Reg. datum: 15 januari 2008
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 15 januari 2008
Het is gewoon dat in een gpx met bvb 1000 waypoints er 2 of 3 tussenzitten die verkeerd zijn, en dus plots serieus verspringen van positie. Die had ik er graag tussenuit gewild.
Als je moet beginnen met die HDOP, PDOP, NSAT ook te loggen, zakt je log-capaciteit natuurlijk in als een pudding
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Indien je een concreet voorbeeld hebt, kan daarop gewerkt worden.
Hier zit een duidelijke fout in, de driehoek linksonder klopt niet...
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
De gpx van hierboven was van 23/02, maar je zal in de bin wel zien dat er nog enkele dagen inzitten, waar ook foutjes inzitten.
Net trouwens ook een onaangename verrassing gehad. Ganse namiddag rondgelopen met de logger, kom net thuis, blijkt mijn volldige log gewist en enkel het laatste uur zit er nog in.
Ik heb een aantal foto's gemaakt bij het Henschotermeer, bij Woudenberg, even ten zuiden van Amersfoort (meteen m'n nieuwe 400mm getest) en ondertussen BeelineGPS op m'n HTC Touch aan het werk gezet. Thuisgekomen wilde ik de foto's koppelen aan het gpx-bestand, maar GPS-Correlate vond dat er geen overeenkomstige tijdstippen waren. Dus even met behulp van een tekst-editor de gpx geopend en toen bleek dat er overal een afwijking van een uur in de tijdgegevens zat. Dit met zoeken/vervangen aangepast en toen kon GPS-Correlate wel de foto's koppelen. Vervolgens wilde ik de foto's in Google Earth zetten maar toen ik de eerste foto opende plaatste Google Earth de foto ergens net buiten Dronten..!? En toen ik met de hand de coördinaten opzocht kwam ik dan weer ergens in de buurt van Barneveld terecht. Ik snap er de ballen van zegmaar!
Dus twee vragen:
1. Hoe zou het kunnen dat het gpx-bestand een tijdsafwijking van 1 uur heeft? De klok op m'n Touch staat goed.
2. Wat zou er in godsnaam mis kunnen gaan met die coördinaten? Ik dacht altijd dat coördinaten weinig twijfel over konden laten over de exacte locatie, maar het Henschotermeer heeft toch verdraaid weinig met Dronten of Barneveld te maken!
Ontvanger: G-top BT-G55 (bluetooth)
Logger: BeelineGPS op HTC Touch
Gpx/foto-combineer-programma: GPS Correlate
Camera: Pentax K10D
RAW-processor: Bibble Pro
De gpx heb ik voor het gemak even online gezet: www.wolthers.net/hens.gpx
Het zullen vast domme dingen zijn die ik over het hoofd zie, maar ik zie ze even niet! Dus wie me kan helpen... graag!
I love my Pentax K10D
Probeer anders eens Geosetter, werkt perfect.
2. Over Geosetter gesproken, als ik je gpx (xml eigenlijk?
Idem voor Google Earth trouwens, maar dan moest ik wel de xml renamen naar gpx.
Dus volgens mij doe jij iets heel raars verkeerd
Fire69 wijzigde dit bericht 24-02-2008 22:32 (3%)
Inmiddels heb ik nogmaals de foto geopend in Google Earth en nu komt 'ie wel op de goede plek dus ik zal wel teveel aan het kloten zijn geweest bij het openen ofzo.
Een gpx-bestand is toch gewoon een xml-bestand? Ik snap dus je opmerking daarover niet?
I love my Pentax K10D
Doet er ook niet echt toe, blijkbaar zijn je 2 problemen toch opgelost.
Ja, blijkbaar is een gpx eigenlijk gewoon een xml, had ik nog niet echt bij stilgestaan.
Ik maakte die opmerking gewoon, omdat Google Earth de xml niet opende. Als ik in GE File - Open doe, en ik kies je xml, dan opent hij Internet Explorer.
Ik ben bezig met een progje voor de Adapt AD-850, die direct uit t apparaat kan lezen en opslaan als .gpx, .kml, en de originele formaten .log (binair) en .logg (output van t meegeleverde programmatje).
De .kml werkt als een trein, van de .gpx weet ik het niet zeker (http://www.gpsvisualizer.com/ leest mijn output niet). Wie weet waar ik makkelijk kan testen of mn .gpx aan de standaard voldoet?
DRvDijk wijzigde dit bericht 26-02-2008 04:09 (6%)
Reg. datum: 24 januari 2008
Ik wil hem ook gaan gebruiken voor rondritten zodat ik kan zien hoe ik gereden ben.
Volgens mij kon je hier een accu kopen voor 8,95quote:DRvDijk schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:08:
Ik heb van het weekend een extra batterij voor mn Adapt AD-850 gekocht. ¤30. Er zat ook een Nokia 1600 omheen (die ook met mn normale Vodafone abonnement werkt) inclusief weer een extra Nokia laderMooie deal of mooie deal? Nieuwe Nokia batterij zou ¤40 kosten...
[...]
Mijn iBlue is ook niet het perfecte aparaat, maar als ik lees wat je voor die Adapt moet doen, voordat je een bruikbaar formaat hebt...quote:sanrays10 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:27:
Ik wil ook een beetje beginnen met het geotaggen..De vraag is welke kan ik beter nemen? is dat de AD850 of toch beter de Iblue 747?
Ik wil hem ook gaan gebruiken voor rondritten zodat ik kan zien hoe ik gereden ben.
Reg. datum: 24 januari 2008
Als je erg kritisch bent bestaat het perfecte apparaat nietquote:Fire69 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Volgens mij kon je hier een accu kopen voor 8,95
[...]
Mijn iBlue is ook niet het perfecte aparaat, maar als ik lees wat je voor die Adapt moet doen, voordat je een bruikbaar formaat hebt...
Ik wil een leuke BT GPS ontvanger die kan loggen en werkt op m'n PDA met tomtom. Verder eigenlijk niet en owja, hij moet natuurlijk niet teveel koste
wat is dan de beste keus? zijn er nog meer goede?
Wij weten niet wat voor jou het beste is, dat moet jij weten.
Je kan natuurlijk wel zoeken naar modellen die jij leuk/goed vind, en dan hier vragen of iemand daar ervaring mee heeft.
Kijk hier even voor wat er zoal te krijgen is (dit is natuurlijk geen volledige lijst!)
Reg. datum: 06 januari 2008
Ik ben samen met user middelbh bezig om een programma te maken voor de AD850 die vanuit het binaire bestande (.log) gpx files aan kan maken. Hij had het binaire bestand al ontsleuteld, ik had vanuit de .logg en .kml bestanden gpx-en gemaakt. We zijn nu bezig dit samen te voegen.quote:DRvDijk schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 04:08:
Ik ben bezig met een progje voor de Adapt AD-850, die direct uit t apparaat kan lezen en opslaan als .gpx, .kml, en de originele formaten .log (binair) en .logg (output van t meegeleverde programmatje).
De .kml werkt als een trein, van de .gpx weet ik het niet zeker (http://www.gpsvisualizer.com/ leest mijn output niet). Wie weet waar ik makkelijk kan testen of mn .gpx aan de standaard voldoet?
Zie ook topic [GPS] Adapt AD850 datalogger: wie helpt?
Als je wilt kijken of een gpx aan de conventies voldoet, kun je GPicSync gebruiken (=geotagging van Google maar leest ook gpx in ter controle) of GPSBabel.
mink4u wijzigde dit bericht 11-03-2008 19:27 (8%)
Het liefst zou ik gewoon een *.csv hebben met daarin een rits coördinaten, en een *.csv met daarin coördinaten en filenames (van mijn foto's). Vervolgens krijg ik het zelf wel voor elkaar om een encoded polyline te maken en alles op een google maps kaartje weer te geven.
Op de software cd stan twee versies van de Qstarz Travel Recorder. Versie 3 en versie 4.
Versie 4 laat een mooi kaartje zien met behulp van google maps (niet earth!) via een embedded IE. Erg leuk, zo zou ik het ook willen publiceren, maar dat simpelweg exporteren lijkt niet echt te gaan.
Op het moment heb ik een voorkeur voor versie 3. Die kan een mooie *.csv uitpoepen waar ik zelf wel een lijstje coördinaten en zo een encoded polyline uitkrijg.
Ik heb laatst al eens een klein testje in elkaar gefrot. Zoiets wil ik dus, maar dan zonder de coördinaten van mn foto's handmatig over te typen uit de Travel Recorder software.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nikon D80 | 50mm f1.8 | 70-300mm f4.5-5.6| 18-70mm f3.5-4.5 | 17-50mm f2.8 | 50 - 135mm f2.8 - | - SB600 My lifestream http://kruyt.org - flickr http://www.flickr.com/photos/phantagom/
Reg. datum: 01 juni 2001
Reg. datum: 01 juli 2002
Ik heb dezelfde combinatie en (dus) ook hetzelfde probleem in tijdafwijking. In BeelineGPS staat verder geen optie om je zone in te stellen. Heb je toevallig nog een oplossing gevonden?quote:mwolthers schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:12:
Ik heb een aantal foto's gemaakt bij het Henschotermeer, bij Woudenberg, even ten zuiden van Amersfoort (meteen m'n nieuwe 400mm getest) en ondertussen BeelineGPS op m'n HTC Touch aan het werk gezet. Thuisgekomen wilde ik de foto's koppelen aan het gpx-bestand, maar GPS-Correlate vond dat er geen overeenkomstige tijdstippen waren. Dus even met behulp van een tekst-editor de gpx geopend en toen bleek dat er overal een afwijking van een uur in de tijdgegevens zat.
>> Landscape Photography! <<
>> RondeMaster 2009 <<
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last