Hoofdcategorieën
Topicacties

Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Arwen / Kayne

Kan je, voor je in de auto stapt, even de link naar die google docs geven? ;)

Nvm, titeltje is klikbaar |:(

Tijdens mijn middagpauze hier ook maar even gaan rondwandelen :P

Fire69 wijzigde dit bericht 15-02-2008 10:35 (41%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

Gisteq Phototrackr is hier ook binnen :) Leuk apparaatje, kleiner dan verwacht, ook zwaarder.

minireview! ;)

In de doos:

- Een zwarte Phototrackr
- Een katoenen lint met karabijn-haak
- USB-kabel
- CD met daarop User Manual, Driver en Software
- AA-batterij

Het apparaatje is íets zwaarder dan ik had verwacht, maar echt storend kan ik het niet noemen :) Hij voelt daardoor, en door de bouw, dan wel weer degelijk. Enige uitzondering hierop is het batterijklepje, dicht zit het als gegoten, maar zodra je het openschuift voelt het wat fragiel. Het doet een beetje denken aan het klepje van een SB-800 :+

De handleiding is aangeleverd als een windows help bestand, en in het Engels, net zoals de software, maar eenmaal gestart kan die laatste in Nederlands gezet worden.

De instructies voor de hardware in de manual zijn duidelijk:
quote:
Insert one AA battery into the PhotoTrackr.
Press and hold the On/Off Button to turn on the GPS PhotoTrackr device. (Light 3 will flashing in orange indicating device is turned on.)
When GPS signal is fixed, Light 1 will flash in green.
When the battery is low, Light 2 will flash in red.
Light 3 will flash in orange when the device is connected to a computer.
Light 2 will flash in red during GPS data downloads.
To tag a waypoint, press the On/Off Button once during trip recording.
Resultaten heb ik nog niet, ik zit atm nog even @ work achter mijn bureau vast :+ maar ik zal hem vanavond eens aanzetten als ik naar huis rij.
GoT DDoS-d

Net ff een tripje gemaakt met de Qstarz BT1000 en geconfigureerd met de opensource software.
Time: 15 sec.
Speed: 30km/u
Distance: 5m

Als ik dan in de logging kijk (csv export), dan zie je ook waar de waypoint op gemaakt is (RCR kolom).
Daar zitten een aantal verschillende waarden in S, D, T, en ook combinaties ervan. Als je die vergelijkt met de snelheid, overbrugde afstand etc. Dan blijkt dat tie begint te loggen op het moment dat aan de ingestelde waarde wordt voldaan. En de onderliggende waarden blijven ook gelogd worden. Dus de documentatie op google docs lijkt goed te zijn.

De Distance is dan als je met het vliegtuig ga niet zo handig om die op 5 meter te zetten :-)

BlaTieBla wijzigde dit bericht 15-02-2008 12:00 (11%)

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis

Arwen / Kayne

Had ik hier niet ergens gelezen dat je de software kon instellen met verschillende snelheden? Of was dat voor een andere logger?

Ben net even buiten gaan lopen (met vrouw naar de winkelstraat). Ik kreeg geen fix, dus was al zwaar bummed. Bleek echter te komen doordat ik hier midden tussen de wolkenkrabbers zit.
Op een open pleintje 10sec gewacht, en de fix was er al (en bleef ook :) ). Heel goed dus :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:50:
Had ik hier niet ergens gelezen dat je de software kon instellen met verschillende snelheden? Of was dat voor een andere logger?
Dat is de phototrackr :P
quote:
Ben net even buiten gaan lopen (met vrouw naar de winkelstraat). Ik kreeg geen fix, dus was al zwaar bummed. Bleek echter te komen doordat ik hier midden tussen de wolkenkrabbers zit.
Op een open pleintje 10sec gewacht, en de fix was er al (en bleef ook :) ). Heel goed dus :)
Hier ook zoiets :) in het gebouw uiteraard geen fix. loop naar buiten, ga stilstaan op parkeerterrein, even wachten, fix.

denk dat ik hem van de wintersport wel even in een plastic zakje prop though :P De USB-connector heeft geen rubber voor-lipje-ding, en dat vind ik met sneeuw toch wel een risico :+

Henk wijzigde dit bericht 15-02-2008 13:12 (6%)

Arwen / Kayne

quote:
d'oh! :+
quote:
[...]

Hier ook zoiets :) in het gebouw uiteraard geen fix. loop naar buiten, ga stilstaan op parkeerterrein, even wachten, fix.

denk dat ik hem van de wintersport wel even in een plastic zakje prop though :P De USB-connector heeft geen rubber voor-lipje-ding, en dat vind ik met sneeuw toch wel een risico :+
Vreemd, want ze laten het wel zo'n beetje uitschijnen alsof hij wel 'weather-sealed' is, vind ik :P

Nog een vraagje voor de i-Blue bezitters... welke firmware zit er bij jullie op?
Als ik met die BT747-soft connecteer, krijg ik hetvolgende:
quote:
Flashinfo, 1C20161C (EON, 4MB)
Model: 0002 (Qstarz 815) (Huh :? )
Firmware:B-core_1.1
Firmware:B-core_1.1 lijkt me verschrikkelijk oud, ik zie overal minstens 1.9 passeren! :/
In de screenshot uit de manual van Google Docs staat firmware M-core_1.94 en ook het model is daar correct (ipv de Qstarz).
Lijkt me niet echt de bedoeling?

Fire69 wijzigde dit bericht 15-02-2008 13:42 (8%)

Camitariër

Kun je dat ding zelf niet flashen dan?
Arwen / Kayne

Blijkbaar niet :(
Ben momenteel druk aan't googelen...

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:53:
Blijkbaar niet :(
Ben momenteel druk aan't googelen...
Hmm, dat is crappy. Ik zit nu wat te goochelen met de software van GisteQ en de standaardmeuk die er in staat (tripje door LA :P ) en voorlopig vind ik het echt heerlijk en overzichtelijk werken :) Ik weet wel zeker dat ik die .CR2 plugin niet zomaar hoef, ik selecteer liever eerst mijn foto's in lightroom en gooi ze daarna pas op de kaart dan andersom :)
GoT DDoS-d

Mijn firmware (volgens de MTK opensource software):
quote:
FlashInfo:1C20151C (EON/2MB) ;(
Model:001D (747/Q1000/BGL-32) *O*
Firmware:M-core_1.94

Arwen / Kayne

Ja, ik zie nu pas dat er bij mij 4MB in zit, dus da's wel weer positief! _o_

Camitariër

quote:
BlaTieBla schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:13:
Mijn firmware (volgens de MTK opensource software):

[...]
What the...

Je koopt zo'n ding en het is maar gokken hoeveel geheugen er in zit? :X
quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:23:
Ja, ik zie nu pas dat er bij mij 4MB in zit, dus da's wel weer positief! _o_
Zou ik blijer mee zijn dan een nieuwe firmware tbh :+

Henk wijzigde dit bericht 15-02-2008 15:24 (32%)

trying to find the balance

2MB is standaard in die dingen, maar blijkbaar leveren ze sinds kort ook 4MB gevalletjes. Zonder er ruchtbaarheid aan de te geven. Ik zal trouwens zo eens kijken welke firmware de mijne precies heeft.

FlashInfo:1C2-151C (EON,3MB)
Model:001D (747/Q1000/BGL-32)
Firmware:M-core_1.94

En dat van die nieuwere firmware vanwege meer geheugen is een goeie mogelijkheid :)

Wolfensteijn wijzigde dit bericht 15-02-2008 16:06 (30%)

Camitariër

quote:
Wolfensteijn schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:46:
2MB is standaard in die dingen, maar blijkbaar leveren ze sinds kort ook 4MB gevalletjes. Zonder er ruchtbaarheid aan de te geven. Ik zal trouwens zo eens kijken welke firmware de mijne precies heeft.
Zit me ineens te bedenken dat de B-core firmware van fire69 dus wel degelijk een recente firmware kan zijn, maar dat het dus een toegespitste versie is op die 4MB-variant, en een nieuw type heeft meegekregen.

Zomaar een gokje :P
Arwen / Kayne

Ik hoop dat je gelijk hebt :P
Ik vind wel niks terug over die B-core... :/

Eindelijk thuis, maar ik heb nu wel een log van een 3-tal uur waar ik wat kan mee experimenteren.
Morgen maar eens met het fototoestel op pad gaan :)

Nothing rhymes with orange

Ik ben ook van plan om zo'n GPS-logger aan te gaan schaffen. Nu worden er hier heel veel verschillende apparaatjes besproken maar alles staat door elkaar.

Het is erg lastig om ze met elkaar te vergelijken zo. Ik dacht namelijk aan de Phototrackr Lite, maar misschien zijn er andere apparaatjes die er echt bovenuit springen wat accu, fix, of gebruiksgemak betreft?

hw-photo.nl v2.1
Flickr
40D || 10-22 F3.5-4.5 || 17-40 F4L || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 580EXII || 430EX ||

Camitariër

quote:
TranceSetter schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:40:
Ik ben ook van plan om zo'n GPS-logger aan te gaan schaffen. Nu worden er hier heel veel verschillende apparaatjes besproken maar alles staat door elkaar.

Het is erg lastig om ze met elkaar te vergelijken zo. Ik dacht namelijk aan de Phototrackr Lite, maar misschien zijn er andere apparaatjes die er echt bovenuit springen wat accu, fix, of gebruiksgemak betreft?
Kan het me slecht voorstellen eigenlijk :) Je accu is een AA-batterij, oftewel penlite. De fix kán ietsje sneller, maar echt hinderlijk is het niet, ik had met 20s fix ofzo. Verder is het gebruiksgemak gewoon vreselijk eenvoudig, je hebt maar één programma waar je alles in doet, en ik vind dat programma best overzichtelijk :P
Arwen / Kayne

Wat bedoel je met "1 programma waar je alles in doet"?
Je haalt toch gewoon de gpx van je apparaatje, en daarna gebruik je Geosetter om je foto's te taggen?
Dat is met de iBlue dus ook gewoon zo :)

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:12:
Wat bedoel je met "1 programma waar je alles in doet"?
Je haalt toch gewoon de gpx van je apparaatje, en daarna gebruik je Geosetter om je foto's te taggen?
Dat is met de iBlue dus ook gewoon zo :)
Nope, je kán de gpx van je apparaat halen, maar in hetzelfde programma zitten ook 'modules' om o.a. je data aan je foto's te linken, je .gpx trails te bekijken, je logger in te stellen, te uploaden naar je online foto-album (bijv. flickr) en een sync-cameratime hulptool :P

Dus inweze komt dat er voor mij op neer dat ik de foto's eerst door LR haal voor de nodige bewerking, en daarna in het prog prop :)

Het prog lijkt een beetje op geosetter, maar dit werkt nog ietsje makkelijker tbh :P Iets wat ik niet verwacht had :)

Henk wijzigde dit bericht 15-02-2008 22:39 (6%)

Arwen / Kayne

Ja, lijkt me op zich wel iets handiger ja :P

Heb ondertussen nog wat mensen ontdekt met B-Core als FW, maar heb nog niet kunnen uitdokteren of die nu nieuwer is of niet, of gewoon anders of zo...

GoT DDoS-d

quote:
Henk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:39:
[...]

Dus inweze komt dat er voor mij op neer dat ik de foto's eerst door LR haal voor de nodige bewerking, en daarna in het prog prop :)
Ik tag mijn originele foto's meteen met gpsphotolinker (OSX). Die is in staat om Nikon RAW (NEF) te lezen en te schrijven. Hierdoor is de kans wel kleiner dat je door onvoorziene omstandighedenje locaties kwijt raak.
Ik ben nml wat zuiniger op de foto's dan op mijn GPS coordinaten (op dit moment).

quote:
Best lang, in NL krijg ik best wel snel een fix met de BT-Q1000, kan soms zelfs binnen een fix krijgen.

Hier (Hong Kong) kan ik soms niet eens een fix krijgen, buiten, als ik enkele minuten op de bus sta te wachten. Ik heb wel gemerkt dat als ik een fix heb, en ik een trein (geen metro) in stap de verbinding snel weer weg valt.

Heb ook gemerkt dat het beetje per locatie verschilt, in het hele drukke Mong Kok, tussen alle kraampjes en hoge gebouwen is het me best snel gelukt om een fix te krijgen en te behouden. Beetje strange.
quote:
Fire69 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:33:
[...]

Hoe krijg je TT opgestart zonder kaart? :?
Of bedoel je dat je geen kaart hebt van het land waar je je bevind?
Kaart = wegenkaart ja.

Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM

Arwen / Kayne

Ok, ligt het nu aan mij, of werkt die GeoSetter voor geen meter? :?
Ik selecteer een folder, hij leest mooi mijn .CR2's (waarvoor wel hulde!), ik kies een .gpx, hij laat de track perfect zien zoals ik hem afgelegd heb.
Ik synchroniseer dan foto & track, hij zegt me dat hij gps-data heeft gevonden voor alle foto's, maar geeft uiteindelijk op de kaart maar 1 foto aan, op een compleet verkeerde plaats op de track? 8)7

trying to find the balance

Dan heb je de tijden tussen je camera en je GPS log niet goed staan. Dus controleer al die instellingen :)
Arwen / Kayne

Tijden staan perfect (nou ja, tot op een minuut) goed. Had ik natuurlijk al gechecked. :)
Zelfs als de tijd niet zou goed staan, zou hij nog steeds alle foto's moeten taggen, gewoon op de verkeerde plaats dan, maar hij tagged er maar 1 van de 6...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: