Reg. datum: 31 augustus 2004
KCFPJKE
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » Het grote HP Pavilion dv9000-series topic, deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicKCFPJKE
qazwer wijzigde dit bericht 30-12-2007 01:23 (20%)
KCFPJKE
Inderdaad, na een schone installatie dient men zelf alle drivers en gewenste software handmatig terug te zetten. In de folder C:\SWSetup vind je alle originele drivers en installatie bestanden terug. Voor dat je dit wilt gaan doen zou ik voor de zekerheid dus eerst even de 2 recovery DVD's branden (kun je ook weer terug naar de fabrieksstatus) en een extra DVD met de inhoud van de SWSetup folder. Overigens heb ik zelf eerst alle benodigde drivers van de HP-site gedownload zodat je zeker bent van de laatste versie.quote:Vern schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:35:
[...]
Zo te lezen moet je de drivers nog achteraf installeren. Functioneert alles nog ? Ik vind de fingerprintreader bijvoorbeeld ontzettend gemakkelijk. Zou jammer zijn als sommige functies verloren gaan.
En Windows Anytime Upgrade. Moet gezien de menu-optie ook ergens op de harde schijf staan. Heb je die gewoon volgens de beschrijving gebrand op een cd/dvd ?
oh dat maakt niet zoveel uitquote:Ashvind schreef op zondag 30 december 2007 @ 09:05:
Games speel ik er helemaal niet op, dus durf daar ook helemaal niets over uit te laten.
Oke, dat wist ik niet dat in die map alle drivers ed zaten. Toch maar even backuppen dus. Weet je tenminste zeker dat alles het doet (zou moeten doen) mocht ja na een crash XP of Vista 'kaal' terug willen zetten.quote:F3rry schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:05:
[...]
In de folder C:\SWSetup vind je alle originele drivers en installatie bestanden terug.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Alle drivers en software die men van de HP site download (SPxxxx.exe) en opstart worden standaard ook eerst uitgepakt in de C:\SWSetup map. De gedachte hierachter zou je aan HP moeten vragen maar waarom zou je dat willen weten want de software in deze map bevat dus ook de 60-dagen versie van Norton Antivirus, Google toolbar en nog veel meer onnodige software waar ik niet om vraag. De enige interessante onderdelen hierin zijn de drivers, quickplay software, fingerprint drivers/software en de Roxio CD/DVD brand software. Overigens zijn de drivers in deze map ook geschikt voor de 64-bit versie. Het automatisch laten installeren van al deze software heeft hetzelfde resultaat als de originele recovery DVD's van HP en dat is nou juist wat ik niet wil.quote:AvK schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:49:
[...]
Oke, dat wist ik niet dat in die map alle drivers ed zaten. Toch maar even backuppen dus. Weet je tenminste zeker dat alles het doet (zou moeten doen) mocht ja na een crash XP of Vista 'kaal' terug willen zetten.
Ik dacht dat alles gewoon verweven zat in de BackUp DVD's of partitie. Wat is de gedachte achter die speciale SWSetup map? Is er een truc om al die installatie bestanden en drivers automatisch te laten installeren?
Het probleem is spijtig genoeg niet verholpen. Bovendien vind ik dus nergens een driver voor die quick launch buttons. Ook niet bij pavilions die dezelfde processer hebben zoals Pcdealer voorstelde... The search continues.quote:Memphis177 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:16:
Heb net even wat zitten zoeken, en heb blijkbaar een BIOS-update in november gemist.Zal wel zien wat het nu geeft...
Ja, dat zijn dus precies die 2 zaken die ik niet 123 in die SW map zag staan. Ik veronderstelde dat alleen de drivers en de HP tools er in stonden.quote:F3rry schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:16:
[...]
deze map bevat dus ook de 60-dagen versie van Norton Antivirus, Google toolbar....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Voorlopig kan ik Anytime Upgrade nergens vandaan toveren (niet duidelijk te vinden op de harde schijf). Heb maar een DVD besteld via Microsoft.quote:F3rry schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:05:
[...]
Aangezien ik zelf al een Vista 64-bit NL DVD had heb ik niet de moeite gedaan om de Windows Anytime Upgrade DVD uit de originele recovery DVD's te halen. Ik moet wel even opmerken dat de instalatie van een schone Vista een kleine 3 kwartier in beslag neemt. Het installeren van alle benodige drivers en gewenste software was daarna in een halfuurtje gedaan. De originele installatie zoals HP deze aanbied duurde bij mij een dikke 2 uur en het verwijderen van de meuk zeker nog een uur extra. Tel daarbij op dat Vista veel sneller opstart zonder al die ongewenste software dus is het absoluut het proberen waard.
Misschien is het handig om hier ook te vermelden hoe het is gegaan en of je ook merkt dat alles beter loopt.
- of je stopt de stekker er in -
www.kameraadcarl.blogspot.com
Ik heb niet de laptop waar je op aast maar de dv9595ed. Maar ik denk dat deze twee toch wel een beetje te vergelijken zijn. Derhalve mijn antwoord: Ik zelf speel Crysis met de settings op medium en dit draait gewoon vloeiend op mijn laptop. Bioshock heb ik niet geprobeerd dus kan daar geen uitspraak over doen. Unreal Tournement 3 speel ik, als ik het mij nu goed voor de geest haal, met de meeste settings op high. Ziet er strak uit en loopt vloeiend. Je kan ook een demo filmpje zien op de eerste pagina van dit topic-deel. Daarin zie je iemand die ook Crysis speelt op een eerdere dv 9000 serie laptop. Hoop dat je hiermee wat geholpen bent.quote:qazwer schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:46:
[...]
oh dat maakt niet zoveel uitIk ga die laptop toch meer voor school gebruiken. Alleen een spelletje op zn tijd is wel leuk
Owner of: MDA Touch (slightly tweaked) , HTC Touch Pro (EN) and HP dv9595ed
Ik ben ervaringsdeskundige op de business helpdesk. 30 dagen doa garantie. Dode pixel? Omruilen.quote:blacktarantulaX schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:30:
Wat ik mij afvraag: hoe gaat HP om met garantiekwesties?
Ik ben met name benieuwd naar de dode pixel policy... Ruilen ze hem dan om, of moet je met de gebakken peren blijven zitten?
Wat zegt de helpdesk?quote:CarLL schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:45:
Heb mijn Pavilion dv9064ea nu een dik jaar (sinds 23/11/06) en ben er nog steeds enorm tevreden vanAlleen beetje jammer dat die 2 blauw verlichte Quickboot toetsen links bovenaan het niet meer doen onder Vista
PcDealer wijzigde dit bericht 01-01-2008 19:49 (8%)
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Allereerst wil ik zeggen dat ik al het nodige zoekwerk heb gedaan en ik het alsnog moeilijk vind om het huidige informatieaanbod toe te passen in mijn geval, aangezien ik HP heb gemaild, ik de lokale computerboer om advies heb gevraagd. HP die zei het volgende:quote:HP Pavilion DV9645ed € 769,-
Processor/type: AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-58 (1,6GHz)
Cache: Level 2 cache 512 KB + 512 KB
Standaard geheugen: 2048 MB
Videoadapter: NVIDIA® GeForce™ 8400M GS
Video RAM: Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
HDD: 160GB
HP Pavilion dv9630ed€ 743,-
Processor/type: Intel® Core™2 Duo Processor T5250 (1,5 GHz)
Cache: Level 2 cache 2 MB
Standaard geheugen: 2048 MB
Videoadapter: NVIDIA® GeForce™ 8400M GS
Video RAM: Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
HDD: 120GB
Het advies van de computerboer luidde dat AMD voor grafische presaties de bovenhand heeft.quote:Uit uw email begrijp ik dat u graag een duidelijk beeld zou willen hebben over de verschillen tussen de processoren.
Ik heb voor u gekeken naar de behoeftes die u bij de laptop heeft, hierbij ben ik voor u uitgekomen bij de intel processoren.
Deze processoren zijn net een tikkeltje sterker dan de AMD processoren.
Mijn advies is dan ook om in uw geval te kiezen voor de HP Pavilion DV9630ED.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
13-11-08: MBP 2,53GHz, 4GB RAM, 320GB HD 7200RPM + Mighty mouse, + Apple Remote.. Still have; HP Pavilion Dv9085ea
Ohja en het is niet HP bx3000 maar HP xb3000quote:AvK schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:57:
Mooie startpost PcDealer!
Misschien ook handig om een hoofdstukje 'Hoe zet ik XP op mijn HP9000' en dan met name het SATA schijven probleem, slipstreamen enzo.
13-11-08: MBP 2,53GHz, 4GB RAM, 320GB HD 7200RPM + Mighty mouse, + Apple Remote.. Still have; HP Pavilion Dv9085ea
Hoe crappy kan ik zijnquote:RoelGiesen schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:50:
[...]
Ohja en het is niet HP bx3000 maar HP xb3000Althans als ik google mag geloven..
Ik kan geen opvolger vinden. Wat Customer Relations zal doen is een gelijkwaardige of met betere specs uitgeruste wel beschikbare notebook leveren uit dezelfde serie in zo'n geval. Het is altijd beter, dus no problem man!quote:
PcDealer wijzigde dit bericht 03-01-2008 23:57 (44%)
Comp specs LinkedIn
In XP kan dat volgens mij in Configuratie scherm -> System.quote:kikker2 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 01:27:
Hoe kan ik het gedeelde videogeheugen uitzetten.
Done.quote:AvK schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:57:
Misschien ook handig om een hoofdstukje 'Hoe zet ik XP op mijn HP9000'
PcDealer wijzigde dit bericht 04-01-2008 13:23 (37%)
Comp specs LinkedIn
mag ik vragen wat de productiefout is? Hoe is het te zien? Ik heb namelijk ook een dv9085ea, dus ik zou het graag horen....quote:RoelGiesen schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:48:
Hallo daar,
Ik heb aan jullie een vraagje.. Nu heb ik sinds januari 2006 een HP dv9085ea maar deze is sinds 14 november al bij HP vanwege een reparatie..Gaat om een productiefout! kreeg namelijk mail van hp amerika dat er iets met t beeldscherm was, waar ik juist ook last van had! inmiddels al velen malen gemaild en gebeld met HP maar constant te horen gekregen dat ik eind van de week laptop terug kreeg..maar helaas..telkens geen laptop! Nu heb ik via hp klachtenlijn eindelijk wel wat voor elkaar gekregen! Als ik voor 16 januari laptop nog niet terug krijg heb ik recht op een nieuwe! Nu hoop ik stiekem dat ik dan nog niks heb..want zover ik weet wordt de dv9085ea niet meer gemaakt en zou dus dan een nieuwe opvolger moeten krijgen!! zou toch meteen mooi zijn, want ik mis de blauwetand nog wel eens! maargoed dat is ff afwachten! Alleen nu zou ik graag willen weten wat de opvolger van de laptop is! omdat als ik toch een nieuwe zou krijgen wel wil weten of ik een goede krijg met minimaal dezelde specs.
Hoop op een snelle reactie!
mvg Roel.
quote:F3rry schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:16:
[...]
Alle drivers en software die men van de HP site download (SPxxxx.exe) en opstart worden standaard ook eerst uitgepakt in de C:\SWSetup map. De gedachte hierachter zou je aan HP moeten vragen maar waarom zou je dat willen weten want de software in deze map bevat dus ook de 60-dagen versie van Norton Antivirus, Google toolbar en nog veel meer onnodige software waar ik niet om vraag. De enige interessante onderdelen hierin zijn de drivers, quickplay software, fingerprint drivers/software en de Roxio CD/DVD brand software. Overigens zijn de drivers in deze map ook geschikt voor de 64-bit versie. Het automatisch laten installeren van al deze software heeft hetzelfde resultaat als de originele recovery DVD's van HP en dat is nou juist wat ik niet wil.
Vergeet trouwens ook niet om dat tooltje te downloaden waarmee je een backup van de activatiecode van jou laptop maakt. Deze heb je namelijk na een schone installatie van Vista nodig om het e.e.a. weer te laten activeren op je BIOS van de laptop.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last