[Speedlinq] Ervaringen - Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last
Reageer Nieuw TopicNee, je wordt overgezet naar het Telfort netwerk. Je abonnement blijft exact hetzelfde heb ik begrepen.quote:basduijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:11:
[...]
Nee, dat is niet waar. Ze gaan mij (eerdaags) overzetten naar een Telfort abbo.
Reg. datum: 23 augustus 2007
Thanks! Had ik inderdaad niet, ook nooit aan gedacht omdat het bij het andere modem niet nodig was. Vreemd dat dit hierbij wel weer moet.quote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:01:
[...]
Controleer even voor de zekerheid of je een kabeltje hebt lopen vanaf het "phone" poortje op de splitter naar de POTS poort op je modem.
Alleen jammer dat de nummerweergave van het KPN-nummer wel verdwijnt (dit had ik bij de 706 ook), is hier een remedie voor?
Reg. datum: 27 oktober 2007
Laten we hopen voor 1 maart, dan kan mijn onderzoek afgerond worden, qua of het nu aan de fysieke kabels ligt of aan de verdere apparatuur van Speedlinq.quote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:38:
Nee, je wordt overgezet naar het Telfort netwerk. Je abonnement blijft exact hetzelfde heb ik begrepen.
Nee, komt door de hardware. Is niet met een firmware update op te lossen. Voordat de puls voor "telefoon overgaan" wordt verstuurd wordt eerst het nummer verstuurd. Aangezien het relais pas schakelt bij die 'telefoon overgaan' puls is de nummer info verloren gegaan.quote:roelfes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:19:
[...]
Thanks! Had ik inderdaad niet, ook nooit aan gedacht omdat het bij het andere modem niet nodig was. Vreemd dat dit hierbij wel weer moet.
Alleen jammer dat de nummerweergave van het KPN-nummer wel verdwijnt (dit had ik bij de 706 ook), is hier een remedie voor?
Blijkbaar beide lijnen dus op het KPN ADSL netwerk aangesloten. Dus er is geen Tiscali/BaByXL netwerk dekking op die centrale anders had Telfort je wel daarop aangesloten.quote:Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:50:
Dit is de status met default instellingen 's ochtends om half 9.
Speedlinq (Broadcom):
[afbeelding]
Telfort (ook Broadcom):
[afbeelding]
Eigenlijk erg weinig verschil als je het mij zo vraagt. Het Telfort signaal ziet er wel ietsje strakker uit.
Hamvraag blijft: Waarom knalt die Speedlinq lijn er dan iedere avond uit?
Blijkbaar is je tweede aderpaar gewoon beter van kwaliteit en heeft misschien minder last van naastgelegen verbindingen die de boel verstoren. Dan zou de oplossing zijn om je Speedlinq verbinding in snelheid omlaag te laten brengen naar 6 of 4Mb zodat stabiliteit op die lijn terug komt.
bjck wijzigde dit bericht 04-01-2008 12:03 (16%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat door Speedlinq terug laten zetten naar 6 Mbit heb ik tot 2 maal toe gevraagd aan de helpdesk (totaal 20 Euro belkosten lichter dus), maar dat is nooit fysiek gebeurd.quote:bjck schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:00:
[...]
Dan zou de oplossing zijn om je Speedlinq verbinding in snelheid omlaag te laten brengen naar 6 of 4Mb zodat stabiliteit op die lijn terug komt.
Dus dan maar zelf met DMT gaan tweaken totdat ik van het contract af ben (1 maart).
Uiteindelijk lossen mijn problemen zich dus toch wel op, alleen gaat het natuurlijk om het principe.
Telfort gebruikt wel weer gewoon alle KPN kabels, toch? Dus van de centrale naar mijn huis. Volgens de al bekende ADSL centrale afstandsmeting zit ik namelijk op 760 meter van de centrale, maar toch ben ik nooit verder dan 11mbit/s gekomen. En dat zal dan ook niet veranderen vermoed ikquote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:38:
Nee, je wordt overgezet naar het Telfort netwerk. Je abonnement blijft exact hetzelfde heb ik begrepen.
Reg. datum: 15 september 2006
De 706 heeft een ingebouwde splitter en de 780 niet. Dat is het verschil.quote:roelfes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:28:
[...]
Dit was bij de 706 geen probleem, deze lustte de inkomende gesprekken naar KPN gewoon door.
Heeft iemand heer een oplossing voor?
Na ongeveer 3 maanden na aanvang abonnement krijg je het teruggestort.quote:LCD_viewer schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:35:
Hoe "snel" is de terugbetaling van de actie's, ik betaal nu opzich een hoop vooruit en de voucher is ontvangen maar mijn idee was dat ze wel binnen 6 weken begonnen met overmaken.
En ik ben al bang dat ik het extratje -als in een ipod-mini- wel op mijn buik kan schrijven.
Zijn er hier misschien meer mensen in die in november een xtra-bbned abonnement opgeleverd hebben ?
Voor je I-pod even bellen of een contactformulier invullen op de site.
Vanmorgen gebeld:quote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:38:
[...]
Als je Speedling via BBNED hebt zal dit ook altijd zo blijven (Komende jaar)
KPN mensen etc gaan wel overgezet worden... in de komende tijd.
Reg. datum: 08 augustus 1999
Reg. datum: 08 augustus 1999
hoe zit het met de start-tik bij bellen bij speedling, bij telfort is die er niet
thalantis wijzigde dit bericht 04-01-2008 16:14 (9%)
Thalantis Shaman lvl 70 @ genjuros (guild Vae Victis) | systeempjes
5 cent per keerquote:thalantis schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:13:
hoe zit het met de start-tik bij bellen bij speedling, bij telfort is die er niet
Update:quote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:38:
Mijn ouders hadden/hebben 12move ADSL START die dus inmiddels overgegaan is naar Telfort.
Op www.watismijnip.nl zien ze dus nu ook aan de linkerkant: Hostname: 82-168-iii-jjj.ip.telfort.nl
Er gaat dus inderdaad hoogstwaarschijnlijk ook nog wat met de fysieke Speedlinq aansluitingen gebeuren, want nu staat er nog Hostname: h89220xxyyy.dsl.speedlinq.nl
De hostname heeft niks te maken met een fysieke aansluiting, je blijft op hetzelfde DSL netwerk, alleen verander je van virtueel netwerk. Er gaat geen monteur naar de centrale. Je modem ziet alleen ineens dat ie geen IP adres meer heeft en vraagt een nieuwe aan. Vanaf dat moment ben je over. DSL verbinding blijft volgens mij in stand, maar dat weet ik niet 100% zeker. Kan zijn dat ze die toch voor de zekerheid opnieuw laten intrainen.quote:Volkert schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:10:
[...]
Update:
Mijn ouders hadden/hebben 12move ADSL START die dus inmiddels overgegaan is naar Telfort.
Op www.watismijnip.nl zien ze dus nu ook aan de linkerkant: Hostname: 82-168-iii-jjj.ip.telfort.nl
Er gaat dus inderdaad hoogstwaarschijnlijk ook nog wat met de fysieke Speedlinq aansluitingen gebeuren, want nu staat er nog Hostname: h89220xxyyy.dsl.speedlinq.nl
Is er wellicht een modem waarbij de nummerinformatie wel wordt behouden? Voor Speedlinq had ik de livebox van Wanadoo (Sagem) en daar was dit geen probleem. Heeft iemand een goed alternatief? Ik zat te denken aan de Fritzbox?quote:trolleystad schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:22:
[...]
Nee, komt door de hardware. Is niet met een firmware update op te lossen. Voordat de puls voor "telefoon overgaan" wordt verstuurd wordt eerst het nummer verstuurd. Aangezien het relais pas schakelt bij die 'telefoon overgaan' puls is de nummer info verloren gegaan.
Er staat een vrij redelijke faq over de migratie online imho: http://www.speedlinq-faq....mp;view=list&mc_id=53quote:basduijn schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:26:
Ik vind het eerlijk gezegd een grof schandaal dat ik op webwereld.nl moet lezen dat ik nu ineens een Telfort abbo heb in plaats van Speedlinq. Kunnen ze *#&% niet eens even een briefje rondsturen? Of een e-mailtje?
Dat ik het uit de pers moet lezen vind ik eeeeeecht slecht.
Da's een goede!quote:Doane schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:40:
Er staat een vrij redelijke faq over de migratie online imho: http://www.speedlinq-faq....mp;view=list&mc_id=53
Het belangrijkste is dus het volgende:
vraag: Wat gebeurt er met mijn ADSL-verbinding van Speedlinq?
antwoord: Om uw Speedlinq-verbinding om te zetten in een Telfort-verbinding zal deze voor een korte periode worden onderbroken. Deze omzetting zal ‘s nachts plaatsvinden. Het gaat om een onderbreking van niet meer dan 15 minuten. Mocht u daarna nog geen verbinding hebben, dan adviseren wij u om het modem uit en aan te zetten. U kunt dat doen met de aan/uit knop achter op het modem. Laat het modem 5 seconden uit staan voordat u het weer aan zet. Het modem zal binnen enkele minuten vanzelf weer verbinding maken.
Let op: Speedlinq zal u persoonlijk schriftelijk berichten wanneer deze omzetting plaats zal vinden.
Hamvraag blijft dus: WANNEER ?!?!?!
Ehm je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag:quote:Volkert schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:15:
[...]
Da's een goede!
Het belangrijkste is dus het volgende:
vraag: Wat gebeurt er met mijn ADSL-verbinding van Speedlinq?
antwoord: Om uw Speedlinq-verbinding om te zetten in een Telfort-verbinding zal deze voor een korte periode worden onderbroken. Deze omzetting zal ‘s nachts plaatsvinden. Het gaat om een onderbreking van niet meer dan 15 minuten. Mocht u daarna nog geen verbinding hebben, dan adviseren wij u om het modem uit en aan te zetten. U kunt dat doen met de aan/uit knop achter op het modem. Laat het modem 5 seconden uit staan voordat u het weer aan zet. Het modem zal binnen enkele minuten vanzelf weer verbinding maken.
Let op: Speedlinq zal u persoonlijk schriftelijk berichten wanneer deze omzetting plaats zal vinden.
Hamvraag blijft dus: WANNEER ?!?!?!
afwachten dus.
Hehe, ik dacht meer aan een concrete datum natuurlijk.quote:Inty schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:31:
[...]
Ehm je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag:
afwachten dus.
Speedlinq heeft ook al 3 weken nodig gehad om "mevrouw" in "de heer" te veranderen namelijk.
Volgens mij ligt het gewoon aan speedlinq. Ik had hiervoor Planet met 7mbit. In 4 jaar tijd twee/drie storingen gehad (juist, upgradesquote:Inty schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 08:58:
[...]
Het aderpaar waar speedlinq over draait is naar de klote
Met Speedlinq ook zo'n 7mbit maar echt een drama..Constant ligt die verbinding er weer uit.
code:
1
2
3
4
5
6
| Jan 5 19:26:55 xDSL linestate up (downstream: 7035 kbit/s, upstream: 877 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 34.0 dB, Up: 20.5 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 8.0 dB) Jan 5 19:26:37 xDSL linestate down |
Skyteam Monkey 125cc (2007) - Suzuki GS500E (1993) - CJIB Saldo: -¤134,00
Tja ik blijf er toch nog steeds bij dat het een gare lijn naar de wijkcentrale is.quote:Glashelder schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:51:
[...]
Volgens mij ligt het gewoon aan speedlinq. Ik had hiervoor Planet met 7mbit. In 4 jaar tijd twee/drie storingen gehad (juist, upgrades).
Met Speedlinq ook zo'n 7mbit maar echt een drama..Constant ligt die verbinding er weer uit.
code:
1 2 3 4 5 6 Jan 5 19:26:55 xDSL linestate up (downstream: 7035 kbit/s, upstream: 877 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 34.0 dB, Up: 20.5 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 8.0 dB) Jan 5 19:26:37 xDSL linestate down
Hier geen enkele problemen.

Het modem was voor die 10 dagen al iets van een maand aan één stuk up, maar heb het modem zelf gereboot 10 dagen terug, anders had die al 40 dagen aan 1 stuk up geweest.
Inty wijzigde dit bericht 05-01-2008 20:32 (45%)
Reg. datum: 14 november 2007
Reg. datum: 14 november 2007
ik betaal nu 19,95 per maand voor 8mbit, terwijl je bij telfort 20mbit krijgt. zodra ik ben overgezet even een telefoontje plegen
Over de snelheid heb ik niks te klagen, ik krijg de volle 8mibt zonder storingen.
RossiPaulusma wijzigde dit bericht 05-01-2008 21:37 (23%)
Ik zit hier nu bij mijn oma, en zij heeft speedlinq. Het probleem is alleen dat 's avonds van ongeveer 8 uur tot 11 uur de verbinding eruit ligt. Ik heb zelf het idee dat dan het netwerk van speedlinq eruit ligt, omdat het een piekmoment is. Ik krijg eerst altijd de melding dat de site niet gevonden was, maar na een andere dns ingesteld te hebben krijg ik de melding dat het te lang duurde voor de server om te antwoorden. Hebben meer mensen in Amsterdam hier last van? En denken jullie dat dit met de overgang naar telfort dit over zal zijn?? Het is knap irritant namelijk. NB: ik internet nu over de WLAN van de buren, die werkt nog prima 
Join het GoT Whatpulse team en help ons weer naar de top!
Reg. datum: 13 juli 2007
Reg. datum: 13 juli 2007
Join the club! Ik ben net weer terug online. Woon overigens niet bepaald in Amsterdam. Er zijn er hier meer die aangeven problemen te hebben tijdens de piekuren. Over de oorzaak zijn de meningen nog wat verdeeld. Ik volg de discussie met belangstelling (en grotendeels in stilte). Ik zou niet durven zeggen of het over zou moeten zijn na de overgang naar telfort. Als gebruik wordt gemaakt van dezelfde apparatuur en bekabeling, lijkt het mij zeer waarschijnlijk van niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 74 75 76 77 last