Reg. datum: 08 juli 2003
PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !
Forum » Spielerij » Spielerij - Games & Discussies » Playstation 3 als media center - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicDat klopt en zo wil ik het ook ik heb 1 map op mijn PC waar fotos en filmpjes in staan deze heet "Costom" Pictures.quote:scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:12:
Frank J: Als je dan vervolgens via XMB Video op zoek gaat naar pictures, zoekt de PS3 weer naar videobestanden ipv picturebestanden.
Frank J. wijzigde dit bericht 02-01-2008 08:35 (27%)
PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !
http://www.esoteric-warriors.com
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
PSN: memrtn
Ja dat zeg ik ook in mijn post dat ik niks transcode (staat dus uit) en alles stream. Maar waarom kun je met SMB wel vol gebruik maken van de bandbreedte van je verbinding terwijl met DNLA dit niet kan?quote:scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:36:
Je kunt toch TVersity instellen dat hij niks transcode en alles streamt?
En het kan zijn dat bij de gebruikte programma's (TVersity en Nero Media Home), de buffers een andere grootte hebben dan wanneer je ze naar je laptop streamt via SMB. Maar echt streamen doe je het niet via SMB, althans zo zou ik het niet willen noemen, maar dat is een andere discussie.
Ik zie nergens staan dat jij niks transcode via TVersity, ik zie alleen dat jij dit _wilt_.quote:Furfoot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:40:
[...]
Ja dat zeg ik ook in mijn post dat ik niks transcode (staat dus uit) en alles stream. Maar waarom kun je met SMB wel vol gebruik maken van de bandbreedte van je verbinding terwijl met DNLA dit niet kan?
Tevens zie ik nu dat je playstation via nat type 3 verbinding heeft met je netwerk, dit kan ook vertraging opleveren. NAT type 2 moet je hebben, er zijn hier en daar wel tutorials te vinden over hoe je dit kunt proberen op te lossen.quote:Ik ben opzoek naar een oplossing om HD materiaal te streamen (dus NIET transcoden) van een DNLA server naar mijn PS3 over een Wifi connectie. Ik heb TVersity/Nero Mediahome geprobeert () en beiden geven stotteringen weer bij videostreams van 3Mbps of meer.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!
Yep, je kunt ook zelf een NAS bouwen voor super flexibiliteit, zie FreeNAS.quote:CSB schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:27:
Heb je ook NASjes met Tversity? Dan zou dat een potentiele kandidaad voor mij zijn.
Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie
Je hebt gelijk sorry.quote:scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:59:
[...]
Ik zie nergens staan dat jij niks transcode via TVersity, ik zie alleen dat jij dit _wilt_.
Nat type 2 heb ik ook getest en dat gaf helaas dezelfde performance als type 3.quote:[...]
Tevens zie ik nu dat je playstation via nat type 3 verbinding heeft met je netwerk, dit kan ook vertraging opleveren. NAT type 2 moet je hebben, er zijn hier en daar wel tutorials te vinden over hoe je dit kunt proberen op te lossen.
En om even op je SMB opmerking terug te komen, via SMB stream je dus ook niet zoals ik net al zei, het is een 'progressive stream'. Je stelt gewoon het hele bestand compleet beschikbaar via het netwerk. Bij DNLA servers stream je 'echt', waarbij er alleen een klein deel wordt ingeladen (het bestand wordt opgesplitst in delen, en zo naar je toe gestuurd). Bij het ene protocol gebruik je een buffer, bij de andere niet.
niks compressed = minimum compression toch he?quote:1) Men deinstalled alle codecpacks die op de pc staan.
2) Men download TVersity, en installeert die, tevens de TVersity codec pack, wat niets meer is dan de ffdshow filters.
3) Men laat de TVersity service starten onder de eigen account, en voegt port 41592 en MediaServer.exe toe aan alle draaiende firewalls.
4) Men configt TVersity zo dat hij niks compressed, op 1920*1080 z'n videos doorstuurt, en codeert met windows media codec 9.
5) Men installeert de Matroska Splitter van Haali.
6) Even wat media sharen op de pc.
7) Zoeken op je PS3 naar media servers, en klaar.
AMD 4400+, 1gb OCZ Gold VX, Asus a8n Premium, Asus 7800gtx 256mb, Maxtor DM10 250gb + Western Raptor 10k 74gb, Tagan 530W, Coolermaster Stacker Silver, Samsung 959NF monitor, Razor copperhead + Logitech G15
En dan ga je Windows executables runnen.... ehhh hoe precies?quote:ari3 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:16:
[...]
Yep, je kunt ook zelf een NAS bouwen voor super flexibiliteit, zie FreeNAS.
MacBook Pro!
Dat is precies wat ik bedoel met die nadelige karakteristieken van wifi. Maar als ik het goed begrijp leg jij het probleem bij de PS3 z'n DNLA client in dit geval en niet bij de "buffer streaming" oplossing van DNLA. Het lijkt me namelijk ook nogal stug dat een standaard die specifiek voor media streaming gebruikt wordt (DNLA) niet goed met Wifi overweg kanquote:scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:06:
[...]
@Furfoot:
Wireless verbindingen werken ook weer iets anders dan wired verbindingen, zo komen alle bitjes voor 99.99% zeker weten goed aan via een wired verbinding, maar bij wireless werkt het iets anders. De bandbreedte geeft aan hoeveel signalen hij binnenkrijgt, maar het zegt niks over de kwaliteit van je signaal wat je binnenkrijgt. Denk bijvoorbeeld aan packets die afgebogen zijn via verschillende muren alvorens ze binnenkomen bij je PS3. Zo'n afgebogen packet kan makkelijk later aankomen dan later verzonden packets die de PS3 direct hebben weten te bereiken waardoor de PS3 zelf weer moet uitvogelen wat hij gaat doen met de eerder verzonden maar later aangekomen packets. Dit moeten alle wireless apparaten overigens uitvogelen, maar dat is weer een ander verhaal. Je kunt niet 1 op 1 zeggen dat een 20mbps wireless verbinding even goed is als een 20mbps wired verbinding. (Of de client neemt natuurlijk de "kwaliteit" van het signaal wel in acht, dan geldt dit hele verhaal ook niet meer, maar dat ligt aan de client). Is het een duidelijk verhaal of blaat ik maar een eind weg? ;p
MacBook Pro!
De media servers die gebruikt worden om dingen te streamen, kunnen alleen maar streamen, dat is 1 kant op. Je hebt (nog) geen terugkoppeling van de DNLA client naar server. Je kunt alleen vooruitspoelen, of achteruitspoelen, pauzeren, maar verder houdt het op. Wat je kunt proberen is de gewenste subtitles en gewenste audio / videotrack in 1 te encoden, om hem zo af te spelen. Maar waarom doe je die dvd niet gewoon in je playstation als ik vragen mag?quote:BizZz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:06:
Ik heb problemen met het afspelen van films via een QNAP nas en de playstation 3. Als ik een film op de nas heb gezet en deze beneden op de playstation 3 wil afspelen, kan ik niet door het menu van de dvd bladeren. Onmogelijk om bijv. subtitels te kiezen, of op start movie te klikken. Dit heb ik met meerdere dvd's geprobeerd, en altijd getest met zowel controller als sony afstandsbediening.
Iemand met een mogelijk oplossing of hetzelfde probleem?
MacBook Pro!
Bedankt voor je reactie.quote:scorpie schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:50:
Op het tbreak forum wordt gezegd dat VLC onder linux alleen maar met embedded (dus in de videostream verwerkte) subtitles kan werken. (Dus eigenlijk gewoon zelf niks met losse subtitles kan..)
Probeer eens te kijken of deze ook custom quantization matrices gebruiken (ik check het met mpeg 4 modifier van http://www.moitah.net/ , kijken onder video info )quote:Djezpur schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:45:
Bij het re-encoden van een XviD heb ik nu wel gemerkt dat Q-Pel (quarter pixel motion) en GMC (Global Motion Compensation) boosdoeners zijn. Als deze twee allebei uit staan, speelt de PS3 de nieuwe output af. En anders blijf ik "The data type is not supported" houden, of ik het nu streamend vanuit TVersity probeer, of vanaf de hdd van de PS3.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
MacBook Pro!
MacBook Pro!
Furfoot wijzigde dit bericht 02-01-2008 23:06 (14%)
Hier een test bestand van 10MB en 100MB paar keer geprobeerd. Naar PS3 via DNLA zo een 1.4+MB/s +/-11Mbit/s.quote:Furfoot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:05:
Kunnen andere mensen kijken hoe snel hun downloads gaan via de web interface van hun DNLA server en op welk OS deze server draait? Misschien is Windows 2003 Server toch niet helemaal goed voor deze toepassing.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Heeft iemand hier een tip / oplossing voor?quote:macgruder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:20:nu nog 'subtitles' aan de praat krijgen, indien dit mogelijk is.
via ffdshow rechtsonderaan en subtitles aanvinken doet niets.
movie & sub staan in zelfde folder en dragen exact zelfde naam.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.