Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kan iemand me helpen met dit probleem? Lennart in "[XHTML]<br/> voor </span> geeft ander re..."
code:
1
 text foobar <br /></span>foobar tekst

geeft als zichtbaar resultaat op de site geen witregel tussen beide:

text foobar
foobar tekst

maar
code:
1
 text foobar </span><br />foobar tekst

geeft als zichtbaar resultaat op de site

span br text foobar

foobar tekst

Het gekke is dat in de source van de site het er zo uitziet (het gaat om de tweede regel: de br is een p geworden)
code:
1
2
3
<p><span>span br text foobar
</span></p>
<p>foobar tekst</p><p>===========</p><p><span>br span text foobar<br /></span> foobar tekst</p>

Lennart wijzigde dit bericht 21-08-2008 10:33 (6%)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

quote:
Peetman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:18:
Ik ben nu een beetje aan het worstelen met het theme voor de site die ik aan het bouwen ben. Ik heb een mooie page.tpl.php gebouwd en die doet het prima. Nou probeerde ik een block te stylen door een block specifieke template aan te maken: block-menu-menu-diensten.tpl.php.
Dit deed het gisterenavond eerst prima, maar zodra ik uitgelogd was werd die template helemaal niet meer gebruikt, ook niet meer nadat ik wel weer ingelogd was. Het id was nog steeds hetzelfde. Mis ik iets?
Ik heb caching volledig uitgezet en de cache gecleared.
Ondanks dat je cache van drupal hebt uitgezet en je browsercache hebt gecleared, denk ik toch dat het een caching probleem is. Heb je misschien een link, dan kijk ik of het bij mij wel goed is. Of staat er wellicht iets in template.php die er voor zorgt dat die tpl niet geladen wordt voor anonieme mensen?
quote:
Lennart schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:31:
Kan iemand me helpen met dit probleem? Lennart in "[XHTML]<br/> voor </span> geeft ander re..."
code:
1
 text foobar <br /></span>foobar tekst

geeft als zichtbaar resultaat op de site geen witregel tussen beide:

text foobar
foobar tekst

maar
code:
1
 text foobar </span><br />foobar tekst

geeft als zichtbaar resultaat op de site

span br text foobar

foobar tekst

Het gekke is dat in de source van de site het er zo uitziet (het gaat om de tweede regel: de br is een p geworden)
code:
1
2
3
<p><span>span br text foobar
</span></p>
<p>foobar tekst</p><p>===========</p><p><span>br span text foobar<br /></span> foobar tekst</p>

Ahja, dat lijkt mij een input-filter gone wrong. Blijkbaar staat het filter "Regeleinde-omzetter" aangevinkt voor het invoerformaat dat je gebruikt. Kun je dat controleren? (op admin/settings/filters )

quote:
Peetman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:18:
Ik ben nu een beetje aan het worstelen met het theme voor de site die ik aan het bouwen ben. Ik heb een mooie page.tpl.php gebouwd en die doet het prima. Nou probeerde ik een block te stylen door een block specifieke template aan te maken: block-menu-menu-diensten.tpl.php.
Dit deed het gisterenavond eerst prima, maar zodra ik uitgelogd was werd die template helemaal niet meer gebruikt, ook niet meer nadat ik wel weer ingelogd was. Het id was nog steeds hetzelfde. Mis ik iets?
Ik heb caching volledig uitgezet en de cache gecleared.
Stomme vraag, maar "zit de stekker erin"? Zie je de template nog in het overzicht? Is hij aangevinkt als beschikbaar? En als standaard? Want Drupal kiest zelf altijd het standaard thema, tenzij het wordt overruled.
Zelf gebruik ik de module ThemeKey*. Deze kan gekoppeld worden aan tags. Maak een woordenschat 'kleur' aan met de termen 'thema-a' (tid:1) 'thema-b' (tid:2) etc etc. In de instellingen van ThemeKey kun je vervolgens een tid aan een thema koppelen.

* - Je krijgt ThemeKey en ThemeUI. De laatste is niet per se nodig en er zitten een paar bugs in waarvan je niet vrolijk wordt. Ik adviseer je om deze uit te laten.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu

quote:
sub0kelvin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:46:
Ahja, dat lijkt mij een input-filter gone wrong. Blijkbaar staat het filter "Regeleinde-omzetter" aangevinkt voor het invoerformaat dat je gebruikt. Kun je dat controleren? (op admin/settings/filters )
Grmbl ... zo simpel????

Het lijkt erop dat dit het enige is. :)

Nu wil ik dan graag ook weten wat de regeleinde omzetter doet? Waarom behandelt hij een <br/> anders voor een </span> dan erna? Span heeft toch niets met regeleinde te maken?

Mijn website!

Een <br /> buiten een span wordt waarschijnlijk als losstandig gezien, wat resulteert (blijkbaar) in een <p></p>.
Het kan ook een bug zijn in de regexps van _filter_autop() (de functie die dit regelt). Grote kans dat er al een issue op D.o is die je kan vertellen of het zo hoort of dat het een bug is.

Tjah....

quote:
sub0kelvin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:46:
[...]

Ondanks dat je cache van drupal hebt uitgezet en je browsercache hebt gecleared, denk ik toch dat het een caching probleem is. Heb je misschien een link, dan kijk ik of het bij mij wel goed is. Of staat er wellicht iets in template.php die er voor zorgt dat die tpl niet geladen wordt voor anonieme mensen?
Link heb ik helaas niet, de site staat namelijk nog niet ''live'. Ik heb het vanochtend wel vanaf m'n werk getest voor het eerst en daar heb ik hetzelfde probleem. Die template.php is een goede suggestie, hoewel ik die volgens mij niet heb aangemaakt. Maar misschien is dat juist wel nodig?
quote:
Lennart schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:50:
[...]

Stomme vraag, maar "zit de stekker erin"? Zie je de template nog in het overzicht? Is hij aangevinkt als beschikbaar? En als standaard? Want Drupal kiest zelf altijd het standaard thema, tenzij het wordt overruled.
Zelf gebruik ik de module ThemeKey*. Deze kan gekoppeld worden aan tags. Maak een woordenschat 'kleur' aan met de termen 'thema-a' (tid:1) 'thema-b' (tid:2) etc etc. In de instellingen van ThemeKey kun je vervolgens een tid aan een thema koppelen.

* - Je krijgt ThemeKey en ThemeUI. De laatste is niet per se nodig en er zitten een paar bugs in waarvan je niet vrolijk wordt. Ik adviseer je om deze uit te laten.
De template doet het verder prima. Alleen de specifieke file die ik gisteren had gemaakt om een specifiek menu te stylen werd eerst wel gebruikt en vervolgens niet meer.

Peetman wijzigde dit bericht 21-08-2008 11:54 (28%)

Alleen dwazen en doden veranderen nooit van mening. James R. Lowell -- Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital. Aaron Levenstein

O wacht, dat begreep ik niet helemaal. Zover ben ik nog niet met stylen, dus ik kan je niet helpen hoe graag ik het ook wil :-)

Mijn website!

Het enige dat ik kan verzinnen is dat de naam van het bestand toch niet helemaal klopt. Just to be sure:
code:
1
<div class="block block-{module}" id="block-{module}-{delta}">

wordt
block-{module}-{delta}.tpl.php

Dus in het geval van een menu genaamd 'test' wordt het
block-menu-91.tpl.php
in D5
en
block-menu-menu-test.tpl.php
in D6.

Ik heb bovestaande in D6 geprobeerd en het werkt gewoon. Ingelogd en uitgelogd. Het is dus een probleem met een module die conflicteert, of een fout je in je template.

Overigens is voor dit gedrag geen template.php nodig.

sub0kelvin wijzigde dit bericht 21-08-2008 13:00 (5%)

Tjah....

quote:
sub0kelvin schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:56:
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de naam van het bestand toch niet helemaal klopt. Just to be sure:
code:
1
<div class="block block-{module}" id="block-{module}-{delta}">

wordt
block-{module}-{delta}.tpl.php

Dus in het geval van een menu genaamd 'test' wordt het
block-menu-91.tpl.php
in D5
en
block-menu-menu-test.tpl.php
in D6.

Ik heb bovestaande in D6 geprobeerd en het werkt gewoon. Ingelogd en uitgelogd. Het is dus een probleem met een module die conflicteert, of een fout je in je template.

Overigens is voor dit gedrag geen template.php nodig.
Dit is inderdaad precies de benaming die ik had gekozen en zover ik gisteren heb kunnen nagaan klopte de benaming helemaal. (het was wel al erg laat). Nou heb ik een en ander wel via ftp direct gedaan, dus misschien is er bij het overzetten iets misgegaan met de naam/rechten. Zal vanavond e.e.a. direct op de server zelf testen. Bedankt alvast!

/edit
Net even gechecked maar de naam van de file is in ieder geval goed. Rechten op het bestand stonden niet hetzelfde als op page.tpl.php maar gelijkzetten had geen effect. Ik zal vanavond eens de content gaan checken op fouten. Maar het lijkt me vreemd dat het daar in zou zitten, aangezien ik die gewoon heb gekopieerd van het Garland theme.

Peetman wijzigde dit bericht 21-08-2008 14:37 (14%)

Alleen dwazen en doden veranderen nooit van mening. James R. Lowell -- Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital. Aaron Levenstein

Tjah....

Het ligt in ieder geval aan de naam. Ik heb zojuist het bestand hernoemd naar block.tpl.php en toen werd de boel wel anders gerendered. Zodra ik het template verder specificeer, bijv door het block-menu.tpl.php te noemen wordt het template niet meer gebruikt. Mis ik niet toch ergens een hook oid? Zijn er nog statements nodig in een dergelijk bestand?

Welke andere modules heb je draaien? En heb je het theme (niet alleen van de block) al eens op een verse install geprobeerd? Mocht het daar ook optreden, kun je het wellicht ff zippen en toesturen, dan wil ik wel even aan het debuggen slaan.

Ik heb nl. geen flauw idee waar het aan ligt.

Tjah....

Modules die ik heb draaien:
Administration Menu
Help
Menu
Path
Update Status
Upload
Pathauto
Token

Zal vanavond het eens op m'n dev omgeving op m'n mac proberen. In de template voor het block zelf staat behalve de tekst "blaaaattt" verder helemaal niks iig. Het theme, althans de page, heb ik gebouwd op m'n dev bak en van de week overgezet naar m'n server, dus dat zou een verse install meoten zijn.

/edit
Volgens mij heb ik het issue gevonden: http://drupal.org/node/296617

Peetman wijzigde dit bericht 21-08-2008 16:11 (8%)

Dat lijkt me inderdaad jouw probleem, mits jij inderdaad geen block.tpl.php hebt. (wat overigens uit vorige reply blijkt, aangezien je block-menu-menu-bla.tpl.php kon renamen naar block.tpl.php).

Een andere (misschien) stomme vraag ... is het met taxonomy mogelijk om een menu te vullen met de inhoud? Dus stel dat node/1, node/2 en node/3 tag info hebben, dat je dan als je op info klikt je in het menu ziet: node/1, node/2 en node3?

Ik krijg het (nog) niet klaar. Tax_menu is geinstalleerd maar hoe verder?

Mijn website!

Acties: [view][quote]

Door: Creepy Moderator PRG/SEA/DTE
Eye Have You

En nog even een opmerking: Het is hier een ervaringen topic over Drupal. Geen topic om je eigen problemen te laten oplossen en daar lijkt het nu wel in te ontaarden. Zie Invulling en behandeling Grote Topics aangepast.

Als je een concreet probleem hebt dan kan je daar een eigen topic over openen, let daarbij wel op Development Tools & Environments Beleid.

Jij schijt ook altijd op die showmodel toiletpotten bij de Gamma? "Ja, ik zag een toiletpot en..."
"Intelligent input darlin'. Why don't you just have another beer then? - Kate Nash.

ils sont fous, ces tweakers :P
Reg. datum: 05 februari 2002

Hm, gisteren eens naar dat Zen theme gekeken, maar op het eerste gezicht vond ik, ondanks dat er op de project pagina over "fantastic documentation" wordt gesproken, de documentatie wat aan de magere kant (maar misschien heb ik niet goed genoeg gekeken). Zijn er mensen die er al mee gewerkt hebben en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Het idee erachter vind ik wel mooi, dus het is wel een kandidaat om het nieuwe template dat ik aan het maken ben in onder te brengen.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
WoW: Dricus lvl 70 lock @ Arathor

quote:
MrHuge schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:49:
Hm, gisteren eens naar dat Zen theme gekeken, maar op het eerste gezicht vond ik, ondanks dat er op de project pagina over "fantastic documentation" wordt gesproken, de documentatie wat aan de magere kant (maar misschien heb ik niet goed genoeg gekeken). Zijn er mensen die er al mee gewerkt hebben en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Het idee erachter vind ik wel mooi, dus het is wel een kandidaat om het nieuwe template dat ik aan het maken ben in onder te brengen.
Mijn ervaring is ook dat je behoorlijk moet klooien om een leuk thema te bouwen. Tot nu toe pak ik gewoon een bestaand thema en bouw die om. De Zen vind ik nog te moeilijk.

Mijn website!

quote:
Lennart schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:04:
[...]
Mijn ervaring is ook dat je behoorlijk moet klooien om een leuk thema te bouwen. Tot nu toe pak ik gewoon een bestaand thema en bouw die om. De Zen vind ik nog te moeilijk.
Ik heb mijn huidige theme min of meer vanaf scratch opgezet en zeker met Drupal 6 viel het me juist reuze mee hoe eenvoudig dat eigenlijk gaat. Ik had meer moeite met het opvijzelen van m'n XHTML/CSS kennis dan om bekend te geraken met het opzetten van een theme.

Het wordt je al helemaal makkelijk gemaakt door de Theme Developer module. Dat is echt een fantastisch hulpmiddel, waarmee Drupal zich behoorlijk onderscheidt van alle andere CMS systemen die ik gezien heb!

MrHuge wijzigde dit bericht 26-08-2008 11:17 (6%)

quote:
MrHuge schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

...Het wordt je al helemaal makkelijk gemaakt door de Theme Developer module. ...
Kun je in het kort uitleggen wat deze module doet? Heb er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken ...

Mijn website!

quote:
Lennart schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
Kun je in het kort uitleggen wat deze module doet? Heb er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken ...
Deze module stelt je in staat om in je browser te zien door welke .tpl.php file of door welke functie een gedeelte van de content op een pagina gegenereerd is. Hiermee kun je er gemakkelijk achter komen hoe je een bepaald onderdeel van je template moet customizen. Hij geeft ook aan welke opties je hebt voor het customizen. Als je bijvoorbeeld een node op je pagina selecteert dan laat hij zien welke template file je kunt aanmaken/aanpassen om die node, of nodes van het geselecteerde type een andere look te geven (dus bijv. node-62.tpl.php of node-story.tpl.php).

Dit alles gebeurt op een zeer gebruikersvriendelijke manier. Zodra je de module inschakelt zie je dat onderdelen van de pagina die je voor je hebt een rood kadertje krijgen als je er met je muis overheen gaat. Als je vervolgens klikt op zo'n onderdeel dan krijg je over je pagina heen een klein (verplaatsbaar) schermpje te zien waarin allerlei relevante gegevens over dat onderdeel getoond worden.

Op drupal.org is een video te vinden (op de project pagina van de module als ik me niet vergis) waarin hij gedemonstreerd wordt.

Tjah....

quote:
MrHuge schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:02:
[...]

Deze module stelt je in staat om in je browser te zien door welke .tpl.php file of door welke functie een gedeelte van de content op een pagina gegenereerd is. Hiermee kun je er gemakkelijk achter komen hoe je een bepaald onderdeel van je template moet customizen. Hij geeft ook aan welke opties je hebt voor het customizen. Als je bijvoorbeeld een node op je pagina selecteert dan laat hij zien welke template file je kunt aanmaken/aanpassen om die node, of nodes van het geselecteerde type een andere look te geven (dus bijv. node-62.tpl.php of node-story.tpl.php).

Dit alles gebeurt op een zeer gebruikersvriendelijke manier. Zodra je de module inschakelt zie je dat onderdelen van de pagina die je voor je hebt een rood kadertje krijgen als je er met je muis overheen gaat. Als je vervolgens klikt op zo'n onderdeel dan krijg je over je pagina heen een klein (verplaatsbaar) schermpje te zien waarin allerlei relevante gegevens over dat onderdeel getoond worden.

Op drupal.org is een video te vinden (op de project pagina van de module als ik me niet vergis) waarin hij gedemonstreerd wordt.
Dat klinkt erg handig, goede tip!
Ik heb zelf niet heel veel moeite gehad met een theme ontwikkelen (behalve dan het issue wat ik eerder in het topic noemde). Wel heb ik ervoor gekozen om gebruik te maken van het Garland theme voor beheer en content aanmaken/aanpassen. Dat scheelt een hoop in de complexiteit die in je thema nodig is.

Een aanrader is ook de administration menu module. Dat biedt het volledige adminmenu bovenin je content. Daardoor heb je dus ook geen navigation menu meer in je theme nodig.

Reg. datum: 31 januari 2007

In mijn site maak ik gebruik van views (deze tonen het gewenste nodetype met gewenste taxonomy).
Nu heb ik gisteren alle nodetypes aangepast, om zo reacties uit te schakelen.

Elke node die vanaf heden aangemaakt wordt, wordt niet langer getoond in de views (behalve voor mezelf = admin).

Ook het aanpassen van nodes zorgt ervoor dat ze niet meer getoond worden...

1) Waarom zie ik (admin) de nodes wel gewoon in de view?
2) Wat is de oorzaak van dit probleem en hoe los ik het op?

Elk antwoord is welkom, alvast bedankt :)

edit: heb het probleem opgelost
1) gebruikers die beschikken over het toegangsrecht "nodes beheren" zien wel alles, de anderen dus niet...
2) updaten van toegangsrechten

pinow wijzigde dit bericht 26-08-2008 15:21 (15%)

Reg. datum: 31 januari 2007

Views en filters...

Ik wil dat een view, alle nodes van type A en van type B toont. Maar de nodes van type A mogen alleen getoond worden wanneer ze de juiste term (taxonomy) meegekregen hebben.

View filter:
- node type is one of: A en B zijn geselecteerd
- taxonomy terms for x: "term" is geselecteerd

Deze tweede filter zou alleen van toepassing mogen zijn op nodes van type A (bij type B gebruik ik geen taxonomy).

=> met deze filter settings: nodes van type B worden niet getoond want ze kregen geen term mee

Dat is logisch.. maar welke filters moet ik dan gebruiken?

Ik heb een vraagje mbt tot de image moldule van drupal (een vrij bekende denk ik?)

Die zorgt er voor dat je plaatjes bij een pagina kan zetten. Er komt een extra knop onder het invoerveld, vervolgens krijg je een popup en dan kun je een geupload plaatje aanklikken.
Dan komt er een code door je tekst te staan:

[img_assist|nid=15|title=plaatje|desc=First upload of an image.|link=none|align=left|width=100|height=72]

Maar eenmaal opgeslagen, verschijnt er geen plaatje in de tekst, maar blijft de code gewoon zichtbaar...

Heb drupal 6.4 en nergens worden fouten aangegeven.
Kijk eens bij de Input Formats, misschien moet je het Format van de Image module nog instellen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws