Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:05:
[...]

Ik gebruik de linksys als switch (niets aansluiten op WAN/internet poort, en DHCP server uitzetten). Verder niets veranderen aan SL router. Het werkt prima.
Hang ik die SL kabel dan in een gewone poort op de Linksys?

En met mijn portforwardings voor m'n server enzo, hoe gaat dat werken? Als het SL modem die poorten dichtknijpt en de Linksys heeft ze juist open staan, dan gaat dat waarschijnlijk niet werken.

Ik draai dus een AD server onder windows 2003, met webserver,ftp server,mailserver . Het is heel belangrijk dat die ook bereikbaar blijft, anders kunnen de users niet meer inloggen.

quote:
koene schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:33:
Hang ik die SL kabel dan in een gewone poort op de Linksys?

En met mijn portforwardings voor m'n server enzo, hoe gaat dat werken? Als het SL modem die poorten dichtknijpt en de Linksys heeft ze juist open staan, dan gaat dat waarschijnlijk niet werken.

[...]
De SL router heb ik op een gewone poort (LAN) van de linksys aangesloten.

Ik weet helaas niet wat de portforwarding van de linksys doet als je DHCP server disabled. Ikzelf gebruik geen portforwarding op de linksys.

quote:
stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:35:
[...]

Ik weet helaas niet wat de portforwarding van de linksys doet als je DHCP server disabled. Ikzelf gebruik geen portforwarding op de linksys.
Net even getest: Linksys zonder port forwarding ingesteld en SL met port forwarding ingesteld: ports worden geforward naar computer achter linksys wifi.

quote:
stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:49:
[...]

Net even getest: Linksys zonder port forwarding ingesteld en SL met port forwarding ingesteld: ports worden geforward naar computer achter linksys wifi.
Oke, dat is mooi.

Heb jij 2 verschillende IP-ranges draaien? Bijvoorbeeld het SL modem op 192.168.1.x en de Linksys op 192.168.2.X?

En kunnen de pc's uit 2 verschillende ranges dan probleemloos met elkaar connecten(lijkt me wel, gezien er in een bedrijfssituatie vaak meerdere switches hangen)?

Edit: ik bedenk met net dat m'n server en workstations dus gewoon aan de Linksys zijn geconnect, en dat zou probleemloos werken, alleen mn verbinding server ---> buitenwereld zou dan dus een probleem kunnen zijn.

Ik gebruik zoiezo m'n Linksys DHCP niet, die staat uit, vaste IP's roeleren, kun je ook user bannen enzo ;)

Komt misschien heel amateuristisch over, maar als straks het hele zootje niet meer werkt zit ik in de shit...

koene wijzigde dit bericht 21-12-2007 17:45 (18%)

quote:
koene schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:40:
[...]

Heb jij 2 verschillende IP-ranges draaien? Bijvoorbeeld het SL modem op 192.168.1.x en de Linksys op 192.168.2.X?

En kunnen de pc's uit 2 verschillende ranges dan probleemloos met elkaar connecten(lijkt me wel, gezien er in een bedrijfssituatie vaak meerdere switches hangen)?

[...]
Mijn linksys router/switch staat ingesteld op 192.168.1.1. De SL router staat op 192.168.1.254 en deelt IP adressen uit beginnend met 192.168.1.65.

quote:
stefan52a schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:00:
[...]

Mijn linksys router/switch staat ingesteld op 192.168.1.1. De SL router staat op 192.168.1.254 en deelt IP adressen uit beginnend met 192.168.1.65.
Hebben bij jou zowel de Linksys als SL router dezelfde ip-range?

Als ik die Linksys gewoon in dezelfde ip-range kan houden zou heel mooi zijn, hoef ik niet alles te editten :P

En ik kan bij die SL router vast toch wel de wifi module uitschakelen, maar niet de routerfunctie? Dan heb ik niet 2 signalen in de buurt van elkaar...

koene wijzigde dit bericht 21-12-2007 22:16 (14%)

Reg. datum: 22 september 2007

Om de haverklap valt hier de verbinding weer weg sinds een paar weken (Speedtouch 546i v6 en Draytek Vigor 2800). In de avonden en het weekend is de lijn ontzettend instabiel, en de down- en uploadsnelheid is om te jankenIk ben nu sinds 28 september abonnee, en het heeft slechts twee weken zonder problemen gewerkt. Er is een monteur van KPN over de vloer geweest om de installatie bij ons binnen te onderzoeken, en daar was niets mis mee. De lijn was volgens hem ook in orde. Mja, ik koop het maar af, en stap lekker over. Geen 'Speed'linq meer voor mij.

quote:
Arjan NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:47:
Om de haverklap valt hier de verbinding weer weg sinds een paar weken (Speedtouch 546i v6 en Draytek Vigor 2800). In de avonden en het weekend is de lijn ontzettend instabiel, en de down- en uploadsnelheid is om te jankenIk ben nu sinds 28 september abonnee, en het heeft slechts twee weken zonder problemen gewerkt. Er is een monteur van KPN over de vloer geweest om de installatie bij ons binnen te onderzoeken, en daar was niets mis mee. De lijn was volgens hem ook in orde. Mja, ik koop het maar af, en stap lekker over. Geen 'Speed'linq meer voor mij.
Bij mij blijft 't ook gekloot.

Default traint Speedlinq in met 7200 kbps en 6 dB SNRM. Gaat 's ochtends en 's middags door-de-weeks meestel wel redelijk, maar 's avonds en in het weekend klapper de klapper de klap.

Als ik met DMT m'n Speedtouch 716 (via tabblad 4) het "default SNRM" vinkje weghaal en de SNRM-schuif helemaal naar boven zet (18 dB) blijft er nog 4200 kbps over maar de lijn is wél 24 uur per dag 7 dagen per week stabiel.

Ik zou als ik jou was dus niet zomaar opzeggen, maar genoegen nemen met die lagere snelheid totdat je er "gewoon" van af kunt.

Volkert wijzigde dit bericht 21-12-2007 23:14 (5%)

Vanochtend weer de Speedlinq DNS servers eruitgeknald, wat gewoon niet mag kunnen.

Als je je DNS dan vastzet op 195.64.32.3 (van concepts ICT) dan werkt het wel weer ...

Volkert wijzigde dit bericht 23-12-2007 10:40 (5%)

Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan

quote:
j_van_dijken schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:46:
Hey!
Ik heb een eigen .nl domein, maar het lijkt erop dat ik geen e-mail meer kan versturen vanaf adressen van dit domein. Eerder was ik bij Tele2, toen ging dat wel. Mail versturen via een gmail-account lukt wel! Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Jan
Ik kan geen e-mail naar hotmail accounts versturen.
Dit kunnen twee dingen betekenen.

Edit: OMDAT DIT IN EEN NDR (Non-Delivery Report) STAAT...

a) Mijn ip adres staat op een blacklist
b) Een bepaalde range van Speedlinq staat op een blacklist

Mijn ip zit tussen range 89.220.12.1 -- 89.220.12.255
Nog meer mensen dit probleem?

(En blijkbaar mag je niet : "Ik niet" antwoorden, dus doe dat dan ook niet ;-))

basduijn wijzigde dit bericht 23-12-2007 19:19 (3%)

In een grijs verleden werkte de combinatie Speedlinq - Hotmail (edit: bij mij) ook niet geweldig. Ik dacht dat dit kwam doordat ik een ander mail adres als afzendadres gebruikte dan het Speedlinq mail adres. Dan heb je dus in je mail adres een ander domein staan dan waar je vandaan mailt (de smtp van Speedlinq) en loop je een grote kans dat dit wordt gezien als SPAM. Dit ligt overigens niet specifiek aan Speedlinq.
Ik doe nu alles via gmail; dit adres vind ik wat netter om als afzendadres te gebruiken. Dus nu zijn afzendadres en smtp weer van het zelfde domein. Sinds die tijd gaat het, voor zover ik weet, altijd goed.

Reg. datum: 26 november 2004

quote:
voordat ik bij speedlinq kwam en dit forum las heb ik 3 dingen voorgenomen:

- mailservers van gmail gebruiken(imap en smtp)
- dnsservers van opendns gebruiken
- website extern laten hosten

geen problemen met speedlinq tot nu toe...

quote:
Hacee schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:39:
In een grijs verleden werkte de combinatie Speedlinq - Hotmail (edit: bij mij) ook niet geweldig. Ik dacht dat dit kwam doordat ik een ander mail adres als afzendadres gebruikte dan het Speedlinq mail adres. Dan heb je dus in je mail adres een ander domein staan dan waar je vandaan mailt (de smtp van Speedlinq) en loop je een grote kans dat dit wordt gezien als SPAM. Dit ligt overigens niet specifiek aan Speedlinq.
Ik doe nu alles via gmail; dit adres vind ik wat netter om als afzendadres te gebruiken. Dus nu zijn afzendadres en smtp weer van het zelfde domein. Sinds die tijd gaat het, voor zover ik weet, altijd goed.
Ik heb mijn eigen domein, mijn eigen MX record en mijn eigen mailserver, dus alles wat in het email adres (en de headers) staat is van mij. Dus dat gaat niet op. De NDR die ik krijgt zegt dat het bericht geweigerd is in verband met "policy reasons"

Om precies te zijn:

"Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems."

quote:
nolihc schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:05:
[...]

voordat ik bij speedlinq kwam en dit forum las heb ik 3 dingen voorgenomen:

- mailservers van gmail gebruiken(imap en smtp)
- dnsservers van opendns gebruiken
- website extern laten hosten

geen problemen met speedlinq tot nu toe...
Amen.. O-)
Laten we wel wezen: na één jaar profiteren van de goedkope aanbieding wil je toch niet blijven rondhangen enkel, omdat je aan vrienden en bekenden het Speedlinq-email-adres hebt doorgezonden en het zo'n heisa is om dat weer te veranderen?
Prima oplossing: een onafhankelijke mailserver en hosting-facility, zelf gebruik ik voor het 'vuile' werk zoals aanmaken van forum-bevestigingen Hotmail met een perfecte spambox, voor zakelijke posten een Zonnet-emailadres en voor vrienden en bekenden om overal - ook op vakantie - comfortabel bereikbaar te zijn Gmail..
En natuurlijk ben je een rund om gebruik te maken van de Speedlinq-VoIP service; je gebruikt gewoon Voipbuster of een andere Betamax-kloon; werkt perfect, goedkoop en geen gezeur met overzetten na contractbeëindiging bij welke ISP dan ook. En als je dan tóch de kaal koper-kosten moet betalen aan KPN, houd dan in vredesnaam een Bel Budget-abonnement aan, kost je geen drol extra en je bent - óók bij internet uitval - op een bestaand telefoonnummer te bereiken en kunt ook - voor noodoproepen - de buitenwereld bereiken.. 8)

Isaak Asimov wijzigde dit bericht 25-12-2007 02:27 (21%)

Reg. datum: 12 juli 2007

Ben het toch niet echt met je eens.
quote:
Isaak Asimov schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:54:
En natuurlijk ben je een rund om gebruik te maken van de Speedlinq-VoIP service....
Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.

Het internet werkt ook perfect, stabiele lijn, goede snelheid ( geen geklapper of wat dan ook ).

Van de mail en DNS problemen die ik in de speedlinq topics heb gelezen heb ik niks gemerkt en daar zal ik ook niks van merken, aangezien ik een eigen DNS en mailserver hier op het LAN heb draaien, maarjah die draaide ook al toen ik nog bij mijn vorige provider zat.

Dus ik ben zowieso een zeer tevreden speedlinq klant.

quote:
Arjan NL schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:47:
Ik heb hier sinds 2 dagen ook problemen. Valt mij op dat Speedlinq meestal netwerk problemen krijgt na helpdesk slutings-tijden.

En ik baal goed want met die netwerk interrupties kan je dus niet fatsoenlijk online spelen :(

quote:
Inty schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:45:Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.
Laten we duidelijk zijn, dat over de kwaliteit van het gebodene ik niets heb gezegd in tegenstelling tot posters voor mij. Wél over de haken en ogen van het gebruik van diensten van een (willekeurige) ISP, wat betreft kosten en het onthand zijn wanneer die diensten wegvallen, bijv. bij internet-uitval of wanneer je je contract met de ISP wil beëindigen. Persoonlijk heb ik géén slechte ervaring met Speedlinq, mogelijk ook omdat ik geen gebruik maak van de extra diensten maar daar kan ik dus geen oordeel over vellen (wél anderen in dit topic). ;)

Reg. datum: 11 november 2007

Sinds kort heb ik SL bellen via KPN comfort...
Vraag: Heeft iemand met ST706 en KPN comfort de voicemail wel kunnen aanpassen?
Ik zie verschillende berichten in het forum....
Toelichting:
Het lukt me dus niet om de voicemail instellingen via 1233 aan te passen. Menukeuze werkt niet 8)7 Volgens de discussie hieronder zou dat wel mogelijk moeten zijn.
Draai nu firmware 6.1.7.2. Bij thomson staat nu "706_Upgrade_R62T2_sip.exe"
Deze firmware installeren gaat niet vlekkeloos en voicemail werkt dan helemaal niet meer. :(
Heeft iemand met ST706 en KPN comfort de voicemail wel kunnen aanpassen?
Ook heb ik aangevinkt dat berichten via e-mail in mijn mailbox komen. Dit lijkt ook niet te werken..
Bij voorbaat dank voor mogelijk antwoorden...
Nb.
Heb wel gemaild naar SL maar ach.. Ze zullen wel weer zoiets zeggen van "is niet mogelijk op dit moment...
Sowieso wel apart als men een firmware upgrade van een half jaar geleden aanraad :?

Airwin schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:08:
Dit is al een tijdje een hekel punt: Voor Speedlinq bellen kun je niet de nieuwste firmware gebruiken.... Meestal is het probleem dat het geluid slechts 1 kant opgaat, zodat je als het ware een eenrichtingsgesprek kunt houden. Dat was niet de bedoeling van bellen.

Ik draai nu met 6.2.H.5 en bellen lijkt goed te gaan. Ik zou graag horen van anderen dat het ze ook lukt.

Ik heb het volgende gedaan:
Config van beide versies firmware (6.1.7.2 en 6.2.17.5) met WinMerge vergeleken en alles wat met VOIP te maken zou kunnen hebben opgenomen in de config voor 6.2.17.5
In de Speedtouch de volgende commando's gegeven:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383

Presto!

Ik post nog even niet mijn .ini, want ik wil weten of anderen die ook lukt ... Als het goed gaat, zal ik proberen te zorgen dat speedlinq de juiste ini via hun support site uitgeven.
Ik draai nu 6.1.9.6, maar ik zal het proberen, we zullen zien (heb toch nog config en flash image van huidige firmware achter de hand, dus zo gefixt als het niet werkt)

*UPDATE*

Ik heb het uitgeprobeerd.
Ik heb de laatste firmware erop geflashed en ook de verschillen tussen de config van speedlinq en die van firmware 6.2 in de user.cfg van firmware 6.2 doorgevoerd bij de relevante onderdelen (internet & voip), en daarna de commando's die je noemt ingevoerd gevolgd.
Internet werkt en VOIP werkt,
Het leuke is het ledje van internet op het modem brand nu

En wat helemaal mooi is, met deze firmware werkt bij mij eindelijk de voicemail van speedlinq goed.
Eerst werkte de menu's daarbij met firmware 6.1.7.2 en 6.1.9.6 niet, werkt nu perfect

Kan ik eindelijk fantsoenlijk gebruik maken van me voicemail (had het al ingesteld met behulp van een vriend zijn modem), kon het eerst alleen maar afluisteren.

Moet me config nog wel perfectioneren, en beetje alles nakijken, maar thanx voor de tip

quote:
Inty schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:45:
Ben het toch niet echt met je eens.

[...]

Heb speedlinq internet + voip sinds eind januari / begin februari dit jaar, de VOIP service werkte perfect (helder geluid, stabiel) en werkt tot de dag van vandaag nog perfect.

Het internet werkt ook perfect, stabiele lijn, goede snelheid ( geen geklapper of wat dan ook ).

Van de mail en DNS problemen die ik in de speedlinq topics heb gelezen heb ik niks gemerkt en daar zal ik ook niks van merken, aangezien ik een eigen DNS en mailserver hier op het LAN heb draaien, maarjah die draaide ook al toen ik nog bij mijn vorige provider zat.

Dus ik ben zowieso een zeer tevreden speedlinq klant.
Hehe, eigen mailserver en DNS Server draaien = geen problemen hebben? Blij om te horen, want zowel mail als DNS doe ik via eigen servers, heb nooit zo'n behoefte aan spullen die geconfigureerd zijn door anderen, ik kan het zelf nl. altijd beter :D

@ adslbel

Probeer dit eens:
1. run "telnet 192.168.1.254" from the Start menu
2. Fill in your Administrator user name (default: Administrator password:<empty>)
3. type "voice config digitrelay=inband"
4. type "saveall"

cornfed99111 wijzigde dit bericht 26-12-2007 13:09 (9%)

quote:
Volkert schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:39:
Vanochtend weer de Speedlinq DNS servers eruitgeknald, wat gewoon niet mag kunnen.

Als je je DNS dan vastzet op 195.64.32.3 (van concepts ICT) dan werkt het wel weer ...
Heb het net uitgeprobeerd, zowel bij mn tcp/ip instellingen als op de modem, maar werkt niet.

quote:
Oo-blackgirl-oO schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:08:
[...]
Heb het net uitgeprobeerd, zowel bij mn tcp/ip instellingen als op de modem, maar werkt niet.
Dan is er vast wat anders aan de hand.

Een klapperend modem kun je alleen maar oplossen door met DMT de SNRM marge omhoog te zetten (tot 18 dB) waardoor de downloadsnelheid flink daalt.

Maar ja, beter stabiel en wat langzamer dan instabiel en wat sneller.

Reg. datum: 11 november 2007

cornfed99111 schreef:
probeer dit eens....
1. run "telnet
<knip>

Helaas, dit helpt niet....
Nb. Heb nu wel de nieuwste firmware 62T2 van de speedtouch site draaien,
deze lijkt goed te werken volgens onderstaande recept:
1. download en flash de nieuwste firmware van de speedtouch site ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html )(voordat je flashed altijd eerst de factory defaults laden)
2. Gebruik de configurator V14 ( Http://www.speedtouch.nl/drivers.html ), en kies Router RFC1483 standaard met VOIP, en vul je gegevens in de wizard in.
3. Login via telnet op het modem en voer de volgende commando's een voor een in:
connection unbind application=SIP port=5060
connection bind application=SIP port=38383
service system modify name=VOIP_SIP port=38383
saveall
system reboot

Je modem reboot nu met de goede settings geladen.

Iemand nog een idee voor de voicemails menu via KPN comfort bellen?
Bij voorbaat dank..

Overclocker

quote:
basduijn schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:18:
[...]

Ik kan geen e-mail naar hotmail accounts versturen.
Dit kunnen twee dingen betekenen.

Edit: OMDAT DIT IN EEN NDR (Non-Delivery Report) STAAT...

a) Mijn ip adres staat op een blacklist
b) Een bepaalde range van Speedlinq staat op een blacklist

Mijn ip zit tussen range 89.220.12.1 -- 89.220.12.255
Nog meer mensen dit probleem?

(En blijkbaar mag je niet : "Ik niet" antwoorden, dus doe dat dan ook niet ;-))
Ik draai ook eigen mail en had precies hetzelfde. Alle speedlinq IP's staan op een soort greylist. Op die list staan dynamische IP's waar in principe geen mail vanaf gestuurd zou moeten worden. Je kan dit zelf ongedaan maken door je IP te laten unblocken bij de blocklist provider. Ik heb het geloof ik bij spamcop gedaan. Uurtje gewacht en alles werkte.
Speedlinq helpdesk wist uiteraard van niks en ik was 35 euro verder zondrr oplossing. :*)

Neem je bijv een abbo bij xs4all dan heb je dit niet, want xs4all haalt zelf zijn IP's er al af. Das nou het verschil tussen duur en goedkoop internet :P

Nu mijn probleem;
Een tijdje terug had ik hier een post neergezet over een klapperende lijn. Eerst maar eens de basic dingen gedaan;
- modem naast ISRA punt gezet (gaf om te beginnen al een behoorlijke snelheids winst)
- Ander modem gebruikt (ST780 ipv 716)

Alles leek stukken beter. Echter, het probleem is dus nog niet weg. Steeds klapt de lijn eruut en ik begin het nu echt zat te worden :( Vandaag dus weer alle kabels gecheckt:
- ISRA punt opnieuw gedaan. Kabeltjes binnen in zeg maar opnieuw gestript en goed vast gezet
- Nieuw kabeltje van ISRA naar modem
- Modem (ST780) voorzien van nieuwste firmware

Maar nee hoor.. probleem is er nog steeds &%^$#^ :(

Wat opvalt zijn de enorme hoveelheden errors:
quote:
Actief: 0 dagen, 0:02:33
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.221 / 18.339
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 46,00 / 73,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 15,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 40 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 82.566 / 237
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.050.528 / 185
en even later klapt de verbinding weer en traint het modem in op 16Mbit ipv 18Mbit:
quote:
Uptime: 0 days, 0:01:53
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.053 / 16.667
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 45,00 / 89,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 16,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 170 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 83.168 / 167
HEC Errors (Up/Down): 1.068.729 / 117
Vragen die ik heb:
- Wat kan ik nou zelf doen aan al die CRC errors en HEC errors?
- Wat is het verschil tussen local en remote? Bijv: bij error seconds. Local dus 170s. Maar wat is "local"? De LAN kant? Of mijn kant van de DSL lijn? Of??

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws