[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last
Nieuw TopicMAIN - C2D E8400 | Scythe Ninja Plus | 4 GB DDR2 | HD4870 1024MB | 640 GB + 4x 500 GB RE3 | Sony GDM FW900 24" wide CRT + HTPC - C2D E6750 | 2 GB DDR2 | HD2400pro | 640GB | Samsung 50 inch Plasma
800 x 600 bij 60,70,72 en 75 Hz
1024 x 768 bij 60, 70 en 72 Hz
1360 x 768 bij 60 Hz
Er is dus geen ondersteuning voor een resolutie ergens "ertussen"...
* interlace modus niet ondersteund
* de TV werkt mogelijk niet normaal indien niet standaard video formaat geselecteerd
* 480p/i , 720p of 1080i zijn niet beschikbaar via de PC-modus aldus de manual
* Wanneer je op 1360x768 werk zijn er 3 pixels links en 3 pixels rechts die grijs zijn ! (768 - 6 = 720 = native)
Dus, de TV werkt perfect binnen specificaties, RTFM !
jvanhambelgium wijzigde dit bericht 31-12-2007 09:28 (29%)
Bekijk de panasonic plasma TH42PY70 dan maar s in de winkel. Misschien ook n mooie optie. Probeer er dan wel naar te kijken in een hoek waar niet alle lampen aanstaan. Zoveel licht heb je thuis ook niet.quote:Deddiekoel schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:37:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV.
Omdat ik weet dat het binnen een paar jaar er wel van zal komen wil ik nu toch graag alvast een FullHD TV. Het liefst echter zo klein mogelijk (40" is absolute max).
Nu wilde ik eerste een Plasma vanwege de goede beeldprestaties maar na een kleine kijk sessie in een BCC vond ik een Sony Bravia LCD toch een stuk beter er uit zien. Hierdoor is mijn huidige voorkeur de Sony 40X3500 omdat deze naast FullHD ook 100Hz ondersteund en een interne DVB-C tuner heeft. Kortom erg compleet (mag ook wel voor de prijs).
Maar voordat ik hier nu helemaal blind voor ga wil ik toch kijken of er nog goede Plasma alternatieven zijn voor 40" of kleiner. Panasonic lijkt me het beste merk maar volgens mij maken die geen FullHD plasma's die kleiner dan 42" zijn...
Is misschien 2 inch groter, maar dat went echt heel snel. Binnen 2 weken wil je nooit meer kleiner!
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
En mocht dat niet lukken, dan sluit je t aan met een dvi-hdmi kabel. Mocht er n dvi uitgang op je pc zitten tenminste! Wel ff checken of de tv t ondersteund, pc via hdmi. Maar idd eerst kijken naar drivers voor de vga reso.quote:BackSlash schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:11:
Elke videokaart kan die resolutie wel aan, hij staat alleen niet standaard in het lijstje bij sommigen. Je kan proberen of nieuwe videokaart drivers helpen, anders kun je met Powerstrip handmatig deze resolutie toevoegen. Zo heb ik laatst nog bij m'n schoonouders op hun pc met Geforce 4 de resolutie 1600x1050 toegevoegd met Powerstrip vanwege hun nieuwe TFT.
Ferry34 wijzigde dit bericht 31-12-2007 11:18 (8%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 21 december 2007
ben net even naar de panasonic 37" plasma weeste kijken en het scherm is mooi , maar de omhuizing is wel alles behalve klein en subtiel... in verhouding kun je daar een 42"Toshiba of sharp voor nemen die zijn qua buiten maat even groot.....
toch jammer van de plasma schermen die randen
De randen maken idd veel uit. Ik heb nu een 37 inch Philips LCD en die is door z'n dikke randen en speakers ernaast vrijwel even groot als mijn aanstaande 46 inch Sony LCD. Een vriend heeft een 50 inch Panasonic 50py70 en dat ding is echt HUGE!quote:ven00039 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:49:
jammer dat de plasma boys hier het altijd groot willen .....hebt gelezen en ben er zelf ook 1 van dat 40"echt de max is voor veel mensen dan nog worden we doodgegooid met hoe goed een 50"is wel niet is....
ben net even naar de panasonic 37" plasma weeste kijken en het scherm is mooi , maar de omhuizing is wel alles behalve klein en subtiel... in verhouding kun je daar een 42"Toshiba of sharp voor nemen die zijn qua buiten maat even groot.....
Ik ben echter ook een voorstander van "the bigger, the better". Voor het echte cinema gevoel is 42 t/m 52 inch toch wel echt het mooiste!
JAHRASTAFARI wijzigde dit bericht 31-12-2007 12:15 (6%)
Dat mag jij vinden,maar ik ben echt blij dat ik niet voor kleiner dan 50 inch ben gegaan. Ik schrok misschien in het begin even van hoe groot ie was op mijn kamer....maar ik vind het nu echt super.quote:ven00039 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:49:
jammer dat de plasma boys hier het altijd groot willen .....hebt gelezen en ben er zelf ook 1 van dat 40"echt de max is voor veel mensen dan nog worden we doodgegooid met hoe goed een 50"is wel niet is....
Niks te groot, 42 of 37 was absoluut te klein geweest voor mij. Het is maar net wat je wil he.
Reg. datum: 14 mei 2004
Zelf heb ik een PS3 en een PC gekoppeld aan een pana 42PV60 en heb hier al heel veel speel uren opzitten. Totaal geen last van inbranden. Het enige wat er gebeurt is dat je wat retention krijgt, maar dat is met normaal TV kijken binnen een minuut totaal weg.quote:darkdesign schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:54:
Bij plasma ben ik bang dat hij inbrand bij het doen van games op mijn ps3, maar ik weet niet in hoeverre dat bij de nieuwe modellen nog relevant is.
Dus plasma en consoles is totaal geen probleem. Althans niet als je een pana koopt. Andere merken heb ik geen ervaring mee, maar dat zal wel niet anders zijn denk ik zo.
Dat mogen ze toch gewoon zelf weten?quote:ven00039 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:49:
De randen bij plasma zijn idd jammer. LCD heeft tegenwoordig steeds vaker hele sjieke dunne randen. Hopelijk lukt dat ook ooit om bij plasma te doen.quote:ben net even naar de panasonic 37" plasma weeste kijken en het scherm is mooi , maar de omhuizing is wel alles behalve klein en subtiel... in verhouding kun je daar een 42"Toshiba of sharp voor nemen die zijn qua buiten maat even groot.....

Reg. datum: 19 januari 2005
Dat lukt ze ook al wel, alleen niet bij consumentenmodellen helaasquote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:47:
[...]
De randen bij plasma zijn idd jammer. LCD heeft tegenwoordig steeds vaker hele sjieke dunne randen. Hopelijk lukt dat ook ooit om bij plasma te doen.
Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4870 || 2x Samsung F1 1 TB RAID 0 || Eizo S2431W + Eizo L550 + Panasonic TH-37PV45
Op zich heb je gelijk dat ik perse FullHD wilde maar ben daar nu toch over aan het twijfelen.quote:Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:46:
Überhaupt plasma's die kleiner zijn dan 42" zul je niet veel vinden. De volgende maat is namelijk 37" en eigenlijk kom je dan direct bij Panasonic uit, omdat er geen alternatieven zijn. Dat is idd geen Full-HD, verre van zelfs, maar uit je verhaal maak ik op dat Full-HD het belangrijkste voor jou is. Lees dit topic eens door zou ik zeggen, want als ik een TV koop dan ga ik om eerlijk te zijn voor het beste beeld (en daarnaast geluid, uiterlijk en zapsnelheid) en niet voor één of andere specificatie. Het gaat er mijns inziens uiteindelijk toch om wat ik zie en niet wat ik in een boekje kan lezen dat mijn tv heeft.
Heb namelijk nog helemaal geen apparatuur die FullHD produceren. En een 32" HD Ready TV is meteen de helft goedkoper. Daarnaast is FullHD volgens mij alleen echt nuttig als je ook een groter scherm hebt. Dus ik denk dat ik voor een complete(re) 32" HD Ready ga en over een paar jaar pas naar FullHD.
In welke resolutie wordt HDTV trouwens uitgezonden? In mijn beleving 720p maar dit is nergens op gebaseerd...
Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots
Dan denk ik ook dat ik nog even met FullHD wacht.quote:Matthijs schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:07:
720p door @home, alle series zijn ook te downloaden in 720p die in amerika worden uitgezonden... dat is voor mij de rede geweest geen fullhd te nemen, heb dan ook geen ps3 of 360 maar een wii...
Ik ga nu denk ik voor de Sony 32D3000. Die heeft een interne DVB-C tuner en 100hz motionflow. Lijkt mij een mooi toestelletje!
Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots
Reg. datum: 25 september 2002
Ik ook jaquote:Deddiekoel schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:37:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV. ....
voorkeur de Sony 40X3500 omdat deze naast FullHD ook 100Hz ondersteund en ...
Vanwaar wordt die 100 Hz genoemd ?
Dat is toch een overblijfsel uit het CRT tijdperk ?
Ik bedoel, m'n LCD beeldschermpje achter de computer doet het prima op 60 Hz, terwijl ik daar errug gevoelig voor ben. Met een CRT moet het inderdaad (voor mij) minimaal 75 Hz zijn.
Maar voor Plasma of LCD maakt dat Hz toch niet meer uit... of mis ik iets ?
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
Ik heb naast de plasma (erachter eigenlijk) 2 speakers staan, zoals je op die foto kan zien.
Is dit niet erg? Beschadigt dit niet iets in de plasma? Weet nog van een tijdje terug dat een bepaalde speaker voor allemaal vlekken zorgde op mijn tv scherm. Dus vandaar. Ik heb nog geen enkele vlekken gezien..maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Daarom de vraag.
Het is inderdaad zo dat het iets lijkt te zijn uit het CRT tijdperk en mensen zullen er daarom gevoelig voor zijn. Maar het schijnt ook echt zin te hebben. Niet in de zin dat het beeld rustiger wordt, zoals bij CRT, aangezien een LCD continu belciht wordt en dus niet knippert, maar het voordeel van 100Hz is dat je minder ghosting krijgt. Dat is eerder in dit topic besproken (ik dacht namelijk hetzelfde als jij), maar hoe het exact zat weet ik niet meer.quote:Ad- schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:04:
Vanwaar wordt die 100 Hz genoemd ?
Dat is toch een overblijfsel uit het CRT tijdperk ?
Ik bedoel, m'n LCD beeldschermpje achter de computer doet het prima op 60 Hz, terwijl ik daar errug gevoelig voor ben. Met een CRT moet het inderdaad (voor mij) minimaal 75 Hz zijn.
Maar voor Plasma of LCD maakt dat Hz toch niet meer uit... of mis ik iets ?
Kan geen kwaad. Bij een ouderwetse TV beinvloeden die magneten van de speakers de magneetvelden van het electronenkanon. Dat is bij een LCD of Plasma niet aan de orde.quote:devilsnight schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:24:
Even een vraagje, waarvan ik het nog niet 100% zeker weet.
Ik heb naast de plasma (erachter eigenlijk) 2 speakers staan, zoals je op die foto kan zien.
Is dit niet erg? Beschadigt dit niet iets in de plasma? Weet nog van een tijdje terug dat een bepaalde speaker voor allemaal vlekken zorgde op mijn tv scherm. Dus vandaar. Ik heb nog geen enkele vlekken gezien..maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Daarom de vraag.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Thanks, daar ben ik heel blij mee. Hoef ik dus de speakers niet weg te halen.quote:JvS schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:57:
[...]
Kan geen kwaad. Bij een ouderwetse TV beinvloeden die magneten van de speakers de magneetvelden van het electronenkanon. Dat is bij een LCD of Plasma niet aan de orde.
Reg. datum: 28 augustus 2004
Ik ben aan 't twijfelen tussen een:
- HD-Ready Plasma scherm, zoals de Panasonic 42PV70 (of 37")
- Full-HD LCD scherm, zoals de (Toshiba 37Z3030D, of Samsung LE37M86B)
De TV zal gebruik worden om:
- Televisie te kijken (kabel waarschijnlijk)
- Computer (DVD, Xvid, FullHD, Media center) en dergelijke af te spelen.
De plasma schermen zullen bij gewoon televisie kijken waarschijnlijk het mooiste beeld geven (zonder artifacten). Maar omdat het beeld van de computer eigenlijk het belangrijkste is, wat is dan het verstandigst om te nemen. Een lagere resolutie plasma of een Full-HD LCD TV? Geeft een plasma scherm uberhaupt wel mooi beeld als deze is aangesloten aan een computer? Full-HD of HD-ready haalt me niet zoveel uit, als het beeld maar mooi, scherp en zonder artifacten is. (op zo veel mogelijk inputs)
Wie kan mij helpen?
Amd Athlon 3500+ @ 2,4 | Asus A8N-SLI | Club3d X800 256MB GDDR3 1.6ns Vivo | (2x512) Corsair CMX512-3200C2 | 160 Gig Maxtor Diamond Plus 10 | M-Audio Audiophile 24/69 | Antec Sonata Lifestyle
Voor de rest maakt het natuurlijk geen moer uit of het videobeeld van een computer of een dvd speler of een HD DVD speler of wat dan ook komt. Een goedkopere plasma is gewoon niet zo geschikt voor standaard windowsbeeld omdat de resolutie wat lager ligt. Voor de rest zou ik zeggen: Dat is allemaal al gezegd in dit topic.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last
Dit topic is gesloten.