Ik denk dat dat een verschijnsel is van je ogen/hersens. Bedoel niet dat je aan de drugs bent, maar wellicht weet je waarover ik het heb. Volgens mij kan LCD nauwelijks tot niet inbranden.quote:
-- F
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 63 64 65 66 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik denk dat dat een verschijnsel is van je ogen/hersens. Bedoel niet dat je aan de drugs bent, maar wellicht weet je waarover ik het heb. Volgens mij kan LCD nauwelijks tot niet inbranden.quote:Ik speel nu een halfuurtje Need for speed most wanted op mijn Xbox 360 . En als ik dan even schakel naar een zwart beeld, zie ik gewoon de kilometerteller die je rechtsonderaan in de game constant ziet, zitten...een soort schaduw ervan. Dit gaat na een vrij korte tijd elke keer weer weg..MAAR, er blijft altijd kans dat inbranding KAN veroorzaken?
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360
devilsnight wijzigde dit bericht 27-12-2007 15:26 (71%)
Heb je misschien een mail adres waar ik iets heen kan sturen? Heb een leuke PDF van het Duitse blad Video met een hoop interessante test resultaten er in. Je kan die ook downloaden van hun site maar het is geen gratis PDF, vandaarquote:devilsnight schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:24:
Maar de PS3 dus, tja. Maar daar begin ik nog even niet aan. Qua games gewoon te weinig aanbod, topgames, that is.
Sure man, cool.quote:GeenGelul schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:38:
[...]
Heb je misschien een mail adres waar ik iets heen kan sturen? Heb een leuke PDF van het Duitse blad Video met een hoop interessante test resultaten er in. Je kan die ook downloaden van hun site maar het is geen gratis PDF, vandaar![]()
In die PDF staan ook een hoop DVD spelers getest en geranhschikt op kwaliteit. Dan gewoon het rijtje af gaan tot je een prijs ziet die je acceptabel vindt. Bij elke categorie (dvd-speler, televisie, recorder, beamer e.d) staan altijd bepaalde modellen die qua prijs/kwaliteit er bovenuit springen dus zo'n model kopen is altijd prima.
devilsnight wijzigde dit bericht 27-12-2007 16:12 (3%)
15:55 gestuurd...quote:devilsnight schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:47:
[...]
Ik laat wel weten wanneer ik het ontvangen heb
Dat is nu precies mijn punt...quote:jvanhambelgium schreef op donderdag 27 december 2007 @ 07:29:
[...]
Tja, ik zie dan ook een prijskaartje van een fenomenale > 5000 euro !! staan voor dit LCD'tje.
Dan zal die Loewe ongetwijfeld een scherm (mogen) zijn zonder enige "legacy" LCD nadelen hoop ik
Hmmm,niks ontvangen. Zal die domme hotmail wel zijn, doet wel vaker raar.quote:
Ja dat wordt me echt te duur, ik vind 699 niet veel geld(voor een plasma), en groter dan 42" wil ik ook echt niet, ik vind 42" eigenlijk al iets te groot.quote:GeenGelul schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:33:
Als je het "supermooi" beeld vindt, waarom niet? Een Panasonic zal wat mooier zijn maar die kost 350 euro meer. Tis maar net wat je uit wilt geven hè.
ik weet de aan en uitschakelaar zitten
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Mee ééns, maar is het dan ook niet zo dat de cellen 2x kleiner zijn op de even grote 50 inchquote:Wel is het zo dat 50+" Full HD Plasma's bijzonder veel energie kunnen verbruiken, omdat er veel meer plasmacellen aanwezig zijn (een 50" 1080p Plasma telt dik 2.6 maal zoveel cellen als een standaard 42" 1024*768 Plasma!)
Verbruik ligt wel hoger ja, maar je vergeet voor het gemakt even dat de pixels met een gelijke factor kleiner zijn. Je verlicht immers nog steeds een evengroot oppervlakte.quote:Abbadon schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:42:
...
Wel is het zo dat 50+" Full HD Plasma's bijzonder veel energie kunnen verbruiken, omdat er veel meer plasmacellen aanwezig zijn (een 50" 1080p Plasma telt dik 2.6 maal zoveel cellen als een standaard 42" 1024*768 Plasma!)
De lampen die in LCD's gebruikt worden, zijn niet nieuw. We weten dus dondersgoed hoe lang ze gemiddeld (kapotgaan kan altijd) meegaan. De verwachte levensduur ligt dacht ik op zo'n 40.000 uur. Dat is heel wat jaartjes tv kijken, voor de levensduur hoef je dus niet bang te zijnquote:spykiller schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:30:
Kwa levensduur denk ik immers dat LCD zich ook nog moet bewijzen want als de lamp aan vervanging toe is dan schijnt dit ook een heel dure zaak te zijn dat je haast gans het toestelmag gaan vervangen ipv enkel de lamp gezien deze zo duur zou zijn.
Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 27-12-2007 23:57 (40%)
Waar kan ik dan ergens een topic opvolgen waarvan er bewijs is van een LCD van 20 jaartjes oud?quote:De lampen die in LCD's gebruikt worden, zijn niet nieuw. We weten dus dondersgoed hoe lang ze gemiddeld (kapotgaan kan altijd) meegaan. De verwachte levensduur ligt dacht ik op zo'n 40.000 uur. Dat is heel wat jaartjes tv kijken, voor de levensduur hoef je dus niet bang te zijn
Ja dat wordt veel minder naarmate de inloopperiode vordert. Ik had t in het begin ook, maar nu is t heel veel minder.quote:Twixie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:26:
[...]
Dat is geen inbranden, maar retention. Probeer maar eens, ipv een halfuur te spelen, speel eens 10 seconden, en je zal het ook al zien op een zwart scherm.
Ik vraag me af wel af of het iets is dat op termijn verdwijnt, want soms erger ik me er wel aan. Vooral met een donkere film, als er een heel donkere scene is met veel zwart, zie ik in het zwart soms nog de twee lijnen waar de subtitels staan...
HaseMike wijzigde dit bericht 28-12-2007 13:32 (1%)
Reden: Stond pioneer, moest panasonic zijn
FreeMen wijzigde dit bericht 28-12-2007 09:11 (17%)
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 63 64 65 66 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona