Hoofdcategorieën
Topicacties

Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
reedsgeregistre schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:39:
Hier had ik dus dat script staan, niet in dit topic dus.
Ik converteer mijn PEF (pentax raw) naar dng, open alle foto's in gpsphotolinker, zet de logg om naar gpx en zoek even uit wat de offset in tijd is tussen camera en gps. Meestal maak ik even een foto van de gps tijd met mijn telefoon. Op dit moment gebruik ik daar trail explorer voor.
Heb je een voorbeeld gpx bestand? Ik ben van plan een simpel java jarretje te schrijven die een .logg als input kan krijgen, en .gpx als output levert (of een van de andere ondersteunde formaten in de toekomst). Ik zal je python eens goed doorlezen, volgens mij moet het niet te moeilijk zijn :) Mooie aan java zou zijn dat het platformonafhankelijk is natuurlijk

PS: Net Python scriptje :)

gewoon Arjan

quote:
reedsgeregistre schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:49:
[...]
Interessant apparaat, alleen geen BT. Hoe krijg je nu je camera exact op tijd?
PC synchroniseren met internet, camera synchroniseren met PC. En zo precies komt het nu ook weer niet. Je neemt meestal niet 2 foto's binnen bv 1 minuut op een afstand van vele tientallen meters van elkaar verwijderd. (Tenzij je in vliegtuig/trein/auto/whatever zit).

This footer is intentionally left blank

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

grmbl :( mijn phototrackr komt pas in maart....

Najah, dan dus nog maar even doorkloten met mijn gewone bluetooth gps muis en tracky voor mijn telefoon. Het zuigt alleen wel even harige kamelenballen... :( Heb hem express een week of 3 a 4 vóór mijn wintersport besteld...

:/
peace man.

cancelen en ergens anders bestellen?
Camitariër

quote:
Simon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:17:
cancelen en ergens anders bestellen?
Jup :P

edit: done :+

Henk wijzigde dit bericht 13-02-2008 13:54 (5%)

Arwen / Kayne

Waar had je hem besteld? Ik vind niet echt veel shops waar ze dat ding hebben. Expansys, maar daar verwachten ze hem in Maart :P

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:30:
Waar had je hem besteld? Ik vind niet echt veel shops waar ze dat ding hebben. Expansys, maar daar verwachten ze hem in Maart :P
Exactly :) Nu bij cameranu, zoeken op 'gisteq' bij kelkoo gaf 2 resultaten. Weliswaar het typenummer 'DLP 700' ipv 'phototrackr lite', maar het is hetzelfde ding :) Alleen krijg ik nu een zwarte :P

#care :+
Arwen / Kayne

Jammer, geel was wel stoerder :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Camitariër

quote:
Al is hij paars, al het ding maar logt als ik op mijn ski's sta :+

Henk wijzigde dit bericht 13-02-2008 14:37 (3%)

quote:
reedsgeregistre schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:45:
...

Wat je nu gaat ontdekken is dat je weinig hebt aan de output van de AD-850. Het kml bestand bevat alleen coordinaten, geen tijden en het logg bestand is, voor zover ik kon achterhalen, niet iets wat door gpsbabel wordt herkend, Een paar pagina's terug heb ik een python script gepost wat ik gebruik om van het .logg bestand een .gpx bestand te maken. Dat zou zo moeten werken op je mac. Alleen is het inspringen, dat essentieel is voor python, verdwenen. Als iemand kan uitleggen hoe je code invoegt dan fix ik het.
Inderdaad, de output van de AD-850 is niet optimaal. Het binaire formaat snappen zou enorm helpen! Ik heb nu een java proggeltje wat van de .logg een .gpx maakt, maarrrrr.. De Data.logg heeft maar 4 decimalen in de longitude en latitude, terwijl die kml 6 decimalen heeft :(

Ik post spoedig m'n gebrouwde jar file, eerst ff afmaken :)

Edit: oef, wat zijn die tijden alleen al but in dat .logg bestand! WNO begint niet op 00:00:00 6 januari 1980 zoals het zou moeten, maar op 23:59:47 3 februari 1980.. Heeft ongetwijfeld iets te maken met de 10-bits lengte van het weeknummerveld, die dus elke 1024 weken weer op 0 springt, maar wat.. ? Keine blasse ahnung! Kortom, gewoon de datum parsen die in de .logg zit, en daarvan maar hopen dat het inderdaad UTC tijd is..

Edit2: @reedsgeregistre, zin om samen dat binaire ding uit te vogelen? Ik ben er al achter dat er 10 bytes overhead in een data.log zitten, en dan 8 bytes per waypoint. Ik ga verder met uitzoeken welke bytes (of zullen ze het met bits geencodeerd hebben?) waar zitten ;) Ik ben te bereiken met Direct Messages.

DRvDijk wijzigde dit bericht 14-02-2008 00:09 (27%)

quote:
BlaTieBla schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:52:
[...]

Ik kreeg er een USB, 220 EN autolader bij mijn qstarz bt1000 (via GPSShop.nl). Alles netjes in een doos.

Heb je geen last van de hoge gebouwen daar?
Ojaa.. mijn fout. Zat inderdad een autolader bij. Bij mijn vorige een adapt zat die niet.

Misschien, hier wel last van hoge gebouwen ja. Ik sta buiten met gps in hand en tomtom (zonder kaart) aan op mijn HTC Touch. Als ik de satelliet info opvraag zie ik heel veel staafjes en rondjes. Maar kan geen fix krijgen.

Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM

Hoe lang heb je staan wachten?

Arwen / Kayne

quote:
Karlok[JY-616] schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:00:
[...]

Ojaa.. mijn fout. Zat inderdad een autolader bij. Bij mijn vorige een adapt zat die niet.

Misschien, hier wel last van hoge gebouwen ja. Ik sta buiten met gps in hand en tomtom (zonder kaart) aan op mijn HTC Touch. Als ik de satelliet info opvraag zie ik heel veel staafjes en rondjes. Maar kan geen fix krijgen.
Hoe krijg je TT opgestart zonder kaart? :?
Of bedoel je dat je geen kaart hebt van het land waar je je bevind?

Reg. datum: 11 juli 2002

quote:
Henk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:55:
[...]
Exactly :) Nu bij cameranu, zoeken op 'gisteq' bij kelkoo gaf 2 resultaten. Weliswaar het typenummer 'DLP 700' ipv 'phototrackr lite', maar het is hetzelfde ding :) Alleen krijg ik nu een zwarte :P
De DLP 700 is een lekker apparaatje. Hij werkt iig erg goed bij mij.
Alleen de software die erbij zit is een beetje buggy en werkt niet echt lekker.

Camitariër

quote:
Beertjeman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:39:
[...]

De DLP 700 is een lekker apparaatje. Hij werkt iig erg goed bij mij.
Alleen de software die erbij zit is een beetje buggy en werkt niet echt lekker.
Welke software is dat? de software om de .gpx eruit te halen, of om je foto's te taggen? Want die laatste heb ik dus leuk freeware spul voor die ook mijn .CR2's tagt :P
Reg. datum: 11 juli 2002

Phototracker lite... kan alleen niet overweg met mijn NEF files.
Moet dus inderdaad weer eerst exporteren naar .gpx en daarna koppelen met Geosetter.
Was mooi geweest als dat ook met de Phototracker lite software had gekund maar waarschijnlijk moet je daar Phototracker Pro voor aanschaffen.

Camitariër

quote:
Beertjeman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:43:
Phototracker lite... kan alleen niet overweg met mijn NEF files.
Moet dus inderdaad weer eerst exporteren naar .gpx en daarna koppelen met Geosetter.
Was mooi geweest als dat ook met de Phototracker lite software had gekund maar waarschijnlijk moet je daar Phototracker Pro voor aanschaffen.
Jup, staat ook letterlijk op de site btw. Maar waarom zou je níet de gpx trail willen hebben? ik bedoel, ik maak een backup van mijn originele foto's, dus waarom die gpx trail ook niet bewaren? :P dat is imho net zoiets als een .cr2 processen naar een goeie .jpg en daarna de .cr2 weggooien :P
Arwen / Kayne

Je wil zeggen dat jij al die gpx-files die je uit je logger haalt, allemaal bijhoudt? :?

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:12:
Je wil zeggen dat jij al die gpx-files die je uit je logger haalt, allemaal bijhoudt? :?
Ik gooi ze niet weg nee, maar zet ze netjes in een fotomap. Ik ben straks op wintersport ook zeker van plan om die logger mee te nemen als ik mijn cam níet bij me heb :P

Is gewoon een moderne manier van Hans en Grietje :) Straks kan-ie de weg de heuvel op niet meer terugvinden!

Ik ga mn logfiles ook rustig bewaren, zoveel data is het niet toch?

Arwen / Kayne

Tja, als je er even logisch over nadenkt, is het wel nog leuk voor op vakantie, dat je later nog kan nagaan waar je exact geweest ben.
* Fire69 ook maar al een log-mapje voorziet :P

Fire69 wijzigde dit bericht 14-02-2008 15:46 (4%)

Arwen / Kayne

Wiepie! De i-Blue is binnen! 8)

Camitariër

quote:
Nice :) Ik zit nog vol spanning te wachten op mijn phototrackr :+ Als ik dat ding binnen heb zal ik eens een kort fotorondje doen, en de foto's (in .jpg weliswaar) samen met de trail online knallen, dan kunnen eventuele geïnteresseerden e.e.a. proberen :)
Arwen / Kayne

Heb net even zitten kloten ermee, de meegeleverde software is inderdaad niet zo super :P
Maar dat open-source ding, daar mag ook wel nog wat aan de interface gesleuteld worden :+

[edit]
Vraagje aan andere i-Blue bezitters:
"Log over xx km/h"
In de manual staat:
quote:
Setting log speed:
Configure log interval between 10~999 km/h. Set speed at the highest rate.
If any log data exceeds this speed, it will be recorded.
For example, “100km/hr” stands for iBT-GPS will record one data when exceeding 100km/hr.
The number of data count shows the time user exceeds 100km/hr.
Dus in het voorbeeld wordt elke keer als de user over 100 km/u gaat, een entry gemaakt?
Wat is hier het nut van? :?

Fire69 wijzigde dit bericht 15-02-2008 10:17 (60%)

GoT DDoS-d

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:11:
Heb net even zitten kloten ermee, de meegeleverde software is inderdaad niet zo super :P
Maar dat open-source ding, daar mag ook wel nog wat aan de interface gesleuteld worden :+

[edit]
Vraagje aan andere i-Blue bezitters:
"Log over xx km/h"
In de manual staat:

[...]

Dus in het voorbeeld wordt elke keer als de user over 100 km/u gaat, een entry gemaakt?
Wat is hier het nut van? :?
Kijken waar en wanneer je over een maximum snelheid bent gegaan. Leuk om je kinderen in de gaten te houden als ze de auto lenen :)
quote:
Uit de manual on Google Docs
“Time”

The time period at which GPS data will be logged (if active). For example, a value of 8 will log GPS data every 8 seconds.

The time period can be fractional. A value of ‘0.2’ will log the data every 200 ms. That would correspond to a frequency of 5Hz. If the fix frequency is also 5Hz, then you have 5Hz logging.

The Holux M-241 (and the Holux Utility) on-board menu will only allow time periods of 5, 10, 15, 30, 60, 120 seconds, but this application will allow you to set other values, e.g. 1 second, or 2 seconds, or 17 seconds.

“Speed”

If the speed is higher than the speed you set here, the gps fix data will be logged (this could be useful for logging speeding by an automobile, or auto-logging by an aircraft - set the speed to the stall speed of the aircraft). Logging occurs for each ‘fix’ that satisfies the condition. If your fix frequency is 5Hz then up to 5 points may be logged per second.
Dus zolang jij die snelheid (of hoger) haalt gaat tie loggen met de frequentie van de ingestelde fix.
quote:
“Distance”

As soon as the distance from the previously logged point is higher than the distance here, then the point will be logged. Again, this test is performed for each fix. If you are in an airplane flying at 800 km/h, the speed is 222 m/s. If the fix frequency is set to 5Hz, you would log one point every 200 ms (=every 133 meters).

“Fix”

You can set the fix period here. By default it is 1000 ms (1Hz), you can set it to any value above 200ms.
* BlaTieBla stapt maar eens in de auto om wat instellingen te testen.

BlaTieBla wijzigde dit bericht 15-02-2008 10:34 (3%)

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: