Gathering of Tweakers

Quicksearch
Overklokken.info redactie!

Een vaste uiteraard, zodat je je Vgpu goed in kunt stellen.

Maarten-NForce wijzigde dit bericht 24-12-2007 17:04 (49%)

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
2 x 1GB D9GTR @ 969 Mhz Cas 7 2.05V @ P35
255% Edit club!

Dell XPS M1530 in aantocht !

Goed ik zat net te lezen en zag die contest op HWI. Guess what ik ga proberen daar een kaart te regelen omdat mijn hd2600 niet meer werkt. werkt wel alleen voltmod moet er goed op ;)

Core2Duo Rig: C2D E6400 | P5B Deluxe | 2GB Kingston Geheugen | Zotac 8800GT | 500GB HDD's

Die 150k weerstand is een trimmer.
Over de vaste weerstand later meer. :)

CPU: Wissellend RAM: Wisselend VGA: Wisselend PSU: Enermax infinity 720W :D

Vrij rond de oren

Hmmmm :(

Mijn kaart is een beetje dood...

heb de vddr en vgpu gedaan, maar bij het solderen van de vgpu liet het smd-componentje ineens los...

toen heb ik alsnog maar op de goede plek de draadjes vastgezet (ik weet niet wat voor component zo'n '233' is, maar als het zelf een weerstandje is zou de trimmer de functie volledig moeten kunnen overnemen.

ik heb nu geprobeerd om op te starten met de kaart, maar helaas bleef alles zwart (en 0.3V op het vGPU meetpunt) . Ik heb toen aan de trimmer gedraaid, maar het mocht niets baten, hij bleef op 0.3V...

Na verwisselen van videokaart met een nVidia 7600GT startte de pc OOK niet op, maar na een CMOS reset deed hij het weer...

Heeft iemand een idee of de kaart nog gaat werken zonder het componentje waarover je normaliter de vGPU soldeert? Zo niet dan blijft mij score staan op een schamele 18x fps ;)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan

haha ik had hetzelfde ;) ook dat ding met 223 eraf maja ik stop hier en ga hopelijk een kaart op hwi bemachtigen.

Core2Duo Rig: C2D E6400 | P5B Deluxe | 2GB Kingston Geheugen | Zotac 8800GT | 500GB HDD's

Zou wel moeten werken. Probeer anders de weerstand nog wat verder terug te draaien. Maakt de trimmer wel goed contact? (check) de draadjes door er een klein beetje aan te trekken)
De competitie wordt zo wel steeds minder :(

@: Framaster... wat doe je met je kaartje ? heb wel interesse om het van je over te nemen ;)
laat het ff weten ok :)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl.

quote:
cc_tuner schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:11:
@: Framaster... wat doe je met je kaartje ? heb wel interesse om het van je over te nemen ;)
laat het ff weten ok :)
Handig als je ff je DM aanzet

Vrij rond de oren

quote:
Snot_Aap schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:35:
Zou wel moeten werken. Probeer anders de weerstand nog wat verder terug te draaien. Maakt de trimmer wel goed contact? (check) de draadjes door er een klein beetje aan te trekken)
De competitie wordt zo wel steeds minder :(
Dit ga ik tussen kerst en oud-en-nieuw zeker proberen ;)

De koeler die ik gebruik (passieve huge-zalman ZM80D-HP) moet er echter elke keer helemaal af als ik bij de hardware wil, wat het niet makkelijker maakt.

Ik vermoed dat de draadjes van de vGPU trimmer inderdaad geen goed contact maken, maar het is ook erg lastig solderen op de vlakjes waar eerst dat smd componentje zat. Als iemand daar nog tips voor heeft: graag :)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan

Goed voor vertinnen en aan duwen.

Die 223 is lekker gesmolten al ondertussen... Hij werkt wel nog geloof ik :P

Kan er op het moment nog maar weinig aan doen, ik zit niet thuis en zal dat ook niet eerder per morgen zijn. Ik moet een multimeter hebben .. gnuif ! :+ Wellicht dat iemand langs wil komen met een leuke PCI-e testsetup, zorg ik voor het geheugen, een koud biertje en de nodige spullen :+

Afijn, iedereen nog fijne dagen toegewenst enzo :>

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

quote:
lism schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:01:
Die 223 is lekker gesmolten al ondertussen... Hij werkt wel nog geloof ik :P

Kan er op het moment nog maar weinig aan doen, ik zit niet thuis en zal dat ook niet eerder per morgen zijn. Ik moet een multimeter hebben .. gnuif ! :+ Wellicht dat iemand langs wil komen met een leuke PCI-e testsetup, zorg ik voor het geheugen, een koud biertje en de nodige spullen :+

Afijn, iedereen nog fijne dagen toegewenst enzo :>
't is dat m'n systeem al met al nogal wat aan de zware kant is (ruwweg een kilotje of 20+) en dat ik niet bepaald dicht in de buurt woon ;) (beilen, drenthe).

Anyhow iedereen fijne kerst

P5N-ESLI / E6600 @3.0GHz / 2GB KVR @ 333MHz / Foxconn 8800GTS @stock |specs|

Yup, that's mine!

Zo voor de kerst een mooie Dremel 300 gehad, wat mij zeer handig uitkomt met Casemodden :) . Ik hoop volgende week Soldeerapparatuur en weerstanden te hebben om de vmods toe te passen. Dan gaan wij eens kijken of 230 te doen is emt waterkoeling, als het nodig is dremel ik wel een custom houder bij elkaar :D .

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

oh, cock

weer bezig geweest vandaag, maar geen fps verder gekomen... kaart zit atm gewoon aan zijn max (ongeveer 830/830). Merk nu al dat 30mhz op de core am_per verschil geeft, 3mhz op het mem doet hier meer. En die vmem-mod doet bij mij niks, werkt zelfs alleen tegen :'( en aan de temps ligt het volgens mij niet, heb bij 4'C gebencht })
lang verhaal kort: volgens mij wordt het weer een "wie het beste mem heeft" contest, thx peak...

nou mensen wel fijne kerstdagen he :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

En tweaks uiteraard ;)
Ik vind het wel erg klote van dat hele gedoe met Tmmbomb.

* Maarten is vandaag jarig :)

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
255% Edit club!

quote:
Maarten-NForce schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:14:
En tweaks uiteraard ;)

Gefeli en merry X-mas Boys !!!

Yup, that's mine!

quote:
Maarten-NForce schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:14:
En tweaks uiteraard ;)

Gefliciteerd dan maar :D . Wat heb je gekregen. En Merry Xmas uiteraard.

Gamingclock Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread. Pleeeeeaaase

Dank dank :) .
-Helm (voor @ brommer)
-Slot (voor @ brommer)
-Een zak m&m's (mijn zak was gejat met sinterklaas :( )
-Celebrations
-Centjes

Iedereen ook nog een prettige kerst. :Y
iets met beter laat dan nooit

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
255% Edit club!

Gehehehe ook de felicitaties van mijn kant *O* .. en voor iedereen nog een fijne kerst ;)

En
quote:
framaster schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:49:
[...]

Handig als je ff je DM aanzet
@ framaster: Zal zo fftjes DM aanzetten, nu eerst ff naar beneden en genieten van een 2e kerstontbijt :D tevens ook de laatste... :( je hebt DM :+

cc_tuner wijzigde dit bericht 26-12-2007 14:03 (3%)

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl.

fijne kerst nog iedereen :>

Zucht. M'n multimeter is nu helemaal stuk. Bij uitpakken van een doos kwam ik maar 1 helft tegen en de andere helft is zoek.

Daarom ga ik morgen even langs m'n ouders en haal een multimeter op. Vervolgens even die 1.3V eruit pikken en hopelijk start die kolere-kaart weer :P

Als dat zo is dan begin ik maandag met oc'en , om toch het oude jaar een beetje leuk af te sluiten O+

Nog steeds niemand een nieuwe score gezet?
Heb ondertussen we de OVP mod gedaan.

Kaart volledig gemod en klaar voor nieuwe moederboard:
http://www.techzine.nl/f/g/15255phpsCkdOg.jpg

Heb de volgende mods gedaan:
VGPU, VDDR, OVP en de caps zijn allemaal vervangen voor betere.

Top man! :D

Ga je nog iets doen met die koeling? Alvast beste wensen nog he ;)

Ja, sowieso waterkoeling en waarschijnlijk ook droog ijs maar dat hangt een beetje van de tijd af. Aangezien ik nog steeds geen goed moederbord heeft en school volgende week weer begint.

Iedereen de beste wensen trouwens.

Snot_Aap wijzigde dit bericht 31-12-2007 19:13 (9%)

Ik moet van de week nog steeds een multimeter halen, maar zodra dat voltage weer correct staat kan ik verder. Ik ben van plan m'n 'rig' kaal in de schuur te plaatsen waar het meestal (als het ook goed koud is buiten) ijskoud binnen is :P Met een thermosstaat koffie komt het wel helemaal goed geloof ik :Y)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws