Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://www.vdberg.org/GoT//SpeedlinqLogo.jpg
http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL modus en SNR
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Actievoucher
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Conclusie
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Algemene Voorwaarden
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Contact/Support

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abonnementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abonnementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van ¤ 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abonnees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van ¤ 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook ¤ 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Let op! Per 21 november 2007 worden alle Speedlinq Bellen klanten overgezet naar het Tiscali/Telfort systeem.

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen - ADSL modus en SNR

Om een stabielere verbinding (of juist een hogere snelheid) te krijgen kan je de ADSL modus en de signal-to-noise ratio (SNR) aanpassen. Dit kan voor SpeedTouch modems met de DMT tool. Om in deze tool aanpassingen te doen moet je de volgende stappen doorlopen:
  • Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
  • Klik op 'enable experimental area'
  • Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
  • Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar
Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:
  • Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
  • Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'
  • Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam
  • Klik op 'save settings'

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost ¤ 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abonnementen en het Speedlinq Bellen.
  • Speedlinq heeft een eigen usenet newsserver, maar voor gebruik met meer dan 1 thread op 256 kbps moet worden bijbetaald.
  • Een aantal aanbiedingen van Speedlinq zijn inclusief de ¤ 9,50 lijnhuur ("killed voice" toeslag) die andere ISPs apart berekenen. Als je deze aanbiedingen bestelt maar toch je KPN telefonie wilt behouden krijg je geen korting op de abonnementsprijs.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Algemene Voorwaarden

Contact/SupportAdresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 070-3816981
Fax: 070-3830185

Postadres
Speedlinq BV
Antwoordnummer 10988
2501WB 's-Gravenhage

Reg. datum: 05 november 2002

Aangezien dit weer een nieuw deeltje betreft, even een opmerking vooraf.........(om dit deel wellicht een beetje 'clean' te houden)

Is het nou echt nodig dat we hier en masse gaan posten als de Speedlinq verbinding er (eventjes) uitligt?
Wat hebben we/andere eraan om dit te weten? En al helemaal al de reacties van: "nou hier in x niet hoor!" of "hier in y ook".

Tuurlijk zijn dit ook 'Speedlinq ervaringen" maar mi. voegen ze niets zinnigs toe en is het alleen maar 'vervuiling' en daardoor worden dit soort topics onnodig lang en heel onoverzichtelijk. Daardoor wekt het weer ergernis als mensen niet het hele topic doorlezen als ze bijv. op zoek zijn naar alternatieve DNS servers oid.

Over die DNS servers gesproken.....aangezien dit een veel voorkomend euvel schijnt te zijn bij SL, wellicht een tip om dit even in de TS mee te nemen/noemen........?

kaajee wijzigde dit bericht 17-12-2007 10:41 (10%)

@ Koene in Deel 7: Ik ben een zeer tevreden Speedlinq klant. Probleemloos overgestapt van XS4ALL 3Mbit en KPN ISDN-2 naar Speedlinq + Bellen via KPN netwerk. Erg snel (20Mbit) en goedkoop (veeel goedkoper dan mijn oude situatie), totaal 1 middagje down geweest door een servermigratie van Speedlinq.

Je leest hier vooral de negatieve reacties omdat mensen niets zeggen als ze tevreden zijn. Om kort te gaan: ik vind de prijs-kwaliteit verhouding prima in orde. Ik betaal weinig, krijg veel snelheid, reken niet op een goedkope/gratis helpdesk en heb een beetje geluk dat ik vrij dicht bij de KPN centrale woon. Aan dat laatste dank ik mijn hoge snelheid.

Ruimzicht wijzigde dit bericht 17-12-2007 10:58 (5%)

De ervaring leert dat mensen die niet zoeken of hun probleem al eerder is gemeld, ook de startpost niet lezen. Persoonlijk heb ik er moeite mee om mensen OpenDNS aan te raden omdat zij geld verdienen door advertenties te tonen als je een niet bestaande domeinnaam in typt. Ook het afvangen van typos in de domeinnaam zint me niet.

Ik draai zelf m'n eigen DNS server (bind), maar ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

Reg. datum: 31 augustus 2002

Misschien wel... Maar ik vind het toch wel fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt
als de verbinding eruit is. Op de speedlinq site zul je het niet lezen.

Beetje hetzelfde als je je tv-kabel maatschappij belt als er een storing is....
Die vragen ook : "hebben de buren er ook last van ?"

Ik zie GOT dan maar als mijn buren. ;)
quote:
kaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:39:
Aangezien dit weer een nieuw deeltje betreft, even een opmerking vooraf.........(om dit deel wellicht een beetje 'clean' te houden)

Is het nou echt nodig dat we hier en masse gaan posten als de Speedlinq verbinding er (eventjes) uitligt?
Wat hebben we/andere eraan om dit te weten? En al helemaal al de reacties van: "nou hier in x niet hoor!" of "hier in y ook".

Tuurlijk zijn dit ook 'Speedlinq ervaringen" maar mi. voegen ze niets zinnigs toe en is het alleen maar 'vervuiling' en daardoor worden dit soort topics onnodig lang en heel onoverzichtelijk. Daardoor wekt het weer ergernis als mensen niet het hele topic doorlezen als ze bijv. op zoek zijn naar alternatieve DNS servers oid.

Over die DNS servers gesproken.....aangezien dit een veel voorkomend euvel schijnt te zijn bij SL, wellicht een tip om dit even in de TS mee te nemen/noemen........?

HP dv8288 notebook Core Duo Processor T2400 1.83 GHz, 1024MB (2x512MB), 160 GB 5400rpm (2x80GB), Double Layer DVD+/-RW, Brightview 17" TFT 1440x900 WXGA, 256 MB NVIDIA GeForce Go 7400. Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Reg. datum: 08 maart 2002

Ik vind het ook wel fijn om te weten of er weer problemen zijn aangezien ze het zelf niet vermelden.

Ik kan weer mijn server thuis niet benaderen maar ligt dat aan mezelf (don't think so) of liggen ze er weer uit?

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

Reg. datum: 22 oktober 2004

Ik kan sinds kort geen email meer uitsturen (een aantal dagen) Het lijkt erop dat er iets met de smtp server insteling is. Hij staat nu ingesteld als mail.domeinnaam.speedlinq.nl

Is hier recent iets in gewijzigd bij speedlinq?

Al mijn computers in mijn netwerk bouncen een uitgestuurde mail direct met de volgende melding:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Factuur
Verzonden: 17-12-2007 21:20

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'emailadres@domein.nl' op 17-12-2007 21:20
554 <emailadres@domein.nl>: Relay access denied

Inkomende mail gaat goed. en versturen via webmail gaat ook OK

Reg. datum: 22 oktober 2004

Ik heb al uitgevonden wat er was met de email. Het had niets met Speedlinq te maken. Het bleek dat mijn router verbinding had gemaakt met een ander draadloss netwerk. Daarom kon hij de instellingen van Speedlinq niet gebruiken.
Verbonden met mijn eigen wireless LAN en toen werkte alles weer.

addicted to...

heb nu al een tijdje speedlinq. iets meer dan een jaar inmiddels.
in het begin een hoop problemen gehad. daarmee heb ik het over het wegvallen van de verbinding.
deze komt na een minuut ongeveer weer terug. vooral later op de dag kreeg ik hier last van.
geregeld gebeld met SL omdat ik er zelf nie veel wijzer van werd.
monteur langsgeweest en die zei dat alles in orde was. is toen in een kast in de straat gaan kijken en daar bleek een probleem te zijn.
sinds een half jaar loopt het prima maar nu krijg ik weer precies hetzelfde sinds een week of 2.
opzich niet heel storend als je gewoon internet maar ik speel veel world of warcraft en dat is echt niet relaxed.
denk dat ik maar weer met SL ga bellen vanavond want het komt me wel de keel uit.
vooral nu ik wat meer tijd heb met vakanties enz om te gamen.
misschien toch maar eens een andere provider uitzoeken ;(

::::: Initate - Undead Rogue ::::: @ Ravencrest

Heb hier sinds vandaag ineens mail problemen, heb een eigen mailserver hier in het netwerk hangen en kreeg ineens alle mailtjes terug :|
dit is de email die ik terug krijg van mijn server & van de mailserver bij speedlinq zelf

<xxxxxxxxxxxx.dsl.speedlinq.nl[xxx.xxx.xxx.xxx]>: Client host rejected: Spam source - sp79***** -

een andere pc hier in het netwerk zit namelijk rechtstreeks te mailen via de smtp van speedlinq en die krijgt pcies dezelfde melding.

Ga zelf maar voor server spelen. Was getekend, MySQL

Reg. datum: 12 juli 2007

quote:
ejlondeman schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:34:
Heb hier sinds vandaag ineens mail problemen, heb een eigen mailserver hier in het netwerk hangen en kreeg ineens alle mailtjes terug :|
dit is de email die ik terug krijg van mijn server & van de mailserver bij speedlinq zelf

<xxxxxxxxxxxx.dsl.speedlinq.nl[xxx.xxx.xxx.xxx]>: Client host rejected: Spam source - sp79***** -

een andere pc hier in het netwerk zit namelijk rechtstreeks te mailen via de smtp van speedlinq en die krijgt pcies dezelfde melding.
Zo te zien staat je interne mail server geregistreerd als een spam source, dus waarschijnlijk heb je een open relay gedraaid (iedereen kan zonder aanmelding mail versturen via je interne mailserver, erg gevaarlijk als hackers door middel van port scanners erachter komen en via je interne mailserver flink wat spam naar mensen gaan sturen) en wordt je interne mailserver nu geblokkeerd.

Reg. datum: 11 december 2007

quote:
SniperRC schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:11:
Ik heb sinds mei internet + bellen abonnement 20000 (KPN) van Speedlinq in regio Alkmaar.

Modem is SpeedTouch 780 WL. Ik gebruik wireless niet (heb ik uitgeschakeld) maar gebruik dus gewoon kabels.

Verbinding klapt er regelmatig uit van bellen en internet tegelijk. Dan zit je aan de telefoon en ineens is het piep piep piep, kijk je op de PC en zie je dat internet er ook uit ligt. Of je zit lekker te internetten en kikt op een link en ineens verdwijnt de modempagina dat er geen verbinding is.
Na een minuut of 2 is je verbinding weer terug.

Ik heb op een gegeven moment ook gehad dat als ik mijn monitor aanzette mijn modem er uit vloog. Dit was opgelost toen de modem uit de meterkast naar een zijkamer is verplaatst. Wel klapt ie er dus regelmatig uit. Ik heb alleen geen idee of dat aan de modem ligt of aan de verbinding van Speedlinq. Ik heb geen andere VOIP modem tot mijn beschikking en kan dit toch ook niet uittesten.

Modem heeft ook laatste firmware (althans heb paar weken terug voor het laatst gecontroleerd en toen had ie nog de nieuwste).

2 vrienden in mijn regio die ook Speedlinq hebben (maar zonder bellen) hebben nooit problemen met uitval.

Zijn er andere Speedlinqgebruikers met soortgelijke problemen?

Ik vindt het wel een groot nadeel dat ze alleen een zeer dure helpdesk hebben en dat notabene een internetprovider NIET via E-MAIL te bereiken is!

Tenzij dit op te lossen is stap ik waarschijnlijk over naar kabelinternet + telefoon van Multikabel. Hebben mijn ouders ook en die hebben er nooit problemen mee.
Ik heb precies hetzelfde! En zowel met oude als nieuwste software is het bagger! Bellen naar vast lukt helemaal niet. Mobiel wel. Alles geprobeerd.... Speedlinq bellen is kansloos, die behandelen je als een kind en snappen er zelf niets van.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?

have fun :)

Toevallig kwam ik er vanmorgen achter dat ik geen mail kon ontvangen op mijn speedlinq mail adres. Ik stuurde nl. een mailtje van een ander webmail adres door naar speedlinq en dat kwam niet aan :(
DNS veranderd zoals hier beschreven staat (overigens niet voor de 1e keer) en nogmaals het mailtje gestuurd en hij liep vrijwel direct binnen in speedlinq :*)
Maar...
- hoe kan dit nu steeds gebeuren (al meerder keren voorgekomen bij mij)?
- wat gebeurt er met email die niet is aangekomen?
- kan ik die DNS adressen permanent zo laten staan of geeft dat problemen?

thanx _/-\o_

quote:
Inty schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:40:
[...]

Zo te zien staat je interne mail server geregistreerd als een spam source, dus waarschijnlijk heb je een open relay gedraaid (iedereen kan zonder aanmelding mail versturen via je interne mailserver, erg gevaarlijk als hackers door middel van port scanners erachter komen en via je interne mailserver flink wat spam naar mensen gaan sturen) en wordt je interne mailserver nu geblokkeerd.
Het ziet er inderdaad naar uit inmiddels staan alle poorten dicht en kan men alleen nog via een vpn verbinding bij de server komen om in elk geval nog mail op te halen.
het is denk ik raadzaam om even met speedlinq te gaan bellen aangezien ik wel weer gebruik wil gaan maken van hun smtp server dan wel niet via mijn eigen server.

Ga zelf maar voor server spelen. Was getekend, MySQL

|\|()()|3

Laat maar: mail forwarden kreeg ik niet aan de praat, maar ophalen via gmail account werkt wel. (alleen via SSL weer niet). Op deze manier in staat mijn e-mail op een centrale plek binnen te laten komen...

Warfare wijzigde dit bericht 19-12-2007 17:22 (66%)

Xbox Live Tag: Nightwish1980

www.nationalarsenal.nl

Ik zit er sterk aan te denken Speedlinq op te zeggen en over te stappen op kabelinternet + telefoon en TV van Multikabel. Kabel TV heb ik al van Multikabel en mijn ouders hebben er ook een complete bundel en zijn er zeer tevreden mee.

Ik heb voor Speedlinq gekozen (abonnement ADSL2 20000 bellen op netwerk KPN) omdat ze voor telefonie gunstige tarieven hadden en voor internet een hoge snelheid voor een lage prijs.

Helaas is de verbinding niet betrouwbaar. De verbinding klapt er regelmatig uit zowel tegelijk van telefoon als internet. Als ik dan op de modem kijk dan zie ik dat de lampjes internet, DSL, telefoon enz. uit zijn. LAN werkt dan nog gewoon wel.
Modem is SpeedTouch 780 WL (maar wireless is uitgeschakeld).

Dan mogen de tarieven wel laag zijn maar ik vindt het gewoon niet prettig als je een telefoongesprek hebt en de verbinding verbreekt enkele keren. Dan kan je weer terugbellen en opnieuw starttarief betalen (of zou dat stiekem de bedoeling zijn? :) ). Ook met internet erg irritant als je op een link klikt en vervolgens komt de modempagina in beeld dat er geen DSL verbinding is.

Ook lijkt de mailserver regelmatig niet te werken. Dan sturen mensen mij E-mail en dan wordt die mail teruggestuurd alsof het mailadres niet bestaat terwijl het gewoon juist ingevuld is.

2 vrienden in mijn regio hebben ook internet van Speedlinq en geen problemen. Maar die hebben alleen internet en geen telefoon en gebruiken ook niet de E-mail van Speedlinq zelf.

Het probleem van de klaperende verbinding lijkt vooral voor te komen in combinatie met Speedling bellen. Ik heb gehoord dat dat allemaal via een bedrijf genaamd Plimo gaat en dat het niet helemaal lekker gaat.
Ook vindt ik het erg vreemd dat een internetprovider niet via E-mail te bereiken is.

Ik moet wel toegeven dat de snelheid van het internet wel snel is. Maar persoonlijk heb ik dan liever wat minder snelheid en meer stabiliteit.

Zijn er hier andere gebruikers van Speedlinq internet + bellen in de regio Alkmaar? Hebben jullie ook zulke problemen?

The western world, love it or leave it

quote:
SniperRC schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:00:
Ik zit er sterk aan te denken Speedlinq op te zeggen en over te stappen op kabelinternet + telefoon en TV van Multikabel. Kabel TV heb ik al van Multikabel en mijn ouders hebben er ook een complete bundel en zijn er zeer tevreden mee.

Ik heb voor Speedlinq gekozen (abonnement ADSL2 20000 bellen op netwerk KPN) omdat ze voor telefonie gunstige tarieven hadden en voor internet een hoge snelheid voor een lage prijs.

Helaas is de verbinding niet betrouwbaar. De verbinding klapt er regelmatig uit zowel tegelijk van telefoon als internet. Als ik dan op de modem kijk dan zie ik dat de lampjes internet, DSL, telefoon enz. uit zijn. LAN werkt dan nog gewoon wel.
Modem is SpeedTouch 780 WL (maar wireless is uitgeschakeld).

Dan mogen de tarieven wel laag zijn maar ik vindt het gewoon niet prettig als je een telefoongesprek hebt en de verbinding verbreekt enkele keren. Dan kan je weer terugbellen en opnieuw starttarief betalen (of zou dat stiekem de bedoeling zijn? :) ). Ook met internet erg irritant als je op een link klikt en vervolgens komt de modempagina in beeld dat er geen DSL verbinding is.

Ook lijkt de mailserver regelmatig niet te werken. Dan sturen mensen mij E-mail en dan wordt die mail teruggestuurd alsof het mailadres niet bestaat terwijl het gewoon juist ingevuld is.

2 vrienden in mijn regio hebben ook internet van Speedlinq en geen problemen. Maar die hebben alleen internet en geen telefoon en gebruiken ook niet de E-mail van Speedlinq zelf.

Het probleem van de klaperende verbinding lijkt vooral voor te komen in combinatie met Speedling bellen. Ik heb gehoord dat dat allemaal via een bedrijf genaamd Plimo gaat en dat het niet helemaal lekker gaat.
Ook vindt ik het erg vreemd dat een internetprovider niet via E-mail te bereiken is.

Ik moet wel toegeven dat de snelheid van het internet wel snel is. Maar persoonlijk heb ik dan liever wat minder snelheid en meer stabiliteit.

Zijn er hier andere gebruikers van Speedlinq internet + bellen in de regio Alkmaar? Hebben jullie ook zulke problemen?
Probeer eens alternatieve DNS adressen? Heb het vermoeden dat de DNS server van Speedlinq een beetje brak is.

Pfoe, ik ben blij dat ik een eigen DNS server draai, heb dus waarschijnlijk straks geen last van deze shit :P

*pven treurt*
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
RichieB schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:07:
De ervaring leert dat mensen die niet zoeken of hun probleem al eerder is gemeld, ook de startpost niet lezen.
In de startpost komen de lettertjes DNS niet voor. :Y)
have fun :)

nog steeds mailproblemen :&#039;(
Morgen dit maar eens uitproberen ...

edit: ik heb een thomson speedtouch 510 modem, fw van speedlinq staat er al op, dus daar heb ik niks aan. Iemand bekend of er misschien problemen zijn met dit modem?

bigdaddie wijzigde dit bericht 20-12-2007 13:28 (40%)

|\|()()|3

De problemen lijken me toch erg regio afhankelijk. Ik heb nooit problemen gehad met verbindingen. wel eens een keer last van een echo op de telefoonlijn gehad :?

Het DNS probleem van enkele maanden geleden was natuurlijk ook een landelijk probleem, maar voor de rest is de lijn stabiel en snel (al is het niet de snelheid die belooft wordt).

Downloaden bij MS gaat met 1420 kb/s en da's geen 20mbit. Voor de rest weinig klagen.

Xbox Live Tag: Nightwish1980

quote:
Inty schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:40:
[...]

Oh nee hoor. niet alleen je interne mail server, hier is het ook gebeurd dat er erg veel spam op 1 of andere manier door de mailserver verstuurd is.
Daarom hebben ze de hele internet verbinding geblokkeerd, en heb zelf 2x moeten bellen, en bijna een hele week moeten wachten, totdat ik weer gewoon internet heb (en ik gebruik de mailserver zelf niet eens.).

Dat vindt ik zelf echt belachelijk, dat ze dan niet alleen de mailserver blokkeren, maar gewoon de hele internet verbinding
Kan ik trouwens gewoon mijn Linksys WRT54GS blijven gebruiken?

En dus niet de speedtouch routerfunctie, Linksys router staat al zo dat ik in het hele huis dekking heb, en wil 'm er het liefst bijhouden(staan ook mn portforwardings voor server in enzo).

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
koene schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:47:
Kan ik trouwens gewoon mijn Linksys WRT54GS blijven gebruiken?

En dus niet de speedtouch routerfunctie, Linksys router staat al zo dat ik in het hele huis dekking heb, en wil 'm er het liefst bijhouden(staan ook mn portforwardings voor server in enzo).
In principe wel, maar er ligt het gevaar van dubbel NAT (router-achter-router) om de hoek.....ga je ook bellen via SL?
Anders zou je de router functionaliteit van je SL modem uit moeten zetten.......

Ja, wij gaan ook bellen via SL, en kan de routerfunctie dus niet uitzetten.

Stel nou, ik hang die Linksys ( UTPkabel uit het modem in de internet poort van Linksys) aan het SL modem en schakel op het SL modem de firewall en alles uit(dus dat hij alle poorten gewoon open heeft staan), dan zou het toch probleemloos moeten werken? Of kan je die firewall niet uitschakelen op het SL modem/alle poorten openzetten?

Maybe moet ik mn linksys ip ranges veranderen maar dat maakt niet zoveel uit.

Heeft iemand ook een idee welk modem ik ga krijgen? 6 mbit lijntje incl voip op het kpn netwerk.

koene wijzigde dit bericht 20-12-2007 18:27 (13%)

quote:
koene schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:25:
Ja, wij gaan ook bellen via SL, en kan de routerfunctie dus niet uitzetten.

Stel nou, ik hang die Linksys ( UTPkabel uit het modem in de internet poort van Linksys) aan het SL modem en schakel op het SL modem de firewall en alles uit(dus dat hij alle poorten gewoon open heeft staan), dan zou het toch probleemloos moeten werken? Of kan je die firewall niet uitschakelen op het SL modem/alle poorten openzetten?
Ik gebruik de linksys als switch (niets aansluiten op WAN/internet poort, en DHCP server uitzetten). Verder niets veranderen aan SL router. Het werkt prima.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws