Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mijn Xbox doet het ook zeer vaag.. Had 2 weken geleden een keer die rode lampjes branden weet niet meer of het er 4 of 3 waren... toen alles geprobeerd opnieuw aansluiten etc etc.. geen kik steeds meteen rood als je hem opstart.. volgende avond gewoon aanzetten en kijken wat hij doet.. doet hij het ineens weer! toen 2 weken volop gespeeld (cod4) had ik eergisteren weer rode lampjes.. toe ff aan alle draden gezeten doe ik hem weer aan doet hij het ineens weer! Maar vanavond nog gespeeld toen ff wat gegeten wou na het eten verder spelen en ja hoor weer rode lampjes (3 stuks) nu van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen! hopen dat hij het morgen weer doet! of zeggen jullie dit is sowiezo al een gevalletje van opsturen?

en nog een vraag op mijn cd's zitten ook wel hele lichte krassen.. bedoelen ze bij de xbox die krassen veroorzaakt van die lichte krassen of zijn het dan echt dikke krassen bijna groeven?

en eh wat moet ik nou precies doen als je hem op moet sturen? bellen naar klantenservice met nr van je xbox erbij en rest wijst zich vanzelf?

Sigmund_Freud wijzigde dit bericht 20-12-2007 21:26 (7%)

--- GigaByte GA-K8N51PVMT-9 ---- AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz --- GigaByte VGA GeForce NX7600GT Silent Pipe II 256 MB --- Corsair TWINX 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2 --- Seagate Barracuda 320 GB --- Samsung SpinPoint 500 GB

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
Sigmund_Freud schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:23:
Mijn Xbox doet het ook zeer vaag.. Had 2 weken geleden een keer die rode lampjes branden weet niet meer of het er 4 of 3 waren... toen alles geprobeerd opnieuw aansluiten etc etc.. geen kik steeds meteen rood als je hem opstart.. volgende avond gewoon aanzetten en kijken wat hij doet.. doet hij het ineens weer! toen 2 weken volop gespeeld (cod4) had ik eergisteren weer rode lampjes.. toe ff aan alle draden gezeten doe ik hem weer aan doet hij het ineens weer! Maar vanavond nog gespeeld toen ff wat gegeten wou na het eten verder spelen en ja hoor weer rode lampjes (3 stuks) nu van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen! hopen dat hij het morgen weer doet! of zeggen jullie dit is sowiezo al een gevalletje van opsturen?

en nog een vraag op mijn cd's zitten ook wel hele lichte krassen.. bedoelen ze bij de xbox die krassen veroorzaakt van die lichte krassen of zijn het dan echt dikke krassen bijna groeven?
Dat zijn deze krassen

http://loot-ninja.com/wp-content/uploads/2007/04/llama_xbox360scratch.jpg

Ik zou hem opsturen

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

quote:
Mars18 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:25:
[...]

Dat zijn deze krassen

[afbeelding]

Ik zou hem opsturen
Die heb ik niet! gelukkig maar! oke opsturen wordt het dan maar in deze koude (speelbare) tijd

--- GigaByte GA-K8N51PVMT-9 ---- AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz --- GigaByte VGA GeForce NX7600GT Silent Pipe II 256 MB --- Corsair TWINX 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2 --- Seagate Barracuda 320 GB --- Samsung SpinPoint 500 GB

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:38:
[...]

Je kan toch UPS bij je werk/opleiding langs laten komen?
Mijn bedrijf is daar wat te groot voor (receptie, postkamer, warentonvangst etc) de kans dat hij dan ergens komt te liggen waar hij nooit meer teruggevonden wordt is mij te groot, en daarbij zit ik vaak in het buitenland.

Vrienden van me hebben een winkel, dus zou een optie zijn.

nou de mijne heeft ook de geest geven... net 2 jaar na de productie datum :'(
hij is van 2005/12/01

Heb 3 rode lampjes... error code is 0020 :Z
*zucht* had ik eindelijk een spelletje gevonden wat mijn vriendin ook leuk vond (aegis wing) :'(
morgen maar bellen...
'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

Ik ga denk maar mijn Xbox360 waterkoelen, is de enige oplossing om de GPU beetje fatsoenlijk te kunnen koelen. Nu moet ik het zo cheap mogelijk zien te doen :D

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

xbox een week terug, doet het nog steeds fijn Hout vasthouden, maar hé guys, ik denk dat we allemaal nog mogen blij zijn, dat ms zo snel werkt en soepel met de garantie omspringt. Heb 2 weken oude gsm die niet meer werkt en kan je zeggen garantie is hier moeilijker. zo cheer up 'en hopelijk ben ik nog lang optimistisch'

quote:
DaWaN schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:12:
Ik ga denk maar mijn Xbox360 waterkoelen, is de enige oplossing om de GPU beetje fatsoenlijk te kunnen koelen. Nu moet ik het zo cheap mogelijk zien te doen :D
heeft niks te maken met je temperaturen

maar één reden voor RROD:

x-clamp

Reg. datum: 05 september 2007

Ik zit erover te denken om een nieuwe xbox360 aan te schaffen. Ik krijg regelmatig de drie ringen des doods namelijk. Kan iemand me vertellen of de nieuwe Elite dit probleem ook nog steeds heeft. En hoe het zit met het geluid van die Elite, is het ook net een magentron zoals de 'oude'?

de nieuwe modellen hebben allemaal een verbeterde koeling. dus de kans is een heel stuk kleiner ;)

Hebben jullie trouwens een handtekening van UPS voor ontvangst gekregen?

DarkChylde wijzigde dit bericht 23-12-2007 16:14 (27%)

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
DarkChylde schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:17:
de nieuwe modellen hebben allemaal een verbeterde koeling. dus de kans is een heel stuk kleiner ;)

Hebben jullie trouwens een handtekening van UPS voor ontvangst gekregen?
op zo briefje, dat er iemand langs is gekomen..

Ik speel nu op de PS 3: FIFA 2008, Call of Duty 4, NBA 2K8, Resistance, Motorstorm / Xbox 360: Project Gotham Racing 4, PES 2008, FIFA 08, Halo 3, Forza Motorsport 2, NFS Most Wanted

quote:
Kase NL schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:23:
Ik zit erover te denken om een nieuwe xbox360 aan te schaffen. Ik krijg regelmatig de drie ringen des doods namelijk. Kan iemand me vertellen of de nieuwe Elite dit probleem ook nog steeds heeft. En hoe het zit met het geluid van die Elite, is het ook net een magentron zoals de 'oude'?
geluid zit in de dvd speler, dus is nog steeds.

In de elite en de nieuwere pro/premium/arcade zit een benq drive deze is wel wat stiller dan de samsung en hitachi die ervoor werden gemonteerd.

quote:
R0B1NH3D schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:17:
In de elite en de nieuwere pro/premium/arcade zit een benq drive deze is wel wat stiller dan de samsung en hitachi die ervoor werden gemonteerd.
Ik merk geen verschil

Tevens zit een benq niet in alle nieuwe 360s. De Hitachi 79 wordt ook nog gewoon gebruikt

geen rrod, maar bij mij is de voeding nu brak :s Net nu mijn 2 jaar garantie is verlopen.

Hij doet het nog wel, maar iets maakt er slecht contact, waardoor je hem af en toe hoort kort sluiten als je hem verkeerd neer legt. Zo de klantenservice maar eens bellen, hopen dat ze vergeten zijn dat die 3 jaar alleen geld voor de rode lampjes. En anders zelf maar even repareren.

updatje: Wat een pipo's daar. Ik mag mijn hele xbox opsturen. :p Volgens mij werd niet helemaal begrepen, zelfs na 3x melden, dat de voeding ook vreemd aan het doen is wanneer de xbox er niet op aan is gesloten.

Maar goed de dvd drive haperd (van krassen maken had ik geen last) af en toe ook bij het open gaan, kan hij gelijk daar ook voor terug.

dikki dik wijzigde dit bericht 24-12-2007 14:14 (31%)

Ik had van de week een rod met code 0102 ik de klantenservice gebeld en gemeld dat deze al een keer was open gegaan door de vorige eigenaar en dus geen garantie. Op marktplaats staan verschillende mensen die de xbox repareren. Ben ik zaterdag geweest. Het duurde 3 uurtjes incl testen op hitte maar intussen maar even wezen shoppen voor kerst in almere. Bleek dat het systeem oververhit was geweest en te weinig koeling. Hij gaf nog als tip om de xbox plat neer te leggen en met een stukkie hout of een steuntje er onder zodat hij ook van onderaf beter lucht kan aanzuigen. En een aftercooler te installeren kost 15 euri's bij www.consoleshop.nl. Ik greeg daar goede service en het belangrijkste de xbox deed het weer voor 40 euro's dus voor die gene die geen garantie meer heeft is dit een goede oplossing

Gr. remco

Ps. alleen mijn drivve happert nog steeds licht aan de drive maar welke drive's maakten nou de krassen op de disks dan kan ik eens kijken voor een andre drive ?????

evo driver wijzigde dit bericht 24-12-2007 13:15 (9%)

De samsung drive zorgt voor krassen.

There Is No Substitute

Bakkie pleur met een kano!

Ik heb ongeveer een maand of 3 geleden de X-Clamp mod gedaan, nadat ik die rode ringen had op mijn 360. Na de modificatie deed de Xbox 360 het weer perfect. Een week geleden kreeg ik het probleem weer.

Ik ben dus weer precies hetzelfde te werk gegaan. Ik heb de CPU en GPU weer netjes schoongemaakt, koelpasta er weer opgedaan, alles weer in elkaar gezet en weer ingeplugd. De drie rode ringen zijn weg, alleen gaan de fans na ongeveer 1 a 2 minuten op vol vermogen draaien. De haardroger van mijn vrouw is er niks bij! Na nog twee keer dezelfde handelingen te hebben gedaan, is het probleem nog steeds niet opgelost. De schroeven heb ik al in alle standen gedraaid (losjes, strakker, heel strak). De lucht die achter de Xbox eruit komt voelt niet heel erg warm aan.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? :'(

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

quote:
MantraKiller schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:15:
De samsung drive zorgt voor krassen.
alleen de MS25, de allereerste die in 360s zit die op zn laatst april 2006 zijn gemaakt

bedankt jongens voor jullie antwoord over de drive's

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Jasp0r schreef op zondag 23 december 2007 @ 06:09:
[...]
maar één reden voor RROD:
x-clamp
Dat is dus niet waar, het is combinatie van stress op het moederbord, slechte kwaliteit tin en hoge temperaturen, mijn huidige Xbox360 blijft stabiel met de fan's op 12V en anders niet. Daarvan heb ik de X-clamps al vervangen..

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

kan me iemand nu eens zeggen is het best om je
xbox neer te leggen of rechtop te zetten. thanks

ps, waar haal je de koelpasta voor als je je xbox zelf maakt

Ik weet niet als deze vraag wel in dit topic hoort, maar zijn er ook wel is mensen hier op GoT onterecht van Xbox Live gebanned? Dit is namelijk een probleem wat zich ook voordoet bij een aantal mensen, en Microsoft wil daar echt niks aan doen.

quote:
DaWaN schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:59:
[...]

Dat is dus niet waar, het is combinatie van stress op het moederbord, slechte kwaliteit tin en hoge temperaturen, mijn huidige Xbox360 blijft stabiel met de fan's op 12V en anders niet. Daarvan heb ik de X-clamps al vervangen..
Het gaat er dus om dat met bijvoorbeeld een H-clamp de stress op het mobo veel kleiner zou zijn. Zonder Xclamps zou de hitte/tin etc allemaal niet boeien.

Doe je de xclamp mod vóórdat je de RROD krijgt, dan zal je hem 99% zeker nooit krijgen. Doe je hem erna, dan fixt ie de RROD redelijk vaak (niet altijd voor altijd)

@manuriga: boeit geen drol

Jasp0r wijzigde dit bericht 25-12-2007 15:17 (5%)

I am, therefor I think

M'n 360 heeft vandaag wat rare kuren vertoond:

Eerst liep de 360 vast tijdens het streamen van Mp3s. Na wat resetten e.d. kreeg ik de gevreesde ROD. Daarna deed ie het af en toe weer, maar spellen liepen al snel vast. Goed, kerst diner gehad en de xbox nu net weer getest en nu doet ie het weer. M'n vraag is nu eigenlijk of ik de xbox nu op zou moeten sturen naar MS of het nog even moet aankijken?

Ruilt MS ook 360s om die crashen, maar geen ROD verschijnsel vertonen?

Asphyxion wijzigde dit bericht 26-12-2007 00:56 (8%)

Your razors. My wrist. My tears. Your kiss.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws