quote:
Hacee schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:15:
[...]
Iemand suggesties waar dit in zou kunnen zitten, dat ik zo tussen half 8 en half 11 vrijwel geen internet heb? Ik snap dat op basis van deze info niet HET antwoord gegeven kan worden, maar ik zou het al heel fijn vinden om een idee te hebben van mogelijke oorzaken. Ik ben IT-er, maar ondanks dat ik 3 topics met ervaringen bijhoud, weet ik nog te weinig van ADSL om mijn eigen situatie te kunnen beoordelen.
Ik ben ook IT-er en zoals al eerder aangegeven is het een heel vervelend probleem dat eigenlijk alleen veel bij Speedlinq gebruikers lijkt voor te komen.
Nu na bijna een jaar houd ik het erop dat het digitale signaal van Speedlinq niet lekker door de analoge modem-modem verbinding wil tijdens piek-uren (bij mij tussen 17 en 22 uur). Niet lekker in die zin, dat er dusdanig veel fouten gegenereerd worden waardoor er een re-train uitgevoerd wordt. Met een beetje pech blijf je dan urenlang in een cirkel hangen met al het gezeur van dien.
De enige praktische oplossing is gebruik te maken van een modem dat tweakable is met DMT, waardoor de Signal to Noise Ratio Margin op te schroeven is naar 15-18 dB (i.p.v. 6-7 wat normaal is) waardoor je downloadsnelheid 20-40% daalt maar de lijn wel gedurende de gehele dag redelijk stabiel blijft.
Dus mijn tip naar alle Speedlinq gebruiker met een klapperende lijn is: Tweak je modem met DMT als dat mogelijk is, en als dat niet lukt, koop dan een tweakable modem voor weinig op Marktplaats (zoals een Speedtouch 706, 716, 780, 546 etc) en gebruik dat totdat je Speedlinq contract is afgelopen.
http://dmt.mhilfe.de/
# DMT v7.35 - Windows2000/XP/Vista - Windows95/98/ME
Speedtouch 516 536 546 585 608 706 716 780
Ik moet nog 2 maandjes Speedlinq uitzingen, maar heb ondertussen sinds 2 weken dus Telfort op mijn tweede aderpaar. Met Telfort heb ik dezelfde lijndemping/intrainsnelheid maar tot nu toe nog geen enkele dropout gehad. Het kan blijkbaar dus allemaal wel, alleen heb ik dat bij Speedlinq helaas niet meegemaakt.