Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!
Reg. datum: 29 juni 2006
Ik speelde volgens mij vorige keer in Eldar, en heb nu voor Villrain ofzo iets gekozen. Klopt het dat die landschappen gewoon het zelfde zijn? Of heb ik vorige keer ook Villrain gespeeld?
Ik vind het begin wel vaag. Heb wat quests uitgespeeld, en zat echt zo van "Wanneer ga ik naar de volgende wereld, want dit is toch de beginners wereld?". Toen kwam ik bij een paardenstal, en per ongeluk kocht ik een rit met een paard, dat me opeens in Celondin ofzo iets bracht. Die stad kende ik wel, want daar heb ik al die tijd gespeeld toen ik het spel net had gekocht. Echter staat er nog een quest open die ik in de beginners wereld moet oppakken.. dus ga meer weer terug en zoeken naar die kerel die ik niet kan vinden.
euh...ja
Reg. datum: 15 mei 2007
Om op GA terug te komen: ik heb geen flauw idee hoe het komt, maar die instance schijnt altijd mafketels aan te trekken. Ik heb daar ook nooit in een echt goede groep gezeten. Ik heb uiteindelijk wel Ivar en the red maiden gedaan, maar dat was met hulp van een lvl 50 (die ook niet heel goed was), en het grootste gedeelte was al bijna 40, including myself. En een 40 minstrel helpt toch wel, healt wel lekker.
Maar inderdaad, het is daar geloof ik heel normaal om te pullen in het gevecht, en je er vooral niet druk om te maken als de minstrel aggro heeft van 2 elites, dat kan ie vast zelf wel. En als je dan zelf bijna doodgaat omdat je er nog is 5 elites bijaggroed, kun je altijd nog 'heal pl0x!' schreeuwen.
Fornost ging bij mij veel beter, heb hem nu 3 keer gedaan. Twee keer met een goede groep, en hem uitgespeelt, 1 keer met 2 gruwelijke sukkels, losers, noobs, prutsers en al wat meer. Toen zijn we vrij snel opgehouden, en wonder boven wonder zonder een wipe. Daar had ik er minstens 3 van verwacht met het niveau van die mensen, maar dat viel mee. Bij een cj riep iedereen zo hard mogelijk yellow, en we hebben die kerel 6 keer verteld dat ie yellow moest doen, maar hij bleef altijd maar rood doen. Waarom, geen flauw idee.
Fornost vind ik echt leuk eigenlijk, ik weet niet waarom.
Moet er toch eens in trekken... nooit de tijd voor genomen, heb hiervoor nog alle quests open staan in mijn QuestLog (en ben inmiddels lvl42). Hoe lang duurt de volledige run denk je? Met alle quests dus etc?quote:Ltje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:23:
Fornost vind ik echt leuk eigenlijk, ik weet niet waarom.
euh...ja
Reg. datum: 06 oktober 2005
4 tot 6 uur ben er makkelijk kwijtquote:Rfce schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:27:
[...]
Moet er toch eens in trekken... nooit de tijd voor genomen, heb hiervoor nog alle quests open staan in mijn QuestLog (en ben inmiddels lvl42). Hoe lang duurt de volledige run denk je? Met alle quests dus etc?
De derde (of tweede) boss dropt een key, die je kan gebruiken om de volgende keer wat sneller binnen te komen.
Shuttle st20g5
Reg. datum: 15 mei 2007
Zorg er met name voor dat je de quests hebt waar je in fornost zelf dingen moet killen, weet niet meer welke dat zijn, dat je the darkness within hebt, dat is de 4 bosses killen, met goede rewards. En a collar for the king. Die krijg je door een collar te krijgen van een wolf even buiten DD (goede droprate).
Dan moet je een extra boss killen, maar je hebt een goede quest reward, het is niet heel moeilijk, en het is leuk.
Met een goede groep moet dit wel in 3 uur te doen zijn schat ik.
EDIT: Oja, die 3 uur is als je de key hebt, dat scheelt wel redelijk wat. En dat is ook ervan uitgaande dat alles goed gaat. Als je een goede groep hebt die weten wat ze doen is Fornost niet zo heel moeilijk. Anders kom je makkelijk op 6 uur uit ja.
Begin wel met full repaired gear, aan het eind is het wel kapot waarschijnlijk. Je moet er ook vanuit gaan dat er altijd wel een paar mensen een keertje doodgaan, daar kun je erg weinig aan doen.
Stunned minstrel bij de laatste boss bijvoorbeeld is redelijk funest. Net zoals een semiboss troll die stenen laat droppen met 1k+ damage.
Ltje wijzigde dit bericht 07-01-2008 17:21 (25%)
Coldbear is altijd een grappige opwarmronde om iedereen een beetje te laten wennen aan elkaar en aan de raid en was natuurlijk geen enkel probleem.
Volgende stap was de troll en de drummers. Voor de troll wijzen we altijd een tank aan de geholpen door een healer de troll bezighoud totdat de anderen de Orcs en de drummers afgewerkt hebben. Niet moeilijk om te raden wie daar als eerste voor naar voren sprong
Ik vind het tanken bijzonder leuk en het was -zelfs met nog maar één legendary trait slotted- geen probleem. Na de eerste paar encounters kwamen we bij Storvâgûn aan en ook daar kreeg ik de kans om de MT te spelen. Helemaal geweldig om het tegen een Giant die niet eens op je 21" past op te nemen, in het begin wilde ik slaan maar was nog niet eens binnen melee-range, ik moest werkelijk bijna _in_ z'n laarzen klimmen om 'm te raken. Na 30K en een minuut of 5-10 richt Storv eindelijk z'n volle aandacht op de MT en komt de rest van de raid naar binnen stormen om te helpen en om de adds af te werken.
Stov gaat neer, iedereen snel naar buiten omdat de adds anders blijven komen, en we gingen rollen voor de quest-drop. Niet meer dan eerlijk dat Araukuldar die roll wint en na inlevering de fraaie titel 'Storvâgûn's End' aangemeten krijgt. Mijn raid kan al niet meer stuk
Ook Zaudru en de aanloop naar Grisgart leveren geen problemen op, alle hatchlings (quest) worden geklopt en het spinnengebroed is ook al over de helft zodat die quest bij de volgende run afgewerkt kan worden.
Voor Grisgart zelf moest ik switchen naar Burglar Crank om de broodnodige CC toe te passen op de Drakes, jammer dat we niet genoeg Burglars en/of Loremasters ter beschikking hadden op dat moment want die quest moet ik ook nog afronden, maar raid noodzaak dicteert dus ik doe dat wel een andere keer.
Grisgart ging wat stroef omdat er soms te dicht bij de Drakes AoE gedaan werd en de stuns/riddles soms op cooldown waren, maar een Burglar kan wel meer dan alleen maar riddlen en een beetje Drakes off-tanken lukt ok nog wel een poosje tot er weer een riddle gedaan kan worden
Grisgart afgewerkt en na een uur voorbereiding bij Thorog (nog steeds met Burglar Cranck) werden we binnen 5 min. gewhiped
Zondag een nieuwe poging (nu wel weer met de Guardian), dwz twee en de whipes duurden iets langer
We hebben een hoop geleerd iig
Na een korte tussenstop zijn we met een select doorgegaan met de Rift-raid. Aangezien de locks nog niet verlopen waren konden we vrij simpel bij Thrang aankomen. De taktiek was helder en we konden snel beginnen. Op het moment dat Thrang tevoorschijn kwam klonk er een onduidelijke hint van een Champion (die de dag er voor met zijn Burglar daar geweest was) dat ik Thrang de trap op en af moest jagen om de aggro van de healers af te krijgen.
huh . .
Naja, nieuw idee, nieuwe kans en ik heb al zoveel Thrang whipes meegemaakt dat ik daar ook niet echt meer mee zit
Ik sneak naar boven en trip Thrang
Even later krijg ik een rezz, pop hope en ben weer in de race. Shamans zijn inmiddels down en de tanks beginnen zowaar Thrang rond te draven. Plof zegt een Fumerole en knal zeggen de raiders. We krijgen zowaar Thrang tot halverwegen z'n morale, zo ver ben ik nog nooit geweest
De tweede poging ging vergelijkbaar, behalve dat Thrang niet op de Minstrels mikte en ik dus niet voor Kamikaze hoefde te spelen. Er was trouwens alleen bedoeld om Thrang te 'enragen' zodat hij op verschillende chars zou gaan ipv op alleen Minstrels, maar dat was dus niet nodig. Na moeizaam de Shamans afgewerkt te hebben gingen de Tanks weer met Thrang wandelen maar nu bleef de rest bij de trap staan en Thrang kwam regelmatig netjes debuffed langs om z'n klappen te incasseren
Uiteidelijk waren er drie slachtoffers, twee bij ons en de derde was Thrang
Uit nieuwsgierigheid nog even bij de Balrog wezen kijken (natuurlijk), ow gaat die deur ook snel dicht? Nou dan maar met een mannetje minder
Na een beetje stoeien met world-eaters en shadow beestjes, en wat rondgekeken te hebben volgde de verwachte whipe en gingen we tevreden onze nieuwe titel ophalen
'Ruination of Thrâng'
Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
Reg. datum: 20 augustus 2007
Heel netjes !!quote:
Ik moet nog een echte start maken met het raiden. Als ik het allemaal zo hoor heb ik er wel zin in. Moet alleen nog een Kinship vinden met mijn guard
Vaak gaat het goed wanneer ik als een idioot een hele bulk creeps inren met al mijn buffs op, en raak ik ook nog levend terug, maar soms ook niet
O well, zodra ik mijn jewerly compleet heb, en een kinship gevonden heb, ga ik ook een poging doen voor de mooie titels !
Jup, zelfde indruk. Ofwel zijn er veel nieuwe spelers bijgekomen, ofwel is men massaal alts aan het doorlevellen. Want ook de begingebieden zijn drukbezet momenteel, leuk om snel een fellowtje te maken.quote:The End schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:07:
Vinden jullie ook dat het stukken drukker is geworden de laatste tijd? Ik speel al tijden op Eldar en ik heb het idee dat er de laatste tijd enorm veel mensen (Dwergen, elves e.d.) bij gekomen zijn. Er stond zelfs weer een rij om ten westen van weathertop de 'orc messenger' te pakken...
EVE-Online (Miss Taheira, Gallente, corp Rising Force), LoTRO (Bluntor, lvl 50 Guard; Blotrun, lvl 3x Captain; kinship Het Legioen van Eriador, Laurelin), WoW (Thungria, lvl 70 NE Hunter, Azjol-Nerub)
Naar ik gehoord heb is er pas wat aandacht voor Lotro geweest op tv, dat zal ook wat nieuwe mensen aantreken.
Reg. datum: 20 augustus 2007
Geloof dat ze op ned3 de lotro films hebben uitgezonden de laatste weken. Geen idee of zoiets invloed heeftquote:botoo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:42:
Naar ik gehoord heb is er pas wat aandacht voor Lotro geweest op tv, dat zal ook wat nieuwe mensen aantreken.
Ik heb trouwens besloten zo weinig mogelijk alts te maken in lotro, hehehe. Kan me nog goed herinneren hoe het in eq2 ging. Toen had ik ook 4 lvl 50's, das leuk zolang er geen level cap verhoging komt. Maar toen kwam de level 60 uitbreiding, en dan moet je wel heel druk in de weer om ze allemaal te levelen. En zo'n 6 maanden later al een uitbreiding naar level 70 o.O.
En nu staan mijn 4 level 70's characters daar stof te happen
Tank-a-Holic wijzigde dit bericht 08-01-2008 16:26 (46%)
Reg. datum: 30 mei 2005
Ik denk dat alts vitaal kunnen zijn voor de lol die je beleefd aan een game.quote:Tank-a-Holic schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:20:
[...]
Geloof dat ze op ned3 de lotro films hebben uitgezonden de laatste weken. Geen idee of zoiets invloed heeft
Ik heb trouwens besloten zo weinig mogelijk alts te maken in lotro, hehehe. Kan me nog goed herinneren hoe het in eq2 ging. Toen had ik ook 4 lvl 50's, das leuk zolang er geen level cap verhoging komt. Maar toen kwam de level 60 uitbreiding, en dan moet je wel heel druk in de weer om ze allemaal te levelen. En zo'n 6 maanden later al een uitbreiding naar level 70 o.O.
En nu staan mijn 4 level 70's characters daar stof te happen. Ik ga het nu in ieder geval anders aanpakken, gewoon alle focus op 1 character, denk ik....misschien...is mijn bedoeling.../reroll !
9 van de 10 spelen zijn dusdanig netjes gemaakt dat een alt voor een nieuwe spelervaring zorgt. Hoewel er in Lotr een eenzijdige lijn is kwa quests (lvl1-13 uniek, daarna iedereen en alles hetzelfde) word het door andere skills en type-vechtstijl een andere game.
Month of the Guardian
The End wijzigde dit bericht 09-01-2008 09:40 (18%)
Weet nog niet wat ik van de changes moet vinden... de praktijk zal het leren maar ik hoop er het beste van.
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxaJ1hkw/view/
Reg. datum: 30 mei 2005
Ik ben onderhand lvl36, rij met mijn paard door de trollshows en vermoord wat ik tegenkom.
gister avond over TS hoorde ik dat Rhy, Stronk en Mundgo Fornost gingen doen, na een klein babbeltje mocht ik ook mee!
dus een party van:
50 minstrel - 40 hunter - 40 hunter - 36 burglar.
voor de fornost instance.. hmm intresessant.
Eerst beginnen we met een paar orcsies, gaat best goed. op een gegeven moment een bad pull.. 7 orcjes. hmm, who cares. en we hakken ze alle 7 de pan in (das zo ongeveer 2 p.p.).
Na nog wat meer orkjes en trollen komen we bij de eerst grote shade aan.
deze ging, verassend makkelijk neer met zijn troll adds. ik was deze lekker aan het tanken (heus). en ondertussen maakten rhy en mundgo de boss af. we zijn nog wat verder gegaan maar dat is allemaal blabla, wat ik eigenlijk wil zeggen is:
WAUW! Riddles in instances = YEEY!
Fellowship manouvres in instances = YEEY! (RGYB = HoT 300 per 2 sec voor 12 sec).
Stuns = YEEY!
tricks = YEEY!
+8% increased damage skill = YEEY!
Voor het eerst dus echt gemerk hoe krachtig een burglar is, ondanks dat hij wat minder DPS heeft zorgt hij er in zijn eentje voor dat je standaard een hele groote stap voorsprong heb op een groep zonder burglar.
moet wel zeggen dat TS ook heel veel geholpen heeft, we zijn alle 4 niet bang om onze mond open te trekken dus de communicatie was fantastisch, niet teveel geblaat dus konden wij me tzn 4en waar een groep van 6 moeite mee heeft. (we hebben in totaal 1 defeat gehad, I mean: wow)
Reg. datum: 06 augustus 2002
Ik zit nu op een RPG-server, maar wil eigenlijk eens leren tanken en dan wel op een server vaar veel wordt geklepped, gescholeden en veel nOOb wordt geblered. Vraag me niet waarom.
Maar; hoe gaat tanken precies en welke server is de server die ik zoek (dus geeft de meeste frustratie door het daar aanwezige publiek)?
Begin ook steeds meer GoT posters te herkennen. Zo zag ik in een flits tweemaal Stronkie en het grappige is dat ik hem twee keer alles alleen zag killen. In Tal Bruinen en Goblin Town.
Ook Marscha zag ik in de OCC channel. Grappig om de NL ers GoT te herkennen.
Laatste tijd alleen maar gequest met NL kinners en zoals ik al eerder vermelde zijn zij door en door ge-mmorpg-ed en weten hoe het spelletje werkt.
Het brengt alleen 1 groot nadeel: Je wilt liever niet meer met andere onbekende questen en als je dat dan toch doet ondervind je een soort luxeprobleem: Je Ergert je kapot.
Eerlijk waar, gisteren met 3 champs en een hunter the Old one gedaan en een volledige wipe (!) bij de eerste elite worms. Dat kan toch niet. Major dps en dan wipen. Geen communicatie, nou ja, ik zeg: pull left, right, stand here, keep moving in case of aggro / respawns... maar ik heb het gevoel alsof ik de enige ben die de groene FS channel gebruikt. Nul reactie, nul saamhorigheid, nul fellowship.
Ik hoef niet perse de leiding te nemen, sterker nog het liefts zou iemand dat anders dat mogen doen, als het goed is en ervaren dan volg ik. Maar het lijkt wel alsof er een blik, nee een gallon, noobs zijn opengetrokken.
Nou heb ik al vaak een groot wantrouwen bij bepaalde champs en hunters, maar erger nog dat mijn bloeddruk sterk verhoogt wordt als zij dat wantrouwen waar maken en kwadrateren.
Ik ben weer blij als ik /invite met mijn kin. Dan is alles weer goed, gebruiken we taktiek met less repair bill, fun en efficientie.
Ohja, bijna vergeten. Rally! trait met mn minstrel behaald ( in drie dagen) en kan nu in-combat rezzen wat een verheerlijking is tijdens raids.
50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - Master Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna
@Tjirp, het grappige van een burg is dat ei'k maar weinigen door hebben wat 'ie doet. Wat dps betreft zal een burg gelijk aan een Guard zitten, maar door de debuffs komen de klappen veel beter aan voor je fs. Als de nood aan de man is kan een burg best wel even tanken ook, niet met armour en morale maar met evade/parry, als je niet geraakt word heb je ook niet veel morale nodig
Wat wel een nadeeltje is met een burg is deeds grinden, je moet zoveel lopen/sneaken dat je daar best wel een beetje suf van word. Gisteren met mijn Guardian in MM aan het deed-grinden geweest en dat gaat toch wel een heel stuk sneller. Eerst solo aan de Wargs gegaan, daarna met een full (kin) fs Giants en daarna weer solo verder met Snowbeasts. Vandaag en morgen de Snowbeasts afmaken gevolgd door bears en worms. Suf werk is het wel, maar ik wil toch mijn virtues zoveel mogelijk maximaliseren.
@Bobbie1980: weten jullie inmiddels de correcte volgorde bij de Balrog om de 4 fountain levers te activeren? De info die ik op het web vind is een beetje wazig.
levers: 3 - 2 - 1 - 4 Eerst lever 1, 2 en 3, wachten tot de Everseer dood is en daarna 4 en nogmaals 1 Komt dat overeen met jullie protocol?
Het is maintenance day. Ik geloof dat de patch pas in februari komt.quote:JohnnyV76 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:
Vandaag is patch dag maar aangezien book 12 nog niet te downloaden is zal het pas volgende week uitkomen denk ik. Waarschijnlijk voor donderdag dan?
Weet nog niet wat ik van de changes moet vinden... de praktijk zal het leren maar ik hoop er het beste van.
Yup, was een leuk avondje. Zit nu toch al redelijk dicht tegen level 41 aan. Alleen jammer dat we bij de 2e boss onze hope potion vergeten waren, waardoor het toch lastig werd. Verder is die wight toch wel een etterbak, hij vond het nodig om me (toen ik toch al low on health was) om me even de vlammen in te meppen. Helemaal toen we hem tot nog maar 2k morale gemept hadden. Het niet meenemen van voldoende health/power potions en voedsel werkt ook niet echt in je voordeel.quote:Tjirp schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:58:
** lang verhaal **
Maargoed, vanavond weer. Dan gaat ie d-o-o-t, dood.
Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog
Reg. datum: 17 oktober 2005
Had afgelopen week de materialen en shards in het nieuwe gedeelte in MM bij elkaar geraapt en toen met volle moed begonnen! Ik had materialen voor 3 recepten, en wat denk je! 3/3!!! Woehoe!
Heb er 1 op de AH gezet, 1 voor mezelf en de laatste bewaar ik voor de ruilhandel.
Dus mocht er nog een GM Armourer op Snowbourn zijn die mirrored ancient gloves of een Hardened Heavy Ancient Shield wil ruilen tegen een mooie 2h axe, contact me ingame; Blockbuster is de naam.
Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog
Reg. datum: 02 januari 2004
Zit nu al 4 weken in Mexico zonder pc, denk erover een pc-tje te kopen, maar ben een beetje bang voor de lag vanuit Mexico. Iemand die hier enig idee over heeft?
Dit topic is gesloten. ![]()