Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N73 Topic | Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 maart 2005

Alles moet tegenwoordig ook snel snelller snelst..... :P

Reg. datum: 26 januari 2006

quote:
sjolmers schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:26:
[...]

Ik heb net mijn telefooon ge-update naar deze versie. Behalve dat de klok veranderd is, heb ik nog niets nieuws kunnen ontdekken.
Wat moet ik me er bij voorstellen dat de klok veranderd is?

Reg. datum: 01 mei 2007

Ik wil een nieuw bericht plaatsen in dit topic. Als ik new topic klik, verdwijnt het bericht in de hoofdmap van PDA's Smartphones e.d. Wat doe ik fout en hoe doe ik het goed?
OK. Zo dus.

Bericht is:
Onderwerp is mogelijk vaker aan de orde geweest, maar kan het zo snel niet vinden.
Bij het opstarten van de computer wordt PCSuite wel geopend, maar wordt de verbinding met de N73 niet gelegd. Door de herstelwizard van PCSuite uit te voeren, PCSuite te openen en PCSync aan te klikken verloopt de synchronisatie verder naar behoren.
Dat is wat omslachtig. Eigenlijk zou de verbinding direct bij het opstarten van de computer moeten worden gelegd. Ook de helpdesk van Nokia weet de oplossing niet.

Iemand anders bekend met het probleem, en beter nog, met de oplossing?

Werk met 6.85.14.1 van PCSuite

Joepie

PaoloK wijzigde dit bericht 09-01-2008 09:53 (64%)

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
svdmeer schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:09:
-Thunder-: Ik heb de N73 ook overwogen. Veel reviews doorgelezen en dit topic, en overal klachten over snelheid. Gisteren in T-Mobile shop met even met zo'n toestel gespeeld. En het was zeker alles behalve snel. Ook met SMS-en niet. Ik heb er daarom van af gezien. Als je leest over andere toestellen zoals de N95 of de E51 dan lees je positievere berichten over de snelheid.

Al heb ik ook wel het idee dat het enigszins subjectief is. Iemand die een non-symbian toestel is gewend vindt het al gauw traag. Maar de N73 schijnt sneller te zijn dan zo'n voorgangers zoals de N70 dus als je dat gewend bent..
Wat ik vooral heel klote vind zijn de toetsen en het navigatiepookje. Als iemand een vergelijkbaar toestel heeft en wil ruilen hoor ik het graag :|

Reg. datum: 24 april 2007

quote:
Frank2006 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:00:
Op deze site wordt een melding gemaakt van nieuwe firmware.

[...]

Iemand er al ervaringen mee? Er staat weliswaar APAC (Asia Pacific region als ik me niet vergis), maar als ik mijn N73 ME aansluit via usb -> pc suite krijg ik de melding dat er nieuwe telefoonsoftware beschikbaar is.
Update uitgevoerd...
Heb hier een normale N73 cold white met produktcode 0554419.
Na aanschaf meteen de produktcode gewijzigd in die v/d N73 ME met produktcode 0539293.

Nu weer update gedaan en...
• *#0000# geeft de software versie
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
NOKIA N73 (02)

Merk (nog) geen gigantische verschillen t.o.v. de vorige firmware.

Uit dit NOKIA forum haal ik het volgende (ik merk er in iedergeval weinig van ;) ):

- 2x zo snelle reboot
-harder geluid (headsets)
-beter geluid via BT
-snellere menu's
-camera beter

JBNL1000 wijzigde dit bericht 09-01-2008 14:39 (16%)

Reg. datum: 09 januari 2008

Ik heb sinds zaterdag de Nokia N73 en heb net de Nokia PC Suite geinstalleerd.. Wilde muziek naar m'n telefoon versturen maar slechts een nummer lukte, de rest kon niet geript worden. Het bestand dat wel op m'n telefoon staat is mp3 en sommige andere -mislukte- bestanden zijn ook mp3. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt.

Reg. datum: 26 januari 2006

quote:
JBNL1000 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Update uitgevoerd...
Heb hier een normale N73 cold white met produktcode 0554419.
Na aanschaf meteen de produktcode gewijzigd in die v/d N73 ME met produktcode 0539293.

Nu weer update gedaan en...
• *#0000# geeft de software versie
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
NOKIA N73 (02)

Merk (nog) geen gigantische verschillen t.o.v. de vorige firmware.

Uit dit NOKIA forum haal ik het volgende (ik merk er in iedergeval weinig van ;) ):

- 2x zo snelle reboot
-harder geluid (headsets)
-beter geluid via BT
-snellere menu's
-camera beter
Ok thanks. Update zelf gedaan neem ik aan?

Reg. datum: 31 januari 2004

Ik weet dat het mogelijk is om via bluetooth te internetten, maar ik vroeg me af of het nou ook mogelijk is om bestanden te openen op je pc. Via een windows mobieltjes en WLAN is dit bijvoorbeeld wel mogelijk, maar via bluetooth en symbian weet ik het niet?

quote:
Frank2006 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Ok thanks. Update zelf gedaan neem ik aan?
Ja natuurlijk, daarom heeft Nokia ook de online updater in het leven geroepen, zodat je het zelf kan doen, wel zo gemakkelijk.

Reg. datum: 12 januari 2007

Sinds dec. 2006 heb ik de nokia N73 via tmobile met abbonement.
Afgelopen maandag had ik even de tijd om hem te updaten, dus een backup gemaakt via PC suite en geupdate via de Nokia site.

Daarna de backup weer terug gezet voor de tel. nrs. etc. maar nu blijken wat onderdelen die op het toestel zitten niet meer te werken, bv. bluetooth nieuwapparaat zoeken, verschillende gedownloade en eerlijk voor betaalde spelletjes op de SD kaart, ook de automatische toetsenblokkering moest ik opnieuw downloaden. Naar mijn idee is de backup niet helemaal goed gegaan of ligt het aan de update versie?
Ik had V.3.0638.0.0.1 / 30-10-2006 / RM-133 / Nokia N73 (74.01)

Nu V4.0735.3.0.2 / 01-09-2007 / RM-133 / (copyrightteken) Nokia N73 (74.01)

Ik hoor graag waar het fout is gegaan,
Anita

Reg. datum: 21 april 2004

quote:
anita schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:
Afgelopen maandag had ik even de tijd om hem te updaten, dus een backup gemaakt via PC suite en geupdate via de Nokia site.

Daarna de backup weer terug gezet voor de tel. nrs. etc. maar nu blijken wat onderdelen die op het toestel zitten niet meer te werken, bv. bluetooth nieuwapparaat zoeken, verschillende gedownloade en eerlijk voor betaalde spelletjes op de SD kaart, ook de automatische toetsenblokkering moest ik opnieuw downloaden. Naar mijn idee is de backup niet helemaal goed gegaan of ligt het aan de update versie?

Anita
Ik had ik dit probleem ook, ik denk dat het eraan ligt dat bepaalde applicaties en spelletjes niet worden meegenomen met de backup. Automatische toetsenblokkering was bij mij ook niet meer aanwezig na een firmware update. Dat terwijl Tomtom wel goed was gegaan ..

Trouwens; V4.0735.3.0.2 is niet de nieuwste firmware, dat is V4.0750.31.121 / 15-12-2007 / RM-133.

YaYo86 wijzigde dit bericht 10-01-2008 13:23 (5%)

Reg. datum: 29 maart 2007

quote:
anita schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:

Anita
Het kan zijn dat de programma's er nog op staan om dat na te kijken ga naar:
Druk op je menu toets, ga naar instrumenten en dan naar Toep.beh. (toepassingsbeheer)
dan ff wachten telefoon laadt de programma's vervolgens zie je een soort van puzzelstukje staan
en daar achter staat of iets wel of niet is geinstalleerd, selecteer een regel waarbij staat dat het programma niet is geinstalleerd, druk op opties en vervolgens installeren.

Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt bijvoorbeeld certificaat verlopen dan eerst de datum van je telefoon een paar maanden terugzetten en nogmaals proberen. werkt dat nog niet dan weer de datum een paar maanden terugzetten.
(Je moet eigenlijk weten wanneer je het desbetreffende programma erop heb gezet.)

mocht het nou helemaal niet lukken dan kan je het de xxxxxx.sis bestanden in de map toepassingsbeheer verwijderen deze staan in de map private (dit is een verborgen map)
selecteer de desbetreffende sis bestand en delete deze.

Hiermee voorkom je dat je na het aanzetten van je telefoon een melding krijgt dat hij programma's wil installeren en na een tijd een foutmelding geeft suc6.

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
Megapaul schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:55:
[...]

Het kan zijn dat de programma's er nog op staan om dat na te kijken ga naar:
Druk op je menu toets, ga naar instrumenten en dan naar Toep.beh. (toepassingsbeheer)
dan ff wachten telefoon laadt de programma's vervolgens zie je een soort van puzzelstukje staan
en daar achter staat of iets wel of niet is geinstalleerd, selecteer een regel waarbij staat dat het programma niet is geinstalleerd, druk op opties en vervolgens installeren.

Het kan voorkomen dat je een foutmelding krijgt bijvoorbeeld certificaat verlopen dan eerst de datum van je telefoon een paar maanden terugzetten en nogmaals proberen. werkt dat nog niet dan weer de datum een paar maanden terugzetten.
(Je moet eigenlijk weten wanneer je het desbetreffende programma erop heb gezet.)

mocht het nou helemaal niet lukken dan kan je het de xxxxxx.sis bestanden in de map toepassingsbeheer verwijderen deze staan in de map private (dit is een verborgen map)
selecteer de desbetreffende sis bestand en delete deze.

Hiermee voorkom je dat je na het aanzetten van je telefoon een melding krijgt dat hij programma's wil installeren en na een tijd een foutmelding geeft suc6.
Inmiddels is het gelukt d.m.v. de datum terug zetten dat bluetooth het weer doet.
Die xxxx.sis bestanden, hoe kan ik die zichtbaar maken?
Alle onderdelen die het niet doen staan overigens wel (in de map toepassingsbeheer) als zodanig geinstalleerd.

Reg. datum: 29 maart 2007

quote:
anita schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:16:
[...]

Inmiddels is het gelukt d.m.v. de datum terug zetten dat bluetooth het weer doet.
Die xxxx.sis bestanden, hoe kan ik die zichtbaar maken?
Alle onderdelen die het niet doen staan overigens wel (in de map toepassingsbeheer) als zodanig geinstalleerd.
je kan ze zien als je verborgen bestanden op weergeven heb ingesteld op je pc.
extra, mapopties, weergave en vervolgens onderaan in de lijst aangeven verborgen bestanden weergeven.

via een cardreader kan je de geheugenkaart verkennen
en vervolgens naar de map private

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

Reg. datum: 10 juli 2007

Ben al een jaartje zeeeeer tevreden over mn N73.
En dat is dankzij dit forum kun je wel stellen!!

Vraagje:
Zoeken van een contact, ik ga naar het adresboek en tik de 1e letter in bijvoorbeeld de J van Jansen, en ik krijgt een enorme waslijst van alle contacten waar een J ERGENS IN DE NAAM ZIT.
Terwijl ik juist speciaal de contacten op achternaam heb staan en ik wil alleen een lijst met contacten die met die letter BEGINNEN !!
Wie weet of dat kan en hoe?

Ik draai firmware versie V3.0704.1.01 ik dacht van 19 jan 2007. Zou het in een update zijn opgelost? Of hebben mensen het nog steeds met recente updates?

Bob

Unclebob wijzigde dit bericht 16-01-2008 11:26 (11%)

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
Unclebob schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:23:
Ben al een jaartje zeeeeer tevreden over mn N73.
En dat is dankzij dit forum kun je wel stellen!!

Vraagje:
Zoeken van een contact, ik ga naar het adresboek en tik de 1e letter in bijvoorbeeld de J van Jansen, en ik krijgt een enorme waslijst van alle contacten waar een J ERGENS IN DE NAAM ZIT.
Terwijl ik juist speciaal de contacten op achternaam heb staan en ik wil alleen een lijst met contacten die met die letter BEGINNEN !!
Wie weet of dat kan en hoe?

Ik draai firmware versie V3.0704.1.01 ik dacht van 19 jan 2007. Zou het in een update zijn opgelost? Of hebben mensen het nog steeds met recente updates?

Bob
Het is een feature van de N73 dat met geen enkele firmware op te lossen is. Je went eraan. Het klopt trouwens niet wat je zegt. Als je de J intoetst krijg je alle namen die met J beginnen, of dit nou achter of voornaam is maakt niet uit, het wordt dan wel een waslijst maar je krijgt geen hits met namen waarin een J halverwege de naam voorkomt.

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
YaYo86 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Ik had ik dit probleem ook, ik denk dat het eraan ligt dat bepaalde applicaties en spelletjes niet worden meegenomen met de backup. Automatische toetsenblokkering was bij mij ook niet meer aanwezig na een firmware update. Dat terwijl Tomtom wel goed was gegaan ..

Trouwens; V4.0735.3.0.2 is niet de nieuwste firmware, dat is V4.0750.31.121 / 15-12-2007 / RM-133.
Dat kan best, maar Nokia updater blijft zeggen dat 4.0735.3.0.2 de nieuwste firmware is.

Reg. datum: 16 januari 2008

Hallo,

Ik heb nog een Nokia carkit CARK-126 van mijn oude 6230. Mijn vraag is als ik hier een nieuwe houder bij bestel (de CR-28) voor de N73, gaat dit dan werken?

quote:
bitjesmaker schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Het is een feature van de N73 dat met geen enkele firmware op te lossen is. Je went eraan. Het klopt trouwens niet wat je zegt. Als je de J intoetst krijg je alle namen die met J beginnen, of dit nou achter of voornaam is maakt niet uit, het wordt dan wel een waslijst maar je krijgt geen hits met namen waarin een J halverwege de naam voorkomt.
Nog eens getest, het is wel degelijk ook als er ergens middenin de naam die letter voorkomt! Alleen moet er wel een spatie voor staan zoals ´´Janssen, Piet de wiedewiet´´. Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Docter, Spoed weekenddienst
Janssen, Piet de wiedewiet
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

En dat was dan de W, stel je voor als ik de E zou intikken !"#%%""!!

Anyways, het is klote, dus dat ze het maar effe weten daar in Finland...
Dus als iemand daar grote bazen uit de directie kent....

Unclebob wijzigde dit bericht 16-01-2008 15:07 (12%)

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Unclebob schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Nog eens getest, het is wel degelijk ook als er ergens middenin de naam die letter voorkomt! Alleen moet er wel een spatie voor staan zoals ´´Janssen, Piet de wiedewiet´´. Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

Anyways, het is klote, dus dat ze het maar effe weten daar in Finland...
Dus als iemand daar grote bazen uit de directie kent....
Ok laat maar verkeerd gelezen ;)

Upbeat wijzigde dit bericht 16-01-2008 15:23 (9%)

Reg. datum: 20 december 2006

quote:
Unclebob schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Voorbeeld: ik zoek met letter W. Ik krijg dan:
Advocaat, Willem
Karel, Weteringschans
Willlemse, Joop
Ziekenhuis, afdeling w2
Ziekenhuis, afd w33

Zodra een woord met de 'W' begint, wordt deze in de resultaten weergegeven. Dat valt dus wel mee.
Als je de zoeklijst te lang vindt, dan kan je ook de eerste twee letters intoetsen. 'WI' geeft alleen Advocaat, Willem en Willlemse, Joop als resultaat.
En als je het echt niet wilt, dan moet je namen gewoon niet uit meerdere woorden laten bestaan. (Docter_Spoed_weekenddienst)

Ik vind het wel prettig. Ik heb er een hekel aan om door lijsten te scrollen. Zeker als de naam met een 'M' begint.

loolighter wijzigde dit bericht 16-01-2008 16:30 (7%)

Er zijn geen vaste regels... weet je.

Reg. datum: 14 mei 2006

Waar kun je eigenlijk deze nieuwste firmware halen? Ik heb een oudere maar volgens de updater van nokia is er geen nieuwe.

Grts

quote:
loolighter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:28:
[...]

Zodra een woord met de 'W' begint, wordt deze in de resultaten weergegeven. Dat valt dus wel mee.
Als je de zoeklijst te lang vindt, dan kan je ook de eerste twee letters intoetsen. 'WI' geeft alleen Advocaat, Willem en Willlemse, Joop als resultaat.
En als je het echt niet wilt, dan moet je namen gewoon niet uit meerdere woorden laten bestaan. (Docter_Spoed_weekenddienst)

Ik vind het wel prettig. Ik heb er een hekel aan om door lijsten te scrollen. Zeker als de naam met een 'M' begint.
Nou... ik vind het totaal niet handig, dat ze tevens al die 2e of 3e woorden ook laten zien in de lijst van resultaten. Wie zit daar nou op te wachten met een telefoon die honderden adressen aankan. Stel je de lijsten eens voor over een jaar als je 400 man erin heb zitten.....

Goede tip om die spaties voor die 2e en 3e woorden weg halen, dat scheelt 50% kortere zoeklijsten... pfffff.

het leven is té kort, geniet!

quote:
FrE911 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:
Waar kun je eigenlijk deze nieuwste firmware halen? Ik heb een oudere maar volgens de updater van nokia is er geen nieuwe.

Grts
zoek eens op branded in google of in dit topic. Mocht je de firmware letterlijk willen halen dan zal je naar een NSC moeten gaan.

quote:
FrE911 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:07:

Grts
Google eens op: N73 + produktcode + NSS ofwel klik HIER

Overigens de 1e link (op dit moment!) en alles wordt duidelijk...

Of gebruik de zoekfunktie van dit forum eens en zoek op produktcode en klik HIER en lees de informatie eens door...

Succes.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 17-01-2008 14:40 (21%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: