En wat zullen de verdere improvements zijn?quote:
Met andere woorden: Dat is alles wat ik heb wbt de nieuwe TVersity versie. Op het forum houden de developers zich ook schuil zonder verder veel over de nieuwe versie te vertellen. Wat al wel bekend is, is dat men van de Frontrow GUI afstapt, want die interface is copyrighted by Apple. Maar ik neem aan dat ze niet zoveel maanden nodig hebben om alleen een nieuwe GUI te maken. Trouwens, als ze al met die Blackberry support komen zullen ze ook wel andere verbeteringen onder de motorkap hebben aangebracht, aangezien die Blackberry support nou niet echt nodig was ofzo.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
De bedoeling is om het op mijn Linux thuisserver te zetten (Ubuntu) en tot nu toe ziet het er uit alsof het gaat werken.
Had eerst MythTV, maar op 1 of andere manier kan ik mijn weg daar nooit in vinden.
Toen kwam ik MediaTomb tegen (Die ook heel kort in dit topic vernoemd wordt), installatie was zo gedaan via de package manager, en media toevoegen was ook zo gedaan via de webinterface.
Via de PS3 kon ik alle mappen zien die toegevoegd waren, maar ik kreeg niets afgespeeld, alles was "unsupported data"
Totdat ik een reactie @ Ubuntuforums tegen kwam
Mogelijk hebben andere er ook wat aan:
Als MediaTomb als daemon draait, edit: /etc/mediatomb/config.xml
Als je hem handmatig hebt gestart ~/.mediatomb/config.xml
Verander de volgende 2 waardes:
<transcoding enabled="no"> naar <transcoding enabled="yes">
<protocolInfo extend=no"/> naar <protocolInfo extend="yes"/>
Transcoding is mogelijk niet nodig als ik dat verhaal mag geloven, maar het kan denk ik ook niet veel kwaad dat het aanstaat.
Restart nu MediaTomb ("/etc/init.d/mediatomb restart" als hij als daemon draait) en je bent klaar.
Als je al media had toegevoegd moet je dit mogelijk opnieuw doen.
Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Heb je toevallig XBMC geprobeerd? Dus http://xbmc.org/wiki/?title=Linux_port_project i.c.m. https://help.ubuntu.com/community/PlayStation_3quote:Nakebod schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:10:
Ben sinds begin van deze middag, dus pas kortook bezig met een mediaserver op te zetten.
De bedoeling is om het op mijn Linux thuisserver te zetten (Ubuntu) en tot nu toe ziet het er uit alsof het gaat werken.
Had eerst MythTV, maar op 1 of andere manier kan ik mijn weg daar nooit in vinden.
Toen kwam ik MediaTomb tegen (Die ook heel kort in dit topic vernoemd wordt), installatie was zo gedaan via de package manager, en media toevoegen was ook zo gedaan via de webinterface.
Via de PS3 kon ik alle mappen zien die toegevoegd waren, maar ik kreeg niets afgespeeld, alles was "unsupported data"
Totdat ik een reactie @ Ubuntuforums tegen kwam
Mogelijk hebben andere er ook wat aan:
Als MediaTomb als daemon draait, edit: /etc/mediatomb/config.xml
Als je hem handmatig hebt gestart ~/.mediatomb/config.xml
Verander de volgende 2 waardes:
<transcoding enabled="no"> naar <transcoding enabled="yes">
<protocolInfo extend=no"/> naar <protocolInfo extend="yes"/>
Transcoding is mogelijk niet nodig als ik dat verhaal mag geloven, maar het kan denk ik ook niet veel kwaad dat het aanstaat.
Restart nu MediaTomb ("/etc/init.d/mediatomb restart" als hij als daemon draait) en je bent klaar.
Als je al media had toegevoegd moet je dit mogelijk opnieuw doen.
Maar is het mogelijk om van je Ps3 naar je Pc te streamen?
Ik wil namelijk een externe harde schijf aan mijn Ps3 hangen zodat mijn Pc niet aan hoeft te staan als ik muziek wil luisteren, maar ik wil wel bij die muziek kunnen als mijn Pc wel aanstaat.
Is dit mogelijk of vraag ik nu echt iets compleet onmogelijk
Ja, totaal onmogelijk
PSN ID: DCFreak
Ik wil alle DVD's omzetten naar DivX. Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik geen software kan vinden die alles kan: AC3 encoden, ondertitels toevoegen én per hoofdstuk een DivX maken.
Ik gebruik hoofdzakelijk AutoGK en bijna alles kan ik ermee, maar ik kan geen hoofdstukken kiezen. Ik heb ook al de volgende pakketten geprobeerd:
- A1 DVD Ripper
- #1 DVD Ripper
- DVDx
- Super DVD Ripper
- Easy DVD Rip
- Easy DivX
Iemand een pakket wat alles doet?
Als m'n D805 geen 4000MHz wil draaien, blaas ik 'm op!
Reg. datum: 02 augustus 2003
Als ik het omzet door met tmpgenc de audio te extracten en te converteren naar wma 9.2 en dan de audio + video merge met windows media stream editor, krijg ik de eene keer wel een spelende file en de andere keer weer niet.
De files die op die manier niet werken converter ik met xvid4psp naar mkv met x.264 and ac3 5.1, dat gaat prima maar duurt uren en uren.
Iemand ook met wmv + wma pro naar ps3 formaten bezig die wat meer uitgevonden heeft dan ik ?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is down) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Reg. datum: 11 oktober 2007
De huidige VLC werkt maar is verre van perfect, steeds alle VOB bestanden inladen onder de film is nogal een anti-climax
MacBook Pro!
Reg. datum: 11 oktober 2007
ps. welke van de ubuntu versies kan ik er het beste op zetten, als ik dit wil doen?
Niemand?quote:MMMMM schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:49:
Sinds een aantal weken ben ik ook bezig om de PS3 als MediaCenter te gebruiken. Ik heb inmiddels ook Twonky aangeschaft en heb dan ook geen enkel probleem met het streamen van media. Waar ik wel mee zit is met het 'maken' van de media.
Ik wil alle DVD's omzetten naar DivX. Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik geen software kan vinden die alles kan: AC3 encoden, ondertitels toevoegen én per hoofdstuk een DivX maken.
Ik gebruik hoofdzakelijk AutoGK en bijna alles kan ik ermee, maar ik kan geen hoofdstukken kiezen. Ik heb ook al de volgende pakketten geprobeerd:Het gaat om normale DVD's. HD is nog niet aan de orde, maar kan zomaar veranderen.
- A1 DVD Ripper
- #1 DVD Ripper
- DVDx
- Super DVD Ripper
- Easy DVD Rip
- Easy DivX
Iemand een pakket wat alles doet?
Reg. datum: 04 januari 2002
Waarom wil je per hoofdstuk een divx? Dat kijkt toch voor geen meter met de PS3? Dan moet je iedere keer handmatig een nieuw hoofdstuk starten. Of kan je wel een video playlist maken? Die optie heb iig nog niet gevonden.quote:
Reg. datum: 04 januari 2002
Kwaad kan het niet, maar het is wel behoorlijk processorbelastend en als je PS3 qua firmware up2date is, worden vrijwel alle bestanden probleemloos afgespeeld (op mkv, een sporadische divx en 5.1 audio in WMV's na).quote:Nakebod schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:10:
[..]
[..]
Reg. datum: 04 oktober 2005
Ik had TVersity geinstalleerd op mijn pc. ik heb het daarnet met heel veel moeite er weer vanaf gekregen (moeite omdat het via RDP moest en internet viel om de 3 a 4 sec weg). Ik heb geen idee hoe het komt maar door het installeren liep mijn internet telkens vast. bij RDP moest ik dus elke 4 sec de connectie sluiten en weer opnieuw openen...
Enig idee hoe dit komt?? wil het graag gaan gebruiken in combi met PS3
De reden is dat er tv-series op DVD verschijnen waarvan er meerdere afleveringen op 1 DVD worden geperst. Ik wil dan graag per afleveren (=1 hoofdstuk) een aparte DivX hebben.quote:sopsop schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:12:
[...]
Waarom wil je per hoofdstuk een divx? Dat kijkt toch voor geen meter met de PS3? Dan moet je iedere keer handmatig een nieuw hoofdstuk starten. Of kan je wel een video playlist maken? Die optie heb iig nog niet gevonden.
En een aflevering is geen aparte VOB op de DVD? Die kun je ook zo afspelen natuurlijk, zonder conversie.quote:MMMMM schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:54:
[...]
De reden is dat er tv-series op DVD verschijnen waarvan er meerdere afleveringen op 1 DVD worden geperst. Ik wil dan graag per afleveren (=1 hoofdstuk) een aparte DivX hebben.
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
Als het zo simpel was, hoefde ik het natuurlijk niet te vragen. Ik heb al veel opties geprobeerd, maar loop telkens tegen één tekortkoming aan. Of ondertiteling werkt niet goed, of ik kan geen AC3 geluid mee encoden, of ik kan geen aparte hoofdstukken rippen.quote:Shiver23 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:58:
[...]
En een aflevering is geen aparte VOB op de DVD? Die kun je ook zo afspelen natuurlijk, zonder conversie.
Hoop dat er iemand de ideale tool is tegengekomen.
Is voor het streamen van HD-content een Gbit-verbinding een vereiste, of heb ik ook genoeg aan een een 100 mbit- verbinding?
PSN-ID: Mikey5times
Streamen van je PS3 naar je PC is, denk ik, niet mogelijk. Omdat de PS3 zelf geen mediaserver heeft. PS3 kan volgens mij alleen maar een stream van een mediaserver ontvangen. (Corrigeer me als ik het fout heb!)quote:Wootism schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:34:
Ik kan het nergens terug vinden en er zijn volgens mij ook weinig mensen die het proberen....
Maar is het mogelijk om van je Ps3 naar je Pc te streamen?
Ik wil namelijk een externe harde schijf aan mijn Ps3 hangen zodat mijn Pc niet aan hoeft te staan als ik muziek wil luisteren, maar ik wil wel bij die muziek kunnen als mijn Pc wel aanstaat.
Is dit mogelijk of vraag ik nu echt iets compleet onmogelijk
Wat je wel kan doen is een externe netwerkschijf kopen, met een LAN aansluiting dus. Als je deze aan je (wireless) router hangt kun je alles op die schijf benaderen vanaf je pc. De netwerkschijf die ik gebruik (Lacie) heeft een eigen mediaserver (twonky) en die gebruik ik om te streamen naar mijn PS3. Kortom via LAN kan ik met mijn PC bij de netwerkschijf. Via mediaserver kan ik vanaf PS3 bij mijn netwerkschijf.
Klopt, heb praktijkervaring hiermee. HD film geprobeerd te streamen via WLAN 54. Werkt dus niet. horten en stoten, niet naar te kijken. Terwijl niet-HD films perfect te streamen zijn.quote:Frans60 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:23:
[...]
In de praktijk komen draadloze netwerken niet verder dan 24 Mbit. Voor een uitleg zie: Wireless Networking Speed: Ideals and Experiences
Dat ligt maar net aan de bitrate van je films.quote:Mikey5times schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:14:
Ik ben aan 't kijken voor een nieuwe router/switch, en hieraan wil ik in de toekomst ook een ps3 hangen om o.a. HD-content naar te streamen (via een draadje dus).
Is voor het streamen van HD-content een Gbit-verbinding een vereiste, of heb ik ook genoeg aan een een 100 mbit- verbinding?
Een film die flink gecomprimeerd is, 5GB voor een 1080p film, die werkt bij mij ook nog over 100mbit, maar een echte 1080p van 16GB die zal daar waarschijnlijk niet genoeg aan hebben.
Dat ga ik nog proberen, anders ga ik er toch een gigabit netwerk van maken.
Als je nog switches moet gaan kopen dan zou ik sowieso direct gigabit nemen.
PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats
Maar als je zo ver gaat met compressie, blijft er van de HD kwaliteit niet veel over... of zie ik dat verkeerd?quote:Frijns.Net schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:21:
[...]
Dat ligt maar net aan de bitrate van je films.
Een film die flink gecomprimeerd is, 5GB voor een 1080p film, die werkt bij mij ook nog over 100mbit, maar een echte 1080p van 16GB die zal daar waarschijnlijk niet genoeg aan hebben.
Dat ga ik nog proberen, anders ga ik er toch een gigabit netwerk van maken.
Als je nog switches moet gaan kopen dan zou ik sowieso direct gigabit nemen.
Reg. datum: 02 augustus 2003
16gb voor 2 uur film = 8gb per uur = 2,2mb per seconde. Totaal geen probleem voor een 100mbit lan.
De meeste films zijn echter tussen de 4 en 10 gigabyte op het moment, de beeldkwaliteit daarvan is uitstekend te noemen zowel op mijn 42" hd lcd als op mijn 720p beamer. Bij een vergelijk van de serie "planet earth" op bluray of de wmv van 4,5gb zie ik geen verschil op beide beeldbrengers.
De ps3 is een prima media center, ik heb zelfs mijn oude media center pc er voor weggedaan. Even kort : .mkv omzetten met mkv2vob en wmv films met wma pro, de audio naar stereo converteren en klaar is je ps3 fim, dvd films beter even op een rw-tje zetten voor menu's en ondertitels als je dat wilt.
Sinds kort kan je ook bluray formaat dvd's te vinden, erg makkelijk voor op een dvd5/9 te branden.
HaseMike wijzigde dit bericht 07-05-2008 09:59 (10%)
Dit topic is gesloten. ![]()