Hoofdcategorieën
Topicacties

[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
Hacee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:32:
Join the club! Ik ben net weer terug online. Woon overigens niet bepaald in Amsterdam. Er zijn er hier meer die aangeven problemen te hebben tijdens de piekuren. Over de oorzaak zijn de meningen nog wat verdeeld. Ik volg de discussie met belangstelling (en grotendeels in stilte). Ik zou niet durven zeggen of het over zou moeten zijn na de overgang naar telfort. Als gebruik wordt gemaakt van dezelfde apparatuur en bekabeling, lijkt het mij zeer waarschijnlijk van niet.
Daarom hoop ik ook dat de omzetting Speedlinq-Telfort voor 1 maart gebeurt.

Op aderpaar 2 heb ik namelijk al Telfort, zodat ik dan "stereo-Telfort" heb en alles 1:1 naast elkaar kan leggen.

Momenteel is de Speedlinq lijn redelijk stabiel ("slechts" 4x eruitklappen per etmaal) en de Telfortlijn is er nog nooit uitgeklapt.

lolbroek
Reg. datum: 12 februari 2006

Dus het is dus hopen dat er verbetering komt met de overgang naar telfort. Zo niet, dan ben ik weg bij zit zooitje, het is toch niet meer van deze tijd dat de verbinding er telkens uitklapt. Zo zou het niet horen, en ik snap niet dat er nog een bedrijf bestaat dat zó achterloopt.

Join het GoT Whatpulse team en help ons weer naar de top!

Reg. datum: 04 september 2007

als je op andere fora kijkt van andere ISP zijn deze collectieve lijnklapperijen er niet! Het heeft dus met het netwerk van Speedlinq te maken! Het heeft waarschijnlijk met de hardware van speedlinq die het signaal aan de klant geeft te maken, netals dat er enige weken geleden een massale dhcp-storing was. Kan ik me voorstellen dat er verder bij hun in de hardware nog wat mankementen zitten.
Het Telfort ADSL signaal lijkt wel stabiel te zijn, dus met een overgang naar Telfort, wat normaal gesproken over het tiscali netwerk loopt. Zal het probleem mijn inziens wel verholpen zijn.
Ze geven op hun site ook al aan iets te gaan doen aan het lijnklapperen.
p.s. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je last hebt van lijnklapper's, maar als je een 20mbit verbinding hebt is de kans het grootst. Bij 2mbit het kleinst. Had eerst 6mbit en had toen nog nergens last van, totdat ik hem omzette naar 20mbit
quote:
Continu wegvallen verbinding (klapperen)
Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.

Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Windstorm wijzigde dit bericht 07-01-2008 00:15 (38%)

Reg. datum: 04 mei 2000

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga overstappen.
Overstappen naar Telfort 8)

Ik ga niet wachten totdat ik overgezet ben. Dit heeft voor mij enkele voordelen, namelijk:
  • Hopelijk stabielere verbinding
  • 5 cent per maand goedkoper O-)
  • Geen starttarief met bellen
  • Gratis nieuw modem
  • Goedkopere helpdesk (30ct/m i.p.v. 70ct/m)
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik er weer een jaar aan vast zit (maar ik heb verwacht toch niet dat er binnen een jaar een goedkoper 20Mb abbo aankomt van wie dan ook) en 14,95 verzendkosten voor een modem, maar dat verdien ik zo terug via marktplaats ;)

Ik ben alleen benieuwd hoe de overgang gaat. Ik zit namelijk tot eind maart aan Speedlinq vast. Als ze mij dus voor die tijd overzetten moeten ze daarna mijn (Telfort) verbinding afsluiten en vervolgens dezelfde verbinding opnieuw aanleggen.

Dat kan vast niet anders dan fout gaan ..... :X

basduijn wijzigde dit bericht 07-01-2008 10:40 (5%)

Reg. datum: 23 april 2007

Hi All,

had ook de zoegenaamde klapperlijn nadat ik de firmware update heb uitgevoerd ging het stuk beter later heeft bbned mijn verbinding van 12 mbit terugeschroeft naar 10 mbit (zit op 2 km van centrale) geen problemen meer gehadad bijna 3 weken. Nu nog afwachten hoe het met telfort straks wordt.
Weet iemand wat met de vaste ip adressen gaat gebeuren? behouden wij de toegekende IP of wordt het dynamisch?

quote:
Nu (bij Speedlinq) heb je ook een dynamisch ip adres hoor.
Alleen de reden dat jij elke keer hetzelfde ip adres krijgt is in de DHCP server van Speedlinq geregeld. Dat is bij Telfort hetzelfde volgens mij.

Reg. datum: 05 januari 2008

Zijn deze problemen bij alle SpeedLinqabonnementen?

Ik heb SL (2 Mb, dus niet alleen bij de snellere varianten is het puin) via BBNed en dat is al sinds mei een drama, elke avond (en in het weekend al eerder) valt de verbinding geheel of gedeeltelijk weg. Heb in juli wel 2 maanden abonnementsgeld teruggekregen nadat de problemen "opgelost" waren. Dus niet :( sinds half september is het weer bal.

Ik ga nu toch maar overstappen want ik verwacht voorlopig geen verbetering ook niet nu SL is overgenomen door Telfort.
Ik houd mijn bestaande ISDN aan (en zal dus nooit aan meer dan 8 Mb komen) want voor het omzetten naar een analoge lijn moet volgens de KPN mijn lijn volledig opgeheven worden, dan naar analoog en dan kan ik pas weer naar ADSL.

Ik twijfel nog tussen Telfort en Orange, zelfs na het lezen van alle posts hier op het forum. Tips zijn welkom :)

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:19:
Ik twijfel nog tussen Telfort en Orange, zelfs na het lezen van alle posts hier op het forum. Tips zijn welkom :)
Livebox of ZyXEL modem? Alleen daarom ga ik al niet bij Orange.

Geen Livebox :) (ISDN) maar een Zyxel bij Telfort en bij Orange een Speedtouch geloof ik

Papillon57 wijzigde dit bericht 07-01-2008 15:28 (13%)

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:27:
Geen Livebox :) (ISDN) maar een Zyxel bij Telfort en bij Orange een Speedtouch geloof ik
offtopic:
Andere provider kiezen is misschien beetje offtopic. En ik vind ZyXEL betere apparatuur vergeleken met speedtouch.

Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Papillon57 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:19:
Zijn deze problemen bij alle SpeedLinqabonnementen?

Ik heb SL (2 Mb, dus niet alleen bij de snellere varianten is het puin) via BBNed en dat is al sinds mei een drama, elke avond (en in het weekend al eerder) valt de verbinding geheel of gedeeltelijk weg. Heb in juli wel 2 maanden abonnementsgeld teruggekregen nadat de problemen "opgelost" waren. Dus niet :( sinds half september is het weer bal.

Ik ga nu toch maar overstappen want ik verwacht voorlopig geen verbetering ook niet nu SL is overgenomen door Telfort.
Ik houd mijn bestaande ISDN aan (en zal dus nooit aan meer dan 8 Mb komen) want voor het omzetten naar een analoge lijn moet volgens de KPN mijn lijn volledig opgeheven worden, dan naar analoog en dan kan ik pas weer naar ADSL.

Niet waar! Ik had ook ISDN en wilde ook terug naar analoog. Blijkt dat dit inderdaad kostbaar is en veel downtijd kost. Daarom heb ik bij Speedlinq ADSL+VoIP genomen. Speedlinq schakelde niets om, maar leverde mij een VoIP-ADSL2 router voor ISDN, verkeer gaat via BBned. Je gaat dus over, bent van de hoge kosten af, maar je lijn blijft met ISDN-levels werken. Geen probleem, je betaalt niets meer of minder dan een ander. Enkel de gebruikte techniek is een pietsie anders en ik durf zelfs te zeggen: beter, want je lijn was al geschikt gemaakt voor digitaal verkeer en werkt door de ISDN-techniek met hogere spanningen dan een analoge lijn, dus is betrouwbaarder. Ik heb nooit problemen en heb al meer dan 2 jaar Speedlinq.
Ik heb nu 6Mbit, maar ik kan nog doorgroeien naar 20 als ik zou willen, is geen enkel probleem.

Reg. datum: 16 februari 2007

Als je niet aan een contract vast wil zitten kijk dan eens op Alice.nl
Zelfde prijs als Speedlinq, ook 20Mb, maar geen contract. :)

Reg. datum: 01 november 2006

En vele male &^%&^%$#$%^&* ;)

Bedankt voor de tips, ik ga maar verder met uitzoeken.

Ik wil in ieder geval van Speedlinq en BBNed af maar eigenlijk wel mijn KPN-ISDNlijn houden voor telefonie, misschien toch nog even kijken n.a.v. de tip van Poktor over ISDN.

Het houdt je wel van de straat, al dat gedoe en als je overstapt moet je ook maar weer afwachten hoe en wat heb ik hier al wel gezien. Soms gaat het goed en soms.... :N

Reg. datum: 03 augustus 2006

quote:
poktor schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Niet waar! Ik had ook ISDN en wilde ook terug naar analoog. Blijkt dat dit inderdaad kostbaar is en veel downtijd kost. Daarom heb ik bij Speedlinq ADSL+VoIP genomen. Speedlinq schakelde niets om, maar leverde mij een VoIP-ADSL2 router voor ISDN, verkeer gaat via BBned. Je gaat dus over, bent van de hoge kosten af, maar je lijn blijft met ISDN-levels werken. Geen probleem, je betaalt niets meer of minder dan een ander. Enkel de gebruikte techniek is een pietsie anders en ik durf zelfs te zeggen: beter, want je lijn was al geschikt gemaakt voor digitaal verkeer en werkt door de ISDN-techniek met hogere spanningen dan een analoge lijn, dus is betrouwbaarder. Ik heb nooit problemen en heb al meer dan 2 jaar Speedlinq.
Ik heb nu 6Mbit, maar ik kan nog doorgroeien naar 20 als ik zou willen, is geen enkel probleem.
Ik heb gehoord dat de maximale snelheid over een isdn lijn 8 Mbit is . weet niet of dit waar is want anders moet ik toch maar terug naar analoog.(heb nu ook adsl over isdn wat trouwens erg stabiel is bij speedling. in een jaar tijd nog geen een keer down geweest.)

Ik weet niet of er al iemand informatie heeft, maar ik zou graag willen weten of mijn huidige IP-adres naar het internet toe (84.41.1XX.XXX) wijzigt bij de overgang naar Telfort.

Abbonement:
X-Tra 2048/1024
Netwerk: BBNed

Op de site van Speedlinq.nl of Telfort.nl kan ik hier namelijk niks over vinden, en ook heb ik nog geen "persoonlijke brief" ontvangen over de wijziging. Wel zou ik het graag willen weten, omdat ik mijn IP-adres op vele (eigen) sites gebruik om in te loggen (account dus gekoppeld aan IP, zonder dat IP kan ik niet meer inloggen).

Ik heb gesproken...
Specificaties | AndriesLouw.nl

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
AndriesLouw schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:28:
Ik weet niet of er al iemand informatie heeft, maar ik zou graag willen weten of mijn huidige IP-adres naar het internet toe (84.41.1XX.XXX) wijzigt bij de overgang naar Telfort.

Abbonement:
X-Tra 2048/1024
Netwerk: BBNed

Op de site van Speedlinq.nl of Telfort.nl kan ik hier namelijk niks over vinden, en ook heb ik nog geen "persoonlijke brief" ontvangen over de wijziging. Wel zou ik het graag willen weten, omdat ik mijn IP-adres op vele (eigen) sites gebruik om in te loggen (account dus gekoppeld aan IP, zonder dat IP kan ik niet meer inloggen).
quote:
timsollet schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:49:
[...]
Vanmorgen gebeld:

Als je Speedling via BBNED hebt zal dit ook altijd zo blijven (Komende jaar)
KPN mensen etc gaan wel overgezet worden... in de komende tijd.
Dus met andere woorden BBNED verbindingen blijven onaangepast.

Eerst het topic doorlezen voordat je vragen gaat stellen die al gesteld waren mag ook wel trouwens. 8)7

quote:
speedmetal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Ik heb gehoord dat de maximale snelheid over een isdn lijn 8 Mbit is . weet niet of dit waar is want anders moet ik toch maar terug naar analoog.(heb nu ook adsl over isdn wat trouwens erg stabiel is bij speedling. in een jaar tijd nog geen een keer down geweest.)
Volgens mij is dat niet waar, want wij hebben hier ISDN en draaien (via XS4All, maar dat maakt niet uit) gewoon op 20Mbit/s.
Reg. datum: 14 juni 2004

quote:
speedmetal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Onzin. Hier ook gewoon 20Mbit over ISDN-lijn (2,05MB/s downloaden), via Speedlinq. Ik ben zeer tevreden!

Reg. datum: 20 juni 2007

quote:
basduijn schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:39:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga overstappen.
Overstappen naar Telfort 8)
.....
Ik ben alleen benieuwd hoe de overgang gaat. Ik zit namelijk tot eind maart aan Speedlinq vast. Als ze mij dus voor die tijd overzetten moeten ze daarna mijn (Telfort) verbinding afsluiten en vervolgens dezelfde verbinding opnieuw aanleggen.

Dat kan vast niet anders dan fout gaan ..... :X
Ik ben ook van Speedlinq naar Telfort overgestapt. Maar onlangs is Speedlinq onderdeel van Telfort geworden. Hoe dan ook, tot nu toe heb ik veel betere ervaringen met Telfort dan de meest recente met Speedlinq. Telfort houdt je tenminste op de hoogte van de voortgang. Hier een korte historie van Speedlinq:

In 2004 Speedlinq abonnee geworden (BabyXL over ISDN). Prima ervaringen. Op een bepaald moment kon je de helpdesk niet meer e-mailen. Dat vond ik een minder punt. Het aardige was dat ik diverse malen gratis de snelheid kon laten verhogen (logisch, anders stap je over na einde contract). Levering was vrij stabiel, weinig downtime. Zelfs een news server abotje genomen. Werkte prima.

Toen begin de ellende: in november ben ik gaan verhuizen. Ik wilde van KPN af dus moest op het nieuwe adres over analoog geleverd worden (ipv ISDN). So far, so good. Op een bepaald moment kreeg ik een analoog modem thuisgestuurd (op oude adres...). Enkele weken gebeurde er niets. Gebeld. Speedlinq meldde dat mijn tel. nr. niet meer bestond. Klopt: hoofdnummer ISDN moest geporteerd worden. Oohhhhh....... Waarom belt u mij dan niet even? Tja, uw nummer bestond niet meer. U heeft toch mijn mobiele nummer? Ja, vreemd.....

Weer een paar weken verder. Belletje gepleegd. Ja, er is al een provider op uw adres. Ik: nee hoor. Oeps, sorry: wel op uw oude adres. We gaan het in orde maken. Verzoek van mijn kant: dit is uw laatste kans. Over twee weken wil ik Internet hebben anders zoek ik een andere provider. Speedlinq: iemand op het hoofdkantoor gaat de order bekijken om te zien wat er mis gaat en dan komt het allemaal goed. Mooi.

Weer een paar weken later (eind december). Niks gehoord. Wel facturen die ik netjes betaal. Zeg Speedlinq, hoe staan we ervoor? Ja, uw aanvraag ligt op het hoofdkantoor. Mooi, dus dat gaat nu rap? Nou, zodra iemand ernaar kijkt wel want het incident is nog niet geopend. Wel GVD ! U bent een klant armer. Tot ziens!!!! Hoe zeg ik op? Per formulier. Niet dus. Je moet bellen.

Ik bellen. "U kunt niet opzeggen" want uw laatste mutatie is van minder dan 1 jaar geleden. Ja klopt, maar als u niet levert, houdt het op. Mailtje gekregen: per eind volgende maand bent u wellicht opgezegd, hangt ervan af of u mag opzeggen. Leuk, 2 weken later geen nieuws of ik inderdaad mag opzeggen. Dus....

Klacht ingediend op 21/12. Moet allemaal via een elektronisch formulier want dat heeft daar voorrang. Pirma. Geld terug gevraagd van afgelopen maanden. Bevestiging: u krjgt z.s.m. antwoord... kan een paar dagen duren. Na 3 weken nog niets gehoord.

Dit is typisch een bedrijf waar je prima mee uit de voeten kan als alles op rolletjes loopt. Zodra er ergens iets misgaat in proces, treedt Murphy's Law in werking. Zo hebben ze het georganiseerd. Je kan alleen met de helpdesk praten. Een manager krijg je niet te spreken. Klachten worden niet afgehandeld lijkt het. Bijsturen op processen lukt ze niet. Escalaties kennen ze niet. Logisch want daar moeten ze iemand voor aannemen met kennis en ervaring.

Klant worden van Speedlinq? Je bent bij deze gewaarschuwd. Of niet want het gaat over in Telfort. Hopelijk migreren alleen de abonnees en niet het management.

tweak_me wijzigde dit bericht 09-01-2008 15:26 (4%)

Asus P5B-E / C2D E6600 @ 3Ghz / Asus EN8600GT Silent 256MB @ Stock / 2 x 1 GB Kingston KVR800D2N5/1G PC2-6400 / 2 x 320 GB WD3200AAKS / 2 x Iiyama 17"TFT / Asus DRW-1814BLT / Windows Vista Home Premium 32b / Scythe Infinity

quote:
tweak_me schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Ik ben ook van Speedlinq naar Telfort overgestapt. Maar onlangs is Speedlinq onderdeel van Telfort geworden. Hoe dan ook, tot nu toe heb ik veel betere ervaringen met Telfort dan de meest recente met Speedlinq. Telfort houdt je tenminste op de hoogte van de voortgang.

..........
De grote reden waarom ik overstap is omdat ik aan de ene kant gewoon 20Mb wil hebben en nu een 20Mb abbo welke technisch is vast gezet op 12Mb. En aan de andere kant ben ik gewoon heel erg benieuwd of je, nu ze in een overgangsfase zitten, makkelijk zelf over kunt stappen van Speedlinq naar Telfort. Als ik zou blijven zou ik nog steeds (administratief) aan Speedlinq vast zitten en dat wil ik niet. Ik heb al te veel euro's gespendeerd aan belkosten. (Hoewel ik moet zeggen dat ik niet veel problemen heb gehad.) Het grootste probleem wat ik had (en nog heb) is dat mijn snelheid omlaag is geschroefd terwijl ik die 20Mb makkelijk moet kunnen halen. Denk ik. Nou ja, ik zal het zien als ik bij Telfort zit. Tot nu toe ben ik inderdaad prachtig voorgelicht en op de hoogte gehouden door Telfort.

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Ik kom er net dus pas achter dat Speedlinq Telfort is geworden. :S

Hadden ze dat niet even in een mailtje of een brief kunnen melden? :/

Ik weet dat het geen impact heeft voor mijn lopende abonnement, maar het gaat om het principe.
Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
pven schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:21:
Ik kom er net dus pas achter dat Speedlinq Telfort is geworden. :S

Hadden ze dat niet even in een mailtje of een brief kunnen melden? :/

Ik weet dat het geen impact heeft voor mijn lopende abonnement, maar het gaat om het principe.
Ach ja, je bent net zoveel gewend van Speedlinq als ik. Vooral geen haast als het gaat om service.

Het effect kan echter nog zijn dat we binnenkort op het Telfort netwerk aangesloten worden met een ander IP adres en dat de hickups tot het verleden gaan behoren.

De tijd zal het leren.

Reg. datum: 04 augustus 2002

Ben klant sinds augustus. Overgestapt van het het net. Draadloos overgestapt. Wat ik heb gedaan is dat ik mijn abbo van speedlinq 3 dagen eerder heb aangevraagd. Om zo geen dagen zonder internet te zitten. Was achteraf helemaal niet nodig. Modem en alle spullen Ruim op tijd binnen.
Het enigste waar je op moet letten als je overstapt. Als je een beetje handig bent en zelf wat gebruikersnamen e.d. in kunt voeren met betrekking tot het bellen e.d. dan is het helemaal geen probleem (het enigste wat je dient te weten is je IP-adress van je modem zodat je daar op kunt inloggen, dit is kinderspel). Wat ik ook aanraad is om direct een update te doen op je modem. Heb tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad. Uiteindelijk veel goedkoper. 30 euro voor telefoon en 20mbit/1mbit internet is echt snel. Met de telefoonkosten betaal je een starttarief, houd dat in de gaten. Als je gewoon normaal belt komt dat uit op 1 euro per maand ofzoiets.
Ben je niet zo handig dan is de helpdesk erg duur met 0,70 per minuut.

Groetjes een tevreden gebruiker

A7V266-E, 1800XP, Waterkoeling, GFORCE3 TI200, 1 GB DDR, 40 GIG HD

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Qua koperen kabeltje zit ik aan KPN vast, maar als de achterliggende structuur naar Telfort gaat dan ben ik tevreden. Ik heb nu mijn SRM op maximaal staan en heb ongeveer 9Mbit over van de 20Mbit ... en dan nog valt het af-en-toe nog wel eens uit. :/

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: