Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 19 november 2000

Nou, in het artikel staat letterlijk:
quote:
Er zal geen geïntegreerde SP3-release verschijnen voor Windows XP Media Center Edition of Windows XP Tablet Edition. Gebruikers van deze software zullen het derde service pack wel via Windows Update kunnen installeren, maar in de winkel zal een SP3-versie voor deze twee Windows XP-edities ontbreken.
Dat impliceert dat voor home/professional wel nog een SP3 geslipstreamde retail-versie komt. Voor de OEM-markt zal die er zeker komen, aangezien dat doorloopt t/m januari 2009 (retail t/m juni dit jaar).

Als ik het artikel van de frontpage goed begrijp komen er geen geïntegreerde SP3 versies van MCE en Tablet Edition. Van de normale Windows XP Professional zal geloof ik wel een SP3 versie op de markt komen.

Edit: Shit...

osc4r wijzigde dit bericht 27-03-2008 21:55 (7%)

[PC = P965-DS3 - E6420 - 8800GTS - 3GB PC5300 - 160GB] [Laptop = XPS 1330 - T7100 - 2GB PC5300 - 120GB - WLED]

Aha jongens, dat had ik dus niet helemaal goed meegekregen, bedankt voor het verbeteren van mijn foute info. B)

Is het ook bekend WAAROM de MCE geen ingebakken SP3 gaat krijgen want ik heb best wel veel klanten met MCE op hun pc....?

bitjesmaker wijzigde dit bericht 27-03-2008 22:00 (35%)

quote:
bitjesmaker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:59:
Is het ook bekend WAAROM de MCE geen ingebakken SP3 gaat krijgen want ik heb best wel veel klanten met MCE op hun pc....?
Omdat MCE een apart verhaal is?
MCE 2005 is gebouwd op XP SP2, MCE2004 was gebaseerd op XP SP1.

SP3 brengt geen noemenswaardige nieuwe features (vergeleken met SP2 dan), maar hoofdzakelijk fixes die ook van toepassing zijn op MCE2005.
Een nieuwe XP based MCE versie komt er niet - so what's the point?

Wees blij :) MCE2005 met SP3 geintegreerd zou een reinstall of een in-place upgrade install betekenen voor al je klanten met MCE op hun PC...

alt-92 wijzigde dit bericht 27-03-2008 22:29 (11%)

quote:
alt-92 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:26:
[...]

Omdat MCE een apart verhaal is?
MCE 2005 is gebouwd op XP SP2, MCE2004 was gebaseerd op XP SP1.

SP3 brengt geen noemenswaardige nieuwe features (vergeleken met SP2 dan), maar hoofdzakelijk fixes die ook van toepassing zijn op MCE2005.
Een nieuwe XP based MCE versie komt er niet - so what's the point?

Wees blij :) MCE2005 met SP3 geintegreerd zou een reinstall of een in-place upgrade install betekenen voor al je klanten met MCE op hun PC...
Nou als zij een format willen, zal ik dus MCE moeten installeren en daarna SP3 (in theorie dan? Ik ga heus wel slipstreamen en hoop dat dat geen probleem is). Ik wist niet dat er ook MCE2004 bestond.

quote:
bitjesmaker schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:40:
Nou als zij een format willen, zal ik dus MCE moeten installeren en daarna SP3
Inderdaad ;)
quote:
Ik ga heus wel slipstreamen en hoop dat dat geen probleem is.
Als je de gecombineerde setup er maar niet mee om zeep helpt :)
dat gedeelte waar automagisch om CD 2 wordt gevraagd zeg maar.

http://www.msfn.org/board...SP2-Single-CD-t36720.html

alt-92 wijzigde dit bericht 27-03-2008 22:51 (8%)

Hij die geeuwt

Trouwens ik begrijp dat Microsoft geen ondersteuning meer biedt voor Windows XP RTM maar het blijft lullig dat je eerst SP1 of SP2 moet instaleren om SP3 te kunnen instaleren.

http://specs.tweak.to/12256

Hoe kom je daarbij?
quote:
Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 08:56:
Trouwens ik begrijp dat Microsoft geen ondersteuning meer biedt voor Windows XP RTM maar het blijft lullig dat je eerst SP1 of SP2 moet instaleren om SP3 te kunnen instaleren.
De SP3 is cummulatief, net als de SP2. Dat wilt zeggen dat in SP3 de SP2 zit. In SP2 zit SP1. Dus 3 servicepakketjes in 1 in SP3 :)

Hij die geeuwt

quote:
Dat heb ik zelf ervaren. Ik heb gisteren de UK versie geinstaleerd van Windows XP RTM dus zonder servicepacks en bij het instaleren van SP3 Refresh(build 5508) zegt de installatie doodleuk dat mijn versie niet voldoet aan de eisen. SP2 moet voorgeinstaleerd zijn zoals ook hier te lezen valt:

http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements

Maar goed, dit kan dus ook alleen gelden voor deze versie. Hopelijk is de uiteindelijke versie wel gewoon cumulatief.

quote:
Dracul schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:54:
[...]

Dat heb ik zelf ervaren. Ik heb gisteren de UK versie geinstaleerd van Windows XP RTM dus zonder servicepacks en bij het instaleren van SP3 Refresh(build 5508) zegt de installatie doodleuk dat mijn versie niet voldoet aan de eisen. SP2 moet voorgeinstaleerd zijn zoals ook hier te lezen valt:

http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements

Maar goed, dit kan dus ook alleen gelden voor deze versie. Hopelijk is de uiteindelijke versie wel gewoon cumulatief.
SP3 heeft blijkbaar geen SP2 in zich, ben een tikkeltje verbaasd :?
quote:
What Is In Service Pack 3
Windows XP SP3 includes all previously released Windows XP updates, including security updates and hotfixes, and select out-of-band releases. Windows XP SP2 was released in August 2004. Since then, Microsoft has released hundreds of updates. Windows XP SP3 includes all of these updates
quote:
Deploying Windows XP SP3
Fundamentally, deploying Windows XP SP3 works the same as deploying SP1 and SP2 for Windows XP:
 SP3 is cumulative, so users can install SP3 on top of Windows XP SP1 or SP2.
 Windows XP SP3 supports the same languages as Windows XP did in its initial release.
 You can run the SP3 update package on any SKU of Windows XP SP1 or SP2. For example, you can run the SP3 update package on a computer running the Windows XP Media Center Edition with SP1.

bitjesmaker wijzigde dit bericht 01-04-2008 17:22 (43%)

quote:
bitjesmaker schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:06:
[...]

SP3 heeft blijkbaar geen SP2 in zich, ben een tikkeltje verbaasd :?

[...]

[...]
Heeft dit niet te maken met het feit dat verkochte RTM versies NIET uitgerust worden met SP3?!

PS: SP2 als zowel SP3 slipstreamen is een kwestie van minuten. Een nieuw servicepack betekend vaak een aanbevolen verse installatie om mogelijke (toekomstige) problemen te voorkomen.

Just my 2 cents

Rogresalor wijzigde dit bericht 01-04-2008 18:10 (24%)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Euh.
quote:
Deploying Windows XP SP3
Fundamentally, deploying Windows XP SP3 works the same as deploying SP1 and SP2 for Windows XP:
 SP3 is cumulative, so users can install SP3 on top of Windows XP SP1 or SP2.
 Windows XP SP3 supports the same languages as Windows XP did in its initial release.
 You can run the SP3 update package on any SKU of Windows XP SP1 or SP2. For example, you can run the SP3 update package on a computer running the Windows XP Media Center Edition with SP1.
Dus minimaal SP1 nodig, zo lees ik het...

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
Rogresalor schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:08:
[...]

Heeft dit niet te maken met het feit dat verkochte RTM versies NIET uitgerust worden met SP3?!
Dat is al eerder tegengesproken in dit topic, dat dacht ik ook, alleen Mediacenter en tabletdinges of zoiets wordt niet meer uitgebracht met SP3, alle andere XPvarianten wel.
quote:
PS: SP2 als zowel SP3 slipstreamen is een kwestie van minuten. Een nieuw servicepack betekend vaak een aanbevolen verse installatie om mogelijke (toekomstige) problemen te voorkomen.

Just my 2 cents
A: Downloaden duurt niet altijd "minuten".
B: Slipstreamen van eerst SP2 en dan SP3 is gewoon omslachtig en eigenlijk onnodig want SP3 had ook gewoon cummulatief kunnen zijn, waar of niet?
C: Waarom alleen op SP1 of SP2 versies? Ik heb mijn Windowscd zonder SP nog, en die gebruik ik als basis om te slipstreamen met SP1 en later SP1a en nog eens later met SP2.
D: Just my 3 cents

quote:
Raven schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:20:
Euh.

[...]

Wat euh? Ik schreef juist dat SP3 cummulatief was, dat in SP3 zowel SP2 als SP1 zat. Deze bewering klopt van geen kanten besef ik nu, en dat schrijf ik dus ook. Minimaal SP1 of SP2 om SP3 te mogen slipstreamen. 8)7

RTM (versies zonder SP dus) wordt niet meer ondersteund want de lifecycle daarvan is al afgelopen

Dat is de reden.
quote:
Raven schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:20:
Euh.

[...]

bedolen ze niet dat niemand meer zonder sp draait, dus dat iedereen op sp1 of 2 hem installt. Dat ze niet noemen dat sp3 ook op vanille xp kan, wil niet zeggen datdat echt niet kan IMO.
quote:
Sjah schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:30:
[...]

bedolen ze niet dat niemand meer zonder sp draait,
Je antwoord staat exact boven je.
XP zonder servicepacks wordt niet meer ondersteund, minimaal SP1 vereist.
Hij die geeuwt

De lifecycle van SP1 is in principe ook afgelopen.

Mr Majestic

Kun je SP3 wel slipstreamen op een RTM versie ?
quote:
Help!!!! schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:40:
Kun je SP3 wel slipstreamen op een RTM versie ?
Als je nou ff de moeite neemt de laatste paar reacties te lezen 7(8)7

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:28:
RTM (versies zonder SP dus) wordt niet meer ondersteund want de lifecycle daarvan is al afgelopen

Dat is de reden.
Dank je. Dat was verhelderend. :)

Spuit 11 in tha house :P

Niet echt handig natuurlijk als je het antwoord letterlijk ziet staan in je quick reply ;)
Mr Majestic

quote:
bitjesmaker schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:45:
[...]

Als je nou ff de moeite neemt de laatste paar reacties te lezen 7(8)7
:O

Heb ik gelezen, alleen is t voor mij niet bepaald verhelderend wat daar staat. Iedereen spreekt elkaar tegen. Ik vraag het om het van iemand te horen die het geprobeerd heeft.

Het valt nl. sterk te bezien of "Geen ondersteuning voor XP RTM" betekent dat slipstreaming niet mogelijk is. Sterker ik verwacht dat SP3 wel degelijk in XP RTM geslipstreamd kan worden.
Hij die geeuwt

Zoals ik al eerder zei is Microsoft's support voor SP1 ook al afgelopen dus waarom SP1 wel en RTM niet?

Ik heb trouwens al verschillende mensen gezien die zeggen dat ze succesvol SP3 in XP RTM hebben geslipstreamed. Zie bijvoorbeeld hier:

http://forums.microsoft.c...tID=3043754&SiteID=17

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws