Reg. datum: 05 mei 2003
Reg. datum: 05 mei 2003
LCD wordt vreselijk gepushed door de fabrikanten, want het vervaardigen van LCD's is vele malen goedkoper dan het maken van plasma's. Het gaat zoals altijd dus om geld. Veel geld. De massa kijkt doorgaans niet verder dan haar neus lang is en koopt het product wat het meeste wordt gepushed, want dat is populair. Wil niet zeggen dat dat ook het BESTE product is. Integendeel: het is slechts het product waar het meeste aan wordt verdiend!quote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:39:
Het is inderdaad jammer dat LCD zo gebashed wordt ja. Alsof mensen die een LCD kopen de grootste randdebielen zijn. Wie koopt er immers een tv met zo'n inferieure kwaliteit?
Verschillen zijn gewoon niet zo heel groot.
Maar is het nog steeds zo dat plasma's brommen? Dacht dat dat incidenteel was bij sommige exemplaren.
Ik heb inmiddels toch al een aardig aantal LCD's bekeken, ook bij mensen thuis, maar tot nu toe ben ik er slechts 1 met een redelijk beeld tegengekomen. Dat was bij een collega van mij. Die gozer heeft waarschijnlijk erg veel geluk gehad, zowel met zijn TV als met zijn kabelsignaal, want beide zijn fantastisch bij hem.
Ik heb uitgebreid vergeleken, o.a. bij MM, maar iedere keer als ik dacht:"die TV geeft een mooi beeld!", dan bleek het een plasma te zijn. Zegt genoeg, lijkt me!
Ik ging specifiek voor een TV met een MOOI beeld, dat vanaf alle kanten goed zichtbaar is. Ik wilde mij absoluut niet ergeren aan een gele, grijze of groene waas, als ik maar even een beetje scheef voor de TV ga zitten. Mijn kinderen zitten op de grond te kijken en zelf zit ik vaak op de bank, schuin voor de TV en ik wil dan goed kunnen kijken. Met een LCD kun je dit alles wel op je buik schrijven, want er blijft weinig van het beeld over, vooral als je van boven of onder op het scherm kijkt. Voorbeeld: Mijn schoonvader heeft een Philips LCD die in zijn wandmeubel staat, maar als hij op de bank zit, schuin voor de TV, is het hele beeld geel gekleurd. Jakkes!
Mijn keuze stond daarom al snel vast: plasma.
Het brommen kom ik meer tegen op internet in de fora, maar mijn LG is volledig stil en ik heb dit ook niet van anderen vernomen. Geen ervaring mee dus.
poktor wijzigde dit bericht 07-01-2008 23:10 (14%)