Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
BladePHQ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:51:
Blijft toch jammer, die schijtkaarten voor zo veel geld.

Een betere videokaart zou voor mij alle twijfel wegnemen.
Tsja het is maar wat je een schijtkaart noemt. Ik had een Geforce 6600 in m'n desktop pc zitten voordat ik overschakelde naar iMac. Deze 6600 voldeed perfect voor alles wat ik speelde. De kaart die in de iMac zit is een stuk sneller dan de 6600.

Jij noemt de 'trage' iMac videokaart een schijtkaart. Ik noem gamers kaarten die 1 a 2 pci sloten extra in beslag nemen vanwege belachelijk grote koelers + enorm energieverbruik 'schijtkaarten'.

PSN ID: Oxgene

Daar heb je ook gelijk in. Ik ga ook waarschijnlijk na 18 jan een mac halen, dus het is niet dat ik van mac walg ofzo ;) Het is gewoon wennen denk ik....

PSN : Warhawk, UT3

Reg. datum: 21 oktober 2002

Ik heb m'n nieuwe 24" iMac nu bijna 3 maanden. In het begin was het scherm helemaal top. Alleen lichte verkleuring in de hoekjes. Maar nu ineens ontstaat er een donkere band precies in het midden van het scherm over de gehele breedte.... Het is geen gezicht!

Baal hier enorm van. Het apparaat loopt verder fantastisch... Zie het helemaal niet zitten om hem om te ruilen voor een refurbished machine van iemand anders...

Blijkbaar kan een scherm dus ook na verloop van tijd slechter van kwaliteit worden!!!

Na 3 maanden krijg je volgens mij geen refurb machine meer maar wordt het desbetreffende onderdeel vervangen indien nodig. :) Als het je stoort zou ik gewoon even bellen met Apple.

Frietsaus wijzigde dit bericht 28-12-2007 12:52 (18%)

quote:
Gn!uz schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:39:
Blijkbaar kan een scherm dus ook na verloop van tijd slechter van kwaliteit worden!!!
Exact de reden waarom ik niet ben doorgegaan met m'n rondje Russisch roulette. Ik was bang dat het probleem mogelijk alsnog later op zou kunnen duiken :) Maar ik zou hem toch opsturen, een fucked scherm is ook weer zoiets...
Gadgetfetisjist

Tipje: Media Markt Eindhoven heeft het model van 1749 euro momenteel staan voor 1699 euro. Kwam er toevallig vandaag achter, precies twee weken na aankoop, dus kreeg 50 euro terug :Y) Ze hebben overigens behoorlijk voorraad van de 24" modellen.

Reg. datum: 20 december 2004

Ey hoe groot is het verschil tussen een imac 20 inch, 2.0 ghz en een imac 20 inch 2.4 ghz... want ik wil binnenkort mijn pentium 4 1.8 ghz vervangen voor een IMac.. maar ik heb net genoeg geld voor een Mac met 2.0 ghz.

Ik wil mijn mac voornamelijk gebruiken voor grafische programma's; Photoshop CS3, Flash CS3, Cinema 4d en After Effects, en ik maak ook gebruik van Reason (muziek programma)..

Ik denk dat ik met elke imac een vooruit gang boek tov mij oude brakke p4 computer. Maar ik wou toch weten of die processoren van die 2 imacs zoveel van elkaar verschillen.

En die Macs bij mediamarkt Arena Boulevard (Amsterdam) zijn aanzienlijk goedkoper dan bij apple zelf..

Die imac die ik wil halen: Imac 20 inch, 2.0 ghz met 2gb ram.. kost bij mediamarkt 1199, terwiijl als ik die zelfde mac bij apple zou kopen zou ik er 1350 euro voor moeten neerleggen. !!! Best vreemd toch..

Gewoon zelf het geheugen plaatsen, dan kun je af met het basismodel. Voor 70 euro heb je 4(!)GB geheugen :)
Gadgetfetisjist

quote:
Jwells schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:58:
Ey hoe groot is het verschil tussen een imac 20 inch, 2.0 ghz en een imac 20 inch 2.4 ghz... want ik wil binnenkort mijn pentium 4 1.8 ghz vervangen voor een IMac.. maar ik heb net genoeg geld voor een Mac met 2.0 ghz.
Zoals bij alle computers: 2.4 tov 2.0 GHz is geen dramatisch verschil. 20% hogere kloksnelheid en in de praktijk geen lineair schalende performance, dus je haalt misschien 10 to 15% winst in performance. Als dat jou het prijsverschil niet waard is zou ik gewoon de goedkoopste nemen.

Professioneel leek

quote:
neographikal schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Gewoon zelf het geheugen plaatsen, dan kun je af met het basismodel. Voor 70 euro heb je 4(!)GB geheugen :)
Ow, dat klinkt goed!

eyekandi - eenvoud in webdesign

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
Exirion schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:11:
Tipje: Media Markt Eindhoven heeft het model van 1749 euro momenteel staan voor 1699 euro. Kwam er toevallig vandaag achter, precies twee weken na aankoop, dus kreeg 50 euro terug :Y) Ze hebben overigens behoorlijk voorraad van de 24" modellen.
Verwachten ze soms upgrades?

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

quote:
DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:01:
[...]

Verwachten ze soms upgrades?
Nee, daar is altijd een hoop voorraad. Daarbij krijg je bij Apple best wel korting als je er duizenden inkoopt, dus is 50 euro korting geen bewijs van een aankomende update ;)

quote:
neographikal schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:05:
Erm, laatste keer dat ik keek kwam ik uit op >200 euro voor 2*2GB SO-DIMMs en dat was een week of wat geleden.

Geruchten over BluRay drives in Mac's! Eerst de Mac Pro en later mogelijk de andere modellen :) een 24" iMac met een BluRay drive is dan wel erg mooie combinatie :)

Zullen we dit topic houden voor uitwisselen van ervaringen met de tweede generatie Intel iMac's en de geruchten laten voor wat ze zijn: geruchten?

"Gee Brain, what do you want to do tonight?"
"The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!"
| nu met 206 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Indeed, dat dacht ik dus ook :) Zijn wel meer discussies en ervaring topics waar over geruchten gesproken wordt :)

Gadgetfetisjist

quote:
DaFrenk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:21:
Geruchten over BluRay drives in Mac's!
http://www.digg.com/apple..._equipped_Macs_by_Febuary

Het was op 23 november 2006 al niet meer dan een gerucht dus laten we het maar gewoon afwachten. Want volgens het gerucht toen hadden ze er al onderhand al bijna een jaar moeten zijn :z

Gadgetfetisjist

Net een upgrade gedaan van 1GB naar 4GB en wat zit het toch weer mooi in elkaar. Keurig design en afwerking enzo :) Geheugen was maar 69 euro voor 4GB geheugen dat voor de Apple machines bedoeld is (Kingston fabrikaat).

Zou ik mogen vragen waar je dat geheugen hebt gekocht? :) En was het een kit of twee losse modules?

Gadgetfetisjist

quote:
Frietsaus schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:35:
Zou ik mogen vragen waar je dat geheugen hebt gekocht? :) En was het een kit of twee losse modules?
Bij Zercom. Een kit van 2 modules: KTA-MB667K2-4G. Was binnen een dag binnen :)

Dankje, maar even de prijzen in de gaten houden. Wil het namelijk over een tijdje kopen samen met een nieuwe 24" iMac, maar ik weet niet of het dan nog zo goedkoop is.

Gadgetfetisjist

quote:
Frietsaus schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:20:
Wil het namelijk over een tijdje kopen samen met een nieuwe 24" iMac, maar ik weet niet of het dan nog zo goedkoop is.
Ik denk niet dat de prijzen nu nog zullen dalen, eerder weer stijgen, dus ik zou 't maar gewoon bestellen.

Ja, dat bedoelde ik, ik weet niet of het zo goedkoop blijft. Ik ga over een paar maanden waarschijnlijk m'n huidige 17" iMac weg doen en een 24" kopen, ik wil daar 4GB in doen maar alleen als het op dit prijsniveau blijft. Ik kan het nu wel kopen, maar nu heb ik er niet zoveel aan (deze iMac kan maar 3GB max) en ik weet niet of het zo is, maar is er wellicht een kans dat als er een nieuwe iMac komt in de komende maanden dat deze 800 MHz geheugen of iets dergelijks gaan gebruiken?

Edit: Ik zie dat de nieuwe Mobile Penryn processors gewoon dezelfde chipset blijven gebruiken dus nog steeds maximaal 667 MHz geheugen. Mocht de iMac nog geupdate worden in die tijd, dan kan er van uit gaan dat het geheugen niet te sloom is etc. Dan zal ik het binnenkort bestellen want dan heb ik het lekker goedkoop binnen. :)

Frietsaus wijzigde dit bericht 05-01-2008 14:55 (25%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws