Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb na twee keer proberen de boel laten annuleren op aanraden van Apple en ik wacht nu op het geld. Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel. Hopelijk is dat een goed moment om gelijk deze problemen aan te pakken... Service was verder keurig, netjes opgehaald en ze deden nergens moeilijk over :)

Ik weiger in ieder geval met een halfbakken scherm te zitten voor deze smak geld. Dus het wordt afwachten :)

neographikal wijzigde dit bericht 13-12-2007 01:12 (10%)

quote:
neographikal schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:09:
Ik heb na twee keer proberen de boel laten annuleren op aanraden van Apple en ik wacht nu op het geld. Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel. Hopelijk is dat een goed moment om gelijk deze problemen aan te pakken... Service was verder keurig, netjes opgehaald en ze deden nergens moeilijk over :)

Ik weiger in ieder geval met een halfbakken scherm te zitten voor deze smak geld. Dus het wordt afwachten :)
er moet in ieder geval IETS geupdate worden, zoveel klachten en fora vol over dit probleem
en daarbij gelden alle acties/kortingen tot 14 januari. toeval?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:

My thought exactly, ik wacht de eerste forumberichten na de Penryn update af en als die positief zijn is mijn order direct gemaakt ;).

En als er nieuwe zouden komen , is daar weer iets mis mee . Dus dan zou ik lekker een Dell met Vista kopen want die hebben nooit problemen en zijn perfect. :O

carfreak02 wijzigde dit bericht 13-12-2007 10:12 (5%)

quote:
Moartn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:48:
Ik heb natuurlijk goed naar het scherm zitten kijken, maar ik moet zeggen dat het contrastverschil wel meevalt. Ik zie wel dat de rechterkant ietsjes donkerder is in een donkere kamer met contrast op minimum met een compleet grijze achtergrond, maar dat zal niet een situatie zijn waarin ik de boel ga gebruiken, dus ik vind het geen probleem.
Hier ook binnen en ook weinig problemen...heb deze test ook gedaan en 't scherm is aan de linkerkant ietsje donkerder, een strook van 2/3 cm...ga vanav even uitgebreid testen maar volgens mij ga ik er weinig last van krijgen..

-- sometimes you can't make it on your own --

quote:
carfreak02 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:07:
En als er nieuwe zouden komen , is daar weer iets mis mee . Dus dan zou ik lekker een Dell met Vista kopen want die hebben nooit problemen en zijn perfect. :O
maar kosten minder, dus ook minder verwachtinge

critique me

quote:
Moartn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:48:
Ok, mijn 24 incher is eindelijk binnen :)

Ik heb natuurlijk goed naar het scherm zitten kijken, maar ik moet zeggen dat het contrastverschil wel meevalt. Ik zie wel dat de rechterkant ietsjes donkerder is in een donkere kamer met contrast op minimum met een compleet grijze achtergrond, maar dat zal niet een situatie zijn waarin ik de boel ga gebruiken, dus ik vind het geen probleem.

Een groter probleem was om Leopard geinstalleerd te krijgen zonder freeze: die ene firmware update was nog niet geinstalleerd namelijk. Dat had ik beter gelijk in Tiger nog even kunnen doen.

Ook een raar verhaal trouwens: deze mac is in week 47 geproduceerd (3 weken terug dus) en toch staat er nog Tiger op. Zit wel keurig een Leopard DVD bij vanuit de fabriek, maar waarom zetten ze dat er niet direct op?
Mag ik je vragen welke firmware update? ik krijg binnenkort ook een imac 24" binnen en wil graag meteen de boel installeren.

zou iemand mij hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen? :)

Kwestie van linksboven op het appeltje klikken, updates aanklikken en laten draaien. Klaar is hij :)
Gister een 24" besteld ervan uitgaande dat apple producten voor 100% werken.
Thuis gekomen ga ik dit topic lezen en zie dat er wat problemen zijn met de 24" schermen.
Hopelijk heb ik een goed scherm want heel veel mogelijkheden tot omruilen heb ik niet,
4 januari zal ik namelijk verhuizen naar Thailand.
Ik ben benieuwd :)

Meteen een retour aanvragen als hij niet goed is :) Ze zijn vlot zat om dat voor 4 januari geregeld te hebben denk ik :)
Gadgetfetisjist

quote:
Zeer waarschijnlijk komt er op 15 januari een minor-update ivm de Penryn's die eraan komen - althans, ik verwacht het wel.
Ik verwacht niet dat de iMacs al zo snel een update krijgen. Ze verkopen nog veel te goed en ik denk dat Apple de Penryn eerder gebruikt om de inmiddels verouderde en bloeddure Mac Pros een update te geven waardoor ze weer meerwaarde krijgen tov een iMac. Het zou niet handig zijn als ze de iMacs ook meteen van Penryns voorzien.

Het lijkt me dat dat inderdaad nog voor de 4e te regelen is maar kun je meteen naar een refund vragen of komt er eerst een vervangend exemplaar ?

quote:
NefeliM schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:12:
Het lijkt me dat dat inderdaad nog voor de 4e te regelen is maar kun je meteen naar een refund vragen of komt er eerst een vervangend exemplaar ?
Binnen twee weken na ontvangst kan je iMac zonder opgaaf van redenen retour en kun je je geld terug krijgen.

Bedankt, toch wel een prettige gedachte te weten dat hij altijd retour kan.
Nu maar hopen dat er niets mis is met het scherm (of de iMac),
dat maakt het verhuizen van mijn computer gerelateerde zaken een stuk makkelijker !

Je kunt natuurlijk ook even je OS op een externe schijf draaien.
Dat heb ik ook gedaan toen ik 5 gebrekkige iMac G5's op een rij
kreeg; schijf aankoppelen en testen maar!

quote:
Exirion schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:09:
[...]
Ik verwacht niet dat de iMacs al zo snel een update krijgen. Ze verkopen nog veel te goed en ik denk dat Apple de Penryn eerder gebruikt om de inmiddels verouderde en bloeddure Mac Pros een update te geven waardoor ze weer meerwaarde krijgen tov een iMac. Het zou niet handig zijn als ze de iMacs ook meteen van Penryns voorzien.
Penryn is wel goedkoper te maken voor Intel en een stukkie koeler wat weer prettig is voor Apple. Dus een eventuele update zou best goed in januari kunnen plaatsvinden.

Het leven is niet eerlijk ........
Nooit geweest

Op de site van MAC rumors is een buyersguide opgezet. Daar staat per Apple produkt wanneer hun verwachten dat er een product update komt.

http://buyersguide.macrumors.com/

Bij de iMac is de gemiddelde product update cycle 185 dagen en de teller staat u op 129. Als je uitgaat van 15 januari (dat is nog 32 dagen) kom je op 161 dagen. Zo bekeken is een product update van de iMac niet waarschijnlijk.

Als je dan de MacPro bekijkt, die is al lang aan een product update toe. Mij lijkt het ook waarschijnlijker dat Apple de nieuwe Intel processoren eerst in de MacPro gaat toepassen en pas in februari/maart de iMac een update geeft.
Screw you guys, I'm going

quote:
simmayor schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:58:
Op de site van MAC rumors is een buyersguide opgezet. Daar staat per Apple produkt wanneer hun verwachten dat er een product update komt.

http://buyersguide.macrumors.com/

Bij de iMac is de gemiddelde product update cycle 185 dagen en de teller staat u op 129. Als je uitgaat van 15 januari (dat is nog 32 dagen) kom je op 161 dagen. Zo bekeken is een product update van de iMac niet waarschijnlijk.

Als je dan de MacPro bekijkt, die is al lang aan een product update toe. Mij lijkt het ook waarschijnlijker dat Apple de nieuwe Intel processoren eerst in de MacPro gaat toepassen en pas in februari/maart de iMac een update geeft.
Eerst zal de MBP voorzien worden denk ik. Een maandje later de iMac.

vandaag nog een iMac getest in MM E'hoven. 24" was echt dramatisch. Rechts en links was echt een wereld van verschil in helderheid.

critique me

Gadgetfetisjist

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:36:
vandaag nog een iMac getest in MM E'hoven. 24" was echt dramatisch. Rechts en links was echt een wereld van verschil in helderheid.
Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.

Reg. datum: 02 september 2006

quote:
Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:14:
[...]

Je overdrijft enorm. Dit soort berichten voeden alleen maar de 'hype' rondom dit issue. Ik heb beide 24" machines in Eindhoven bekeken en bij normale helderheid van het scherm is er prima mee te werken. Het zal geen topscherm van 24" en xxx euro evenaren, maar het blijft als geheel een mooi apparaat. Wie een topscherm wil moet gewoon een losse monitor en systeemkast kopen.
Dus je wilt zeggen dat een scherm met kleurverschillen normaal is? Dat jij het probleem niet ziet, wil nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Misschien heb jij wel andere criterea dan een ander, maar om dan te zeggen dat iemand enorm overdrijft past ook niet.

Gadgetfetisjist

quote:
Blaffeh schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:26:
Dus je wilt zeggen dat een scherm met kleurverschillen normaal is? Dat jij het probleem niet ziet, wil nog niet zeggen dat het probleem er niet is. Misschien heb jij wel andere criterea dan een ander
Ik geef kapitalen aan audio en TV-spul uit en word meestal juist als overdreven kritisch gezien. Ik blijf echter wel realistisch. Ga kijken wat je voor een losse Mac en Apple display betaalt en vergelijk dan met de iMac.Ik denk dat de dikte van de iMac ook een beperkende factor is. Het is heel moeilijk om een ultraplat scherm te maken dat 24" groot is en volledig egaal verlicht is. Het probleem waar we het hier over hebben komt overigens ook bij genoeg losse monitoren voor, en ik meen me te herinneren dat er in de iMac panels van LG.Philips gebruikt worden. Niet de beroerdste.

Helemaal mee eens. Ik heb tot nu toe bijna geen enkele 24"+ scherm gezien die perfect is, maar die dingen gaan toch als warme broodjes over de toonbank. Maar bij iMac lijkt het alsof mensen nét iets kritischer er tegenaan kijken. Puur om de boehoe-ik-heb-ook-een-kut-scherm-te-pakken berichten en puur omdat ze iets meer verwachten van apple.

quote:
Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:45:
[...]

Ik geef kapitalen aan audio en TV-spul uit en word meestal juist als overdreven kritisch gezien. Ik blijf echter wel realistisch. Ga kijken wat je voor een losse Mac en Apple display betaalt en vergelijk dan met de iMac.Ik denk dat de dikte van de iMac ook een beperkende factor is. Het is heel moeilijk om een ultraplat scherm te maken dat 24" groot is en volledig egaal verlicht is. Het probleem waar we het hier over hebben komt overigens ook bij genoeg losse monitoren voor, en ik meen me te herinneren dat er in de iMac panels van LG.Philips gebruikt worden. Niet de beroerdste.
ik ben ook uberkritisch, ben grafisch vormgever en verwacht geen wonderen van een iMac. Maar toch, als ik een samsung 245b of hp 2408 (ofzoiets) ernaast zet dan zie ik toch degelijk dat die beter zijn. En ze kosten maar rond de 450 euro. Trek dat af van de 2000+ die ik uitgeef aan een imac blijft er nog 1600 euro over voor een veredelde laptop in een andere behuizing. Moet toch voldoende zijn denk ik zo.

Bovendien werk ik bijna altijd op de lagere brightness instellingen omdat het beeld anders totaal f*d up is. Dus voor mij is het wel degelijk zeer storend. Vooral de machine in eindhoven die richting de balie staat: achtergrond op grijs, backlight naar beneden en zelfs een doorsnee consument ziet het.

critique me

quote:
Liquid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:42:
Ik heb tot nu toe bijna geen enkele 24"+ scherm gezien die perfect is,
totale perfectie lukt niet, maar duidelijke verkleuringen zijn gewoon belachelijk op machines met deze prijzen. Ik heb het in mijn geval over duidelijk herkenbare vlekken, met name als LR opstartte en er geen foto in beeld was waardoor je tegen LR's eigen grijzige achtergrond aankijkt. Het viel zelfs m'n moeder en vriendin op zonder heel specificiek te hinten - die zijn toch een stuk minder kritisch ;)

Voor deze bak geld verwacht ik beter, zeker omdat (zoals Phusebox al terecht aanhaalt) het voor 400 euro voor een scherm wel goed kan.
quote:
Liquid schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:42:
Puur om de boehoe-ik-heb-ook-een-kut-scherm-te-pakken berichten en puur omdat ze iets meer verwachten van apple.
Aha...ik maak eerst ¤1600,- over, ga vervolgens voor m'n lol dat ding op laten halen om daarna hetzelfde geintje met nummer twee uit te halen, daarna de helpdesk bellen voor nummer drie en te horen krijgen dat het een bekend probleem is. Nu zit ik te wachten op m'n geld zonder machine die verder perfect beviel en dat allemaal omdat ik Apple wil afzeiken :Z

neographikal wijzigde dit bericht 15-12-2007 11:34 (43%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws