Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N73 Topic | Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
hodgepodge schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:00:
[...]

Voor de nsp's misschien wel, maar dit mag wettelijk gezien geen enkele invloed hebben op de garantie.
Dat is jouw mening, dan wel goed het verschil in de gaten houden bij garantieaanspraak:
- problemen: hardware gerelateerd (gebroken scherm/kapotte knopjes/accu die in de fik vliegt enz.)
- problemen: software gerelateerd

Garantie is duidelijk een vaag begrip voor software gerelateerde klachten ;)

De provider/leverancier heeft tenslotte zelf die dingen goedkoop ingekocht bij Nokia met duidelijke afspraken over de branded software en de aanlevering daarvan.
Dus schuld kan nooit 100% bij Nokia liggen maar meer bij de provider/leverandier van je branded firmware. Daarom moet je bij dergelijke toestellen veelal eerst kontact opnemen met je provider/leverancier en niet meteen naar een NSP hollen!

Want je kan natuurlijk nooit verwachten van Nokia dat zij 100% garantie op hardware & software gaan geven op toestellen met een afwijkende firmware.

Keur je dit goed dan krijg je met onderstaande praktijk gevallen te maken:
Dat je een normale N73 met branded firmware voorziet van een zeg maar N73 Music Edition firmware d.m.v. produktcode wijziging.
En dat Nokia dan ook nog eens garantie moet geven als er iets fout gaat met deze afwijkende firmware:? Wat in eerste instantie niet bedoeld is voor je toestel.
Bijvoorbeeld als je stereo bluetooth niet goed werkt ;)

De eindverantwoording ligt bij de koper zelf, die heeft tenslotte de vrije keuze tussen een normaal toestel (iets duurder) of een branded toestel (iets goedkoper).

Dus het is duidelijk niet zo simpel als het lijkt.

De schuldige is in dit geval altijd de provider/leverancier, deze is gewoon nalatigheid te verwijten, omdat de aangepaste (branded) firmware niet tijdig wordt aangeleverd aan Nokia zodat Nokia in staat is om de komplete firmware beschikbaar te stellen voor de update-service.

De gebruikte methode is meestal als volg:
1. Provider koopt veel toestellen in dus met flinke kortingen;
2. Provider verkoopt zoveel mogelijk van die toestellen om veel winst te maken;
3. Provider stopt met de levering van vernieuwde branded firmware om nog meer winst te maken.

Dus de uiteindelijke slachtoffers zijn in deze:
1. de klant;
2. Nokia, door deze nalatigheid van anderen komen de toestellen negatief in beeld.

Nu zou je zeggen doe geen zaken meer de die provider enz.
Maar helaas... het kringloop effect:
Nokia heeft de provider nodig om de toestellen te slijten...
De provider heeft Nokia nodig om zijn belminuten te slijten...
Dus bij de volgende ronde worden er weer consessies gedaan enz. en geloof me volgend jaar heb je weer hetzelfde ;(

JBNL1000 wijzigde dit bericht 27-12-2007 11:21 (9%)

Reg. datum: 14 september 2005

Hallo,
Heb diverse topics doorgelezen, mar nog geen echt antwoord gevonden.
Ik wil een foto die ik gemaakt heb, full screen als achtergrond op mn nokia N73 zetten.
is dit mogelijk? en zo ja, hoe?
thx

Reg. datum: 23 februari 2004

Heb een N73 besteld en wil er natuurlijk het maximale uithalen.

Kan iemand me vertellen of een 2Gb micro-sd kaart (ja, zonder SDHC) met een adapter naar Minisd ook in de N73 werkt ??

http://www.kingston.com/product_shots/130/microsd1gb_adpt.jpg

deze dus

Kan ik hem later misschien nog in een ander apparaat gebruiken als échte micro-sd

quote:
jasper27 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:24:
Hallo,
Heb diverse topics doorgelezen, maar nog geen echt antwoord gevonden.
Ik wil een foto die ik gemaakt heb, full screen als achtergrond op mn nokia N73 zetten.
is dit mogelijk? en zo ja, hoe?
thx
Maak zelf een theme (veel werk!) of doe dit via een online dienst (niet een echte volledige theme, maar voor alleen achtergrond voldoet het wel redelijk)

Wil je een professionele theme gebruik dan Carbide Theme Editor.
Je kan ook even zoeken op theme in het N80 forum, daar heb ik vroeger ook het één en ander neergezet.

Zie o.a. HIER

Succes.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 27-12-2007 13:50 (26%)

quote:
DaSuperGrover schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:27:
Heb een N73 besteld en wil er natuurlijk het maximale uithalen.

Kan iemand me vertellen of een 2Gb micro-sd kaart (ja, zonder SDHC) met een adapter naar Minisd ook in de N73 werkt ??

[afbeelding]

deze dus

Kan ik hem later misschien nog in een ander apparaat gebruiken als échte micro-sd
Ik heb dezelfde, werkt hier goed!

Hallo,
ik heb een probleem met mijn N73 Music Edition. Als ik een sms ontvang geeft hij geen signaal (piep) meer, ook trilt hij niet en normaal werd het scherm ook licht, dit doet hij ook niet meer.
Nu moet ik af en toe in mijn inbox kijken of ik weer een nieuw smsje heb ontvangen, zeer irritant
Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?

quote:
JBNL1000 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:35:
[...]

Ik heb dezelfde, werkt hier goed!
Dat is snel !!

Heb dus ook dat kaartje besteld ;)

Wachten duurt altijd veeeeeels te lang :'(

quote:
DaSuperGrover schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:37:
[...]

Dat is snel !!

Heb dus ook dat kaartje besteld ;)

Wachten duurt altijd veeeeeels te lang :'(
Gewoon even langs een computerzaak gaan, bij Paradigit of zoiets, kostte iets van 18 euro of zoiets.
kan je meteen aan de slag ;)

quote:
JBNL1000 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:19:
[...]

Gewoon even langs een computerzaak gaan, bij Paradigit of zoiets, kostte iets van 18 euro of zoiets.
kan je meteen aan de slag ;)
Heb de telefoon ook nog niet :P Heb hem besteld bij Dice Computers, kan ik op de terugweg vanaf mijn werk ophalen. Ook nog eens erg goedkoop.

quote:
metallicattim schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:05:
Hallo,

Ik heb ook sinds een paar weken een N73 ME ( heb er btw GEEN 2GB SD kaart bijgekregen, terwijl in de OP staat dat de ME die standaard erbij krijgt ?!? Teruggaan naar de winkel? ), maar heb er een irritant probleempje mee, hij valt namelijk heel willekeurig gewoon uit...
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik mn toets.blok. vergat, maar toen ik een keer het alarm wilde uitzetten, viel ie gewoon recht voor mn ogen uit.
Daarna dacht ik dat het kwam omdat de batterij misschien niet goed zat en los contact maakt, maar zelfs met de batterij half uit de foon doet ie het nog, dus dan lijkt me dit een software probleem o.i.d.?

Misschien iemand ervaring hiermee?
Niemand een idee hierover? :)

Reg. datum: 25 december 2003

@ Metallicatim: het spontaan uitvallen van een N73 is mij niet eerder gebeurd. Met de huidige firmware niet en met de vorige ook niet. Wellicht heb je een minder goed apparaat dan ik (en dan is teruggaan naar de winkel een optie).

Overigens wordt de ME niet meer geleverd met een 2GB-kaartje. Als het goed is staat er dan op de doos "BENELUX ME w/o miniSD": "w/o" betekent in dit geval "without"De OP is al oud en toen de OP is opgemaakt werd de ME inderdaad geleverd met een miniSD kaart. Later is Nokia de zwarte Music Edition gaan leveren met het standaard accessoirepakket van de gewone N73. Dat exemplaar heb jij waarschijnlijk gekregen (met daarbij ook een gewone headset, in plaats van een mooiere, betere).

Voor 2 tientjes heb je overigens een miniSD kaart van 2 GB overigens, dus dat moet ook wel op te brengen zijn als je net een nieuwe telefoon hebt! ;)

Ondertitel Not Found
Reg. datum: 23 maart 2000

Mijn N73me valt ook af en toe uit, gebeurt niet heel vaak. Ik houd het op een softwareprobleem.
Reg. datum: 14 september 2005

Hallo,
ik heb op mijn n73 tomtom staat (western europe) op een kaartje van 1gig.
nus taat hij tot op 96kb helemaal vol.
Dit geeft als probleem dat de telefoon bij het openen van bijv berichten o.i.d aangeeft dat het geheugen vol is en dat ik eerst wat moet verwijderen. dit betreft echt het geheugen op het kaartje en niet op de telefoon zelf. zijn er onderdelen die je kan verwijderen?? een kaart zelf kan niet, omdat western europa er als 1 op staat.

Once a Mac, always a Mac
Reg. datum: 11 april 2007

quote:
JeepXJ89 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:00:
Dat is een punt. er zijn sites die zeggen dat de n73 wel stereo bluetooth (ook wel A2DP) heeft terwijl andere sites zeggen dat hij dual-mono heeft. Het schijnt dat de music edition in elk geval A2DP heeft en voor oudere modellen kun je de firmware aanpassen. Weet het nog niet!
Krijg mijn 'kale' music edition binnen van T-mobile deze week!! :)

En een nokia MD-3 boxsetje gratis (met draad dat wel, jammer genoeg)
[afbeelding]
sinds 2 firmware updates is volgens mij ad2p toegevoegd... zijn genoeg topics over geweest iig.. maar serieus, wie gaat er nou muziek luisteren op telefoon!, koop een ipod ofzo :P O-)

Macbook 1,8 Dual core met 2 Gig DDr2

quote:
T.Wasp schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:07:
Hallo,
ik heb een probleem met mijn N73 Music Edition. Als ik een sms ontvang geeft hij geen signaal (piep) meer, ook trilt hij niet en normaal werd het scherm ook licht, dit doet hij ook niet meer.
Nu moet ik af en toe in mijn inbox kijken of ik weer een nieuw smsje heb ontvangen, zeer irritant
Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Heeft iemand hier een idee over?

Once a Mac, always a Mac
Reg. datum: 11 april 2007

ik zou zelf eens een andere ringtone toewijzen, misshcien heb je hem niet op een goed profiel staan..

hij geeft dus ook geen melding weer als je een bericht krijgt?

Macbook 1,8 Dual core met 2 Gig DDr2

ik heb hem wel op een goed profiel staan
hij geeft geen melding als ik een sms ontvang

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
T.Wasp schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:24:
ik heb hem wel op een goed profiel staan
hij geeft geen melding als ik een sms ontvang
Kies eens een ander profiel en kijk of dat helpt. Heb je wel nieuwste firmware?

Er mag nog iets nieuws erbij voor de startpost. Er zijn ook blauwe covers voor N73 te krijgen. Ze heten Storm Blue. En verder is er PCSuite 6.85 wat veel beter is dan 6.83 uit startpost.

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
jasper27 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:38:
Hallo,
ik heb op mijn n73 tomtom staat (western europe) op een kaartje van 1gig.
nus taat hij tot op 96kb helemaal vol.
Dit geeft als probleem dat de telefoon bij het openen van bijv berichten o.i.d aangeeft dat het geheugen vol is en dat ik eerst wat moet verwijderen. dit betreft echt het geheugen op het kaartje en niet op de telefoon zelf. zijn er onderdelen die je kan verwijderen?? een kaart zelf kan niet, omdat western europa er als 1 op staat.
In de map voice staan een hoop stemmen die je niet nodig hebt, voor de normale nederlandse stemmen gebruik ik de stemmen 14 en 15 (zeg ik uit m'n hoofd) de rest kan je zonder problemen weg gooien

Reg. datum: 20 maart 2005

Probleem met updaten outlook na firmware update van 3.x.x.x.x naar 4.0736.3.2.1

Ik heb dus geupdate naar een totale versie hoger. Van 3. naar 4., is nogal een verschil. Er werd geroepen aan het begin van de update, 'heeft u alles wel gebackupt?' maar aangezien ik mijn N73 altijd sync met outlook leek me dat niet nodig. De rest boeit me toch niet heel erg wat er allemaal op staat. Na update (ging goed, wonder boven wonder) weer gesynced met outlook. Nu zijn er twee problemen, ten eerste ik merk dat hij niet altijd alle contacts goed synced met outlook, hij slaat business phonenumbers over e.d. en hij wil de agenda punten van outlook op mijn PC niet meer inlezen in de mobiel. Vooral dat laatste stoort me behoorlijk. Heb al gezocht op internet met:

sync problem N73 outlook firmware 4.0736.3.2.1
synchronize problem N73 outlook firmware 4.0736.3.2.1
N73 outlook firmware

en binnen GoT/N73 topic deel 9 en 10 op sync probleem en op outlook

helaas niks kunnen vinden dat er op lijkt, alhoewel een link bij google wist te melden dat het misschien aan het geheugen lag maar daar kan het prboleem niet zitten want er is meer dan 25 mb vrij en 2 gb op het kaartje.

Iemand bekend met dit probleem?

*edit*

Overigens zegt de mobiel wel dat er een aantal entries bijgeschreven zijn maar die staan er nooit in. Als dit gebeurt is doet hij dat daarna ook niet meer. Ook al geprobeerd alles te deleten en dan opnieuw maar dat maakt niet uit.

Christian_Ku wijzigde dit bericht 29-12-2007 11:49 (9%)

Criticism is prejudice made plausible.

quote:
bitjesmaker schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:27:
[...]

Kies eens een ander profiel en kijk of dat helpt. Heb je wel nieuwste firmware?
ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet, hij geeft weer een signaal met het ontvangen van een sms! :D dankje hiervoor

nu een ander probleem, voor het updaten van de firmware heb ik een backup gemaakt via Nokia PC Suite, via de backup optie
met het backup maken geen probleem, alleen nu wil ik de backup weer terugzetten op de telefoon (herstellen) als ik dat aanzet valt m'n pc steeds uit
ik heb de nieuwste versie van PC suite en ook op de telefoon is hij geupdate

quote:
T.Wasp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:12:
[...]

ik heb nu de nieuwste firmware erop gezet, hij geeft weer een signaal met het ontvangen van een sms! :D dankje hiervoor

nu een ander probleem, voor het updaten van de firmware heb ik een backup gemaakt via Nokia PC Suite, via de backup optie
met het backup maken geen probleem, alleen nu wil ik de backup weer terugzetten op de telefoon (herstellen) als ik dat aanzet valt m'n pc steeds uit
ik heb de nieuwste versie van PC suite en ook op de telefoon is hij geupdate
Je weet dat 6.85 de laatste nieuwste versie is? Geen idee of het helpt maar doe eens via menu help "opnieuw ondersteuning voor pcsuite op N73 installeren" (iets in die trant)

Reg. datum: 04 oktober 2006

Eigenaar van n73 :D wordt deze topic dus regelmatig ff checken.

Reg. datum: 30 december 2002

Op dit moment is het toestel meegenomen in een Web Only actie voor 2 jarige abbonementen.
Nu vroeg ik mij af, is het nog verstandig een N73 aan te schaffen, red hij een levensduur van 2 jaar? Of kan ik beter naar een ander toestel kijken? Jaren geleden een lange tijd een windows smartphone 2002 telefoon gehad en die was ook niet bepaald snel.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: