Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia N73 Topic | Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2007

quote:
anglico schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:30:
ik vind de n73 ook irritant traag, juist 3 maand met een 6021 gewerkt omdat de n73 kapot was, nu heb ik hem terug

echter TT6 draait wel vlotjes bij mij vanop de sd kaart
ook staan bij mij alle proggies op de sd kaart

maar de menu's zijn traag, sms is traag, muziek via bluetooth (nokia bh-500) werkt, maar na 2x connecteren moet ik meestal de foon herstarten want dan slaat bluetooth tilt en/of start de camera niet meer op en/of werken sommige proggies niet meer

oh ja, heb ook een taskmanager maar dat help zo goed als niets

ben dus ook op zoek naar een andere snellere alleskunner
Probeer eens een harde reset (wel goed backupen) kan soms verhelderend werken...
Tja een goede alleskunner... wie wil/zoek die nou niet :)
Op papier kunnen ze alles, maar in de praktijk :'(

Bestaat NIET en komt er ook NOOIT, pure marketing, euro's moeten rollen...

Hoe goed je ideale telefoon ook is hij kan net dat éne ding niet en als hij het wel kan dan zit er net een (te) langzame processor in of is de resolutie van je schermpje weer te laag, te dik enz.

Dus koop jij volgend jaar of na afloop van je abbo weer de schijnbare ideale alleskunner!, die het weer net niet is/wordt ;)

Hoe duur je toestel ook is, al of niet een topmodel, ze hebben allemaal hun tekortkomingen en schandalige produktiefouten, dus verre van ideaal!

Bovendien de gebruikte kwaliteit (hardware/software) wordt er ook al niet beter op.
Zonder goede testen worden ze veel te snel op de markt gedumpt met als gevolg dat de gebruiker als een soort bètatester fungeert en vervolgens mag je als gebruiker dan maar hopen dat ze daarna met een nieuwe firmware-update komen.
En voor dat alles mag je een flinke zak euro's neerleggen, de frustraties krijg je er wel gratis bij :Y

Marketing is mijn inziens een HEEL VIES woord geworden ;(

Laat me weten als jij de ideale telefoon hebt gevonden ;)

Reg. datum: 17 augustus 2004

Ik heb sinds augustus 2007 een N73, alleen ben ik nu de factuur kwijt. Maakt dat uit ivm garantie?

Reg. datum: 13 december 2004

quote:
anglico schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:30:
ik vind de n73 ook irritant traag, juist 3 maand met een 6021 gewerkt omdat de n73 kapot was, nu heb ik hem terug

echter TT6 draait wel vlotjes bij mij vanop de sd kaart
ook staan bij mij alle proggies op de sd kaart

maar de menu's zijn traag, sms is traag, muziek via bluetooth (nokia bh-500) werkt, maar na 2x connecteren moet ik meestal de foon herstarten want dan slaat bluetooth tilt en/of start de camera niet meer op en/of werken sommige proggies niet meer

oh ja, heb ook een taskmanager maar dat help zo goed als niets

ben dus ook op zoek naar een andere snellere alleskunner
Heeft de n73 stereo bluetooth dan?

DaveD

Reg. datum: 12 november 2007

Dat is een punt. er zijn sites die zeggen dat de n73 wel stereo bluetooth (ook wel A2DP) heeft terwijl andere sites zeggen dat hij dual-mono heeft. Het schijnt dat de music edition in elk geval A2DP heeft en voor oudere modellen kun je de firmware aanpassen. Weet het nog niet!
Krijg mijn 'kale' music edition binnen van T-mobile deze week!! :)

En een nokia MD-3 boxsetje gratis (met draad dat wel, jammer genoeg)
http://handcellphone.com/wp-content/themes/green-marinee/phonepic/Nokia-MD-3-Speaker-Add-On-2.jpg

JeepXJ89 wijzigde dit bericht 19-12-2007 18:04 (20%)

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Delta-dude

Ik heb ook met andere foons gespeeld, N95, ook nog een minder smartphoneachtig model (5000 serie meen ik, weet t niet meer) etc en die zijn allemaal zeer snel met Symbian. SMS staat vrijwel direct in beeld (zoals ik al aangaf: duurt bij mij regelmatig 5-7 seconde!). Van alle telefoons die ik met SOS heb gespeeld is de N73 veruit de tragste (de enige die traag is eigenlijk)

quote:
barzi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:11:
Ik heb sinds augustus 2007 een N73, alleen ben ik nu de factuur kwijt. Maakt dat uit ivm garantie?
Ligt eraan waar je hem gekocht hebt en waar je hem eventueel ter reparatrie gaat aanbieden (zelf naar de winkel of meteen naar een Nokia Serive Center).

Bel je leverancier op en vraag om een kopie factuur aan de hand van je NAW-gegevens en IMEI-nummer!, moet toch niet zo'n probleem zijn!

quote:
stefijn schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:38:
Ik heb ook met andere foons gespeeld, N95, ook nog een minder smartphoneachtig model (5000 serie meen ik, weet t niet meer) etc en die zijn allemaal zeer snel met Symbian. SMS staat vrijwel direct in beeld (zoals ik al aangaf: duurt bij mij regelmatig 5-7 seconde!). Van alle telefoons die ik met SOS heb gespeeld is de N73 veruit de tragste (de enige die traag is eigenlijk)
Zomaar spelen zegt natuurlijk niks, wel uitgaan van een kale (fabrieksinstellingen) phone! en MET de laatste firmware! met dezelfde features in/uit geschakeld.

Zodra je wat hebt geïnstalleerd/aangepast wordt het voor iedere phone op zich een ander verhaal.
Want:
- Mensen werken nog met een veroudere firmware met de bekende SMS-bug!
- Mensen bewaren hun berichtjes op een brakke SD-kaart;
- Mensen bewaren hun berichtjes in het telefoon-geheugen, waardoor alles dichtslipt enz.;
- Mensen sparen klaarblijkelijk SMS-berichten, staat heel het geheugen vol met tig berichten, tja dan wordt alles traag!

Wis al je oude troep eens en stel je log ook eens in op 1 dag!, wil ook nog wel eens helpen.

En verzeker je ervan dat je de nieuwste firmware hebt! dus kijk of de produkcode van je N73(me) in de lijst voorkomt van open firmwares, dus NIET via de Nokia Software Updater checken!!!

Nou ik heb ze hier alle drie N73(ME)/N80(ie)/N95-1 maar zijn mijn inziens hetzelfde op SMS gebied...
En Symbian OS9.x is van nature al geen racemonster... ook de N95 niet hoor!

Mocht je daarna nog last hebben van extreme traagheid, ga dan eens langs een Nokia Service Center en laat hun kijken.

Sterkte.

Reg. datum: 20 december 2007

Ik heb sinds kort ook een N73 in gebruik (unbranded model).

Van het toestel heb ik vandaag de firmware geflashed (v4.0736.3.2.1, 04-09-2007) en dat ging zonder problemen.

Het toestel lijkt verder prima te werken maar mij valt 1 ding op: Die blauwe LED knippert niet meer, dus geen slaapstand... :'( En dit terwijl de slaapstand op AAN staat (timeout: 1 minuut). Nu dooft het licht netjes en springt die screensaver aan...

Vóór de flash werkte de slaapstand nog wel.. Hebben anderen dit probleem ook?

UPDATE:
Ik ben iets te voorbarig geweest, die spaarstand werkt dus wel! De timeout in het weergave menu is voor de screensaver, dat staat hier dus los van.

intrepid2003 wijzigde dit bericht 20-12-2007 18:01 (13%)

Turntable Terror
Reg. datum: 25 mei 2002

quote:
JBNL1000 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:24:
[...]

en stel je log ook eens in op 1 dag!, wil ook nog wel eens helpen.

Sterkte.
He, tnx! die wijziging maakt een heleboel goed :) Toestel werkt zalig vlot nu :P

Barton2600@2.31(11.5x200) | Abit NF7 V2.0 | 2GB DDR400@2-3-3-11 | Sapphire X1950Pro | 250GB+160GB Seagate 7200.8 | X-Fi Extreme Music | 520W Seasonic EPS | 17"CRT + 15" TFT | XP Pro NL

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe N73 gekocht bij SMartphoneshop.nl. Los, zonder abbonement dus.
Wanneer ik kijk naar de software versie staat er dit:
V4.0726.2.0.1
26-06-2007
Nokia N73 (57.01)

In het topic staat dat wanneer er 4 getallen tussen haakjes staat je een branded toetsel hebt?
Hoe zit dat nou precies? Ik heb gewoon een normale N73 (geen logo's of wat dan ook erop) en toch lijkt het een branded toestel te zijn?

quote:
Flappie schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:40:
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe N73 gekocht bij SMartphoneshop.nl. Los, zonder abbonement dus.
Wanneer ik kijk naar de software versie staat er dit:
V4.0726.2.0.1
26-06-2007
Nokia N73 (57.01)

In het topic staat dat wanneer er 4 getallen tussen haakjes staat je een branded toetsel hebt?
Hoe zit dat nou precies? Ik heb gewoon een normale N73 (geen logo's of wat dan ook erop) en toch lijkt het een branded toestel te zijn?
Klopt, en dus kan je Nokia Updater ook geen nieuwe firmware vinden... want je bent afhankelijk van de leverancier wanneer hij het belieft om met een nieuwe firmware te komen (en daar hebben ze meestal geen zin meer in!) dus...

Doe het volgende...
[i]1. Oude productcode noteren.
2. Verander je productcode in een EUR2 code (met o.a. NL taal), zie 't internet voor EUR 2 codes.
3. Update naar de nieuwste firmware.
4. Verander de productcode weer in je oude/originele productcode (i.v.m. garantie gezeik).

De productcode staat tevens bij/onder de accu, dus die moet wel corresponderen met die in de software, met name bij aanbieden ter reparatie!

Bij toekomstige updates, geldt weer hetzelfde verhaal...

Succes verzekerd.

PS:
Nu niet gaan vragen hoe doe je dit en dat moet doen...
staat overal op het internet en mag in dit forum niet behandeld worden O-)

Reg. datum: 29 maart 2007

anders ga je naar een nokiia servicpunt toe en dan kunnen hun voor jou de nieuwste versie erop zetten dan is de evt branding weg alleen de simlock blijft en je heb dan de nieuwste software erop
En je hou je garantie neem alleen wel je aankoop bon/ pakbon mee voor je garantie.

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
Megapaul schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:59:
anders ga je naar een nokiia servicpunt toe en dan kunnen hun voor jou de nieuwste versie erop zetten dan is de evt branding weg alleen de simlock blijft en je heb dan de nieuwste software erop
En je hou je garantie neem alleen wel je aankoop bon/ pakbon mee voor je garantie.
Je bedoeld het goed maar vergeet wat... want zo simpel werkt het tegenwoordig niet meer ;)

Natuurlijk zetten de bij een NSC de niewste versie erop maar je vergeet dan wel te vertellen dat deze nieuwste versie is gekoppeld aan de produktcode van je toestel.
Dus je krijgt in feite gewoon de nieuwste versie die op dat moment beschikbaar is voor jouw produktcode! en dus NIET de niewste firmware van het algemene (unbranded) toestel enz.

Ze doen daar overigens niet anders dan wat je thuis via de updater kunt doen.
Alleen de gebruiker doet het online via internet en een NSC idem maar kan het desnoods ook offline doen, daar ze die firmwares op hun Hard Disk hebben staan.

Een NSC mag niet rommelen met produktcodes (zijn richtlijnen voor van Nokia) doen ze dat toch, dan zetten ze veel op het spel, en of ze dat doen :?
Hier in Rotterdan in iedergeval niet!
Je moet dus gewoon veel geluk hebben willen ze je echt helpen.

En denk even na...,
Want dan zou iedereen met een branded/geïmporteerd toestel (stuk goedkoper dan normaal) even langs een NSC kunnen gaan en zo een hoop geld beparen, daarom houden ze dat tegen!

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met een Nokia (geen simlock & unbranded N80) gekocht via GSMWeb, wat achteraf Duitse Import bleek te zijn. Zie HIER op dit forum mijn persoonlijke bevindingen.

Reg. datum: 17 december 2006

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:20:
[...]

Je bedoeld het goed maar vergeet wat... want zo simpel werkt het tegenwoordig niet meer ;)

Natuurlijk zetten de bij een NSC de niewste versie erop maar je vergeet dan wel te vertellen dat deze nieuwste versie is gekoppeld aan de produktcode van je toestel.
Dus je krijgt in feite gewoon de nieuwste versie die op dat moment beschikbaar is voor jouw produktcode! en dus NIET de niewste firmware van het algemene (unbranded) toestel enz.

Alleen de gebruiker doet het online via internet en een NSC idem maar kan het desnoods ook offline doen, daar ze die firmwares op hun Hard Disk hebben staan.

Een NSC mag niet rommelen met produktcodes (zijn richtlijnen voor van Nokia) doen ze dat toch, dan zetten ze veel op het spel, en of ze dat doen :?

En denk even na...,
Want dan zou iedereen met een branded/geïmporteerd toestel (stuk goedkoper dan normaal) even langs een NSC kunnen gaan en zo een hoop geld beparen, daarom houden ze dat tegen!

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt met een Nokia (geen simlock & unbranded N80) gekocht via GSMWeb, wat achteraf Duitse Import bleek te zijn. Zie HIER op dit forum mijn persoonlijke bevindingen.
Is dat veranderd dan, want iedereen kan vanaf dat hij het bij nsp heeft laten doen zelf updaten.
Ik heb dat laten doen en sindsdien kan ik de update downloaden zodra deze beschikbaar is, en dan zijn er nog geen andere varianten van die versie verschenen.

quote:
hodgepodge schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:35:
[...]

Is dat veranderd dan, want iedereen kan vanaf dat hij het bij nsp heeft laten doen zelf updaten.
Altijd al zo geweest... Je kan altijd zelf updaten of hij nu (un)branded is of niet... daar heb je een NSC niet voor nodig!
Alleen bij branded moet de nieuwe firmware aangepast worden door de branded-leverancier, dit duurt dus altijd langer, waardoor deze altijd later op de markt komt dan de unbranded versie!
Daarna worden deze naar Nokia gestuurd en deze verwerkt het in de update-software.
quote:
Ik heb dat laten doen en sindsdien kan ik de update downloaden zodra deze beschikbaar is, en dan zijn er nog geen andere varianten van die versie verschenen.
Kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt nu een wellicht andere produktcode dan bij aanschaf. Kan je vergelijken door de software uit te lezen en te vergelijken met die welke op het stickertje staat (onder je accu) bij je imei-nr.

2. Na boven aanpassen hebben ze netjes je oude produktcode weer teruggezet en in de tussentijd is er ook weer update voor je oude produktcode gekomen.

3. Je hebt een (un)branded-leverancier die toevallig wel snel met een aangepaste firmware komt.

Als je maar zorgt dat je produktcodes alijtd overeenkomen, met name bij garantiegevallen waarbij hij opgestuurd moet worden naar Nokia zelf!
Deze data wordt geregistreerd, doet een NSC overigens ook hoor, zodra je een update/reparatie laat doen ben/word je gerigistreerd met je IMEI/produktcode enz. in de Nokia reparatie-database.
Dus geen N73 laten opsturen met een N73 Music Edition Firmware 8)7

Blijft hij (voor sukkel-reparaties) in hetzelfde Nokia Service Center waar je het hebt laten doen is er natuurlijk geen probleem! Wordt het ingewikkeld of hebben ze geen onderdelen dan sturen ze hem altijd op!

De persoon in dit forum die met dit probleem zat zal er zelf wel achter komen hoe het één en ander in elkaar steekt.

PS:
Er is natuurlijk niet voor niets zoveel info over dergelijke methoden en over de bijbehorende produktcodes te vinden op internet, in het bijzonder bij Nokia toestellen ;)
Komt omdat de branded / grijs geïmporteerde toestellen een heel stuk goedkoper worden ingekocht bij Nokia.

JBNL1000 wijzigde dit bericht 24-12-2007 18:34 (59%)

Hallo,

Ik heb ook sinds een paar weken een N73 ME ( heb er btw GEEN 2GB SD kaart bijgekregen, terwijl in de OP staat dat de ME die standaard erbij krijgt ?!? Teruggaan naar de winkel? ), maar heb er een irritant probleempje mee, hij valt namelijk heel willekeurig gewoon uit...
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik mn toets.blok. vergat, maar toen ik een keer het alarm wilde uitzetten, viel ie gewoon recht voor mn ogen uit.
Daarna dacht ik dat het kwam omdat de batterij misschien niet goed zat en los contact maakt, maar zelfs met de batterij half uit de foon doet ie het nog, dus dan lijkt me dit een software probleem o.i.d.?

Misschien iemand ervaring hiermee?

metallicattim wijzigde dit bericht 25-12-2007 11:11 (11%)

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:49:
[...]

Altijd al zo geweest... Je kan altijd zelf updaten of hij nu (un)branded is of niet... daar heb je een NSC niet voor nodig!
Alleen bij branded moet de nieuwe firmware aangepast worden door de branded-leverancier, dit duurt dus altijd langer, waardoor deze altijd later op de markt komt dan de unbranded versie!
Daarna worden deze naar Nokia gestuurd en deze verwerkt het in de update-software.
Eerst stond er als je firmware opvraagt Nokia N73 (57.02) ofzoiets, nu alleen nog Nokia N73 (57) als ik me niet vergis. Zoals het bij mij gegaan is, is het bij haast iedereen gegaan. Eerst 1x naar een nsp en daarna kun je zelf de unbranded firmware updaten. Niet alleen bij de N73, maar ook oa. de N80.

Reg. datum: 29 maart 2007

quote:
JBNL1000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:20:
[...]

En denk even na...,

Nou ik heb dus een t-mobile gelocked toestel langs gebracht ik wilde namelijk a2dp erop
ik had versie 3.xxxxxx en je moet versie 4.xxxxx hebben, verder zat geen branding op
het toestel behalve het internet icoontje. Het toestel is geupdate aldaar en kon daardoor vervolgens thuis de allernieuwste versie 4.xxxxx erop zetten. Mijn produktcode is idd anders. het is nu die van de simlockvrije n73me (0539239) onder de batterij staat een andere producktcode. Ik heb ook nagevraagd hoe het zat met garantie ik zou gewoon me garantie behouden heb er ook een bon / factuur van meegekregen. en mijn toestel is nog steeds gelocked op t-mobile.

dit was trouwens bij een NSP in Hoorn :)

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
Megapaul schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:11:
[...]

Nou ik heb dus een t-mobile gelocked toestel langs gebracht ik wilde namelijk a2dp erop
ik had versie 3.xxxxxx en je moet versie 4.xxxxx hebben, verder zat geen branding op
het toestel behalve het internet icoontje. Het toestel is geupdate aldaar en kon daardoor vervolgens thuis de allernieuwste versie 4.xxxxx erop zetten. Mijn produktcode is idd anders. het is nu die van de simlockvrije n73me (0539239) onder de batterij staat een andere producktcode. Ik heb ook nagevraagd hoe het zat met garantie ik zou gewoon me garantie behouden heb er ook een bon / factuur van meegekregen. en mijn toestel is nog steeds gelocked op t-mobile.

dit was trouwens bij een NSP in Hoorn :)
Wat ik al zei, alles hangt af van je produktcode.
En sim-lock is natuurlijk wat anders dan branded ze kunnen onafhankelijk van elkaar gebruikt worden! bij pech heb je ze alletwee ;), maar daar is de prijs ook naar.

Dus goed je faktuur bewaren waar op staat dat jouw NSP de produktcode heeft veranderd en niet jij zelf :?
Zeker als je hem ter reparatie gaat aanbieden bij een ander NSP.
Blijf je bij hetzelfde NSP dan dan zetten kun voordat ze hem eventueel opsturen naar Nokia ter reparatie weer de originele produktcode er op.

Daarom zijn er ook zoveel klachten dat als je zo'n ding terug hebt gekregen van een reparatie de klacht niet is opgelost/nog steeds aanwezig is. ;)

Overigens, hadden ze beter ook meteen die T-Mobile lock voor je kunnen verwijderen ;)

quote:
hodgepodge schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:17:
[...]

Eerst stond er als je firmware opvraagt Nokia N73 (57.02) ofzoiets, nu alleen nog Nokia N73 (57) als ik me niet vergis. Zoals het bij mij gegaan is, is het bij haast iedereen gegaan. Eerst 1x naar een nsp en daarna kun je zelf de unbranded firmware updaten. Niet alleen bij de N73, maar ook oa. de N80.
Zoals ik al eerde vertelde... ligt aan de bereidwilligheid van je NSP.
Soms heb je geluk en soms heb je pech, ik had pech, zie mijn persoonlijke ervaringen bij een N80(ie) waarvan de produktcode ook nog eens afhankelijk is v/d kleur (brons of zwart) vanwege meegelerde theme's enz.

Die kerel van zo'n NSP stuurt de nota door naar Nokia om te declareren! Ze nemen natuurlijk zoveel mogelijk klusjes aan voor de omzet, vooral de kleinere ondernemers.
Op de faktuur staat meestal gewoon firmware update of zoiets, maar bij mijn weten NIET dat ze de produktcode hebben veranderd, want dat mag officieel niet ;) die produktcodes zitten er natuurlijk niet voor niets in!

Maar who cares, als hij het maar doet, daar gaat het om :)

quote:
JBNL1000 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:41:
[...]

Zoals ik al eerde vertelde... ligt aan de bereidwilligheid van je NSP.
Soms heb je geluk en soms heb je pech, ik had pech, zie mijn persoonlijke ervaringen bij een N80(ie) waarvan de produktcode ook nog eens afhankelijk is v/d kleur (brons of zwart) vanwege meegelerde theme's enz.

Die kerel van zo'n NSP stuurt de nota door naar Nokia om te declareren! Ze nemen natuurlijk zoveel mogelijk klusjes aan voor de omzet, vooral de kleinere ondernemers.
Op de faktuur staat meestal gewoon firmware update of zoiets, maar bij mijn weten NIET dat ze de produktcode hebben veranderd, want dat mag officieel niet ;) die produktcodes zitten er natuurlijk niet voor niets in!

Maar who cares, als hij het maar doet, daar gaat het om :)
Dat mag officieel wel. Nokia mag ermee doen wat ze willen, het gaat echter om afspraken tussen Nokia en de providers. Als die afspraken maken dat de productcode niet verwijderd mag worden, mogen ze dit natuurlijk ook niet doen contractueel. Hier sta je als consument echter gewoon buiten. Het enige dat Nokia mag doen is de garantie weigeren, maar als je dit gewoon bij een nsp hebt gedaan hebben ze geen poot om op te staan, al helemaal als je een probleem hebt wat niets met de productcode te maken heeft.

Daarnaast wordt je telefoon volgens mij nog zonder accu opgestuurd ook. Ik kan me herinneren dat ik die ook eruit moest halen voordat ik hem inleverde.

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
NSP's zijn gewoon door Nokia gelicenseerde bedrijven. Zij dienen zich aan regels te houden, anders kunnen ze hun licentie kwijt raken. Een geschreven regel is dat ze geen productcodes veranderen.

Aangezien het eigenlijk niet te controleren is en de NSP's het meeste baat hebben met een goed gerepareerd toestel, leveren ze vaak het toestel met de nieuwste firmware. Mocht er een groot verschil zitten dus de branded firmare en de nieuwste verkrijgbare firmware, dan zullen de meeste NSP's gewoon de laatste (de non_branded) firmware op het toestel zetten.

Toch zullen de meeste NSP's waarschijnlijk niet op het verzoek van klanten ingaan om de productcode te kunnen veranderen, straks is het een mistery-shopper. (doet Nokia regelmatig)

Redelijk groot grijs gebied dus, maar officieel is het echt verboden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
Ginz schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:41:
[...]

NSP's zijn gewoon door Nokia gelicenseerde bedrijven. Zij dienen zich aan regels te houden, anders kunnen ze hun licentie kwijt raken. Een geschreven regel is dat ze geen productcodes veranderen.

Aangezien het eigenlijk niet te controleren is en de NSP's het meeste baat hebben met een goed gerepareerd toestel, leveren ze vaak het toestel met de nieuwste firmware. Mocht er een groot verschil zitten dus de branded firmare en de nieuwste verkrijgbare firmware, dan zullen de meeste NSP's gewoon de laatste (de non_branded) firmware op het toestel zetten.

Toch zullen de meeste NSP's waarschijnlijk niet op het verzoek van klanten ingaan om de productcode te kunnen veranderen, straks is het een mistery-shopper. (doet Nokia regelmatig)

Redelijk groot grijs gebied dus, maar officieel is het echt verboden.
Voor de nsp's misschien wel, maar dit mag wettelijk gezien geen enkele invloed hebben op de garantie.

quote:
hodgepodge schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:17:
[...]

Daarnaast wordt je telefoon volgens mij nog zonder accu opgestuurd ook. Ik kan me herinneren dat ik die ook eruit moest halen voordat ik hem inleverde.
:O
De accu heeft er niks mee te maken ;)
Je produktcode staat op je toestel, veelal onder het gedeelte waar de accu zit ;)
Op dat witte stickertje.

VCP en CCNA
Reg. datum: 11 januari 2000

Mijn vriendin heeft ook een N73. Ze is er heel tevreden mee. Ik heb een maand geleden haar firmware geupdate naar de laatste versie (4.x). Sindsdien is de batterij snel leeg (in twee dagen terwijl er niet gebeld wordt!). Is dit een bekend probleem?

Met de oude firmware bleef de batterij bijna een week goed (zeker vier dagen).

Is hier een oplossing voor?
Ik heb de phone al in GSM only gezet (ze gebruikt toch geen internet functies) maar dat heeft nog niet geholpen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & LinkSYS powered Network: Cisco3620 Router & LinkSYS SD2005 + SD2008 Switch & WAP54G

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: