Gathering of Tweakers

Quicksearch
Geen 1 symbian toestel is snel. Ik vind dat als je het leuk wilt houden voor jezelf je elk jaar een nieuwe mobiel zou moeten nemen. Want na 1 jaar zie je weer veel leuke telefoontjes met leuke gadgetjes erop.

Jammer genoeg moet je vaak vrij veel bijbetalen bij 1 jaar abbonement bij een prijzige telefoon als N73 en kan ik me voorstellen dat je toch maar voor 2 jaar kiest. (zelfde verhaal als N95 8GB, circa 300 euro bijbetalen voor 1 jaar abbo)

quote:
bitjesmaker schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:54:
[...]

Je weet dat 6.85 de laatste nieuwste versie is? Geen idee of het helpt maar doe eens via menu help "opnieuw ondersteuning voor pcsuite op N73 installeren" (iets in die trant)
jup, die nieuwste versie heb ik en via help-menu heb ik ook ondersteuning op telefoon gegeven.. toch valt pc steeds maar weer uit

2 jaar moet dat ding wel meegaan, als je geluk hebt en het joystickje breekt niet af ofzo. Verder is hij redelijk snel, ik heb er weinig last van. Als hij trager wordt kun je een nieuwe firmware erop zetten of het resetten, dan is hij weer net zo snel als op het begin. Als een nieuwere n-series telefoon met betere specificaties te duur is zou ik hem wel nemen. Ik zou echter gewoon voor een 2-jarig abbonement gaan met een N95 of een andere n-series met ingebouwde wifi en GPS.

Ik lees hier dat er wat problemen zijn met themes verwijderen. Erg vervelend natuurlijk. Het geheim is dat je de themes niet op de geheugenkaart moet installeren maar op de telefoongeheugen. Dus na een firmwareupdate ben je al je themes kwijt maar die installeer je dus overnieuw (niks aan te doen).

Mensen die al tegen de probleem aanlopen dat een bepaald theme niet kan worden verwijderd, moeten maar hun geheugenkaart formatteren en een nieuwe firmwareupdate doen (uiteraard backup maken van datgeen wat bewaard moet worden)

k had dus een zilver/paars n73, en in de doos zat ook een schermschoonmaakdoekje en een polsbandje. Nu heb ik de n73 geruild tegen een zwarte 'zogenaamde music edition'* waar dat niet bij zit. Klopt dit? De verdere inhoud klopt naar mijn weten wel.

Ook heb k geen 1 game standaard geinstalled. klopt dit ook? Ben btje bang aangezien k eerst een gebruikte gsm kreeg. En een track van moby op de mp3 speler?

* Staat alleen op de doos, verder geen SD-kaart of andere headset erbij, maar klopt volgens mij wel aangezien ik geen duurdere versie oid nam.

BoyzNDaHood wijzigde dit bericht 02-01-2008 17:09 (234%)

Once a Mac, always a Mac

quote:
BoyzNDaHood schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:08:
Ik had dus een zilver/paars n73, en in de doos zat ook een schermschoonmaakdoekje en een polsbandje. Nu heb ik de n73 geruild tegen een zwarte 'zogenaamde music edition'* waar dat niet bij zit. Klopt dit? De verdere inhoud klopt naar mijn weten wel.

Ook heb k geen 1 game standaard geinstalled. klopt dit ook? Ben btje bang aangezien k eerst een gebruikte gsm kreeg. En een track van moby op de mp3 speler?

* Staat alleen op de doos, verder geen SD-kaart of andere headset erbij, maar klopt volgens mij wel aangezien ik geen duurdere versie oid nam.
Deze inhoud zat er bij mij ook niet bij (music edition)

Macbook 1,8 Dual core met 2 Gig DDr2

mijn probleem is inmiddels opgelost

Buch1985 wijzigde dit bericht 03-01-2008 12:11 (171%)

Weet iemand toevallig het zit met active sync en de N73?? Via bluetooth (widcomm) ziet hij in de wizar wel gewoon active sync staan. Maar hij kan er niet mee connecten.
Daarnaast nog eeen vraag zijn er niet meer services die de N73 ondersteund?? Niet eens PIM-obex? Volgens mij niet eens een compoort!!

quote:
T.Wasp schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:42:
[...]

jup, die nieuwste versie heb ik en via help-menu heb ik ook ondersteuning op telefoon gegeven.. toch valt pc steeds maar weer uit
weet iemand de oplossing hiervoor?
tijdens het herstellen (na backup) van mijn telefoon valt de pc uit

quote:
T.Wasp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:14:
[...]

weet iemand de oplossing hiervoor?
tijdens het herstellen (na backup) van mijn telefoon valt de pc uit
Waar het aan ligt is mij om het even, maar de pc hoort niet uit te vallen. Dus ipv het bij de telefoon of pcsuite te zoeken, kan je beter ervoor zorgen dat ie niet meer uitvalt.

Kijk dus ff hierzo: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

quote:
bitjesmaker schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:20:
[...]

Waar het aan ligt is mij om het even, maar de pc hoort niet uit te vallen. Dus ipv het bij de telefoon of pcsuite te zoeken, kan je beter ervoor zorgen dat ie niet meer uitvalt.

Kijk dus ff hierzo: http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30
de pc heeft verder nergens problemen mee, valt nooit zomaar uit.
alleen bij het herstellen van de telefoon valt hij na 3% zomaar uit :S

quote:
T.Wasp schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:20:
[...]

de pc heeft verder nergens problemen mee, valt nooit zomaar uit.
alleen bij het herstellen van de telefoon valt hij na 3% zomaar uit :S
Zomaar een wilde gok, maar pcsuite veroorzaakt een kritieke fout en windows schakelt zichzelf dan abrupt uit. Staat bij jou de "uitschakelen bij kritieke fouten" aan?

quote:
bitjesmaker schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:32:
[...]

Zomaar een wilde gok, maar pcsuite veroorzaakt een kritieke fout en windows schakelt zichzelf dan abrupt uit. Staat bij jou de "uitschakelen bij kritieke fouten" aan?
waar kun je dat in/uitschakelen dan?

Nou, intussen heb ik het hele internet weer eens afgezocht. Nog steeds geen passende oplossing. Update van 3.x.x.x naar de laatste firmware gedaan. Regelmatig calendar en contacts gesynced met compu, staan daar dus ook op, ik dacht: geen back up nodig. Ging ook allemaal prima, de contacts nam hij bij de eerste restart wel weer over maar de calendar items lijkt hij wel te kopieren maar vervolgens zie ik ze dus niet in mijn calendar op mijn mobiel. Daarna neemt hij ook niks meer over dus ze staan wel ergens. Ook al alles leeggemaakt en op nieuw geprobeerd, zelfde resultaat. Met google gevonden dat het aan het geheugen (misschien vol) kan liggen. maar dat is het niet want dat is allemaal helemaal leeg. Alle instellingen van PC suite (nieuwste versie) geprobeerd, maakt allemaal niks uit.

Iemand bekend met dit probleem, ik weet het intussen niet meer!

En mocht ik het aan de praat krijgen, HOE krijg ik in godsnaam verjaardagen in mijn calendar?!

Criticism is prejudice made plausible.

quote:
T.Wasp schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:28:
[...]

waar kun je dat in/uitschakelen dan?
Daar waar apparaatbeheer zit, zit een andere tabblad met geavanceerd, en dan opstart en herstelopties en daarin vink je de computer automatisch opnieuw opstarten uit,

Mocht je de apparaatbeheer niet vinden, windowstoets + pause/breaktoets.

Help, ik heb de firmware geupdate maar ik was er niet van op de hoogte dat al mijn contacten dan verwijderd worden. Bestaat er een manier, of tool, wat dan ook om deze terug te halen?

quote:
hattorihanzo schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:21:
Help, ik heb de firmware geupdate maar ik was er niet van op de hoogte dat al mijn contacten dan verwijderd worden. Bestaat er een manier, of tool, wat dan ook om deze terug te halen?
Nee, gewoon geduldig afwachten tot iemand je gaat smsen of bellen :Y

Ondertitel Not Found

quote:
Christian_Ku schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:29:
En mocht ik het aan de praat krijgen, HOE krijg ik in godsnaam verjaardagen in mijn calendar?!
Dat probleem had ik ook, waarom Nokia de geboortedata vanuit contacten niet kan doorzetten naar de kalender is me een raadsel. Je kan dit oplossen middels een externe app, Bbirthday. Voor een paar euro te koop via Nokia.
met sommige telefoons kan je via bluetooth in andere telefoons in het geheugen kijken, nu kan dat standaard (naar mijn weten) met de n73 niet.

ik heb op google gezocht naar een programmatje, maar kan nix vinden.
weet iemand er 1 die werkt op een symbian s60 v3 .??

Op deze site wordt een melding gemaakt van nieuwe firmware.
quote:
V 4.0750.31.2.1
15-12-2007
RM-133
Music Edition APAC
Iemand er al ervaringen mee? Er staat weliswaar APAC (Asia Pacific region als ik me niet vergis), maar als ik mijn N73 ME aansluit via usb -> pc suite krijg ik de melding dat er nieuwe telefoonsoftware beschikbaar is.

Ktss

Ik ben nu al een tijdje aan het onderzoeken e.d. welke telefoon ik wilt gaan nemen ( Ik kan namelijk als het goed is vanaf 10 januari mijn abbo verlengen ( 3 maand van te voren ).

Alleen nu hang ik bij 2 telefoons de hele tijd. ( Het moet een nokia zijn in ieder geval i.v.m. mijn Nokia bluetooth carkit die in mijn auto is ingebouwd ).

De 2 genomineerde zijn :

De Nokia N73
De Nokia 6500 Slide

Nu hang ik een beetje bij het display van de N73, de 6500 heeft volgens de specs een veel mooier / scherper beeldscherm maar zie je dit ook met het oog ?

De Nokia 6500 heeft een ( volgens mij ? ) groter display en het design ziet er wel strak uit ( Alleen nog maar plaatjes gezien ).

De camera is denk ik indentiek van elkaar ?

Misschien dat iemand mij de voor / na delen / vergelijking kan geven van deze 2 toestellen :)

Wat wil ik graag ?

- Een lekker soepel te beheren toestel, eventueel later met tomtom of route66 er op. Met een losse gps dongle uiteraard.
- Sms moet gewoon goed voor bereid zijn.
- Telefoon moet gewoon lekker soepel zijn in bediening dus niet af en toe ineens zo langzaam als een 386 doen.
- Camera vind ik eigenlijk toch wel een redelijk belangrijk puntje, dit mede omdat ik veel op verschillende plekken ben en veel zie en lang niet altijd een digitale camera op zak heb.

Het liefste ga ik vooruit met mijn vorige toestel ( onderhand al weg gedaan, ) SE W810i. [small]Op moment een ander toestelletje gekocht ( Samsung E200 maar dat ding werkt niet met de carkit ).

Amen.

Waarom?

Ik vroeg me af of het batterijverbruik nou veel achteruit gaat. Als ik ipv een 2 gb kaartje een 4 gb kaartje gebruik.
quote:
dikki dik schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:46:
Ik vroeg me af of het batterijverbruik nou veel achteruit gaat. Als ik ipv een 2 gb kaartje een 4 gb kaartje gebruik.
4 gig wordt volgens mij (nog) niet ondersteund.

het leven is té kort, geniet!

quote:
Frank2006 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:00:
Op deze site wordt een melding gemaakt van nieuwe firmware.

[...]

Iemand er al ervaringen mee? Er staat weliswaar APAC (Asia Pacific region als ik me niet vergis), maar als ik mijn N73 ME aansluit via usb -> pc suite krijg ik de melding dat er nieuwe telefoonsoftware beschikbaar is.
Ik heb net mijn telefooon ge-update naar deze versie. Behalve dat de klok veranderd is, heb ik nog niets nieuws kunnen ontdekken.
Reg. datum: 15 september 2000

-Thunder-: Ik heb de N73 ook overwogen. Veel reviews doorgelezen en dit topic, en overal klachten over snelheid. Gisteren in T-Mobile shop met even met zo'n toestel gespeeld. En het was zeker alles behalve snel. Ook met SMS-en niet. Ik heb er daarom van af gezien. Als je leest over andere toestellen zoals de N95 of de E51 dan lees je positievere berichten over de snelheid.

Al heb ik ook wel het idee dat het enigszins subjectief is. Iemand die een non-symbian toestel is gewend vindt het al gauw traag. Maar de N73 schijnt sneller te zijn dan zo'n voorgangers zoals de N70 dus als je dat gewend bent..

Leugen is waarheid, auteursrecht is innovatie, DRM is vooruitgang

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws