar de standard 'N' als die klaar is.
Heb die opmerking nl wel op GoT gelezen, maar wil 'm van D-Link zelf zien.

En er staat 11 jaar waarborg....bedoelen ze 11 jaar garantie? Ook dat heb ik gevraagd, maar wederom (nog) geen antwoord gehad.
't verbaasd me nl dat ze het woord "waarborg" gebruiken terwijl ze ook "garantie" hadden kunnen gebruiken....what's the catch vraag ik me dan af. :?

specs You're just jealous because the voices only talk to me

Ik wil deze router binnekort ook gaan halen, aangezien ik binnekort mijn Versatel routertje kwijt raak I(eindelijk van ADSL over naar glas !).

Ben dus zeer benieuwd naar ervaringen en de reacties van D-link op de mailtjes.
Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb hem al een tijdje, en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden over. Zeer goede snelheden op N, en hij heeft alle functies die ik wou hebben. Perfecto dus :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Wat ik wel vervelend begin te vinden is dat D-LinkNL én D-Link US niet reageren op mijn simpele vragen.

Zit nu al een week minimaal te wachten...zo moeilijk is het toch niet mij antwoord te geven :?

Zit nog steeds heel erg te twijfelen tussen deze en de Linksys WRT350N (25 euro meer en je hebt er een USB poort voor Storagelink op). Aangezien ik dit wel interressant vindt, maakt het de keuze nog moeilijker. Het blijft dus gaan tussen de Dir655 en de WRT350N.

Verder heeft Linksys veel gehackte firmwares, dus waarschijnlijk ook wel voor de WRT350N, voor het boosten van het WiFi signaal.

Iemand ervaring met beide ? Ben ik nog opties/mogelijkheden vergeten ?

quote:
Righteye schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:21:
Zit nog steeds heel erg te twijfelen tussen deze en de Linksys WRT350N (25 euro meer en je hebt er een USB poort voor Storagelink op). Aangezien ik dit wel interressant vindt, maakt het de keuze nog moeilijker. Het blijft dus gaan tussen de Dir655 en de WRT350N.

Verder heeft Linksys veel gehackte firmwares, dus waarschijnlijk ook wel voor de WRT350N, voor het boosten van het WiFi signaal.

Iemand ervaring met beide ? Ben ik nog opties/mogelijkheden vergeten ?
Moet je even zoeken op GoT...is een topic over de WRT350N. Die had ik nl ook op het oog, maar ik weet niet of zij tzt de N-standard gaan supporten met de 350N.
Ook las ik wat berichten over een tegenvallende performance van de ext. storagelink qua throughput.

De D-link is wel heer en meester in dit segment qua performance van het wifi gedeelte.

Dus...ik zit ook nog een beetje in dubio. Linksys is erg aantrekkelijk qua prijs (dacht ik)....Storage koppelen lijkt me ook mooi. Wat geeft de doorslag? Voor mij de N-standard support Ja of Nee.

Antwoord van D-Link:

quote:
With regards to the DIR-655, it is certified for 802.11n draft 2.0 which means it is fully compatible with others companies 802.11n draft 2.0 devices. As it stands right now we believe that it will be upgradeable through firmware to the final version 802.11n, however because we don't know what the final details or requirements are we cannot guarantee that will be the case. So unless their are major changes before the standard is finalized later this year, we do believe that it will be upgradeable.

Antwoord van Linksys
quote:
Alle Wireless-N draft 2.0 gecertificeerden producten beschikken over de hardware eisen die aan de definitieve Wireless-N standaard dienen te voldoen. Linksys streeft ernaar om haar producten door middel met software/firmware updates officieel Wireless-N te maken met betrekking tot de Wireless Pre-N draft 2.0 producten.

Kortom..het zou allemaal moeten lukken met de huidige software, maar ze geven geen 100% garantie.

Voorts las ik her en der dat de WRT350N met de latere firmware's wél overweg kan met NTFS volumes..kan iemand die z'n ding heeft dat bevestigen?

Jammer dat de Linksys niet kan tippen aan de snelheid van de DIR-655 cq...dat de DIR-655 geen ext HDD aan kan sluiten. Is er dan echt geen ander product die wel het beste van de twee heeft in een vergelijkbare prijsklasse? :?

Kensei wijzigde dit bericht 19-03-2008 06:51 (9%)

Heb de knoop doorgehakt, ik ga echt door de DIR-655, NASje ofzo koop ik later wel los. Liever een apparaat dat waar ie voor gemaakt is goed doet, dan een apparaat met een extraatje dat zijn werk minder goed doet (volgens alle nu beschikbare tests).

Vanmiddag halen, vanavond configgen, morgen oplevering glasvezel = morgenmiddag 35 Mbps up en down :D

Heb vrijdag ook een NASje gehaald (CH3SNAS)...nu de DIR-655 nog ;)

En een goede '802.1n' ontvanger...geen USB geval meer, maar een PCI-e.

Raar trouwens dat de DWA-556 wél in PW staat, maar de DWA-552 zo te zien niet :?

Nou ja...de DWA-556 is toch prima _/-\o_

Zou iemand van jullie, die een DIR-655 heeft, wat screendumps kunnen maken van zijn instellingen? Ik heb heel wisselende resultaten qua snelheid :?
Zie dat bij het connecten (onder XP) de adapter (een DWA-556) alle kanalen afgaat, terwijl ik alleen naar mijn DIR 655 wil connecten op channel 6.
Als ie eenmaal connected is zie ik ook dat de snelheden schommelen qua connectie tussen 54 en 270mbps

Heb firmware 1.11EU trouwens

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
PreDaTorY schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:39:
.......
Ook de WAN Throughput is fantastisch, haalt gewoon 12MB/sec (mijn max).
.......
Serieus 12MB/sec? of tikfoutje en 12 Mbit/sec? O-)

Reg. datum: 03 januari 2000

Kan iemand mij vertellen of de D-Link DIR-655 goed samenwerkt met het standaard kabel modem van Casema.
Heb er nu een Linksys aanhangen en ervaar hetzelfde probleem wat veel gebruikers met de combi Casema (kabel) /Linksys WRT54G v7 hardware ervaren, n.l. het wegvallen in de nacht van de verbinding naar het internet.
Je wordt hierdoor genoodzaakt iedere ochtend de Linksys te resetten.

Tis dus belangrijk voor mij om te weten dat de combi Casema (kabel) / D-Link DIR-655 wel goed blijft functioneren.

*** Asus P4PE *** P4-2.4@2.8 *** Dane Elec 512 MB PC2700 DDR SDRAM Cas 2.5 *** Iiyama A902MT *** Seagate Barracuda V 120 GB *** Asus V9280 TD *** NEC 1100a DVD fikker *** Plextor PlexWriter 24/10/40 ***

quote:
Fiber schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:56:
[...]

Serieus 12MB/sec? of tikfoutje en 12 Mbit/sec? O-)
Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)

Intel E6600 | Asus P5b Deluxe Wifi-AP | Arctic Cool T2 500W | 2 x 1Gb Kingston HyperX PC6400@PC7100 | MSI X1950Pro 256 Mb | Seagate 320 Gb SATAII | Maxtor DiamondMax10 160 Gb SATA | TREKSTOR maxi z.ul 500 Gb (RIP :-( ) | Samsung 226CW | NEC 7170S DVD RW |

Dipstick

quote:
Pong38 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:11:
Kan iemand mij vertellen of de D-Link DIR-655 goed samenwerkt met het standaard kabel modem van Casema.
Heb er nu een Linksys aanhangen en ervaar hetzelfde probleem wat veel gebruikers met de combi Casema (kabel) /Linksys WRT54G v7 hardware ervaren, n.l. het wegvallen in de nacht van de verbinding naar het internet.

Tis dus belangrijk voor mij om te weten dat de combi Casema (kabel) / D-Link DIR-655 wel goed blijft functioneren.
Ervaringen met de DIR-655 icm Casema kan ik je niet geven. Wel heb ik hetvolgende meegemaakt:

Vriendin heeft thuis Casema en wou wireless. Trendnet routertje geplaatst (goedkoop ding), maar daarmee moest ze inderdaad elke ochtend resetten. Vervolgens een D-Link neergezet, (DI-524 oid), probleem opgelost.

Ter land, ter zee en in je ster

quote:
Pong38 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:11:

Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje ;)) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.

yow

ik ben vrij tevreden van mijn DIR-655.
Het bereik is voortreffelijk door de 3 antennes die ik orthogonaal op elkaar heb gezet zodat ik geen blindspots heb. Ik kom achteraan in de de tuin (45m van het apparaat) uit op een ontvangst van -62 dbi (wat windows rond de 65 procent noemt). Dat is met een intel 4965AGN. Met de ABG voorloper van die chip in mijn zusjes laptop kan ik het zo accuraat niet meten maar ik krijg van windows 2 balkjes ontvangst en een terugschaling naar 48 Mbit op dezelfde locatie. (mijn vorige router gaf noppes op dezelfde plaats in de tuin).
Het grote nadeel aan het apparaat vind ik de user interface. Ik vind ze ronduit onoverzichtelijk met de virtual server configuratie als ergste. De drop down lijst van applicaties is zo beperkt dat je hem even goed kan weglaten.

onzin is onzinnig.

quote:
redfox314 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:32:
ik ben vrij tevreden van mijn DIR-655.
Het bereik is voortreffelijk door de 3 antennes die ik orthogonaal op elkaar heb gezet zodat ik geen blindspots heb.
Ik denk dat je mede-tweakers het meeste helpt als je even een visual laat zien van 'orthogonale plaatsing'...
Aangezien de formules ook niet echt behulpzaam zullen zijn... ;)

Ik heb op een vand e antenne aansluitingen een 5 db antenna gehangen met een meter draad om vanuit een kamer het trapgat te bereiken. Werkt prima binnenshuis.

Edgarz wijzigde dit bericht 10-05-2008 20:58 (15%)

Intel E6600 | Asus P5b Deluxe Wifi-AP | Arctic Cool T2 500W | 2 x 1Gb Kingston HyperX PC6400@PC7100 | MSI X1950Pro 256 Mb | Seagate 320 Gb SATAII | Maxtor DiamondMax10 160 Gb SATA | TREKSTOR maxi z.ul 500 Gb (RIP :-( ) | Samsung 226CW | NEC 7170S DVD RW |

orthogonaal==loodrecht

Plaatje op imageshack (popups!)

op deze manier zit het sterkste deel van het veld van elke antenne in het zwakste deel van een andere en verkrijg je een nagenoeg sferisch bereik.

onzin is onzinnig.

quote:
3DDude schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje ;)) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.
Thanks, heb em inmiddels bij de Mediamarkt gehaald. Grappig dingetje, zeer uitgebreid qua instellingen en werkt perfect. Vindt em gevoelsmatig zelfs wat sneller dan de Linksys. Zal dat later even staven met wat usenet en lokaal (gigabit) transfer.
Heb alleen tot vannacht zitten vrouwenplasseren om mijn Dreambox sat-ontvanger er goed op te laten werken. En aangezien dat niet gelukt is heb ik toch maar ff de Linksys teruggehangen.

Mijn "probleem" met de DIR-655 zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten zijn.
Ik moet voor het sharen met de Dreambox een portforwarding doen.
Appeltje eitje zou je zeggen... Op de DIR-655 netjes het ipadres van de Dreambox ingevuld, 12000 als port en TCP protocol, de rest staat standaard goed. Vinkje aangezet en rebooten (enige minpuntje aan de DIR-655 is dat continu rebooten 8)7 ) Poort gaat echter niet open.

Uit pure ellende zelfs de virtual server optie geprobeerd... nakkes.
Verder staat de DIR-655 nog op standaard, dus geen fratsen met rules, DNS, etc etc alles staat goed.
De Linksys er weer op en spelen maar.

Heeft iemand een suggestie ? O-)

Pong38 wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:03 (7%)

*** Asus P4PE *** P4-2.4@2.8 *** Dane Elec 512 MB PC2700 DDR SDRAM Cas 2.5 *** Iiyama A902MT *** Seagate Barracuda V 120 GB *** Asus V9280 TD *** NEC 1100a DVD fikker *** Plextor PlexWriter 24/10/40 ***

mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.

yow

quote:
Edgarz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)
12 MB/sec klopt denk ik, dit is namelijk een zeer populaire router onder mensen met een 100 Mbit verbinding. Ga hem zelf ook aanschaffen zodra mijn glasvezel lijn is opgelevert ;)

quote:
3DDude schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:05:
mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.
Heb ik ook geprobeerd maar bij de dIR-655 moet je als je 1 bepaalde poort wilt doorlaten, kiezen tussen of virtual server of portforwarding gebruiken. Beiden tegelijkertijd gebruiken gaat niet (wat natuurlijk logisch is)

Iemand nog een suggestie ?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws