quote:
reedsgeregistre schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:45:
...
Wat je nu gaat ontdekken is dat je weinig hebt aan de output van de AD-850. Het kml bestand bevat alleen coordinaten, geen tijden en het logg bestand is, voor zover ik kon achterhalen, niet iets wat door gpsbabel wordt herkend, Een paar pagina's terug heb ik een python script gepost wat ik gebruik om van het .logg bestand een .gpx bestand te maken. Dat zou zo moeten werken op je mac. Alleen is het inspringen, dat essentieel is voor python, verdwenen. Als iemand kan uitleggen hoe je code invoegt dan fix ik het.
Inderdaad, de output van de AD-850 is niet optimaal. Het binaire formaat snappen zou enorm helpen! Ik heb nu een java proggeltje wat van de .logg een .gpx maakt, maarrrrr.. De Data.logg heeft maar 4 decimalen in de longitude en latitude, terwijl die kml 6 decimalen heeft
Ik post spoedig m'n gebrouwde jar file, eerst ff afmaken
Edit: oef, wat zijn die tijden alleen al but in dat .logg bestand! WNO begint niet op 00:00:00 6 januari 1980 zoals het zou moeten, maar op 23:59:47 3 februari 1980.. Heeft ongetwijfeld
iets te maken met de 10-bits lengte van het weeknummerveld, die dus elke 1024 weken weer op 0 springt, maar
wat.. ? Keine blasse ahnung! Kortom, gewoon de datum parsen die in de .logg zit, en daarvan maar hopen dat het inderdaad UTC tijd is..
Edit2: @reedsgeregistre, zin om samen dat binaire ding uit te vogelen? Ik ben er al achter dat er 10 bytes overhead in een data.log zitten, en dan 8 bytes per waypoint. Ik ga verder met uitzoeken welke bytes (of zullen ze het met bits geencodeerd hebben?) waar zitten

Ik ben te bereiken met Direct Messages.
DRvDijk wijzigde dit bericht 14-02-2008 00:09 (27%)