quote:
basduijn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:39:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga overstappen.
Overstappen naar Telfort

.....
Ik ben alleen benieuwd hoe de overgang gaat. Ik zit namelijk tot eind maart aan Speedlinq vast. Als ze mij dus voor die tijd overzetten moeten ze daarna mijn (Telfort) verbinding afsluiten en vervolgens dezelfde verbinding opnieuw aanleggen.
Dat kan vast niet anders dan fout gaan .....

Ik ben ook van Speedlinq naar Telfort overgestapt. Maar onlangs is Speedlinq onderdeel van Telfort geworden. Hoe dan ook, tot nu toe heb ik veel betere ervaringen met Telfort dan de meest recente met Speedlinq. Telfort houdt je tenminste op de hoogte van de voortgang. Hier een korte historie van Speedlinq:
In 2004 Speedlinq abonnee geworden (BabyXL over ISDN). Prima ervaringen. Op een bepaald moment kon je de helpdesk niet meer e-mailen. Dat vond ik een minder punt. Het aardige was dat ik diverse malen gratis de snelheid kon laten verhogen (logisch, anders stap je over na einde contract). Levering was vrij stabiel, weinig downtime. Zelfs een news server abotje genomen. Werkte prima.
Toen begin de ellende: in november ben ik gaan verhuizen. Ik wilde van KPN af dus moest op het nieuwe adres over analoog geleverd worden (ipv ISDN). So far, so good. Op een bepaald moment kreeg ik een analoog modem thuisgestuurd (op oude adres...). Enkele weken gebeurde er niets. Gebeld. Speedlinq meldde dat mijn tel. nr. niet meer bestond. Klopt: hoofdnummer ISDN moest geporteerd worden. Oohhhhh....... Waarom belt u mij dan niet even? Tja, uw nummer bestond niet meer. U heeft toch mijn mobiele nummer? Ja, vreemd.....
Weer een paar weken verder. Belletje gepleegd. Ja, er is al een provider op uw adres. Ik: nee hoor. Oeps, sorry: wel op uw oude adres. We gaan het in orde maken. Verzoek van mijn kant: dit is uw laatste kans. Over twee weken wil ik Internet hebben anders zoek ik een andere provider. Speedlinq: iemand op het hoofdkantoor gaat de order bekijken om te zien wat er mis gaat en dan komt het allemaal goed. Mooi.
Weer een paar weken later (eind december). Niks gehoord. Wel facturen die ik netjes betaal. Zeg Speedlinq, hoe staan we ervoor? Ja, uw aanvraag ligt op het hoofdkantoor. Mooi, dus dat gaat nu rap? Nou, zodra iemand ernaar kijkt wel want het incident is nog niet geopend. Wel GVD ! U bent een klant armer. Tot ziens!!!! Hoe zeg ik op? Per formulier. Niet dus. Je moet bellen.
Ik bellen. "U kunt niet opzeggen" want uw laatste mutatie is van minder dan 1 jaar geleden. Ja klopt, maar als u niet levert, houdt het op. Mailtje gekregen: per eind volgende maand bent u wellicht opgezegd, hangt ervan af of u mag opzeggen. Leuk, 2 weken later geen nieuws of ik inderdaad mag opzeggen. Dus....
Klacht ingediend op 21/12. Moet allemaal via een elektronisch formulier want dat heeft daar voorrang. Pirma. Geld terug gevraagd van afgelopen maanden. Bevestiging: u krjgt z.s.m. antwoord... kan een paar dagen duren. Na 3 weken nog niets gehoord.
Dit is typisch een bedrijf waar je prima mee uit de voeten kan als alles op rolletjes loopt. Zodra er ergens iets misgaat in proces, treedt Murphy's Law in werking. Zo hebben ze het georganiseerd. Je kan alleen met de helpdesk praten. Een manager krijg je niet te spreken. Klachten worden niet afgehandeld lijkt het. Bijsturen op processen lukt ze niet. Escalaties kennen ze niet. Logisch want daar moeten ze iemand voor aannemen met kennis en ervaring.
Klant worden van Speedlinq? Je bent bij deze gewaarschuwd. Of niet want het gaat over in Telfort. Hopelijk migreren alleen de abonnees en niet het management.
tweak_me wijzigde dit bericht 09-01-2008 15:26 (4%)