Hoofdcategorieën
Topicacties

Playstation 3 als media center - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:12:
Frank J: Als je dan vervolgens via XMB Video op zoek gaat naar pictures, zoekt de PS3 weer naar videobestanden ipv picturebestanden.
Dat klopt en zo wil ik het ook ik heb 1 map op mijn PC waar fotos en filmpjes in staan deze heet "Costom" Pictures.
Het rare is als ik via XMB video <=> Folders <=> pictures ga zie ik in alle subfolders wel de filmpjes. als ik dus via XMB video <=> pictures ga zie ik ze maar tot de letter H terwijl je ze hier dus allemaal onder elkaar hoort te zien. Deze methode werkt wel voor al mijn fotos onder XMB fotos<=>pictures dan komen alle fotos van alle submappen onder elkaar te staan.

Ik heb al tversity opnieuw geinstalleerd + de library opnieuw laten aanmaken. Nieuwe versie van tversity lost dit probleem ook niet op.

Heel raar

Frank J. wijzigde dit bericht 02-01-2008 08:35 (27%)

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Reg. datum: 09 september 2003

Ik ben opzoek naar een oplossing om HD materiaal te streamen (dus NIET transcoden) van een DNLA server naar mijn PS3 over een Wifi connectie. Ik heb TVersity/Nero Mediahome geprobeert en beiden geven stotteringen weer bij videostreams van 3Mbps of meer.

Iedereen roept dan heel makkelijk "Je moet ook gewoon een wired connectie aanleggen", dit is voor mij geen oplossing. Zorgt het streamen van een video bestand via een DNLA server voor zoveel overhead dat een stream van 3Mbps (mbit dus) of meer niet goed loopt over Wifi (theoretisch 54Mbps)? Ik kan prima via SMB (shares) dezelfde HD film streamen vanaf mijn laptop over dezelfde Wifi verbinding. Een file copy van een willekeurige file gaat met 2,5 MB/sec wat dus overeenkomt met ~20Mbps, waarom kan deze performance niet behaalt worden voor het streamen via DNLA?

Ik begrijp ook wel dat een originele 1080p blu-ray stream van 30Mbps nogal tricky kan zijn, dat soort wonderen verwacht ik ook niet.

Voor de duidelijkheid dit is mijn huidige setup:

DNLA Server
Windows Server 2003 R2 (Fresh Install)
Athlon XP 2000+
1GB, 266mhz
Wired aangesloten op router
8.2.8.0 Nero Mediahome
0.9.11.4 Tversity

PS3 aangesloten op Sony 40W3000
Firmware 2.10
Optical Out > Receiver
Wifi aangesloten op router: 90% Wifi signal, NAT type 3, UPNP Disabled, Auto MTU

Linksys WRT54G router
Nieuwste Firmware
Alle encryptie methodes getest
Mixed Mode, G-Mode, B-Mode allemaal zelfde resultaat
Alle 3 de channel ranges geprobeert (1 andere router in de omgeving)

Tijdens streaming staat de server CPU op 15% en netwerk gebruik staat op 3%. Als ik de film op de laptop via een share afspeel is het netwerk gebruik van de laptop zo'n 12%. Ik begrijp dat het half-duplex is dus zou ik pas haperingen moeten verwachten bij zo'n 40-50% netwerk belasting.

Ik heb ook getest met meerdere video types. SD divx, HD divx, .vob, .wmv gaat allemaal perfect tot een stream rate van ~3Mbps.

Is er iemand die wel hoge kwaliteits materiaal (3Mbps+, dit kun je checken door "select" in te drukken zodra de film gestart is) kan streamen naar zijn PS3? Zo ja wil je dan ook aangeven met wat voor configuratie je dit doet.

http://www.esoteric-warriors.com

Supra Addict

Je kunt toch TVersity instellen dat hij niks transcode en alles streamt?

En het kan zijn dat bij de gebruikte programma's (TVersity en Nero Media Home), de buffers een andere grootte hebben dan wanneer je ze naar je laptop streamt via SMB. Maar echt streamen doe je het niet via SMB, althans zo zou ik het niet willen noemen, maar dat is een andere discussie.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Beter bekend als mrtn

Om terug te komen op mijn post van gisteren, waarbij TVersity niet kon connecten naar de "server", dat probleem is schijnbaar opgelost. Ik heb de PC verder niet opnieuw opgestart, noch dingen geïnstalleerd. Schijnbaar een fout bij TVersity zelf?

PSN: memrtn

quote:
scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:36:
Je kunt toch TVersity instellen dat hij niks transcode en alles streamt?

En het kan zijn dat bij de gebruikte programma's (TVersity en Nero Media Home), de buffers een andere grootte hebben dan wanneer je ze naar je laptop streamt via SMB. Maar echt streamen doe je het niet via SMB, althans zo zou ik het niet willen noemen, maar dat is een andere discussie.
Ja dat zeg ik ook in mijn post dat ik niks transcode (staat dus uit) en alles stream. Maar waarom kun je met SMB wel vol gebruik maken van de bandbreedte van je verbinding terwijl met DNLA dit niet kan?

Supra Addict

quote:
Furfoot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Ja dat zeg ik ook in mijn post dat ik niks transcode (staat dus uit) en alles stream. Maar waarom kun je met SMB wel vol gebruik maken van de bandbreedte van je verbinding terwijl met DNLA dit niet kan?
Ik zie nergens staan dat jij niks transcode via TVersity, ik zie alleen dat jij dit _wilt_.
quote:
Ik ben opzoek naar een oplossing om HD materiaal te streamen (dus NIET transcoden) van een DNLA server naar mijn PS3 over een Wifi connectie. Ik heb TVersity/Nero Mediahome geprobeert ( :X ) en beiden geven stotteringen weer bij videostreams van 3Mbps of meer.
Tevens zie ik nu dat je playstation via nat type 3 verbinding heeft met je netwerk, dit kan ook vertraging opleveren. NAT type 2 moet je hebben, er zijn hier en daar wel tutorials te vinden over hoe je dit kunt proberen op te lossen.

En om even op je SMB opmerking terug te komen, via SMB stream je dus ook niet zoals ik net al zei, het is een 'progressive stream'. Je stelt gewoon het hele bestand compleet beschikbaar via het netwerk. Bij DNLA servers stream je 'echt', waarbij er alleen een klein deel wordt ingeladen (het bestand wordt opgesplitst in delen, en zo naar je toe gestuurd). Bij het ene protocol gebruik je een buffer, bij de andere niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! (host is UP!) | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro!

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
CSB schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:27:
Heb je ook NASjes met Tversity? Dan zou dat een potentiele kandidaad voor mij zijn. :D
Yep, je kunt ook zelf een NAS bouwen voor super flexibiliteit, zie FreeNAS.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Ik zie nergens staan dat jij niks transcode via TVersity, ik zie alleen dat jij dit _wilt_.
Je hebt gelijk sorry.
quote:
[...]

Tevens zie ik nu dat je playstation via nat type 3 verbinding heeft met je netwerk, dit kan ook vertraging opleveren. NAT type 2 moet je hebben, er zijn hier en daar wel tutorials te vinden over hoe je dit kunt proberen op te lossen.

En om even op je SMB opmerking terug te komen, via SMB stream je dus ook niet zoals ik net al zei, het is een 'progressive stream'. Je stelt gewoon het hele bestand compleet beschikbaar via het netwerk. Bij DNLA servers stream je 'echt', waarbij er alleen een klein deel wordt ingeladen (het bestand wordt opgesplitst in delen, en zo naar je toe gestuurd). Bij het ene protocol gebruik je een buffer, bij de andere niet.
Nat type 2 heb ik ook getest en dat gaf helaas dezelfde performance als type 3.

Het verschil tussen SMB (progressive stream) en DNLA (echt streamen met buffers) kan dus een reden zijn dat men zulke slechte performance krijgt over Wifi? Als je met ~20Mbps beschikbare bandbreedte al geen 4Mbps stream kan afspelen dan kun je in theorie ook niet een 20Mbps stream op een 100Mbps wired netwerk afspelen, of is DNLA niet echt gevoelig voor bandbreedte maar wel voor de nadelige karakteristieken van Wifi.

Reg. datum: 01 oktober 2002

quote:
1) Men deinstalled alle codecpacks die op de pc staan.
2) Men download TVersity, en installeert die, tevens de TVersity codec pack, wat niets meer is dan de ffdshow filters.
3) Men laat de TVersity service starten onder de eigen account, en voegt port 41592 en MediaServer.exe toe aan alle draaiende firewalls.
4) Men configt TVersity zo dat hij niks compressed, op 1920*1080 z'n videos doorstuurt, en codeert met windows media codec 9.
5) Men installeert de Matroska Splitter van Haali.
6) Even wat media sharen op de pc.
7) Zoeken op je PS3 naar media servers, en klaar.
niks compressed = minimum compression toch he?

Reg. datum: 12 juli 2005

Ik heb problemen met het afspelen van films via een QNAP nas en de playstation 3. Als ik een film op de nas heb gezet en deze beneden op de playstation 3 wil afspelen, kan ik niet door het menu van de dvd bladeren. Onmogelijk om bijv. subtitels te kiezen, of op start movie te klikken. Dit heb ik met meerdere dvd's geprobeerd, en altijd getest met zowel controller als sony afstandsbediening.

Iemand met een mogelijk oplossing of hetzelfde probleem?

AMD 4400+, 1gb OCZ Gold VX, Asus a8n Premium, Asus 7800gtx 256mb, Maxtor DM10 250gb + Western Raptor 10k 74gb, Tagan 530W, Coolermaster Stacker Silver, Samsung 959NF monitor, Razor copperhead + Logitech G15

Supra Addict

quote:
ari3 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:16:
[...]
Yep, je kunt ook zelf een NAS bouwen voor super flexibiliteit, zie FreeNAS.
En dan ga je Windows executables runnen.... ehhh hoe precies? ;) (Het kan theoretisch wel hoor, maar dan moet je met custom kernels werken, allemaal alpha development software enablen, en ga zo maar door, en dan nog werkt dat nooit 100% vlekkeloos)

@Furfoot:
Wireless verbindingen werken ook weer iets anders dan wired verbindingen, zo komen alle bitjes voor 99.99% zeker weten goed aan via een wired verbinding, maar bij wireless werkt het iets anders. De bandbreedte geeft aan hoeveel signalen hij binnenkrijgt, maar het zegt niks over de kwaliteit van je signaal wat je binnenkrijgt. Denk bijvoorbeeld aan packets die afgebogen zijn via verschillende muren alvorens ze binnenkomen bij je PS3. Zo'n afgebogen packet kan makkelijk later aankomen dan later verzonden packets die de PS3 direct hebben weten te bereiken waardoor de PS3 zelf weer moet uitvogelen wat hij gaat doen met de eerder verzonden maar later aangekomen packets. Dit moeten alle wireless apparaten overigens uitvogelen, maar dat is weer een ander verhaal. Je kunt niet 1 op 1 zeggen dat een 20mbps wireless verbinding even goed is als een 20mbps wired verbinding. (Of de client neemt natuurlijk de "kwaliteit" van het signaal wel in acht, dan geldt dit hele verhaal ook niet meer, maar dat ligt aan de client). Is het een duidelijk verhaal of blaat ik maar een eind weg? ;p

@codemann:
eeerrrr ja, dat is denk ik een foutje idd. (Misschien pas in de nieuwe TVersity release gerenamed ofzo?).

MacBook Pro!

quote:
scorpie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:06:
[...]
@Furfoot:
Wireless verbindingen werken ook weer iets anders dan wired verbindingen, zo komen alle bitjes voor 99.99% zeker weten goed aan via een wired verbinding, maar bij wireless werkt het iets anders. De bandbreedte geeft aan hoeveel signalen hij binnenkrijgt, maar het zegt niks over de kwaliteit van je signaal wat je binnenkrijgt. Denk bijvoorbeeld aan packets die afgebogen zijn via verschillende muren alvorens ze binnenkomen bij je PS3. Zo'n afgebogen packet kan makkelijk later aankomen dan later verzonden packets die de PS3 direct hebben weten te bereiken waardoor de PS3 zelf weer moet uitvogelen wat hij gaat doen met de eerder verzonden maar later aangekomen packets. Dit moeten alle wireless apparaten overigens uitvogelen, maar dat is weer een ander verhaal. Je kunt niet 1 op 1 zeggen dat een 20mbps wireless verbinding even goed is als een 20mbps wired verbinding. (Of de client neemt natuurlijk de "kwaliteit" van het signaal wel in acht, dan geldt dit hele verhaal ook niet meer, maar dat ligt aan de client). Is het een duidelijk verhaal of blaat ik maar een eind weg? ;p
Dat is precies wat ik bedoel met die nadelige karakteristieken van wifi. Maar als ik het goed begrijp leg jij het probleem bij de PS3 z'n DNLA client in dit geval en niet bij de "buffer streaming" oplossing van DNLA. Het lijkt me namelijk ook nogal stug dat een standaard die specifiek voor media streaming gebruikt wordt (DNLA) niet goed met Wifi overweg kan :)

Is er een client/programma om de media die op Tversity staat via DNLA te benaderen (in plaats van SMB) vanaf mijn laptop? Als dit wel goed over wifi werkt dan ligt het probleem duidelijk bij de PS3.

Supra Addict

Je kunt via TVersity via "view" en dan 1 van de 2 onderste opties via je eigen pc checken of het streamen werkt. Als je die url dan even bezoekt op je laptop, heb je precies wat jij zoekt ;)

MacBook Pro!

Supra Addict

quote:
BizZz schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:06:
Ik heb problemen met het afspelen van films via een QNAP nas en de playstation 3. Als ik een film op de nas heb gezet en deze beneden op de playstation 3 wil afspelen, kan ik niet door het menu van de dvd bladeren. Onmogelijk om bijv. subtitels te kiezen, of op start movie te klikken. Dit heb ik met meerdere dvd's geprobeerd, en altijd getest met zowel controller als sony afstandsbediening.

Iemand met een mogelijk oplossing of hetzelfde probleem?
De media servers die gebruikt worden om dingen te streamen, kunnen alleen maar streamen, dat is 1 kant op. Je hebt (nog) geen terugkoppeling van de DNLA client naar server. Je kunt alleen vooruitspoelen, of achteruitspoelen, pauzeren, maar verder houdt het op. Wat je kunt proberen is de gewenste subtitles en gewenste audio / videotrack in 1 te encoden, om hem zo af te spelen. Maar waarom doe je die dvd niet gewoon in je playstation als ik vragen mag?

MacBook Pro!

Reg. datum: 29 juni 2005

quote:
scorpie schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:50:
Op het tbreak forum wordt gezegd dat VLC onder linux alleen maar met embedded (dus in de videostream verwerkte) subtitles kan werken. (Dus eigenlijk gewoon zelf niks met losse subtitles kan..)
Bedankt voor je reactie.
Is er een andere mogelijkheid, naast het inbakken van de ondertiteling, om met ondertiteling series te kijken via de ps3?
Op een ander forum kwam ik ook nog Mplayer tegen. Maar daar moet dan eerst een font voor geïnstalleerd worden ofzo, voordat je ondertiteling erbij hebt.

quote:
Djezpur schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:45:
Bij het re-encoden van een XviD heb ik nu wel gemerkt dat Q-Pel (quarter pixel motion) en GMC (Global Motion Compensation) boosdoeners zijn. Als deze twee allebei uit staan, speelt de PS3 de nieuwe output af. En anders blijf ik "The data type is not supported" houden, of ik het nu streamend vanuit TVersity probeer, of vanaf de hdd van de PS3.
Probeer eens te kijken of deze ook custom quantization matrices gebruiken (ik check het met mpeg 4 modifier van http://www.moitah.net/ , kijken onder video info )
Bij mij ligt het daar altijd aan. Aangezien mijn ouwe stand-alone speler daar ook al problemen mee had en alles netjes was omgezet naar standaard matrices heb ik me echt afvraagd of iedereen nu gek was dat sommige files niet speelden ;)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Reg. datum: 30 september 2004

sinds de ps3 & tversity upgrade, kan m'n ps3 geen enkele server meer vinden :x
werkte vroeger naar behoren.

heeft iemand enig idee ?

Supra Addict

Even in m'n kristallen bol kijken hoor, heb je even?

Maw: wat heb je zelf al geprobeerd en / of uitgesloten en hoe?

MacBook Pro!

firewall stond constant uit
die poort en de server toegevoegd.

films in de shared folder gedropt.

eigenlijk gewoon alles gedaan zoals ik t voor die updates deed.
de ps3 is wifi en m'n pc is wired

Supra Addict

En als je het via TVersity zelf via "view" en 1 van de 2 onderste opties op je eigen pc probeert?

Anders even TVersity + codecs opnieuw installeren en opnieuw proberen.

MacBook Pro!

Nou ik ben er achter waarom Tversity/DNLA dus zoveel haperingen vertoond tijdens het afspelen van alles boven de ~4Mbps. Tversity en Nero Mediahome halen ongeveer 700kb/s als ik een film download via mijn laptop met DNLA over Wifi. Terwijl als ik mijn laptop wired aansluit krijg ik zo'n 2,7MBps (resulteert dus in videos van max ~20Mbps). Het ligt dus niet aan de PS3 maar gewoon aan DNLA welk behoorlijk wat overhead met zich mee brengt op mijn configuratie en maar ongeveer 20% van de beschikbare bandbreedte gebruikt van een verbinding. Ik vraag me af of de verschillende DNLA servers allemaal dezelfde performance bieden. Tot nu toe lijkt het erop dat Tversity en Nero wel aan elkaar gewaagd zijn.

Kunnen andere mensen kijken hoe snel hun downloads gaan via de web interface van hun DNLA server en op welk OS deze server draait? Misschien is Windows 2003 Server toch niet helemaal goed voor deze toepassing.

Furfoot wijzigde dit bericht 02-01-2008 23:06 (14%)

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
Furfoot schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:05:
Kunnen andere mensen kijken hoe snel hun downloads gaan via de web interface van hun DNLA server en op welk OS deze server draait? Misschien is Windows 2003 Server toch niet helemaal goed voor deze toepassing.
Hier een test bestand van 10MB en 100MB paar keer geprobeerd. Naar PS3 via DNLA zo een 1.4+MB/s +/-11Mbit/s.
Wireless laptop (xp prof) via netwerk kopieren kom ik rond de 1.8+MB/s +/- 15Mbit/s.

Hier ook 5-6+Mbit niet transcoden via tversity naar de PS3 stotterend.

Hoe kun je de bestanden via de webinterface kopieren? Local ip 192.168.1.64:41952 werkt niet via de laptop hier.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

hmm, server doet het weer.
aan en uitzetten van firewall + in hosts dit gedelete '127.0.0.1 localhost'

nu nog 'subtitles' aan de praat krijgen, indien dit mogelijk is.
via ffdshow rechtsonderaan en subtitles aanvinken doet niets.

movie & sub staan in zelfde folder en dragen exact zelfde naam.

:D
Reg. datum: 16 juli 2003

Het klinkt misschien erg stom, maar ik heb het volgende gedaan en dit heeft mijn Tversity + PS3 combinatie een stuk verbeterd:

- PC vast IP ingesteld
- PS3 vast IP ingesteld
- Via portforward.com de ports voor PS3 opgezocht en opengezet in m'n router.

Mijn NAT-type dat de PS3 aangeeft was type 3 en na openen van ports plots type 2.

Het streamen gaat voor mijn gevoel sneller en de PS3 heeft sneller verbinding naar mijn gevoel.

Gewoon even wat algemene tips voor de beginnende PS3 streamers onder ons. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Reg. datum: 10 mei 2000

quote:
macgruder schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:20:nu nog 'subtitles' aan de praat krijgen, indien dit mogelijk is.
via ffdshow rechtsonderaan en subtitles aanvinken doet niets.

movie & sub staan in zelfde folder en dragen exact zelfde naam.
Heeft iemand hier een tip / oplossing voor?

Ik kom niet verder dan 'Hallo, hoe gaat het?' in m'n huis-tuin-keuken Japans, wat Anime kijken vrij lastig maakt zonder subs 8)7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: