Het is 's-nachts kouder dan buiten
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw Topicquote:Rogresalor schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:53:
Ik zit zo te lezen en niet het een om het ander, maar:
Hoe zit het met privacy, kwetsbaarheid en datahogging?
[...]
Persoonlijk ben ik hier niet stuk van.
1. Niemand gaat aan waar ik ben geweest, ook Google niet (mocht je het vakje per ongeluk over het hoofd hebben gezien)
2. Flickr is geen erkend bedrijf dat ja data als absoluut veilig bestempeld, dus ik schrik van deze zin in de openingspost.
*of ben ik nu een zeurende systeemanalyticus![]()
*ben serieus
quote:Deze coördinaten kun je vervolgens weer in een programma als google earth zetten, of uploaden naar een site als flickr
Wie verplicht je om die coördinaten te laten weergeven? Niemand
Je moet het in Flickr expliciet aanzetten, en als je het dan nog niet vertrouwd, upload je toch gewoon foto's waar de gps-data helemaal niet inzit?
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Zwaar klote dit, blijkbaar logt mijn iBlue niet als hij in navigatie-mode staat.
Zou dus wel moeten volgens de manual, de site, en de maker van BT747 op gpspassion.com...
Kunnen de iBlue-mensen hier dit even controleren bij hun toestel aub?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
De Qstarz BT1000 wat volgens sommigen hetzelfde apparaat is doet dit wel. Waar ik wel achter kwam is dat tijdens het schakelen van 'log' naar 'nav' (en/of terug) de fix even weg is. Blijkbaar verliest het apparaat even de spanning bij het schakelen.quote:Fire69 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:22:
Sorry, even nieuwe post ipv edit om wat meer op te vallen
Zwaar klote dit, blijkbaar logt mijn iBlue niet als hij in navigatie-mode staat.
Zou dus wel moeten volgens de manual, de site, en de maker van BT747 op gpspassion.com...
Kunnen de iBlue-mensen hier dit even controleren bij hun toestel aub?
Ook die B-core-firmware zit normaal enkel in Holux-apparaten. Lijkt wel of ik één of andere kloon toegestuurd gekregen heb.
Even afwachten maar, ik heb gemailed naar Transystem zelf, ook naar Star-navigation waar ik hem gekocht heb, hopelijk weet ik dan iets meer...
Een refurbished gehackte versie ontvangen misschienquote:Fire69 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:13:
Vind het echt vreemd. Normale iBlue 747's kan je niet via Bluetooth naar connecten om je log af te halen en settings aan te passen en zo. Bij de mijne lukt dat wel.
Ook die B-core-firmware zit normaal enkel in Holux-apparaten. Lijkt wel of ik één of andere kloon toegestuurd gekregen heb.
Even afwachten maar, ik heb gemailed naar Transystem zelf, ook naar Star-navigation waar ik hem gekocht heb, hopelijk weet ik dan iets meer...
Maar tegenwoordig moet je zo hard opletten met namaak, misschien hebben ze bij star-navigation ook gewoon een batch fake-spullen binnengekregen...
[edit]
Ok, nou breekt mijn klomp (om het maar eens op zijn Nederlands te zeggen
Ik wil net via usb connecteren naar de iblue met de BT747-soft om de log eraf te halen. Hiervoor moet hij in de LOG-stand staan.
Gisteren had ik wat zitten prutsen om dat via Bluetooth te doen (wat normaal dus al niet kan met de iBlue
Usb connecteren moet via poort 4, BT via poort 5.
Nou had ik dus niet gezien dat de soft nog op poort 5 stond. Kan je al raden wat er gebeurd?
In de LOG-stand springt gewoon de Bluetooth aan!
Met andere woorden: de Transystem-site, de manual, star-navigation, gpspassion.com, ... allemaal verkeerd!
Fire69 wijzigde dit bericht 20-02-2008 11:31 (61%)
Reg. datum: 15 januari 2008
Ja. Je hebt dus http://sf.net/projects/bt747. Ze hebben het net in de beta versie van gpsbabel gestoken (maar opgelet: beta). Je hebt ook http://www.mrose.nl/mactravelrecorder/ en ook nog mtkbabel (http://www.rigacci.org/wi...are/gps_logger_i_blue_747).quote:fusion_ghost schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:59:
Zijn hier nog meer suggeties voor 3rd party software voor gebruikt icm de iBlue 747? Van MTK weet ik nu af, maar misschien dat er nog meer tools zijn?
Nee - niet helemaal verkeerd - mijn iBlue 747 kan geen Bluetooth verbinding maken in log-stand (met of zonder de USB verbinding).quote:[b]Fire69 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:19:Met andere woorden: de Transystem-site, de manual, star-navigation, gpspassion.com, ... allemaal verkeerd!
Die dingen veranderen gewoon.
Het is dus waarschijnlijk interessant een fotootje te maken van je PCB kaart zodat die vergeleken kan worden met de 'eerste' iBlue's. Dan vinden we misschien hoe die functie bekomen kan worden.
Bovendien heb je een iBlue met 4MB geheugen, terwijl die eerder enkel 2MB geheugen hadden. Het is ook een ander type geheugen: EON in plaats van MX.
Bepaalde loggers gebruiken gewone batterijen zoals de Holux M-241. Andere loggers hebben een zonnepanneeltje erbij - maar dan moet je die natuurlijk wel blootstellen - meer gevaar tot diefstal en zo. Naast de batterij moet je ook denken aan het feit dat je logger vol kan komen en dat indien je batterij leeg is, de instellingen kwijtraken (dus je stelt alle 15 seconden in, en na een lege batterij heb je opnieuw 1s (of 5s voor de Holux veronderstel ik). Moet je dus minstens een PDA bijhebben om die gegevens af te halen.quote:Eb! schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:40:
Ik ga van de zomer een (kampeer)tocht van 3 weken maken door Zuid-Afrika, Mozambique, Malawi en Zambia: dus veel reizen. Veel oplaadpunten zal ik niet tegenkomen. Ik zou wel graag een tracker willen gebruiken om de foto's die ik maak te geotaggen. Zo'n tracker houdt het vast niet 3 weken uit. Dus wat zou ik moeten doen om toch van de hele reis ge-geotagde foto's te krijgen?
Er is ook een apparaatje dat direct de fotos kan geotaggen.
Idd, heb net gemerkt dat de pdf-manual op de site is aangepast (pdf van begin Februari). Er staat nu dat de 747 32Mb aan geheugen heeft, en dat de LOG-stand is om te loggen en te navigeren!quote:le_top schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:45:
[...]
Nee - niet helemaal verkeerd - mijn iBlue 747 kan geen Bluetooth verbinding maken in log-stand (met of zonder de USB verbinding).
Die dingen veranderen gewoon.
Het is dus waarschijnlijk interessant een fotootje te maken van je PCB kaart zodat die vergeleken kan worden met de 'eerste' iBlue's. Dan vinden we misschien hoe die functie bekomen kan worden.
Bovendien heb je een iBlue met 4MB geheugen, terwijl die eerder enkel 2MB geheugen hadden. Het is ook een ander type geheugen: EON in plaats van MX.
Foto van PCB vind ik niet zo leuk, ding opendoen als het geschroefd is, da's allemaal ok, maar het is geplakt, dus om die terug dicht te krijgen...
Reg. datum: 15 december 2006
nu echter mijn hier aan verwante vraag: Met mijn windows-desktop machine weet ik meerdere programma's om de gpx bestanden uit mijn garmin GPS te halen (meestal gebruik ik easygps of mapsource). Op vakantie wil ik mijn macbook meenemen en dan d.m.v. photogpseditor ook gelijk taggen.. Wat voor programma's gebruiken jullie om de .gpx bestanden uit de gps te halen op de mac?
Ik kom zojuist op de site van Garmin het volgende tegen: Project Bobcat
Hebben jullie ervaring met Bobcat?
Hebben jullie dit probleem ook?
Weten jullie betere programma's voor het gevraagde?
Inmiddels zelf even met Bobcat gerommeld, het lijkt op mapsource, maar is qua functionaliteit nog lang niet ok.. Het lukt met niet om een geselcteerd stuk tracklog op te slaan bijvoorbeeld..
elmoxx wijzigde dit bericht 20-02-2008 21:00 (11%)
De mijne was niet geplakt, maar geklikt. Als hij genoeg lijkt zou ik kijken of de jouwe ook geklikt zit. Dan is het geval met een beetje moeite prima uit elkaar te halen, en zonder zichtbare sporen weer in elkaarquote:Fire69 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:22:
[...]
Idd, heb net gemerkt dat de pdf-manual op de site is aangepast (pdf van begin Februari). Er staat nu dat de 747 32Mb aan geheugen heeft, en dat de LOG-stand is om te loggen en te navigeren!
Foto van PCB vind ik niet zo leuk, ding opendoen als het geschroefd is, da's allemaal ok, maar het is geplakt, dus om die terug dicht te krijgen...
Mijn Adapt-700 van 2 jaar oud ziet er nog perfect nieuw uit. De 747 heb ik nu een week en het plastic is al gekrast op meerdere plaatsen
Reg. datum: 09 juli 2007
Als ik nu de PhotoTrackr Lite met de Holux M-241 vergelijk, kan je bij de PhotoTrackr Lite 250.000 punten wegschrijven en bij de Holux maar 130.000. Maar de Holux heeft een dual interface (Bluetooth + GPS-mouse by USB cable). Nu zal Bluetooth wel stroom vreten en zal het dus niet veel gebruiken, maar ik kan misschien wel daardoor mijn data tijdens de reis veiligstellen op mijn GSM.quote:le_top schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:53:
[...]
Bepaalde loggers gebruiken gewone batterijen zoals de Holux M-241. Andere loggers hebben een zonnepanneeltje erbij - maar dan moet je die natuurlijk wel blootstellen - meer gevaar tot diefstal en zo. Naast de batterij moet je ook denken aan het feit dat je logger vol kan komen en dat indien je batterij leeg is, de instellingen kwijtraken (dus je stelt alle 15 seconden in, en na een lege batterij heb je opnieuw 1s (of 5s voor de Holux veronderstel ik). Moet je dus minstens een PDA bijhebben om die gegevens af te halen.
Er is ook een apparaatje dat direct de fotos kan geotaggen.
Moeilijk !
Zijn er mensen die ervaringen hebben met beide?
Meeste MTK-loggers moet je eerst hardware-matig 'hacken', voordat je via BT commando's kan doorsturen.
Reg. datum: 09 juli 2007
Ik heb gelukkig nog even de tijd voordat ik mijn keuze wil/kan/moet maken, maar ik denk toch sterk dat het de PhotoTrackr Lite wordt. Nu nog kijken waar ik hem het best (goedkoopst) kan kopen en dan er lekker mee spelen.quote:Racetows schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:10:
Er zijn ook trackers waar een sd-kaart in kan. Hierdoor kun je vrijwel onbeperkt logs opslaan. Een voorbeeld van zo'n tracker is de Amaryllo Trip Tracker. Helaas werkt deze niet met penlites maar met een ingebouwde accu. Ik gebruik een Garmin GPSmap 60CSx waar (oplaadbare) penlites in gaan, maar dit is een vrij complexe oplossing als je alleen wilt loggen, want dit apparaat kan ook navigatie. Bovendien is 'ie een stuk groter en zwaarder dan een gewone logger/tracker.
Beetje off-topic: Bij Op Pad hebben ze GPS ontvangers getest: http://www.oppad.nl/published/opp/content/pages/uitrusting-pagina/uitrusting-gps.nl.html
I love my Pentax K10D
Kan wel: http://scilib.typepad.com...8/01/holux-m-241-gps.html .quote:Fire69 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:49:
Let wel op, misschien kan je die Holux niet gebruiken om je log over te halen via BT!
Meeste MTK-loggers moet je eerst hardware-matig 'hacken', voordat je via BT commando's kan doorsturen.
Iemand die trouwens een tooltje weet om de gpx (of andere formaten) een beetje te cleanen, soms zitten er wel wat rare dingen in, bvb. als je even een gebouw binnen gaat en hij zijn fix kwijt raakt. Dan schiet hij soms wel eens een paar kilometer de verkeerde kant uit.
(Of een tekst-editor waar je kan zoeken met voorwaarden, bvb toon alles waar wpt lat= niet gevolgd wordt door 50, bestaat zoiets?
Fire69 wijzigde dit bericht 23-02-2008 13:49 (13%)
Een lat/lon filter lijkt me niet echt handig.
Eventueel een filter dat naar de snelheid van punt tot punt kijkt.
Wat is Idd?quote:Fire69 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:44:
Idd, die kan het ook.
www.ThomasvanderWillik.com 40D, 17-40/4, 35/2, 85/1.8, 70-200/4
"Ken Rockwell ordered an L-lens from Nikon, and got one."
quote:
Iddquote:ThomasW schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:26:
Inderdaad...
Ik heb hier even zitten lezen, maar snap het niet echt.quote:le_top schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:17:
Fire: als je de PDOP of HDOP even meelogt, dan kan je met BT747 het een en ander 'uitfilteren'.
Een lat/lon filter lijkt me niet echt handig.
Eventueel een filter dat naar de snelheid van punt tot punt kijkt.
Woordje uitleg extra misschien?
Nu kijk ik gewoon naar de gpx-track in Geosetter of zo, en als het begin van de track fout is, kijk ik met Notepad naar de gpx-file, en vergelijk de eerste lat/long met die verder in de file.
Als die verschillen, haal ik ze er gewoon uit.
Het probleem is gewoon dat als het midden in de file ergens is, dat heeeel moeilijk te vinden is
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last