Gathering of Tweakers

Quicksearch
kan iemand me nou duidelijk een verschil geven tussen enkel- of dubbele cd speler
als dubbel lijkt deze me wel chill >>linkje<<
en als enkel zou ik dan gaan voor dap tl-850 mooi aan de low budget kant voor een uber beginner.
iemand die nou duidelijk het aller belangrijkste verschil kan uit leggen en wat nou eigenlijk fijner is.

B Housed!

quote:
jadjong schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:59:
[...]

Lekker! Wie hem nog niet heeft gedownload moet dat maar eens doen. Een heerlijke mix van uiteenlopende house met afwisselend zweverige bliepjes en het betere hak en breekwerk.

_/-\o_
Lekker is dat de zipfile is damaged :X

B Housed!

quote:
Steelduines schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:22:
kan iemand me nou duidelijk een verschil geven tussen enkel- of dubbele cd speler
als dubbel lijkt deze me wel chill >>linkje<<
en als enkel zou ik dan gaan voor dap tl-850 mooi aan de low budget kant voor een uber beginner.
iemand die nou duidelijk het aller belangrijkste verschil kan uit leggen en wat nou eigenlijk fijner is.
Ik vermoed dat het belangrijkste verschil erin schuilt dat een enkele cd speler 1 cd speler is, en een dubbele er 2 bevat. :+
Om te mixen heb je 2 cd-spelers nodig, je wilt immers 2 verschillende nummers van 2 verschillende cd's aan elkaar mixen. Bij de dubbele cd speler zitten die waarschijnlijk in 1 apparaat met een mixer en een crossfader erin. Bij de enkele zal je 2 cd spelers moeten kopen, en een losse mixer/crossfader.
Anyway, voor meer uitleg moet je zelf maar even zoeken, lijkt me vrij makkelijk te vinden...

iemand nog een goede koptelefoon als aanrader... zoooo veel keus :X

B Housed!

«zo niet, dan toch»

quote:
jadjong schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:59:
[...]

Lekker! Wie hem nog niet heeft gedownload moet dat maar eens doen. Een heerlijke mix van uiteenlopende house met afwisselend zweverige bliepjes en het betere hak en breekwerk.

_/-\o_
Thanks! Was ook heerlijk om inelkaar te zetten!
d:)b

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

«zo niet, dan toch»

quote:
Steelduines schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Lekker is dat de zipfile is damaged :X
Sorry, we zijn bezig met nieuwe hosting te regelen. Hoster van onze huidige webspace is niet helemaal tof.
Probeer het alsjeblieft nog een keer en laat mij weten of het gelukt is.
Is dit niet het geval dan kunnen we wel even kijken wat we kunnen regelen.
Dan kijk ik wel of ik hem ook op Megaupload of een andere provider kan zetten. ;)

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Misschien een hele stomme vraag maar stel hem toch ;)
wat is het verschil tussen passieve en actieve boxen want dat begrijp ik niet helemaal...

B Housed!

Amd Opteron 146 powerrrrrrrrr

quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:19:
Als de liefde voor het DJ'en blijvend is, dan komt er vanzelf een keer een beter setje. ;)

* Sjoewe heeft net z'n eerste vaste avond gescoord. (samen met dj-maatje) *O*

Een keer per maand Dj'en in een danskroeg in Utrecht. De bedrijfsleider vond onze demo erg leuk.
Ik ben benieuwd. :)
Ben benieuwd waar. Ik ben ook op zoek naar leuke plekken om te draaien in Utrecht!

Maar goed waar ga je draaien en welke stijl draai je?
quote:
Ome_Les schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:44:
[...]

Sorry, we zijn bezig met nieuwe hosting te regelen. Hoster van onze huidige webspace is niet helemaal tof.
Probeer het alsjeblieft nog een keer en laat mij weten of het gelukt is.
Is dit niet het geval dan kunnen we wel even kijken wat we kunnen regelen.
Dan kijk ik wel of ik hem ook op Megaupload of een andere provider kan zetten. ;)
Heb hem mooi mixje 8)

B Housed!

quote:
Steelduines schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:29:
iemand nog een goede koptelefoon als aanrader... zoooo veel keus :X
Stanton DJ Pro 2000 :)

Duidelijke weergave van geluid, sluit goed af en nog degelijk ook ;)

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

«zo niet, dan toch»

quote:
Thanks! Vind het echt leuk als mensen ervan kunnen genieten.

Wat je vraag betreft passieve en actieve monitoren.

Passieve Monitoren zijn monitoren die je op een versterker aan moet sluiten. Actieve Monitoren regelen de versterking zelf.
Wat het nu precies inhoudt kwa karakteristieken van de monitoren durf ik niet precies te zeggen. Daar zou je eens een vraag over moeten stellen in het "How to become a producer" draadje. ;)

OJAJOH?!
Reg. datum: 21 februari 2007

*zag reactie van Ome Les op het passieve en actieve verhaal over het hoofd*

Guumuus wijzigde dit bericht 06-02-2008 20:31 (87%)

The number one enemy of progress is question

«zo niet, dan toch»

quote:
Guumuus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:30:
*zag reactie van Ome Les op het passieve en actieve verhaal over het hoofd*
Geeft niets... Vul maar aan hoor. ;)

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
tiescarbo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Ben benieuwd waar. Ik ben ook op zoek naar leuke plekken om te draaien in Utrecht!

Maar goed waar ga je draaien en welke stijl draai je?
Ergens in Utrecht. Ik hou internet en 'het echte leven' liever gescheiden van elkaar.
In ieder geval tot het allemaal helemaal rond en duidelijk is ;)
En we draaien: "dansbaar" waarbij we over het algemeen lak hebben aan genre's en hokjes en de nummers vooral kiezen op tempo en 'mixbaarheid' :)

[ I love rock & roll, throw another dime at the DJ baby ]

Ik heb nu al weer een tijdje een Behringer BCD2000 welke met VDJ altijd goed overweg kon nu ben ik de laatste maanden met Ableton aan het spelen en mixen/mashups gaan steeds makkelijker. Maar dat is allemaal pre-made, dus ik kan een uur op één overgang zitten pielen en als die goed klinkt de volgende doen. Nu wil ik het eens Live gaan proberen (met Ableton) maar dan heb ik wel een mixer nodig. De BCD2000 is een leuk speeltje maar de driver support is om te huilen en met Laptops wil dat kreng ook niet lekker werken. Dus ik ben opzoek naar een betaalbare mixer welke overweg kan met 64bit Vista en niet gaat lopen zeuren op laptops.

Ik kan trouwens iedereen Ableton aanraden echt een geweldig programma! :D
Phat Winex

Evolution UC33 bijvoorbeeld?
http://www.portlandmusiccompany.com/uc33_pics/ctr_uc33e.jpg

Ongeveer dezelfde prijs als de Behringer, maar geen motorized faders, dus die kunnen niet stuk en hoeven ook niet aangestuurd te worden.

Ik bedoel een DJ mixer geen mengpaneel. :)

Gewoon zoiets als de BCD2000/3000 maar dan met goede ondersteuning. :P
Phat Winex

Voor Ableton wil je juist meer schuiven en rotary's hebben dan een gewone DJ mixer lijkt me.
Ik heb m'n VCI-100 voor een deel gemapped naar Ableton Live, maar eigenlijk is dat juist geen porum.
Te weinig schuiven, te weinig draaiknoppen, je doet in Ableton ook niks met de jogwheels bijvoorbeeld.

Als je echt een volwaardige DJ mixer wil die uit de voeten kan met Ableton, trek dan de beurs maar open: Pioneer DJM700, of DJM800, Xone 3D, Ecler Evo5

«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:04:
Voor Ableton wil je juist meer schuiven en rotary's hebben dan een gewone DJ mixer lijkt me.
Ik heb m'n VCI-100 voor een deel gemapped naar Ableton Live, maar eigenlijk is dat juist geen porum.
Te weinig schuiven, te weinig draaiknoppen, je doet in Ableton ook niks met de jogwheels bijvoorbeeld.

Als je echt een volwaardige DJ mixer wil die uit de voeten kan met Ableton, trek dan de beurs maar open: Pioneer DJM700, of DJM800, Xone 3D, Ecler Evo5
Kun je ook niet de jogwheels gebruiken om instellingen in effecten te wijzigen?

Phat Winex

Ja je kan er alles aan toewijzen: want MIDI-mapping. ;)

quote:
Sjoewe schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:04:

Ik wil Gewoon ermee mixen net zoals je dat met VDJ/Traktor kan doen maar dan met de voordelen van Ableton. Een premade mix maken kan je gewoon met toetsenbord en muis maken daar heb je geen enkele extra apparaten voor nodig, maar live mixen gaat gewoon niet met Ableton zonder extra apparaten. Als mijn BCD2000 onder 64bit Vista aan de praat te krijgen zou zijn dan zou ik zo die eraan hangen, maar dat werkt dus niet. :)

Waarom zou je niks met de Jogwheels kunnen doen in Ableton daarmee kan je toch gewoon door een nummers browsen? :?
Phat Winex

quote:
Krizzie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Ik wil Gewoon ermee mixen net zoals je dat met VDJ/Traktor kan doen maar dan met de voordelen van Ableton. Een premade mix maken kan je gewoon met toetsenbord en muis maken daar heb je geen enkele extra apparaten voor nodig, maar live mixen gaat gewoon niet met Ableton zonder extra apparaten. Als mijn BCD2000 onder 64bit Vista aan de praat te krijgen zou zijn dan zou ik zo die eraan hangen, maar dat werkt dus niet. :)

Waarom zou je niks met de Jogwheels kunnen doen in Ableton daarmee kan je toch gewoon door een nummers browsen? :?
Als je je BCD2000 gewoon als MIDI-device gebruikt, zonder de geluidskaart moet dat gewoon kunnen. Je kan heel eenvoudig midi-functies toewijzen in Ableton.

Maar ik kan me niet voorstellen dat je genoeg hebt aan de knoppen op de BCD. Of wil je verder geen effecten gebruiken buiten de EQ?

De meeste mensen die ik ken die met Ableton klooien geven allemaal de voorkeur aan zo'n schuivenbak boven een DJ-controller. Maar goed.

Naar mijn weten kan de BCD niet zonder drivers werken (Vista herkend deze niet zelf) en er zijn geen 64bit drivers voor. Vandaar dus mijn vraag wat een goede vervanger is. :)

De BCD heeft 4 effect knoppen, maar tot nu toe heb ik het zonder effecten nog kunnen redden. Ik vind een set meestal beter klinken zonder effecten dan met effecten. In ieder geval toen ik met VDJ mixte. Bij Ableton ben ik nog niet zo vergevorderd. :P
heee trouwens,

worden hier een aantal lekkere mixjes gepost en kan er nog steeds van genieten, zeker wel mooi gemaakt !!
maar hoe neem je nou zoon mixje op met die kwaliteit ?? ga je dan naar een studio of wat ?

B Housed!

Ik sluit gewoon mijn mengpaneel op de line-in van de PC aan. Kwaliteit zat wat mij betreft (voor zo'n demo mixje dan). :P

Wel zaak dat je de levels een beetje binnen de perken houdt, anders heb je geen dynamiek meer of gaat het erg vervormen. Het klinkt dat heel lelijk sowieso.

Voor het opnemen gebruik ik Audacity trouwens. Prima tool om dat mee te doen.

Music is an expression of pure emotion

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws