Reg. datum: 23 juni 2003
Verbruik valt enorm mee, maximaal verbruik voor mijn 37 inch plasma is 185 Watt (MAXIMAAL!) en het zal zo rond de 120 Watt schommelen. Ik merk er nauwelijks van in mijn stroomverbruik. Die ging van 2000 naare 2500 KWu of zo.
Inkijkhoeken en zwart zijn excellent, zelfs op deze plasma ( 3.000:1 echt contrast, niet dat nep LCD dynamische shit ). Uiteraard geen enkel probleem bij het kijken van sport zoals een streep op het scherm van de voetbal ( hallo LCD ).
Verder geen last van pixels bij het kijken naar analoge TV uitzendingen ( hallo LCD ), digitale TV uitzendingen (hallo LCD ) en DVD's.
720p beeldmateriaal (HDDVD Rips/BluRay rips) zien er werkelijk subliem uit, onvoorstelbaar mooi en scherp.
Ik ben dus enorm tevreden met mijn plasma: een 852*480 SD plasma(!) uit 2004. Het is wel het topmodel van toen, de plasma monitor voor professioneel gebruik. Maar na 3 jaar peins ik er niet eens over om een HD-Ready, laat staan Full HD scherm te kopen. Die Full HD schermen kunnen nog steeds moeilijk omgaan met SD content, met name bij LCD is dit goed te zien.
Kortom, laat je niet gek maken door resoluties. Des te hoger de resolutie des te slechter het SD beeld ( TV/DVD's ).
HDTV hebben we niet in Nederland (geen Nederlandse zenders!), HDDVD en BluRay is nog maar bij 2% van de mensen in huis. TV en DVD kijkend Nederland is voor 98% dus naar SD materiaal aan het kijken. Alleen de gamers en PC downloaders en HDDVD/BluRay bezitters hebben voordeel van een HD Ready TV. Bij Full HD moet je alweer zo een gigantisch groot scherm hebben of op 2 meter van je 50 inch plasma zitten wil je het verschil met een HD Ready scherm zien. En dan moet je nog het beeld op pauze zetten.
Koop dus gewoon een HD Ready plasma (SD wordt nauwelijks meer gemaakt, slechts 1 model van Panasonic). En loop met een heeeeeeeeeeeeeeeeeele grote boog om LCD heen tenzij je dit voor statisch PC gebruik wil doen, dat ziet er wel mooi uit, zo een stilstaand plaatje op een LCD scherm. Want daar is LCD voor gemaakt, Zodra het gaat bewegen....