Reg. datum: 03 april 2005
Ik meen dat dit vroeger bij tiscali altijd gedeactiveerd was in de modems. Werkt dat nu wel?
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last
[Nieuw Topic]Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
Waar lees je dat dan? De modems hebben geen life-line.quote:AtRi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:51:
In de startpost lees ik dat de zyxel-modems ook een lifeline-loopthrough hebben.
Ik meen dat dit vroeger bij tiscali altijd gedeactiveerd was in de modems. Werkt dat nu wel?
Doen als je in stap 4 van het orderproces zit, dan kan planet de lijn niet meer slopen.quote:Bull schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:55:
FF nog over het opzegtermijn bij je huidige ISP.
Ik heb nu Internet van Planet Internet. Aangezien Telfort ¤33 goedkoper is heb ik op 3 december Internet bij Telfort aangevraagd en ingevuld dat Telfort mijn lijn op 15 februari 2008 kan overnemen. Het contract van Planet Internet loopt tot 17 februari 2008 dus ik zou op z'n laatst op 17 januari 2008 kunnen opzeggen.
Wat ik nu heb gedaan is in de opzegbrief naar Planet Internet vermeld dat Telfort dus op 15 februari 2008 mijn verbinding gaat overnemen en ik dacht bij mijzelf ik stuur de brief vast maar op dan ben ik mooi op tijd of had ik daarmee beter nog even kunnen wachten en pas in januari de brief moeten versturen?
Slasher wijzigde dit bericht 05-12-2007 13:08 (8%)
Heeft iemand het nummer om KPN te bellen of gaat dat altijd via 0900-0244 of het storingsnummer 0800-0407quote:Martinus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:24:
Telfort belde me om de datum door te geven, en als ik info wilde hoe laat precies etc dan moest ik KPN bellen, zonder specifiek te noemen welek afdeling(planning gok ik)
Ik zit volgens mij nu nog in stap 1, heb de brief van Telfort zelfs nog niet eens ontvangen. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Ik heb in de brief de datum vermeld wanneer het moet stoppen.quote:Slasher schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:07:
[...]
Doen als je in stap 4 van het orderproces zit, dan kan planet de lijn niet meer slopen.
Lees ook mijn topic over het opzeggen van Planet en hou de boel goed in de gaten.
Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
quote:Geachte Kokkers,
Onlangs heeft u een Telfort internetabonnement bij ons aangevraagd. Deze opdracht met ordernummer xxxxxxx kan Telfort tot haar grote spijt niet in behandeling nemen.
Onze netwerkleverancier heeft te kennen gegeven dat uw verzoek niet uitvoerbaar is.
Telfort kent niet de exacte oorzaak, maar de meest voorkomende redenen waarom een internetaanvraag niet uitvoerbaar is, zijn:
- u beschikt al over (breedband) internet, u dient uw aanvraag in te dienen als een overstap
- u heeft reeds een aanvraag bij een andere internetaanbieder lopen
- u heeft een meervoudige KPN-telefoonaansluiting (met groepsnummer of doorkiesnummer)
- u heeft een aanvraag ingediend alsof u een telefoonlijn heeft zonder vast KPN telefonie abonnement, terwijl uit de administratie blijkt dat u wel een vast KPN telefonie abonnement heeft, of andersom.
Wanneer de betreffende reden door u is opgeheven, kunt u uiteraard opnieuw internet bestellen.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan via de post een meer uitgebreide bevestiging.
Als je nu al gaat opzeggen kan het zijn dat planet een zogenaamde "sloop opdracht" op de lijn gaat zetten en dan kan het zijn dat je zonder internet komt te zittenquote:Bull schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:
[...]
Ik zit volgens mij nu nog in stap 1, heb de brief van Telfort zelfs nog niet eens ontvangen. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Ik heb in de brief de datum vermeld wanneer het moet stoppen.
Zoals ik het lees is, is het vooral door een technische reden afgewezen.quote:Kokkers schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:
Verdraaid ... ik heb sinds 3 weken een nieuw appartement waar ik zodirekt natuurlijk ook wil kunnen internetten. Ik heb dus alvast een aanvraag gedaan voor Telfort ADSL op mijn nieuwe adres.
Nu krijg ik na 3 weken onderstaande afwijzing, lekker vaag.
De vorige bewoner is het huis uitgekicked gezien de grote hoeveelheid post van gerechtsdeurwaarders. Ik vermoed dat er op de naam van de oude bewoner nog verbindingen aktief zijn in mijn nieuwe woning.
Ik voel hem al aankomen, dit traject gaat waarschijnlijk weer weken duren...
[...]
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx
Alleen de ZyXEL Prestige 2602HL en 2602HWL hebben een lifeline. Deze modellen worden volgens mij niet door Telfort uitgeleverd.quote:AtRi schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:51:
In de startpost lees ik dat de zyxel-modems ook een lifeline-loopthrough hebben.
Das inderdaad knap lullig voor jou. Jij kon niet weten dat de lijn al in gebruik was.quote:Kokkers schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:30:
Verdraaid ... ik heb sinds 3 weken een nieuw appartement waar ik zodirekt natuurlijk ook wil kunnen internetten. Ik heb dus alvast een aanvraag gedaan voor Telfort ADSL op mijn nieuwe adres.
Nu krijg ik na 3 weken onderstaande afwijzing, lekker vaag.
De vorige bewoner is het huis uitgekicked gezien de grote hoeveelheid post van gerechtsdeurwaarders. Ik vermoed dat er op de naam van de oude bewoner nog verbindingen aktief zijn in mijn nieuwe woning.
Ik voel hem al aankomen, dit traject gaat waarschijnlijk weer weken duren...
[...]
Intel E6600@3.2Ghz| MSI 975X PPE| 2x Western Digital 640GB| Mushkin 4096MB DDR2| MSI 8800GTS OC 512mb| Creative X-Fi Xtreme Music| Samsung SH-S203B | Samsung SyncMaster 226BW| Windows Vista Home Premium 64-bit NL
Over het huisnummer kan geen misverstand bestaan. Het is een enkel, volwaardig huisnummer.quote:Speed24 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:35:
[...]
Zoals ik het lees is, is het vooral door een technische reden afgewezen.
Weet je zeker dat de aansluiting op dat huisnummer zit?
Aangezien je in een appartement woont, kunnen de problemen ontstaan doordat je huisnummer+toevoeging:
- niet bekend is bij KPN (en alleen de hoofdaansluiting op het primaire huisnummer)
- OF onder een andere titel in hun systeem staat (1B staat als 1-II bekend).
www.deapen.nl Im a Monkey
Hmm, hopelijk gebeurt dat niet anders zit ik straks meer dan een maand zonder internet. Als ze gewoon de opzegbrief goed lezen dan moet het goed komen.quote:Slasher schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:35:
[...]
Als je nu al gaat opzeggen kan het zijn dat planet een zogenaamde "sloop opdracht" op de lijn gaat zetten en dan kan het zijn dat je zonder internet komt te zitten
Telfort aanvragen en KPN NIET opzeggen!quote:[TCT]Nexus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:33:
Ik overweeg ook over te stappen naar Telfort Internet. Ik heb nu KPN Direct ADSL sinds iets meer dan twee jaar. Ik begrijp dat het na een jaar per maand opzegbaar is (bij mij dus).
Als ik alle info in dit topic goed begrijp kan ik het als volgt regelen?
- Telfort Internet aanvragen met ingangsdatum 16 januari (vandaag over 6 weken)
- KPN Direct-ADSL opzeggen per 5 januari (vandaag over 1 maand)
En ik kan mijn vaste telefoonlijn via KPN dan later altijd nog opzeggen, toch?
Same here. Heb mijn overstap aangevraagd op 4 november en gisteren eenzelfde mailtje. Telfort gebeld waar ik kreeg te horen dat de huisnummertoevoeging onbekend is bij KPN, met het verzoek om zelf KPN te bellen. Inmiddels 3 keer en vier keer met KPN aan de lijn gehangen. Bij de ADSL-klantenservice van KPN werd ik in eerste instantie afgewimpeld. Na een tweede keer Telfort te hebben gesproken ("wij kunnen er niet veel meer aan doen dan de aanvraag opnieuw indienen, maar de kans is groot dat ie dan opnieuw wordt afgekeurd"), heb ik bij KPN expres een verkeerde keuze gemaakt in het menu om zo de Canvas registratie te kunnen achterhalen. De eerste medewerker kon mij niet helpen. Uiteindelijk via 1e lijn ADSL terecht gekomen bij 2e lijn en technisch aanspreekpunt (?) en die geven aan dat het door mij ingediende verzoek gewoon goed moet zijn... Telfort heeft de aanvraag nu opnieuw ingediend, maar ik vrees het ergste...quote:[...]
Zoals ik het lees is, is het vooral door een technische reden afgewezen.
Weet je zeker dat de aansluiting op dat huisnummer zit?
Aangezien je in een appartement woont, kunnen de problemen ontstaan doordat je huisnummer+toevoeging:
- niet bekend is bij KPN (en alleen de hoofdaansluiting op het primaire huisnummer)
- OF onder een andere titel in hun systeem staat (1B staat als 1-II bekend).
Had KPN gemaild en dit was idd. het antwoord (Direct ADSL niet zelf opzeggen) wat ik van hen kreeg. Maar je bent naar mijn weten de eerste die zijn (succesvolle) praktijkervaring hiermee post. Goed om te lezen.quote:supersatan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:00:
[...]
Telfort aanvragen en KPN NIET opzeggen!
Ik ben zelf ook overgestapt van DIRECT-ADSL naar Telfort. Telfort neemt je ADSL over en je DIRECT-ADSL van KPN wordt vanzelf opgezegd. De Opzegbrief van KPN krijg je echter pas nadat je Telfort abonnement actief is.
6 November heb ik het besteld. Let wel: geen KPN op de telefoonlijn. Dus geen huidige provider of whatever. Die monteur kwam en binnen 10 minuten had ik internet. Oja, 1 GB in 12 minuten, give or take. Ik ben best tevreden.quote:dinkelover schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:32:
[...]
Wanneer heb je besteld, weet je dat toevallig nog? Speedtest is een slechte test voor deze snelheid. 12MBit is heel goed zelfs via speedtest. En de lijn wordt echt niet beter hoor naarmate de tijd verstrijkt. Bjck had ergens een link van die testbestanden staan tot 1000MB op Gigabit verbindingen. Die trok mijn lijn (Tele2 20Mbit) volledig vol. Ik zal zo eens zoeken.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Sorry, te snel/niet goed gelezen. Het staat inderdaad in de start post dat ze geen lifeline hebben.quote:trolleystad schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:01:
[...]
Waar lees je dat dan? De modems hebben geen life-line.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 65 66 67 68 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona