Hoofdcategorieën
Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
ikmattie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:14:
dit lijkt mij ook wel een erg interessant apparaat.
GPS datalogger met als extraatje dat je je geheugenkaartje-met-foto's erin kan pluggen en waarbij het apparaatje de GPS-gegevens automatisch in de EXIF's van je foto's zet.

ATP Photo Finder
[afbeelding]
Hey cool! Alleen, ik kan op de site niet 123 vinden welke fotoformats ie support... (in mijn geval .NEF). Wel een hele toffe oplossing! En dan natuurlijk de vraag, t kost 't....

I so not did do that!

Reg. datum: 01 juli 2001

quote:
fusion_ghost schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:37:
[...]

Hey cool! Alleen, ik kan op de site niet 123 vinden welke fotoformats ie support... (in mijn geval .NEF). Wel een hele toffe oplossing! En dan natuurlijk de vraag, t kost 't....
In NL kost hij 89 euro (even snel gezocht, dus misschien wel ergens goedkoper te krijgen) bij 4memory.nl, zal binnenkort via e-bay oid wel goedkoper te vinden zijn.

Over die fotoformaten heb ik ook niks kunnen vinden, maar even de eerste reviews afwachten.

Mijn Flickr; Sony A100, Sony 16-105mm, Sigma 70-300 APO DG Macro, Minolta 50mm 1.7, Minolta 28mm 2.8, Sigma 105mm macro, Sony HVL42 flash

Arwen / Kayne

quote:
while a pair of alkaline AA batteries will provide around 8 hours runtime.
:X
Als je ziet dat de meeste anderen hier +20u doen op 1 batterij, is dit wel erg...

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 18 maart 2005

Een erg leuk idee maar ik zou toch bang zijn als ik mijn foto's zou voorzien van de tags dat een apparaatje van 100 euri mijn bestanden corrupt zou kunnen maken omdat de batterijen misschien wat leeg raken oid.
Zou zonde zijn als je ineens een dag foto's zou verliezen door ze ff te taggen :X
Op de pc lijkt het risico me minder groot en heb je meestal nog wel een backup, ook de runtime van 8 uur is idd wel weinig, mooiste is natuurlijk voor vertrek s'ochtends batterij erin, aanzetten en niet meer aan hoeven denken de rest van de dag.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Triplefox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:39:
Een erg leuk idee maar ik zou toch bang zijn als ik mijn foto's zou voorzien van de tags dat een apparaatje van 100 euri mijn bestanden corrupt zou kunnen maken omdat de batterijen misschien wat leeg raken oid.
Zou zonde zijn als je ineens een dag foto's zou verliezen door ze ff te taggen :X
Op de pc lijkt het risico me minder groot en heb je meestal nog wel een backup, ook de runtime van 8 uur is idd wel weinig, mooiste is natuurlijk voor vertrek s'ochtends batterij erin, aanzetten en niet meer aan hoeven denken de rest van de dag.
Als het programma een beetje lekker in elkaar zit, maakt hij eerst een kopie van je foto, tagt hij die, daarna verwijdert hij het origineel en renamed hij de getagde kopie. Dat zou zo'n batterij-error vrij makkelijk voorkomen.

Veel groter vind ik het probleem hoe of wat als dat ding per ongeluk verkeerd tagt. Ik heb toch het liefste een pc-prog waarbij ik mijn gpx trail kan bekijken en even aan de hand van de eerste paar foto's kan controleren of mijn tijd-instellingen wel helemaal lekker staan. Zeker met ons gezemel omtrent de zomer/wintertijd wil dat nog wel eens mislopen (je vergeet je muis ff om te zetten oid) en dan zit je dus met foto's die op een rare manier getag't zijn.

Afgezien van de batterijduur... 4u/AA is gewoon erg kort.
GoT DDoS-d

quote:
Triplefox schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:39:
Een nikon D3 kopen en de twee CF-cards in 'raid1' configureren, dan heb je nog een backup ;)

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 20 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis - twitter

Whisky, zonder 'e'!

Voor de geinteresseerden: http://www.alleenwoensdag.nl/

Eens zien wat de prijs gaat worden.....
Arwen / Kayne

Voor de mensen die hier nu al geotaggen:
Hebben jullie dat ding dan altijd aanstaan als je je camera gebruikt? Of enkel voor 'speciale' gelegenheden? Op reis, daguitstap, ... en zo. En hoe zit het als je binnen foto's maakt? Geen gps-gegevens waarschijnlijk toch?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

gewoon Arjan

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:03:
Hebben jullie dat ding dan altijd aanstaan als je je camera gebruikt? Of enkel voor 'speciale' gelegenheden? Op reis, daguitstap, ... en zo. En hoe zit het als je binnen foto's maakt? Geen gps-gegevens waarschijnlijk toch?
Enkel als ik op stap ga en ik denk dat ik het ga gebruiken (dus bv niet naar Artis), bv bij een vakantie. Geen ontvangst is op zich geen probleem. De software pakt dan de laatst bekende lokatie (je kunt instellen hoeveel tijd er mag zitten tussen een logpunt en de foto opnametijd, in ieder geval kan dat bij de Google software).

Edit: afgelopen zaterdag heb ik hem weer eens gebruikt naar Ouwehands Dierenpark Rhenen, enkel stond de eTrex nog op de Californische tijdzone :) )

ajhaverkamp wijzigde dit bericht 29-01-2008 15:52 (9%)

This footer is intentionally left blank

Reg. datum: 03 december 2007

Voor de Nokia bezitters met ingebakken GPS (zoals de n95) werkt de Nokia Sports Tracker prima.

Zorg dat je camera en telefoon op dezelfde tijd ingesteld staan. Start een nieuwe "Workout" en stop deze wanneer je klaar bent. De route die je hebt afgelegd komt dan in je "Training Diary" te staan. Open daar je "Workout" (route) en exporteer deze - via options/export - naar .gpx

Ik sync mijn route vervolgens net als de TS met GeoSetter.

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:03:
Ik heb mijn GPS device altijd bij me en staat aan wel zo makkelijk. Want ik gebruik hem namelijk ook voor TomTom Navigator 6 op mijn MDA Touch telefoon.

Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM

Arwen / Kayne

Denk dat ik mijn Adapt AD-500 maar aan mijn pa ga verpatsen, en ook een logger ga aanschaffen.
Wel eentje met BT erbij, iets zoals die iBlue. Lijkt me wel leuk (hoewel ik hem dan wel steeds van de auto naar de cameratas moet verhuizen).

Ik doe het "handmatig" voor de foto's op mijn website http://simpy.be/trein/reportages/location.html
Hierdoor kan ik ook een plaatsen gaan bundelen. Anders ga je per foto een balonnetke krijgen op slechts 100m van elkaar, en dat wil ik nu ook niet.

Reg. datum: 03 februari 2003

quote:
WhiskyPhreak schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:59:

70 euro. Ik hoopte op een lagere prijs en ga hem dus toch nog niet bestellen. Jammer...
quote:
WhiskyPhreak schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:59:

Check even ebay, die andere standalonedingen gaan daar voor een 40-70 euro :) Daarbij hebben die dingen vaak wel een bluetooth interface zodat ze bruikbaar zijn voor andere doeleinden :)

neographikal wijzigde dit bericht 30-01-2008 00:09 (15%)

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Weet iemand een (liefst freeware) gps data logger (locatie én tijd) programma voor de TyTn II ? Trackr werkt niet zo best met de TyTn II van wat ik heb gelezen...
D'r is wel het programma GPS-log, uit C'T 7-8 2007, maar of die werkend is te krijgen onder WM6...
Had een week nodig om 'm onder Symbian 60 (Nokia N93) werkend te krijgen. Weet alleen niet meer hoe ik dat toen voor elkaar heb gekregen... Heb nu echter een TyTn II

Kan de klok van de TyTn II trouwens makkelijk gesynced worden met een eos 400d voor geotagging?

Raven wijzigde dit bericht 01-02-2008 17:12 (66%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

VVT-i

Nu eigenlijk nog wachten tot de eerste camera die automatisch geotagged voor je :)

Ik ga van de zomer 2 weken zeilen maar ik heb geen zin om iedere keer als ik mijn camera aan boord pak om ook nog even GPS e.d. mee te nemen, ik heb het het liefste zo automatisch mogelijk. Al dat extra gedoe wat ik mee moet slepen aan boord heb ik geen zin in en geen tijd voor :)

Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

Camitariër

quote:
M@rijn schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:55:
Nu eigenlijk nog wachten tot de eerste camera die automatisch geotagged voor je :)

Ik ga van de zomer 2 weken zeilen maar ik heb geen zin om iedere keer als ik mijn camera aan boord pak om ook nog even GPS e.d. mee te nemen, ik heb het het liefste zo automatisch mogelijk. Al dat extra gedoe wat ik mee moet slepen aan boord heb ik geen zin in en geen tijd voor :)
Ja en nee. Ik vind er namelijk wel wat voor te zeggen. Zo kan GPS loggen je best eens accu-duur kosten. Dat is dan wel weer in/uit te schakelen in een menu. Maar aangezien er tot nog toe geen enkele dSLR is met built-in gps, kan het nog wel even duren denk ik.

Verder vind ik het makkelijk dat ik mijn logger ook los mee kan nemen, straks op wintersport bijvoorbeeld, heb ik niet altijd mijn camera bij me, al helemaal niet altijd aan, maar ik vind het wél leuk om te zien hoe en waar ik ben geweest. Hetzelfde met een citytrip of roadtrip naar <insert bestemming>. Dan is het leuk om ook de hele route er bij te zien. Een camera met gps-tagger zal enkel de gps inschakelen als je een foto neemt.
Ultiem foute foto:
Reg. datum: 23 december 2002

Ik lurk hier nu al een tijdje mee en dan specifiek op mac-reacties. Tot nu toe zijn daar nog niet zoveel reacties over, alleen dat er vaak geen mac-software is voor de meeste apparaatjes. Wel software die de boel kan omzetten.

Mijn grote vraag is of ik de boel met windows kan uitlezen (gewoon lekker met VMWare Fusion of Parallels) en vervolgens dit mee te nemen naar mac om 't daar in Lightroom of Google Earth te stoppen? Ik vind het helemaal geen probleem om windows te moeten gebruiken voor het uitlezen, maar dan zou ik wel het bestand willen gebruiken in Mac OSX. Hoe zit het daarmee?

Camitariër

quote:
Josh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:02:
Ik lurk hier nu al een tijdje mee en dan specifiek op mac-reacties. Tot nu toe zijn daar nog niet zoveel reacties over, alleen dat er vaak geen mac-software is voor de meeste apparaatjes. Wel software die de boel kan omzetten.

Mijn grote vraag is of ik de boel met windows kan uitlezen (gewoon lekker met VMWare Fusion of Parallels) en vervolgens dit mee te nemen naar mac om 't daar in Lightroom of Google Earth te stoppen? Ik vind het helemaal geen probleem om windows te moeten gebruiken voor het uitlezen, maar dan zou ik wel het bestand willen gebruiken in Mac OSX. Hoe zit het daarmee?
Het lijkt mij dat je via parallels gewoon de .gpx uit je logger kunt plukken, om vervolgens met een stukje mac-software je foto's te taggen en/of je trails uit te zetten in een Earth .kmz. Want er zijn genoeg tooltjes voor mac die dat dan weer kunnen afaik.

En aan de andere kant, als je dus even in parallels je mac moet laten rammelen om je foto's getagged te krijgen, en het daarna weer kunt sluiten, lijkt me dat ook geen onoverkomelijk iets. Het heeft mij er iig niet van weerhouden om een phototrackr te kopen ipv een mac-supported gps-muis. Ondanks dat ik over 1,5 jaar ws. toch echt een keer aan de mac ga :+
GoT DDoS-d

quote:
Josh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:02:

Ik was sceptisch over de opensource software voor de 747 gps muis. Ik heb het draaien i.c.m. de Qstarz BT1000 gpsmuis en het werkt perfect. Je moet eerst de interface door hebben, maar dan is het kinderlijk eenvoudig [manual on Google Docs].
Je kan exporteren naar google maps (levert een kant en klare html pagina op) , google earth, gpx, nmea, etc.
Vervolgens de foto's met GPSPhotoLinker (heeft RAW ondersteuning) koppelen met de gps gegevens (ook een eitje). Daarna kunnen de foto's LR or whatever in (met coordinaten en al).

Overigens is de BT1000 meegeleverde software redelijk ruk. Ziet er mooier uit, maar zeker niet meer functionaliteiten (soort van MS-DOS versus Vista >:)).

BlaTieBla wijzigde dit bericht 08-02-2008 18:54 (9%)

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 20 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis - twitter

Arwen / Kayne

Was net ook even aan't zoeken voor een logger, maar ik moet er dus eentje hebben dat je ook gewoon als BT-GPS kan gebruiken.
Wat een hoop keuze is er in die dingen al zeg... :/

Ik vroeg me nu af hoe het met die waypoints zit, je hebt loggers die er 50.000 opslaan, andere doen er 130.000! Als je elke seconde logt, kan je dus met 130.000 points 1.5 dagen verder.
Is elke seconde nodig? Stel dat je het op elke 10sec zet, dat doet de software dan als er op het exacte tijdstip geen data beschikbaar is? Interpolatie tussen vorig en volgend tijdstip of zo?

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:47:
Was net ook even aan't zoeken voor een logger, maar ik moet er dus eentje hebben dat je ook gewoon als BT-GPS kan gebruiken.
Wat een hoop keuze is er in die dingen al zeg... :/

Ik vroeg me nu af hoe het met die waypoints zit, je hebt loggers die er 50.000 opslaan, andere doen er 130.000! Als je elke seconde logt, kan je dus met 130.000 points 1.5 dagen verder.
Is elke seconde nodig? Stel dat je het op elke 10sec zet, dat doet de software dan als er op het exacte tijdstip geen data beschikbaar is? Interpolatie tussen vorig en volgend tijdstip of zo?
Je software zet inweze gewoon lijntjes tussen alle waypoints, en interpoleert dus inderdaad. Ik geloof dat 3s voor lopen en 5s voor autorijden aardige waarden zijn als uitgangspunt, dus dan kun je een beetje uitrekenen hoe en waarop je je gpslogger in moet stellen. Er zijn er geloofik ook die het zelf 'beslissen' a.d.v. je huidige snelheid (afaik doet de phototrackr dat ook :P ).
Arwen / Kayne

Dus in principe is zo'n ding dat 50.000 waypoints opslaat geen probleem.

Niemand ergens een site gevonden waar een mooi overzicht van beschikbare loggers staat? :P

Camitariër

quote:
Fire69 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:05:
Dus in principe is zo'n ding dat 50.000 waypoints opslaat geen probleem.

Niemand ergens een site gevonden waar een mooi overzicht van beschikbare loggers staat? :P
:P Denk het... ding dat ik besteld heb doet er 250.000, dus dat zit wel goed :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009