Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Darkstone schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:57:
[...]

Dat is niet waar. Het probleem met de chip is voor 100% te wijten aan nvidia. Nvidia heeft slecht soldeer gebruikt in hun 8xxx serie GPU's. Dat is de enige reden dat die dingen massaal falen.

Dat de GPU heet wordt heeft er niets mee te maken. Hij gaat stuk, vroeg of laat, de koelpasta vervangen heeft zeker geen zin: je kan hoogstens de oventruuk gebruiken om er weer leven in te blazen.
Slecht soldeer zorgt er inderdaad voor dat het beeld van een van de notebooks telkens opnieuw uitvalt. Opwarmen brengt echter ook steeds het beeld van dat exemplaar weer tijdelijk terug. Bij een andere notebook blijft de chip voorlopig nog wel goed werken na de opwarm behandeling met plakband. Dat is ook te danken aan de oudere versie van het Nvidia stuurprogramma, waarmee de notebook veel minder warm wordt.
De notebooks met AMD (Turion) processor worden echter nog steeds merkbaar warmer dan mijn eigen DV9623ed, die voorzien is van een intel processor en die nog steeds goed functioneert, mede dank zij de oudere video driver.

Gerrit

Reg. datum: 04 juni 2007

Beste Tweakers,

DV9255ea

Bij mij geeft het scherm nu ook alleen maar strepen. In het begin af en toe en dit was te verhelpen door de klep te bewegen maar nu alleen nog maar een paar strepen.
Met een gewone monitor eraan en het LCD scherm losgekoppeld werkt het wel gewoon. Ik kom dan zelf uit bij of een kapotte kabel of een kapot scherm.
Of kan het toch de videochip (ik denk onboard) zijn.

Laptop is helemaal uit elkaar met handleiding ging dit goed. Linker arm van het scherm half jaar geleden vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Reg. datum: 20 mei 2009

Ik heb nog een DV9600 staan.
Mocht iemand interesse hebben voor onderdelen doe maar even een pm.

quote:
spoonbill schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:12:
Beste Tweakers,

DV9255ea

Bij mij geeft het scherm nu ook alleen maar strepen. In het begin af en toe en dit was te verhelpen door de klep te bewegen maar nu alleen nog maar een paar strepen.
Met een gewone monitor eraan en het LCD scherm losgekoppeld werkt het wel gewoon. Ik kom dan zelf uit bij of een kapotte kabel of een kapot scherm.
Of kan het toch de videochip (ik denk onboard) zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.
De kabel is denk ik defect. Controleer wel eerst of de stekker van de oude kabel stevig vast zit op het moederbord. Als de externe monitor wel gewoon beeld heeft is de videochip in orde.

Gerrit

Reg. datum: 04 juni 2007

Kabel zit goed vast en ook bij bewegen van de connectoren en de kabel geen verschil.

Het externe scherm werkt wel alleen in de veilige modus en na een nieuwe installatie met de standaard vga adapter

als ik de NVDIA driver van gforce installeer krijg ik op de externe monitor zwart beeld kan het zijn dat de videochip dan toch kapot is en dat hij de chip overslaat met deze adapter?

anders bestel ik een kabel om te testen

quote:
spoonbill schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:17:
Kabel zit goed vast en ook bij bewegen van de connectoren en de kabel geen verschil.

Het externe scherm werkt wel alleen in de veilige modus en na een nieuwe installatie met de standaard vga adapter

als ik de NVDIA driver van gforce installeer krijg ik op de externe monitor zwart beeld kan het zijn dat de videochip dan toch kapot is en dat hij de chip overslaat met deze adapter?

anders bestel ik een kabel om te testen
Fouten die beïnvloed worden door de stand van het scherm en steeds erger worden, wijzen inderdaad op een kabelbreuk in de buurt van het scharnier of op een defect aan het beeldscherm. De kabels zijn nogal kwetsbaar en er kan ook nog een beschadiging aan de kabel zijn opgetreden bij het vervangen van het linker scharnier. Helemaal zeker kun je echter pas zijn nadat de nieuwe kabel gemonteerd is. Een nieuwe kabel(set) is afhankelijk van de prijs te overwegen. Er zijn grote prijsverschillen, dus zoek even goed door op internet en let vooral op het juiste onderdeelnummer (P/N). HP heeft verschillende types beeldschermen gebruikt en er zullen daarom misschien ook verschillende kabels gebruikt zijn.

De externe monitor moet wel de resolutie aankunnen waarop de Nvidia chip is ingesteld, anders krijg je geen beeld. Op een laptop kan (of moet), met hulp van de Fn toets (links onder op het toetsenbord) en een van de F1 t/m F12 toetsen (vaak is dat F4), de externe monitor worden geactiveerd. Vanuit de Nvidia configuratiescherm zou dat ook moeten kunnen, maar dat wordt natuurlijk lastig zolang je geen beeld hebt.

Het probleem met de Nvidia chip kenmerkt zich door plotseling totaal geen beeld op het scherm. Het scherm blijft altijd donker, dus ook het opstartscherm met het HP logo blijft onzichtbaar. Zodra je iets ziet, ook al is dat in de veilige mode, dan is de Nvidia chip in orde. Soms geeft de notebook met de falende Nvidia chip nog wel een paar pieptonen na het aanzetten. Voor HP is de beep code voor een probleem met de nvidia chip: lang - kort - kort.

Gerrit

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011