Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gadgetfetisjist

quote:
neographikal schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:23:
Nu zit ik te wachten op m'n geld zonder machine die verder perfect beviel en dat allemaal omdat ik Apple wil afzeiken :Z
Jij misschien niet, maar het is wel een beetje opvallend dat er over Apple-produkten in verhouding veel wordt geklaagd omdat mensen irreeele verwachtingen hebben. Nog een voorbeeld: iedere boeren lul weet dat LCD's nooit volledig zwart zijn maar bij de iPod Touch lopen mensen ineens te mekkeren omdat het ding bij een volledig zwart scherm niet helemaal diep zwart is als ze ermee in het donker zitten. Like... duh 8)7

True, het moet wel realistisch blijven. Maar wat Liquid deed waren de mensen hier met een geretourneerd scherm in het hokje bovenmatig kritisch plaatsen. Om er vervolgens ook nog een verwijt achteraan te gooien dat men het erom zou doen. Dat vind ik niet terecht en ook niet echt sociaal naar de mensen hier die gewoon balen dat ze het zonder iMac moeten stellen.

Vertrouw me, ik baal er echt gruwelijk van, ik heb gisternacht flink lopen schelden op die Windowsbak van me omdat de USB-stack de boel weer eens verneukte. USB-reader niet herkennen om hem vervolgens op USB1 te laten lopen én m'n Wacom uit te schakelen :X

Twee keer herstarten om je foto's te kunnen uitleveren om 04:30 's nachts....doe mij de iMac maar :)

neographikal wijzigde dit bericht 15-12-2007 11:45 (6%)

Skilehrer

quote:
Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:14:
[...]

Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.
Jeetje, keep an open mind... besef je wel dat hier ook mischien mensen met verschillende eisen zijn?

Voor emailen en wordprocessen en een beetje gamen zijn die schermen prima, maar voor fotobewerking zou ik ze niet moeten hebben. Waarom is mijn 3 jaar oude 20" wel netjes egaal verlicht? Dan is het toch normaal dat ze het nu ook nog kunnen? 3 jaar ontwikkeling in een heftig ontwikkelende productlijn...

Canon Eos 30 Eye Control
Tamron 28-75/2.8
Fuji Velvia 50, Kodak T-Max 3200

Alles wat je wil weten over Lenzen en Cameras!

Ach ja, het was niet mijn bedoeling om iemand op z'n tenen te trappen. Maar in mijn omgeving heb ik dus mensen die al een tijdje vol trots met de imac werken. En in elk sociale community zit er wel een tweaker tussen. Die komt dan eventjes de brightness omlaag zetten en even laten zien dat het niet helemaal egaal is :P
Dan kan iets wat eigenlijk nog binnen normenvalt toch een ongelofelijk doorn in het oog zijn. Net als een dooie pixel die je nog nooit heb gezien en dan opeens ontdekt.

Maar goed, Ronald zegt het al. Verschillende mensen, verschillende eisen. Als grafisch ontwerper eis ik ook wel wat meer dan een doorgaans computer/mac gebruiker, maar ik blijf wel een beetje realistisch.

quote:
Ronald schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:44:
[...]

Jeetje, keep an open mind... besef je wel dat hier ook mischien mensen met verschillende eisen zijn?

Voor emailen en wordprocessen en een beetje gamen zijn die schermen prima, maar voor fotobewerking zou ik ze niet moeten hebben. Waarom is mijn 3 jaar oude 20" wel netjes egaal verlicht? Dan is het toch normaal dat ze het nu ook nog kunnen? 3 jaar ontwikkeling in een heftig ontwikkelende productlijn...
ze? ik heb wel een goede... niet _elk_ scherm is slecht, de kans is wel daadwerkelijk aanwezig dat er een kutte tussen zit, en das niet zoals het hoort. Helemaal niet bij een product van een dergelijke prijs.
Screw you guys, I'm going

quote:
Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:40:
[...]

Jij misschien niet, maar het is wel een beetje opvallend dat er over Apple-produkten in verhouding veel wordt geklaagd omdat mensen irreeele verwachtingen hebben. Nog een voorbeeld: iedere boeren lul weet dat LCD's nooit volledig zwart zijn maar bij de iPod Touch lopen mensen ineens te mekkeren omdat het ding bij een volledig zwart scherm niet helemaal diep zwart is als ze ermee in het donker zitten. Like... duh 8)7
Komt misschien ook wel door Apple zelf! Ze maken reclame alsof hun product vele malen beter is dan de concurrentie. Ook Steve Jobs hoor je tijdens zijn presentaties alleen maar fantastic en dat soort woorden zeggen (kan even niet op zijn woord komen).

Kwaliteit is het vershil tussen een verwachting en opgedane ervaring. Dus als Apple hele hoge verwachtingen schept dan moeten ze die ook na komen, anders ben je teleurgesteld!

Gadgetfetisjist

quote:
Bigg Balls schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:19:
Komt misschien ook wel door Apple zelf! Ze maken reclame alsof hun product vele malen beter is dan de concurrentie. Ook Steve Jobs hoor je tijdens zijn presentaties alleen maar fantastic en dat soort woorden zeggen (kan even niet op zijn woord komen).

Kwaliteit is het vershil tussen een verwachting en opgedane ervaring. Dus als Apple hele hoge verwachtingen schept dan moeten ze die ook na komen, anders ben je teleurgesteld!
Zit wel wat in ;)

Ik durf nu ook eerlijk te zeggen dat ik me wel genaaid voel met het scherm. Ik heb een 20 inch en vind de kwaliteit gewoon best wel bagger. Bij een gradient in bijv photoshop zie je allemaal kringen als het ware omdat hij het niet lekker kan weergeven. Ik weet niet of jullie daar ook last van hebben? Ik zie dat vaak bij goedkopere schermen. Punt is dat je een top prijs betaald.

quote:
wegwerpbeker schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:06:
Ik durf nu ook eerlijk te zeggen dat ik me wel genaaid voel met het scherm. Ik heb een 20 inch en vind de kwaliteit gewoon best wel bagger. Bij een gradient in bijv photoshop zie je allemaal kringen als het ware omdat hij het niet lekker kan weergeven. Ik weet niet of jullie daar ook last van hebben? Ik zie dat vaak bij goedkopere schermen. Punt is dat je een top prijs betaald.
Volgens mij heeft dat gewoon met je gradient te maken hoor :+
quote:
wegwerpbeker schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:06:
Komt dit niet omdat die schermen maar 6 bit kleurdiepte per kleur kunnen weergeven? Dus eigenlijk 18 bit kleurdiepte? Dat zal die kleurovergangen wel zichtbaar maken..

Ik ben vanmiddag naar de Machouse in Hilversum gegaan, info gevraagd. Ik vroeg ook naar de slechte schermen (vlekken enz). De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..

Ik wil over een paar maanden wel een Imac kopen, maar zit er nu eerder aan te denken om een macbook te nemen en er dan een fatsoenlijk extern scherm bij te halen. Hardware van de macbook is wel wat minder, maarja een baggerscherm zit ik ook niet op te wachten. Vooral niet als je ook nog wat met fotografie doet..

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:00:
[...]

Komt dit niet omdat die schermen maar 6 bit kleurdiepte per kleur kunnen weergeven? Dus eigenlijk 18 bit kleurdiepte? Dat zal die kleurovergangen wel zichtbaar maken..

Ik ben vanmiddag naar de Machouse in Hilversum gegaan, info gevraagd. Ik vroeg ook naar de slechte schermen (vlekken enz). De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..

Ik wil over een paar maanden wel een Imac kopen, maar zit er nu eerder aan te denken om een macbook te nemen en er dan een fatsoenlijk extern scherm bij te halen. Hardware van de macbook is wel wat minder, maarja een baggerscherm zit ik ook niet op te wachten. Vooral niet als je ook nog wat met fotografie doet..
gewoon ff wachten, binnen nu en 3 maanden moet er toch zeker wel een update komen, als er dan geen betere schermen inzitten ben ik weg naar een zelfbouw pc met goed scherm en knal ik zelf wel leopard erop als het zo moet

van mij mogen ze ook beste een imac uitbrengen met een kwalitatief goed scherm tegen een premium prijs, heb er best 200-300 euro meer voor over

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Gadgetfetisjist

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:00:
De verkoper zei dat in het begin de schermen inderdaad wat kuren hadden, maar dat apple hier het eea mee heeft gedaan en dat ze er nu geen last meer van hebben. Volgens mij is dit gelul..
Uitgesloten is het niet. Ik heb gesproken met een verkoper die voor Apple werkt (zegt ie) en die zei dat ze momenteel slecht leverbaar zijn omdat Apple 'ergens mee bezig is'. Op mijn vraag of ze het probleem dan erkend hebben wilde hij niks zeggen maar hij gaf impliciet aan dat Apple met het probleem bezig is.

Skilehrer

quote:
Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:07:
[...]

van mij mogen ze ook beste een imac uitbrengen met een kwalitatief goed scherm tegen een premium prijs, heb er best 200-300 euro meer voor over
Dan zit je met een macbook non-pro + extern non-apple scherm niet duurder dan een premium imac, levert alleen wat in op de mogelijkheden van geheugen extra er in frutten geloof ik...

Geeft je gelijk ook een zeer knappe laptop...

Ronald wijzigde dit bericht 16-12-2007 14:05 (18%)

Canon Eos 30 Eye Control
Tamron 28-75/2.8
Fuji Velvia 50, Kodak T-Max 3200

Alles wat je wil weten over Lenzen en Cameras!

quote:
Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:07:
Voor dik 1700 euro moet dat zát kunnen ookal worden er laptoponderdelen gebruikt. Als ik op deze bedragen ook nog éxtra moet betalen voor een goed scherm, dan mogen ze hem steken waar het licht niet schijnt :P Ze mogen wel eens wat extra's gaan doen straks, zeker gezien de achterlijke geheugenprijzen atm.
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat die dingen niet in prijs zakken. Dwz, in de VS betaal je nu $1199 voor de iMac, hier in nederland hetzelfde in euro's. Das een factor 1,4 duurder als je wisselkoersen bekijkt! Volgens mij prijzen ze zichzelf zo wel uit de markt, aangezien je voor bijna de helft van de prijs van een macbook al een nieuwe dell laptop hebt..

Mac Mini C2D 1,83 GHz, 1GB mem

Is met bijna alles zo. In de VS en hier in Nederland kosten producten hetzelfde in cijfertjes, de munteenheid is alleen anders.
quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:19:
Volgens mij prijzen ze zichzelf zo wel uit de markt, aangezien je voor bijna de helft van de prijs van een macbook al een nieuwe dell laptop hebt..
Huh? Je begrijpt het niet helemaal geloof ik. Een Apple is niet alleen een PC of laptop (Hardware), het is een Apple. Het design en de software is bij Apple net zo belangrijk. Dat maakt een Apple anders dan een Dell of HP. Daarom kan Apple ook meer vragen voor zijn producten dan andere fabrikanten. Dat hebben ze altijd gedaan en zullen ze altijd blijven doen.
Als je het extreem bekijkt is dat zelfs hun bestaansrecht, als ze deze koers niet zouden varen moeten ze op prijs concurreren met HP en Dell.
Reg. datum: 02 september 2006

quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:19:
Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat die dingen niet in prijs zakken. Dwz, in de VS betaal je nu $1199 voor de iMac, hier in nederland hetzelfde in euro's. Das een factor 1,4 duurder als je wisselkoersen bekijkt!
Je vergeet de sales tax in de VS erbij te tellen.

Ik citeer de apple.com website:

"In accordance with state and local law, your Apple Online Store purchases will be taxed using the applicable sales tax or seller’s use tax rate for your shipping address. If the tax rate changes before your purchase is shipped, the rate in effect at the time your order ships will apply."

Meer info: http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States

Blaffeh wijzigde dit bericht 16-12-2007 15:51 (35%)

quote:
Blaffeh schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:49:
[...]

Je vergeet de sales tax in de VS erbij te tellen.

Ik citeer de apple.com website:

"In accordance with state and local law, your Apple Online Store purchases will be taxed using the applicable sales tax or seller’s use tax rate for your shipping address. If the tax rate changes before your purchase is shipped, the rate in effect at the time your order ships will apply."

Meer info: http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States
Ik heb de tax rates even opgezocht op wikipedia :

http://en.wikipedia.org/w...axes_in_the_United_States

Per Staat verschillen de percentages, van 0% tot 10%. Laten we uitgaan van een gemiddelde van 5%. $1199 voor een iMac 20" + 5% = $1199 + $ 59,95 = $1258,95. Een iMac inclusief belasting kost in Amerika dus ongeveer $1258,95!
Als je dat gaat omrekenen naar Euros delen we het bedrag door 1,45 (Dollar/EURO koers) en dan kom je uit op EUR 868,24. :/

Poeh! Dat is een verschil van EUR 330,76 op de verkoop prijs in Europa!
Gadgetfetisjist

quote:
simmayor schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:58:
Poeh! Dat is een verschil van EUR 330,76 op de verkoop prijs in Europa!
Man, je wil niet weten hoevaak deze discussie al gevoerd is :z Laten we er eindelijk over ophouden en het gewoon inhoudelijk over de Macs hebben.

ach ik wacht nog af tot mid januari, als er dan geen update komt of wordt aangekondigd zet ik zelf wel iets in elkaar voor paar honderd euro wat vele male sneller is en dan zet ik daar wel leopard op. Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
Phusebox schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:06:
ach ik wacht nog af tot mid januari, als er dan geen update komt of wordt aangekondigd zet ik zelf wel iets in elkaar voor paar honderd euro wat vele male sneller is en dan zet ik daar wel leopard op. Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?
OS X is volgens mij OEM software. Ergo: je mag het alleen draaien op het systeem waarbij je het gekocht hebt. In de praktijk draait OS X meestal niet 100% soepel op non-Apple hardware, doordat je gewoon slechte driver-support hebt.
quote:
Moet je wel een topic in Complete Systemen en Laptops openen met:
De perfecte Mac PC

Gadgetfetisjist

quote:
Staat er ergens in de user agreement dat het alleen op Apple hardware mag draaien?
Ja, officieel is het niet toegestaan. Wat ik trouwens niet vat is dat mensen eerst lopen te geilen op een iMac en het geld er zo voor neer willen tellen, en vervolgens bij een probleem met een Apple-product meteen gaan lopen bashen en de prijsstelling van Apple ineens in twijfel trekken. Als jij liever een PC'tje van een paar honder euro in elkaar jast dan moet je dat gewoon lekker doen :) Maar ga dan niet meteen Apple de grond in lopen trappen. Niemand verplicht je om een Apple te kopen.

quote:
Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:15:
Niemand verplicht je om een Apple te kopen.
Toch kan ik het wel begrijpen. Behalve OS X is er geen alternatief voor Windows wat fatsoenlijk werkt (hoewel Ubuntu in de buurt komt) met kleurmanagement en PS/LR. Als je kijkt naar rauwe specs, dan kan ik inderdaad voor minder geld een veel snellere bak in elkaar schroeven.

De iMac biedt alleen meer, waar ik de meerwaarde ook van ben gaan inzien. Erg goed scherm (mits je een goede hebt), snel, stil, zuinig en met een updatebare OS X. Het eerste kun je met een normale PC prima oplossen, de laatste aspecten echter niet tot amper. Dat is de reden dat ik toch het geld over heb voor een iMac...

Je wordt dus -als je iets werkbaars wilt- gedwongen richting een vrij prijzige machine te gaan. Wat ik anders zou willen is er net niet. Een Mac Mini die wel enigzins uitbreidbaar is, Core2Duo Q6600 erin en gaan met die banaan. Maarja, je kunt er lang over praten of kort: het is er niet.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws