Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Hacee schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:14:
<heel verhaal> Sinds die tijd geen problemen meer gehad. Zou dit nou toeval geweest zijn, of heeft de veoh software inderdaad de boel dwarsgezeten?
Hmm, kennelijk toeval geweest... Donderdagavond weer pakweg tussen half 8 en half 11 geen internet gehad. Na half 11 gewoon weer verbinding, zonder dat ik in die tussentijd iets ondernomen heb. Gisterenavond was ik niet thuis, dus ik weet niet hoe het toen gegaan is.

Het lijkt erop dat er iets dicht trekt tijdens piekuren, maar wat ??? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik een overstap in gedachten heb, maar me nu afvraag of ik dan niet de kans loop om met hetzelfde probleem te blijven zitten. Ik draai op BBNed en heb mijn modem (CJ 816-2p) in bridged mode staan, met de nieuwste firmware, van de Allied Data site. Zou het wat uitmaken als ik een (Speedlinq of een ander) abonnement over KPN zou nemen (BabyXL hebben we hier niet...) ?

Ik heb hier een probleem met de uitgaande mail.
Alle email die wij hier versturen naar Planet/WXS adressen komt niet aan, maar we krijgen ook geen foutmelding van hun mailserver. We verzenden de mail gewoon vanaf Speedlinq SMTP, en ten overvloede hebben dit nog eens uitgeprobeerd door een email naar het werk van mijn pa te sturen, en hij heeft direct daarna op zijn werk de email gecheckt, maar niks hoor. :(
Dit is een best wel vervelend probleem, omdat mijn moeder met haar eigen webwinkel regelmatig bestellingen van Planet abbonees krijgt.

Hebben meer mensen dit probleem?

Hoi

Hier net abbo 6016/768 + tel. via kpn (met behoud van eigen lijn en tel.nr.) afgesloten. 8)7
Ik heb voor single pc viop modem gekozen 20.00 euries.
Heeft hier iemand enig idee welk modem merk/type ik nu krijg? :?

Thanks for reply.

quote:
Supertip schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:30:
Hoi

Hier net abbo 6016/768 + tel. via kpn (met behoud van eigen lijn en tel.nr.) afgesloten. 8)7
Ik heb voor single pc viop modem gekozen 20.00 euries.
Heeft hier iemand enig idee welk modem merk/type ik nu krijg? :?

Thanks for reply.
Waarschijnelijk een Speedtouch 706

sinds enkele weken is mijn abbo 20mb gedaald naar 8mb

haalde eerst met test bestand 1.9mb/sec
nu nog maar 800kb/sec

weet iemand waar dat aan kan liggen er is in mijn configuratie niets veranderd

@driel24 ik heb vandaag de rekening voor het bellen gehad

poppensnor

quote:
snertpan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:19:

nu nog maar 800kb/sec

@driel24 ik heb vandaag de rekening voor het bellen gehad
Waarschijnlijk ben je gewoon teruggezet naar 8Mbit en krijg je te horen dat dit vanwege technische redenen zo gedaan is. Het terugzetten naar 20Mbit kan heel veel moeite kosten. Ik heb 1 dag 20Mbit gehad ik kon downloaden met een hoge snelheid rond de 2MB/s en ze hebben mij ook op de 8Mbit gezet wegens technische redenen. Ze zeggen dat ik te dicht bij de centrale zit en dat het modem dan niet goed de singalen aankan of ze moeten het singaal zachter maken maar dan kunnen de mensen verderop door het zwakke singaal hun snelheid niet halen. Ik vind het een stom verhaal.

Meest domme is modem traint in op 8Mbit maar download gemiddeld rond de 1,2MB/s soms 1,3MB/s. Dus ik hou me mond wel.

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

quote:
snertpan schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:19:

nu nog maar 800kb/sec

na het resetten van mijn modem heb ik mijn oude snelheid weer terug
8)7 volgende keer zal ik eerst alle opties proberen voordat ik ga klagen 8)7

poppensnor

quote:
Cave_Boy schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:27:
Meest domme is modem traint in op 8Mbit maar download gemiddeld rond de 1,2MB/s soms 1,3MB/s. Dus ik hou me mond wel.
Dat is inderdaad zo dom dat ik het niet geloof.

Bij een intrainsnelheid van 8000 kbps kom je namelijk ECHT niet boven de 850 kByte/s.

Daar durf ik een behoorlijke weddenschap op te zetten.

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
adslbel schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:59:
cornfed99111 schreef:
probeer dit eens....
@ adslbel

Probeer dit eens:
1. run "telnet 192.168.1.254" from the Start menu
2. Fill in your Administrator user name (default: Administrator password:<empty>)
3. type "voice config digitrelay=inband"
4. type "saveall"

Helaas, dit helpt niet....

Iemand nog een idee voor de voicemails menu via KPN comfort bellen?
Bij voorbaat dank..
In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen. :)

quote:
mcdesign schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:45:
[...]

Waarschijnelijk een Speedtouch 706
Hummmm op de site van speedtouch staan alleen maar 706-WL. ploink :9
Of hebben ze nog wat oude ST706´sen op de plank liggen? zonder WL :?

Reg. datum: 11 november 2007

inty schreef:

In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen.

Thanks inty!
Dit werkt. He he eindelijk alles goed ingesteld voor Voip/Mailbox met de ST706. :*)

Doe dus het het volgende voor anderen met een ST(706)
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator (nu V15) ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
voice config digitrelay=auto
saveall
system reboot

Prettige Jaarwisseling!

quote:
Inty schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:26:
[...]

In plaats van "voice config digitrelay=inband" moet je "voice config digitrelay=auto" typen, voor de rest dezelfde stappen nemen. :)
Ik kan nu inderdaad ook eindelijk in m'n voicemail menu komen. Echter, als ik mijn eigen welkomstboodschap wil inspreken dan dien ik de # toets in te drukken als ik klaar ben. Het probleem is dat de voicemailcentrale niet op deze toets reageert (op de rest wel.....)

quote:
Hacee schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:52:

Het lijkt erop dat er iets dicht trekt tijdens piekuren, maar wat ??? Ik vraag me dit vooral af, omdat ik een overstap in gedachten heb, maar me nu afvraag of ik dan niet de kans loop om met hetzelfde probleem te blijven zitten. Ik draai op BBNed en heb mijn modem (CJ 816-2p) in bridged mode staan, met de nieuwste firmware, van de Allied Data site. Zou het wat uitmaken als ik een (Speedlinq of een ander) abonnement over KPN zou nemen (BabyXL hebben we hier niet...) ?
Iemand suggesties waar dit in zou kunnen zitten, dat ik zo tussen half 8 en half 11 vrijwel geen internet heb? Ik snap dat op basis van deze info niet HET antwoord gegeven kan worden, maar ik zou het al heel fijn vinden om een idee te hebben van mogelijke oorzaken. Ik ben IT-er, maar ondanks dat ik 3 topics met ervaringen bijhoud, weet ik nog te weinig van ADSL om mijn eigen situatie te kunnen beoordelen.

quote:
Hacee schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:15:
[...]
Iemand suggesties waar dit in zou kunnen zitten, dat ik zo tussen half 8 en half 11 vrijwel geen internet heb? Ik snap dat op basis van deze info niet HET antwoord gegeven kan worden, maar ik zou het al heel fijn vinden om een idee te hebben van mogelijke oorzaken. Ik ben IT-er, maar ondanks dat ik 3 topics met ervaringen bijhoud, weet ik nog te weinig van ADSL om mijn eigen situatie te kunnen beoordelen.
Ik ben ook IT-er en zoals al eerder aangegeven is het een heel vervelend probleem dat eigenlijk alleen veel bij Speedlinq gebruikers lijkt voor te komen.

Nu na bijna een jaar houd ik het erop dat het digitale signaal van Speedlinq niet lekker door de analoge modem-modem verbinding wil tijdens piek-uren (bij mij tussen 17 en 22 uur). Niet lekker in die zin, dat er dusdanig veel fouten gegenereerd worden waardoor er een re-train uitgevoerd wordt. Met een beetje pech blijf je dan urenlang in een cirkel hangen met al het gezeur van dien.

De enige praktische oplossing is gebruik te maken van een modem dat tweakable is met DMT, waardoor de Signal to Noise Ratio Margin op te schroeven is naar 15-18 dB (i.p.v. 6-7 wat normaal is) waardoor je downloadsnelheid 20-40% daalt maar de lijn wel gedurende de gehele dag redelijk stabiel blijft.

Dus mijn tip naar alle Speedlinq gebruiker met een klapperende lijn is: Tweak je modem met DMT als dat mogelijk is, en als dat niet lukt, koop dan een tweakable modem voor weinig op Marktplaats (zoals een Speedtouch 706, 716, 780, 546 etc) en gebruik dat totdat je Speedlinq contract is afgelopen.

http://dmt.mhilfe.de/

# DMT v7.35 - Windows2000/XP/Vista - Windows95/98/ME

Speedtouch 516 536 546 585 608 706 716 780

Ik moet nog 2 maandjes Speedlinq uitzingen, maar heb ondertussen sinds 2 weken dus Telfort op mijn tweede aderpaar. Met Telfort heb ik dezelfde lijndemping/intrainsnelheid maar tot nu toe nog geen enkele dropout gehad. Het kan blijkbaar dus allemaal wel, alleen heb ik dat bij Speedlinq helaas niet meegemaakt.

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
Schweino schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:45:
[...]

Ik kan nu inderdaad ook eindelijk in m'n voicemail menu komen. Echter, als ik mijn eigen welkomstboodschap wil inspreken dan dien ik de # toets in te drukken als ik klaar ben. Het probleem is dat de voicemailcentrale niet op deze toets reageert (op de rest wel.....)
Ook al met een andere telefoon geprobeerd?, misschien is het # knopje kapot / het reageert slecht, aangezien alle andere knopjes wel geregistreerd worden.

heb 4 telefoons geprobeerd....

Yeah, Speedlinq ligt er weer helemaal uit.

De (teruggeschroefde) connectie ligt er wel, maar hij doet gewoon niks, ook niet met andere DNS servers :S

DSL Connection

View more...

Uptime: 0 days, 1:53:44
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 4.643
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 82,32 / 2,29
Internet Connection OK
Internet

View more...

Type: ETHoA
Uptime: 0 days, 2:06:56
IP Address: 89.220.xx.yy
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 538,10 / 27,89

Reg. datum: 11 december 2007

Hallo allemaal,

Fijn hoor dat Speedlinq... Weet niet hoeveel dagen ik al kwijt ben geweest maar het blijft ellende!
Heb een aantal problemen:

1. Telefonie werkt soms wel/soms niet
2. Netwerk valt soms spontaan weg. Is niet te voorspellen wanneer.
3. Router (Speedtouch 780WL) is niet te bereiken, daardoor het hele netwerk niet bereikbaar
4. Internet is zeer traag, startpagina.nl oproepen duurt soms halve tot hele minuut!!

Ik heb 3 pc's draadloos aan de router gekoppeld. Vandaag met DMT de SNRM teruggeschroefd, staat nu op 15,5 dB, het maximum mogelijke. Ga wel is kijken of dit werkt.
De helpdesk hoef ik niet te bellen, die kunnen geen fatsoenlijk antwoord geven, ben al aantal tientallen euroos kwijt aan het bellen. En nog geen oplossing...

Hebben meer mensen het probleem dat ze hun router niet kunnen pingen of heel langzaam? Als ik mijn router ping dan staan er tijden tussen van tussen de 20 en 10000 milliseconden! Kunnen mensen hier iets over zeggen? Is dit normaal? Hebben anderen dit ook?

Alvast bedankt voor de reacties!

P.s. ik heb Speedlinq Comfort 6mb met bellen via KPN netwerk

Het is zover!!! Je kan geen abonnement meer bestellen bij Speedlinq...R.I.P.

quote:
cornfed99111 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
Misschien zagen ze zelf ook wel in dat het behoorlijk kansloos aan het worden is na zovele ernstige klachten. Ik heb in ieder geval nog mijn oude 89.220.xx.yy Speedlinq IP-adres, dus waarschijnlijk is voorlopig alleen de naam veranderd en ligt die rotte apparatuur van legacy-Speedlinq er nog.

Erg leuk is trouwens ook de #1 meest gemelde storing (dat wisten we nog niet namelijk):

Continu wegvallen verbinding (klapperen)

Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet “open” gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.

Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.

Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel.

have fun :)

quote:
cornfed99111 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:26:
Zitten hier verder nog (vervelende) consequenties aan verbonden voor bestaande speedlinq abonnees. Btw ze waren eerder toch al overgenomen door KPN of is Telfort onderdeel van KPN??

quote:
bigdaddie schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:24:
[...]

Zitten hier verder nog (vervelende) consequenties aan verbonden voor bestaande speedlinq abonnees. Btw ze waren eerder toch al overgenomen door KPN of is Telfort onderdeel van KPN??
Nee, bestaande contracten blijven hetzelfde.
Speedlinq en Telfort zijn al een tijdje eigendom van KPN.

Vind het wel hoopgevend dat ze zeggen iets te gaan doen aan de klapperende lijn, waar ik sinds dat ik 20Mb heb, last van heb. Ben benieuwd hoe dat er voor staat in Februari
Hoop verder dat het mogelijk wordt (netals bij 12move) over te stappen naar Telfort 20Mb

quote:
Windstorm schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:38:
Vind het wel hoopgevend dat ze zeggen iets te gaan doen aan de klapperende lijn, waar ik sinds dat ik 20Mb heb, last van heb. Ben benieuwd hoe dat er voor staat in Februari
Hoop verder dat het mogelijk wordt (netals bij 12move) over te stappen naar Telfort 20Mb
Wat gaan ze doen dan? Ze kunnen volgens alleen je profiel omlaag schroeven naar 8 Mbit/s o.i.d. (waardoor je Signaal/Ruis Verhouding Marge stijgt) en dan maar hopen dat het beter gaat.

Ik heb ook met speedlinq gebeld vanwege mijn klapperende verbinding (via BabyXL netwerk) en ze vrezen dat ze er niks aan kunnen doen. Ik zit op ruim 4 km van de centrale, wat een demping van 56,5dB veroorzaakt. Zelfs als ik de dB marge maximaal zet met de DMT tool klapt die er nog een paar keer per uur uit :(

Ik merk ook dat dit klapperen juist gebeurd op de drukkere tijden ( lees in de avond), maar de speedlinq helpdesk heeft hier geen verklaring voor.

Ik moet zeggen dat ik er een beetje moe van word. Gezien ik een schotel heb voor televisie is een abbonement via de kabel niet echt een optie, maar ik betwijfel of een ADSL verbinding via een andere provider stabieler is. De koperverbinding van de wijkcentrale blijft tenslotte hetzelfde :&#039;(

www.VoIPerized.com <-- low latency, high quality voice-conferencing program
System Specs + overzicht van mijn stilte mods

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws