Hoofdcategorieën
Topicacties

[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 april 2005

Wanneer wordt de TS eindelijk aangevuld met plus en minpunten? :*)

Pain to the max
Reg. datum: 16 juni 2001

Tot nu toe twijfelde ik erg over welke tv ik nu zou nemen. Ik twijfelde tussen de Panasonic TH-50PV70 en de Samsung PS-50C91. Over de Panasonic lees je hier erg veel positieve verhalen, en m'n pa heeft de Samsung C91 hangen (42 inch versie) dus die laatste heb ik al redelijk kunnen testen.

Ik ben zojuist bij een lokale winkel geweest voor een vergelijking van deze 2 toestellen. Toevallig hebben ze beide toestellen naast mekaar staan, alleen dan de 42 inch modellen. Ik heb mijn eigen DVD meegenomen voor de test, Underworld. Deze film heeft erg veel donkere scenes. Ik heb scene 3 goed vergeleken en de 2 tv's doen eigenlijk niks voor elkaar onder. Sterker nog, ik had een beetje het idee dat de Samsung net ff een klein beetje beter contrast heeft dan de Panasonic. Maargoed, dat kan ook een contrast instelling zijn. Ik bedenk me eigenlijk nu pas dat ik niet aan de beeldinstellingen heb gezeten :)

Mijn twijfels zijn nu aardig weg en ik denk er sterk aan om voor de Samsung te gaan. Deze heeft daarbij ook een mooiere behuizing vind ik (al geeft dat geen doorslag) en is daarnaast wat goedkoper. Ik heb nog een redelijk goeie prijs ervoor kunnen krijgen (heb het op papier gekregen). Ik wilde nog nergens aan vast zitten, maar ik ben er vrij zeker van dat ik het in week 1 van 2008 ga kopen. Vandaar dat ik de bon al heb, er zit alleen nog geen datum op (en ik kan nog terug).

De prijs daar is geloof ik 1700 euro voor het toestel. Ik vraag nog aan die man "is dat de gewone prijs of de aktie prijs?" aangezien de hele winkel volhangt met "aktie" :D Wat ik ook wel mooi vond is dat ze ruim de tijd namen om me te helpen. Er was op dat moment niemand achter de kassa aanwezig, en een geërgerde klant vroeg toen aan de man die me hielp "kan je mij even helpen met afrekenen? Lijkt me toch wel ff wat belangrijker om de boel hier draaiende te houden". Waarop de verkopert antwoordt "Ja, dat vind u. Als u een dure tv zou kopen zou u ook graag goed geholpen willen worden" :D.

Na wat onderhandeling mag ik hem nu hebben voor 1700 inc ophangbeugel (6305) van Vogels, kabelgoot van Vogels (6835) en bezorging en installatie thuis. Dat zit nu zo'n 100 euro onder de prijs van wanneer ik het hele zaakje online zou bestellen. Eerst nog maar eens een nachtje over slapen :)
Staffordshire Bullterrier
Reg. datum: 01 juli 2001

Wat voor spul kan ik het beste gebruiken om mijn plasmascherm schoon te maken?
Toen ik de plasma kocht bij Prijstopper kon ik voor 35 euro een bepaald middeltje erbij kopen (wat normaal 50 kost) en dit zou ervoor bedoeld zijn. Maar ik heb dat niet gedaan omdat ik al genoeg centen kwijt was dacht ik zo. En dan maar tegen die tijd 50 euro ervoor betalen...OF is dit bullshit en kan ik net zo goed een goedkoper middel kopen? Zo ja, welke?

*Forza Doetinchem*

In de manual van mijn LG staat:

Doek met lauw water en wat afwasmiddel, uitwringen tot bijna droog en dan de boel afnemen. Daarna laten drogen. Blijft het ook nog eens stofvrij voor een tijd.

Japser wijzigde dit bericht 29-12-2007 18:08 (14%)

"De Graafschap, Kampioen Jupiler League 2006-2007" *** Boere !! *** *** http://tweakers.net/gallery/20417/sys ***

quote:
devilsnight schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:48:
Wat voor spul kan ik het beste gebruiken om mijn plasmascherm schoon te maken?
Toen ik de plasma kocht bij Prijstopper kon ik voor 35 euro een bepaald middeltje erbij kopen (wat normaal 50 kost) en dit zou ervoor bedoeld zijn. Maar ik heb dat niet gedaan omdat ik al genoeg centen kwijt was dacht ik zo. En dan maar tegen die tijd 50 euro ervoor betalen...OF is dit bullshit en kan ik net zo goed een goedkoper middel kopen? Zo ja, welke?
ik hou het gewoon met een doekje voor pc en flatscreens van het merk Hama
ZIE DEZE TOPIC en daarna boen ik op met het doekje die aanwezig is bij het toestel zelf van Samsung om verder op te boenen.
Ik betaalde 10¤ voor de doekjes in een plaatselijke winkel

ik weet de aan en uitschakelaar zitten

quote:
BackSlash schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:44:
Tot nu toe twijfelde ik erg over welke tv ik nu zou nemen. Ik twijfelde tussen de Panasonic TH-50PV70 en de Samsung PS-50C91. Over de Panasonic lees je hier erg veel positieve verhalen, en m'n pa heeft de Samsung C91 hangen (42 inch versie) dus die laatste heb ik al redelijk kunnen testen.

Ik ben zojuist bij een lokale winkel geweest voor een vergelijking van deze 2 toestellen. Toevallig hebben ze beide toestellen naast mekaar staan, alleen dan de 42 inch modellen. Ik heb mijn eigen DVD meegenomen voor de test, Underworld. Deze film heeft erg veel donkere scenes. Ik heb scene 3 goed vergeleken en de 2 tv's doen eigenlijk niks voor elkaar onder. Sterker nog, ik had een beetje het idee dat de Samsung net ff een klein beetje beter contrast heeft dan de Panasonic. Maargoed, dat kan ook een contrast instelling zijn. Ik bedenk me eigenlijk nu pas dat ik niet aan de beeldinstellingen heb gezeten :)

Mijn twijfels zijn nu aardig weg en ik denk er sterk aan om voor de Samsung te gaan. Deze heeft daarbij ook een mooiere behuizing vind ik (al geeft dat geen doorslag) en is daarnaast wat goedkoper. Ik heb nog een redelijk goeie prijs ervoor kunnen krijgen (heb het op papier gekregen). Ik wilde nog nergens aan vast zitten, maar ik ben er vrij zeker van dat ik het in week 1 van 2008 ga kopen. Vandaar dat ik de bon al heb, er zit alleen nog geen datum op (en ik kan nog terug).

De prijs daar is geloof ik 1700 euro voor het toestel. Ik vraag nog aan die man "is dat de gewone prijs of de aktie prijs?" aangezien de hele winkel volhangt met "aktie" :D Wat ik ook wel mooi vond is dat ze ruim de tijd namen om me te helpen. Er was op dat moment niemand achter de kassa aanwezig, en een geërgerde klant vroeg toen aan de man die me hielp "kan je mij even helpen met afrekenen? Lijkt me toch wel ff wat belangrijker om de boel hier draaiende te houden". Waarop de verkopert antwoordt "Ja, dat vind u. Als u een dure tv zou kopen zou u ook graag goed geholpen willen worden" :D.

Na wat onderhandeling mag ik hem nu hebben voor 1700 inc ophangbeugel (6305) van Vogels, kabelgoot van Vogels (6835) en bezorging en installatie thuis. Dat zit nu zo'n 100 euro onder de prijs van wanneer ik het hele zaakje online zou bestellen. Eerst nog maar eens een nachtje over slapen :)
Ik denk dat je de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H moet kunnen verkrijgen in een gewone winkel (dus geen webwinkel) net als ik voor zo een 1499 ¤ zonder de muur beugel. :P

Pain to the max

De prijs voor het toestel (exc 8 euro verwijderingsbijlage) is voor mij nu ¤ 1518 euro, dus daar zit ik niet zo heel ver vanaf dan :)
quote:
BackSlash schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:27:
De prijs voor het toestel (exc 8 euro verwijderingsbijlage) is voor mij nu ¤ 1518 euro, dus daar zit ik niet zo heel ver vanaf dan :)
als ge uw muur beugel verrekend wellicht idd.
Dan lijkt het me een aanvaardbare prijs.
In ieder geval een mooi degelijk toestel :+

Pain to the max

Ja ik heb een bonnetje meegekregen met alle prijzen per onderdeel, en daar staat de 1518 bij de SAM PS-50C91 :) Ik wil hem sowieso aan een beugel gaan ophangen dus die heb ik nu ook met wat korting erbij. Het begint nu toch wel te kriebelen om hem te kopen... :P
Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:44:
[...]
Dat ALIS is toch gewoon n interlacingtechniek en volgens mij op de vertikale lijnen? Ik heb dat toen s gelezen toen we die discussies hadden met Face Down (ken je hem nog Twixie?). Hij had zo'n Hitatchi plasma met n alis scherm, de 8600 was dat.
Het is interlacing in de zin dat met eenzelfde horizontale elektrode afwisselend de pixels erboven en de pixels eronder bestuurd worden. Hoedanook helemaal niet te vergelijken met de interlacing zoals we die in CRTs kenden.
Met ALIS zorgde het delen van de horizontale elektroden ervoor dat er maar half zoveel elektroden nodig waren, wat dan weer ervoor zorgde dat ze de vertikale resolutie konden verhogen (bvb van 1024x768 naar 1024x1024).

Reg. datum: 30 december 2007

quote:
SCIxX schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:45:
[afbeelding]

Dit is de LG 42 pc35 die bij de mediamarkt in de aanbieding staat voor 699,-, alleen kan ik praktisch niks over deze tv vinden op het internet, en dan voor deze prijs, dan vertrouw ik het toch wat minder...
Hallo, Bij welke mediamarkt staat hij voor deze prijs? In Rotterdam vragen ze er 90 euro meer voor.

Is inderdaad een hele mooie tv.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Twixie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:17:
[...]

Het is interlacing in de zin dat met eenzelfde horizontale elektrode afwisselend de pixels erboven en de pixels eronder bestuurd worden. Hoedanook helemaal niet te vergelijken met de interlacing zoals we die in CRTs kenden.
Met ALIS zorgde het delen van de horizontale elektroden ervoor dat er maar half zoveel elektroden nodig waren, wat dan weer ervoor zorgde dat ze de vertikale resolutie konden verhogen (bvb van 1024x768 naar 1024x1024).
Ah op die manier! En sterker nog: die resolutie was 1024x1080!

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
MVV145 schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:39:
[...]

Hallo, Bij welke mediamarkt staat hij voor deze prijs? In Rotterdam vragen ze er 90 euro meer voor.

Is inderdaad een hele mooie tv.
Groningen.

Zijn er eigenlijk CRT FullHD tv's?
Gewoon een grote bak van glas waar je tenminste nog dingen op kan leggen?
Worden ook niet gestolen.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Die zijn (of waren) er wel ja, maar of ze in Nederland te koop zijn, zou ik niet weten. In de VS heb je wel Sony HDTV CRT's gehad.

quote:
Bluecold schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:15:
Zijn er eigenlijk CRT FullHD tv's?
Gewoon een grote bak van glas waar je tenminste nog dingen op kan leggen?
Worden ook niet gestolen.
Deze bestaat idd en is HIER te bekijken

Dat is niet eens een HD ready TV laat staan een FULLHD tv. :)

In Amerika enzo, zijn (of waren iig) er wel CRT tv's te koop die HDready FullHD zijn.

Zoals Sony KD-34XBR960. Heb zelf ook gekeken of ik zo'n CRT Hdtv kon kopen, maar hier in Nl echt nergens te krijgen.

学习汉语, Specs, X360, PS3

boerûh
Reg. datum: 18 augustus 2003

Ik wil een nieuwe tv kopen want ik ben mijn 12 jaar oude crt video combi meer als beu. Ik heb een ps3 dus wil eigenlijk ook van de volle kwaliteit gebruik maken. Ik woon nog thuis bij mijn ouders dus de tv moet op mijn kamer passen dus ik zat te denken aan een 82 of 94 cm hd ready tv.

Bij plasma ben ik bang dat hij inbrand bij het doen van games op mijn ps3, maar ik weet niet in hoeverre dat bij de nieuwe modellen nog relevant is.

Ik wil niet teveel geld kwijt zijn ervoor, maximaal 800 euro voor een 94cm tv. Ik weet niet of die modellen er zijn voor die prijs. Wat raden jullie mij aan?

Reg. datum: 21 december 2007

En ook ik ben van plan om binnenkort een nieuwe tv te komen. nu spelen de volgende dingen :

- Ik ga alles kijken via een HTPC ( Tv via @home digitaal , DVD , HD content ), ook wil ik het scherm voor pc doel einden kunnen gebruiken in de breedste zin van het woord.
- De grote van het scherm mag niet te groot zijn 37" heeft de voorkeur heel mischien 40" of zelfs 42", maar de voorkeur blijft 37"
- Geluid is geen issue alles speelt over HT set.
- het budget licht op maximaal +/- 2000,-

In eerste instantie ben ik alleen naar LCD's gaan kijken en dan naar FuLL HD , 100HZ toestellen. Dit zijn er niet veel tot nu toe is mijn oog gevallen op een Toshiba 37Z3030.

Maar toen ging we kijken naar Plasma en kwamen de pioneer tegen 42" die een heel mooi beeld geeft. maar een prijs kaartje van 2500 had en waarschijnlijk niet de gewenste desktop resolutie heeft.
Toen nog even naar de panasonic 42 Full HD plasma gekeken, dit scherm heb ik nog niet in het echt gezien, maar de zelfde vragen spelen, en de behuizing van de panasonic is waarschijnlijk toch een maatje te groot
Ook nog in aanmerking komt een Samsung LCD de 40N86 (ook full HD 100Hz )

Maar om het eerlijk te zeggen zie tussen de bomen het bos niet meer, geen enkele dealer kan mij laten zien wat ik wil, dus alles volledig digitaal bekabeld en rechstreeks op een digitale TV bron of op een HD/Blu-ray player aangesloten. ( de meeste winkels werken met versters splitters etc ) .

kortom help en obejctief advies en ervaring gevraagd.

Is een niet Hd plasma even goed als een Fulld LCD in de niet laagste prijs klasse....kortom HELP

Reg. datum: 20 april 2005

quote:
ven00039 schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:33:
kortom help en obejctief advies en ervaring gevraagd.

Is een niet Hd plasma even goed als een Fulld LCD in de niet laagste prijs klasse....kortom HELP
Tja, zoveel vragen, zoveel meningen. De keuze voor plasma of LCD is 100% persoonlijk. Beide systemen hebben hun voor- en nadelen - aan jou de keuze welke kenmerken voor jou belangrijk zijn. Voor mij bijv. geen plasma, voor een ander juist wel.

Als je een grotere maat kunt nemen dan 37 inch, zou ik dat zeker doen. 37 inch is lekker, maar geeft je ook weer niet echt dat lekkere luxe gevoel. Voor jouw budget van +/- 2000 euro kun je bijv. een 50 inch Panasonic Full HD plasma kopen (50py70) of veel verschillende 46/47 inch Full HD LCD's.

Daarnaast zijn er momenteel een aantal belangrijke features (waarvan het belang ook weer wordt bestreden :o ) die mogelijk ook voor jou bepalend kunnen zijn in de keuze. Denk bijv. aan de ondersteuning en weergaven van 24p bronnen waarbij de tv op 24 hz of een veelvoud daarvan weer kan geven. Of 100 hz weergave voor het verminderen van bewegingsonscherpte.

Alleen jij kunt bepalen welke kenmerken en features van een plasma of lcd uiteindelijk de doorslag geven. Duidelijk is in ieder geval, dat hoe langer je wacht, hoe beter en goedkoper de schermen worden. :9

Reg. datum: 17 juni 2001

Kijk AUB niet naar de resolutie maar naar hoe video beelden in hd / full hd / sd worden weergegeven, de content die je bekijkt dus op het scherm. Als een stilstaand desktopbeeld lelijk op een scherm eruit ziet zegt dit niets over de beeldkwaliteit bij films heb ik ervaren. Ook merk ik dat er niet heel veel in 1080p uitgegeven wordt behalve bluray / hddvd, HDTV van @home is ook 720p. Vervolgens, mocht je toch full HD willen, bij een 42" scherm mag je dan maximaal 2,2 meter van je scherm afzitten ongeveer wil je het verschil nog kunnen zien (mijn ervaring, heb goede ogen).

Reg. datum: 21 december 2007

er word toch best wel wat in 1080P uitgegeven, maar dat is niet het belangrijkste, op een desktop van 1920*1080 (full HD ) kun je nu eenmaal het meeste laten zien, dus resolutie is daadwerlijk wel een punt want je kunt meer kwijt op je scherm.

En met die kijkafstand, de hotseat zal in films niet veel merken, maar inde huidige opstelling bij mij staan er ook stoelen / banken dichter bij de tv dan 2 meter ...

en dan zie je het verschil echt wel....

Maar wwar ik benieuwd naar ben , waar zal een film oid het beste erop uit zien.... een goede LCD tv met alles erop en eraan (100HZ, Full HD, etc ) of een medium klasse Plasma van de zelfde grote uit dezelfde prijsklasse en dan het ib ik het niet over 50" en groter maar over een 42"inch scherm. Ervan uit gaande dat de bron Full HD is. En hoe zit het met desktop beeld (games, IE, fotobewerking etc )

Op SD gebeid geloof ik wel dat de plasma het wel zal winnen namelijk.

Hoepel op!

quote:
ven00039 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:05:
Maar wwar ik benieuwd naar ben , waar zal een film oid het beste erop uit zien.... een goede LCD tv met alles erop en eraan (100HZ, Full HD, etc ) of een medium klasse Plasma van de zelfde grote uit dezelfde prijsklasse en dan het ib ik het niet over 50" en groter maar over een 42"inch scherm.
Ik denk dat plasma het in die prijsklasse wint, maar mocht jij hem gebruiken in een onwijs lichte kamer, dan zou ik gaan voor LCD. Heb je dat niet dan neig ik zelf naar plasma dus, maar de verschillen zijn echt klein en het wordt met elk nieuw model eigenlijk alleen maar kleiner, aangezien ze bij beide technologiën werken aan het verbeteren van de minpunten.

3283-6622-6398-7110

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe TV.
Omdat ik weet dat het binnen een paar jaar er wel van zal komen wil ik nu toch graag alvast een FullHD TV. Het liefst echter zo klein mogelijk (40" is absolute max).
Nu wilde ik eerste een Plasma vanwege de goede beeldprestaties maar na een kleine kijk sessie in een BCC vond ik een Sony Bravia LCD toch een stuk beter er uit zien. Hierdoor is mijn huidige voorkeur de Sony 40X3500 omdat deze naast FullHD ook 100Hz ondersteund en een interne DVB-C tuner heeft. Kortom erg compleet (mag ook wel voor de prijs).
Maar voordat ik hier nu helemaal blind voor ga wil ik toch kijken of er nog goede Plasma alternatieven zijn voor 40" of kleiner. Panasonic lijkt me het beste merk maar volgens mij maken die geen FullHD plasma's die kleiner dan 42" zijn...

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

Hoepel op!

Überhaupt plasma's die kleiner zijn dan 42" zul je niet veel vinden. De volgende maat is namelijk 37" en eigenlijk kom je dan direct bij Panasonic uit, omdat er geen alternatieven zijn. Dat is idd geen Full-HD, verre van zelfs, maar uit je verhaal maak ik op dat Full-HD het belangrijkste voor jou is. Lees dit topic eens door zou ik zeggen, want als ik een TV koop dan ga ik om eerlijk te zijn voor het beste beeld (en daarnaast geluid, uiterlijk en zapsnelheid) en niet voor één of andere specificatie. Het gaat er mijns inziens uiteindelijk toch om wat ik zie en niet wat ik in een boekje kan lezen dat mijn tv heeft.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 76 77 78 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: