Hoofdcategorieën
Topicacties

E-ten M800 Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 30 juni 2002

Heb mijn toestel net pas uit de doos gehaald. Ik zat nog te wachten op het pakketje, bleek het al bij de buren te zijn afgeleverd. Heb er nog niet zoveel mee gedaan, maar mijn eerste indrukken:

Het toestel zit vrij solide in elkaar, hoewel ik het van bepaalde "losse onderdelen", zoals knopjes, vind lijken alsof ze er niet recht opzitten maar een beetje scheef. Het toetsenbord voelt wel vrij solide en heeft een soort magnetisch schuifmechanisme, zoals de Tytn2.
De knoppen op het toetsenbord zijn wel ok. In eerste instantie heb ik er moeite mee om mijn vrij forse duimen op de bovenste rij met toetsen te krijgen. Mijn MDA Pro typte een heel stuk fijner maar misschien is het even wennen.

Daarnaast raak ik bij het hanteren van het toestel met de stylus in landscape mode af en toe met mijn handpalm de touch-keys. Ook dat zal een kwestie van wennen zijn.

Ik draai nu nog de originele software (ik kijk eerst wat er allemaal wordt meegeleverd zodat ik over een paar dagen een hard reset kan doen en vervolgens alleen de software installeer die mij bevalt) maar de snelheid valt me erg mee. Vergeleken met mijn MDA Pro, die een van laatste WM5 roms van XDA devs draait, is het apparaat op de meeste punten zelfs nog iets sneller. Helemaal niet slecht voor een ongepatchte rom op een toestel met 'maar' 64MB ram! Hoewel ik natuurlijk al een VGA toestel gewend was en deze lijken per defenitie wat trager te zijn dan de meeste QVGA toestellen.

Heb nog geen tijd gehad om Tomtom te installeren. En een RDP client is standaard niet geinstalleerd.

Overigens zit bij het toestel een Eten BeNeLuxe warranty card. Ik heb al op een Eten forum gelezen dat de importeur extra garantie geeft op de toestellen zodat kritieke problemen met de toestellen snel kunnen worden opgelost.

Als iemand nog specifieke vragen of verzoeken om bepaalde foto's heeft hoor ik het wel.

Ik heb geen slechte camera maar ben wel een vrij waardeloze fotograaf, maar toch:

http://got.techhelp.nl/m800/1.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/2.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/3.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/4.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/5.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/6.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/7.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/8.JPG
http://got.techhelp.nl/m800/9.JPG

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Reg. datum: 03 april 2006

Oei ik herken de telescopische stylus.....zoiets had ik ook op de mda vario.
Die was na 3 maanden al lam en bleef niet meer hangen. Mechanisme binnenin was slecht. Constructiefout. Wellicht voelt de M800 stylus beter aan.

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

Er is ook een reserve stylus meegeleverd.

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

hmmmm. Iets raars....

Vannacht is de M800 blijkbaar leeg gelopen. Ik heb de USB oplader nu bij me, dus ik dacht hem aan mijn laptop te koppelen en dan aan te zetten. Alleen start hij niet meer op en gaat er een rood lampje aan in de rechterbovenhoek. Wanneer ik op de powerknop druk, dan knippert het rode lampje. Ik laat hem maar een tijdje zo staan, kijken wat die doet. Wel supervreemd dat hij niet aan wil, ook al is hij gekoppeld aan stroom (via USB-laptop, maar toch).

Wat ik ook heb gemerkt is dat als je een RDP sessie wil starten, dat het toestel niet zelf een data-verbinding opzet. Je moet eerst een ander programma starten die dat doet, voordat je een verbinding kunt maken.

edit: na een minuut of 5 aan de oplader start hij nu wel op.

HellBeast wijzigde dit bericht 04-01-2008 08:27 (4%)

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
ViperŪ schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:39:
Ik heb die review gelezen en ik moet zeggen dat ik toch terughoudend ben als ik de stukken over keyboard/interface issues lees. Dit in combinatie met de weinige ram en de, wat ik gelezen heb, trage software updates van E-ten.

Mijn andere keuze is namelijk de T-mobile Vario 3, deze is stukken goedkoper aangezien hij branded is.
Deze mist dan de gps en het scherm, maar als ik dat tegenover het keyboard en de interface zet weet ik het nog niet
De Vario 3 heeft ook ingebouwde GPS, je mist dus eventueel alleen het scherm.

Reg. datum: 08 augustus 2002

Weet iemand of er ook al een active car holder is voor dit toestel?
Liefst zonder zuignap constructie...

Zou ook graag een betere autohouder willen hebben. Heb nu de HR Richter PDA Houder II maar die dekt de oplader aansluiting af. Is niet echt handig natuurlijk. Wil die eigenlijk nog terugsturen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Reg. datum: 08 augustus 2002

Zou deze niet passen?

Lijkt me ideaal, behalve dan dat het keyboard niet gebruikt kan worden?

Reg. datum: 12 februari 2001

Ah, goed om te lezen dit.

Ik ben ook een veelvuldig MDA pro gebruiker. Heb het toestel nu 2 jaar. Meerdere roms geïnstalleerd, op dit moment draai ik de nieuwste WM6 rom van xda.
We veel problemen gehad altijd met de radio rom, calls die droppen of mensen die voicemail krijgen als me toestel gewoon aanstaat.

De Tytn2 ziet er toch wat degelijker uit en om eerlijk te zijn heb ik iets meer vertrouwen in HTC dan E-ten, al zal het ongetwijfeld uit dezelfde fabriek rollen.
Ik was ook nog op zoek naar de I-mate ultimate modellen, daar zijn er ook 2 van met een schuif toetsenbord en gps en 640x480

ViperŪ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Als je perfecte autohouders wilt hebben kan je kijken bij www.brodit.se deze autohouders kan je ook gewoon in nederland bestellen. Dit zijn houders voor montage zonder schade voor je autodashboard.

quote:
ViperŪ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:14:
Ah, goed om te lezen dit.

Ik ben ook een veelvuldig MDA pro gebruiker. Heb het toestel nu 2 jaar. Meerdere roms geïnstalleerd, op dit moment draai ik de nieuwste WM6 rom van xda.
We veel problemen gehad altijd met de radio rom, calls die droppen of mensen die voicemail krijgen als me toestel gewoon aanstaat.

De Tytn2 ziet er toch wat degelijker uit en om eerlijk te zijn heb ik iets meer vertrouwen in HTC dan E-ten, al zal het ongetwijfeld uit dezelfde fabriek rollen.
Ik was ook nog op zoek naar de I-mate ultimate modellen, daar zijn er ook 2 van met een schuif toetsenbord en gps en 640x480
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er in de 2+ jaar dat ik de MDA Pro heb gehad bijna niks is verbeterd. De M800 heeft naast GPS en HSDPA bijna niks extra ten opzichte van de MDA Pro. Ik heb ook heel erg zitten twijfelen tussen de M800 of het bestellen van een nieuwe Qtek 9000 (mijn MDA Pro begon al wat kuren te vertonen).

Vooral het toetsenbord en het grote scherm van de MDA Pro mis ik nu nog heel erg. Heb zelf ook zitten twijfelen over een Tytn2 maar VGA was gewoon echt een eis van mij.

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158753

http://www.imate.com/support/specs/SpecSheet_9502.pdf

Ook nog steeds een prachtig toestel. Binnenkort beschikbaar. Alleen die qualcomm 400 mhz. Dan lijkt me die 500 mhz samsung beter :P

ViperŪ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Zijn er eigenlijk al ouwe game console emulators voor windows mobile die VGA ondersteunen?

Ik gebruikte op mijn mda pro pocketSnes, en die was gewoon fullscreen.

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
ViperŪ schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:42:
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158753

http://www.imate.com/support/specs/SpecSheet_9502.pdf

Ook nog steeds een prachtig toestel. Binnenkort beschikbaar. Alleen die qualcomm 400 mhz. Dan lijkt me die 500 mhz samsung beter :P
Hoe binnenkort is dit? I-Mate heeft al zoveel toestellen aangekondigd die voorlopig (na een jaar!) nog steeds vaporware zijn, dat ik er niet echt in geloof. Ik kan het mis hebben natuurlijk, ik heb zelf nog jniet actief gezocht, maar I-Mate geeft me altijd een onbehaaglijk gevoel wbt hun introducties. Verder hebben vorige toestellen aangetoond dat hun build quality en support echt uitermate belabberd kunnen zijn (check www.howardforums.com eens, bijv. http://www.howardforums.c...3663&page=5&pp=15 over de 9502).

quote:
HellBeast schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:24:
hmmmm. Iets raars....

Vannacht is de M800 blijkbaar leeg gelopen. Ik heb de USB oplader nu bij me, dus ik dacht hem aan mijn laptop te koppelen en dan aan te zetten. Alleen start hij niet meer op en gaat er een rood lampje aan in de rechterbovenhoek. Wanneer ik op de powerknop druk, dan knippert het rode lampje. Ik laat hem maar een tijdje zo staan, kijken wat die doet. Wel supervreemd dat hij niet aan wil, ook al is hij gekoppeld aan stroom (via USB-laptop, maar toch).

Wat ik ook heb gemerkt is dat als je een RDP sessie wil starten, dat het toestel niet zelf een data-verbinding opzet. Je moet eerst een ander programma starten die dat doet, voordat je een verbinding kunt maken.

edit: na een minuut of 5 aan de oplader start hij nu wel op.
Dit klopt, USB opladen geeft nagenoeg GEEN laadstroom. Als hij helemaal leeg is en je hebt alleen USB voor handen, dan zal je hem eerst even een tijdje op moeten laden voordat hij op spanning blijft. Zie het dus als een middel om de telefoon geladen te houden en niet als oplaadsysteem.
Opladen doe je via de netadapter, je zal zien dat dat stukken sneller verloopt.

De dataverbinding die niet op word gezet is een pocket windows issue. Wel kan je in de registry een setting plaatsen die de dataverbinding permanent open laat staan. Maarrrrr....daar zit ook een nadeel aan, je toestel is dan in een dag leeg denk ik.

De zaken die je noemt ken ik namelijk ook van mijn MDA Vario.

Reg. datum: 04 januari 2008

Voor wie een m800 bezit:
Hoe presteert de m800 mbt het afspelen van video's? Voor de htc touch cruise blijkt dit een totaal drama te zijn (schokkerige beelden omdat er geen goede drivers zijn). Ik wordt steeds meer enthousiaster voor de M800 :)

quote:
RWol schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:05:
Voor wie een m800 bezit:
Hoe presteert de m800 mbt het afspelen van video's? Voor de htc touch cruise blijkt dit een totaal drama te zijn (schokkerige beelden omdat er geen goede drivers zijn). Ik wordt steeds meer enthousiaster voor de M800 :)
Probeer TCMP Player eens, dat is een divx player voor de pocketpc's. Geweldig programma.
Even divx encoden en ondertitels toevoegen. Draait prima op mijn MDA Vario, en dat is toch wel een oud beestje met 200Mhz processor.

Een vraagje voor andere bezitters: Hebben jullie dat plasticje op je display gedaan wat erbij zit? Ik neem aan dat dit een screenprotector is ofzo?

Ik heb de bijgeleverde screenprotector er inderdaad op gedaan. Maar daar zitten allemaal luchtbelletjes onder. Ik had bij het toestel ook een andere screenprotector besteld omdat ik in het verleden al niet zulke goede ervaring had met bijgeleverde screenprotectors. Hopen dat die het beter doet.

Maar eerst een ander, toch wel vrij groot probleem. Volgens mij sluit mijn toestel kort. Ik heb net gedurende 10 minuten elke keer een raar geluid gehoort en snapte eerst niet wat het was. Ik hoorde het ongeveer om de 30-60 seconden. Maar kon het geluid niet plaatsen.
Totdat ik even op de bank ging zitten en het toestel uit mijn broekzak haalde... Ik merkte dat het geluid uit de speaker van het toestel kwam (echt zo een 'plop' geluid wat je weleens hoort als je de stroom van een speaker afhaalt). Tevens lichte het scherm wit op tegelijktijd met het geluid. Terwijl het toestel gewoon in standby stond!
Na een soft reset is het nu even verholpen, maar dit is wel een zeer ernstige deuk in mijn vertrouwen in Eten!

Wat betreft het afspelen van video: In TCPMP doet het toestel het niet slecht. Ik heb er gewoon een 700MB divx film op staan en de video zelf schokt niet. Wel heeft het scherm moeite met het refreshen van het scherm als er in een keer veel wijzigt. Het kan er dus mee door. Maar ik moet zeggen dat op dit punt mijn MDA Pro het wel een stuk beter deed.

Johny58 wijzigde dit bericht 05-01-2008 18:35 (14%)

quote:
Johny58 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:30:
Ik heb de bijgeleverde screenprotector er inderdaad op gedaan. Maar daar zitten allemaal luchtbelletjes onder. Ik had bij het toestel ook een andere screenprotector besteld omdat ik in het verleden al niet zulke goede ervaring had met bijgeleverde screenprotectors. Hopen dat die het beter doet.
Klinkt raar maar laat de douche even heet stomen en ga in de badkamer staan, je display zal dan vochtig zijn en dan kan je de screenprotector zonder bubbels prima positioneren. Of op andere manier even van stoom gebruik maken.
quote:
Wat betreft het afspelen van video: In TCPMP doet het toestel het niet slecht. Ik heb er gewoon een 700MB divx film op staan en de video zelf schokt niet. Wel heeft het scherm moeite met het refreshen van het scherm als er in een keer veel wijzigt. Het kan er dus mee door. Maar ik moet zeggen dat op dit punt mijn MDA Pro het wel een stuk beter deed.
Bedenk hierbij dat je MDA pro een resolutie heeft van 320x240 en de M800 640x480 dat zijn 4x zoveel pixels en dat kost snelheid. Ben ervan overtuigd dat als je de resolutie terugschroeft naar 320x240 van je DivX film de snelheid perfekt zal zijn.

quote:
Volgens mij sluit mijn toestel kort.
Ik denk eerder dat het de batterij is, dan het toestel zelf. :|

quote:
wouter1971 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:39:
[...]

Klinkt raar maar laat de douche even heet stomen en ga in de badkamer staan, je display zal dan vochtig zijn en dan kan je de screenprotector zonder bubbels prima positioneren. Of op andere manier even van stoom gebruik maken.

[...]

Bedenk hierbij dat je MDA pro een resolutie heeft van 320x240 en de M800 640x480 dat zijn 4x zoveel pixels en dat kost snelheid. Ben ervan overtuigd dat als je de resolutie terugschroeft naar 320x240 van je DivX film de snelheid perfekt zal zijn.
De MDA pro heeft (als eerste toestel) 480 x 640 resolutie.
En inderdaad kon ik met TCPMP een normale 700 mb divx film zonder problemen afspelen.
Ik was dan ook erg benieuwd naar hoe de 400 samsung processor in vergelijking met de 520 xscale en 400 qualcomm was.

quote:
HellBeast schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:35:
[...]

Ik denk eerder dat het de batterij is, dan het toestel zelf. :|
Is dit een bekend probleem dan? Ik zit sterk te twijfelen over wat ik hier mee moet doen namelijk. Aangezien het zich 1x heeft voor gedaan maar sindsdien niet meer.

Ik zit er zelf aan te denken om het toestel binnen de 7 dagen afkoelperiode terug te sturen naar PDAshop en toch maar (weer) een HTC Universal (Qtek 9000) opnieuw te regelen. Ik was na al die tijd wel aardig gewend aan de grootte van het toestel en zo veel voegt de M800 nou niet toe aan de specs van de HTC Universal/MDA Pro etc.

Mijne kopen :P ?

Hoorde via een vriendin dat ze had vernomen dat van de 10 verkochte Tytn2 toestellen er gemiddeld 1 terugkwam. Van de M800 kwamen er gemiddeld 7 van de 10 terug.
Of dit puur op basis van gebruikerservaring is of dat het toestel defecten vertoond weet ik niet.

ViperŪ wijzigde dit bericht 07-01-2008 10:30 (89%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: