Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben van de week nog even wezen kijken bij een tante met een 24" Dell. Geen verkleuringen, geen helderheidsverschillen ala de iMac. Marginale vignettering in de hoeken, maar dan ook echt marginaal :) Niets wat hierop leek :)
Reg. datum: 02 september 2006

Ja het gaat er steeds meer op lijken dat Apple lekker goedkoop een paar containers B-keus 24 inch LCD's op de kop heeft kunnen tikken.

Bro's before Ho's

Vreemd dat opeens iedereen zoveel last heeft bij een 24" iMac. Ik heb er ook ééntje staan (zit nu op een oude Windows-bak & een Belinea schermpje) en voor zover ik weet heb ik geen last van het verschil licht<->donker dat neographikal beschreef. En ik gebruik hem ook voor foto's te bewerken :) Ik ben dus nog steeds zéér tevreden over eerste mac ooit :D

BOM!

Ik heb hier ook een 20" staan, nergens last van. Niet íedereen heeft het hoor, maar iedereen schijt in zijn broek om zo'n apparaat aan te schaffen.

20" iMac 2.4Ghz | iPod Video / Shuffle / Touch

De 20" schijnt wel wat problemen te vertonen, maar andere problemen dan de 24" heeft wat ik heb begrepen :)
Zoals wat voor andere problemen dan wel? :P

Ik wil namelijk denk ik de 20' imac aanschaffen als mijn eerste imac.

dark66 wijzigde dit bericht 08-12-2007 20:32 (45%)

De-signer.nl binnenkort online!

Ik heb zoals eerder ook last van een scherm met de rechterkant geler dan de linkerkant. Ik heb hem wel in augustus gekocht (21e ontvangen), maar ben er later pas achter gekomen. Het liefst wil ik wachten totdat het probleem bij de Macs verholpen is en dan een nieuwe krijgen. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen bij Apple? Zo ja, hoe?

(i)nsanity himself...

quote:
Mei schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:43:
Ik heb zoals eerder ook last van een scherm met de rechterkant geler dan de linkerkant. Ik heb hem wel in augustus gekocht (21e ontvangen), maar ben er later pas achter gekomen. Het liefst wil ik wachten totdat het probleem bij de Macs verholpen is en dan een nieuwe krijgen. Hebben mensen dit al voor elkaar gekregen bij Apple? Zo ja, hoe?
Daarvoor heb ik m'n iMac 3 keer ter reparatie moeten brengen :( Alle 4 de schermen waren slecht (gele waas, 15 dode pixels en/of bromtoon inverter) Daarna geld terug ontvangen, mocht ook kiezen voor een nieuwe iMac. Ik heb m'n geld teruggevraagd, even gewacht, en weer een nieuwe besteld. Ook deze heeft een gele waas en backlight bleeding.

De vervangende panelen waren dus van bedroevende kwaliteit. De man bij het reparatiecentrum vertelde mij dat Apple voor reparaties gerecyclede onderdelen gebruikt. Het kan dus best zijn dat je bij vervanging van je lcd paneel een paneel erin krijgt, die door een ander ook al retour is gestuurd vanwege defecten. Met andere woorden: vaak wordt er gewoon gekeken of je ook tevreden bent met afgedankte troep. Verder zei die man dat het regelmatig voorkomt dat ze meerdere malen moeten bestellen voordat ze een GOED onderdeel binnenkrijgen van Apple. Het is ronduit waanzin dat Apple zo bedroevend omgaat met afgekeurde onderdelen. Waar is die hoge kwaliteit die Apple claimt te produceren?

Blaffeh wijzigde dit bericht 08-12-2007 22:55 (30%)

quote:
Blaffeh schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:43:
[...]

Daarvoor heb ik m'n iMac 3 keer ter reparatie moeten brengen :( Alle 4 de schermen waren slecht (gele waas, 15 dode pixels en/of bromtoon inverter) Daarna geld terug ontvangen, mocht ook kiezen voor een nieuwe iMac. Ik heb m'n geld teruggevraagd, even gewacht, en weer een nieuwe besteld. Ook deze heeft een gele waas en backlight bleeding.

De vervangende panelen waren dus van bedroevende kwaliteit. De man bij het reparatiecentrum vertelde mij dat Apple voor reparaties gerecyclede onderdelen gebruikt. Het kan dus best zijn dat je bij vervanging van je lcd paneel een paneel erin krijgt, die door een ander ook al retour is gestuurd vanwege defecten. Met andere woorden: vaak wordt er gewoon gekeken of je ook tevreden bent met afgedankte troep. Verder zei die man dat het regelmatig voorkomt dat ze meerdere malen moeten bestellen voordat ze een GOED onderdeel binnenkrijgen van Apple. Het is ronduit waanzin dat Apple zo bedroevend omgaat met afgekeurde onderdelen. Waar is die hoge kwaliteit die Apple claimt te produceren?
Nouja, over het algemeen worden problemen bij Apple wel redelijk netjes opgelost als ik alles zo lees. Dit is echter iets wat door moet dringen tot hogerhand daar (als in: ze moeten de boel gewoon fiksen) en daar wil ik juist op wachten voordat ik de boel terugstuur, heb geen zin in gezeik van telkens weer een nieuwe, want ik hoor te veel dat dat gebeurt.

(i)nsanity himself...

quote:
Mei schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 23:12:
[...]

Nouja, over het algemeen worden problemen bij Apple wel redelijk netjes opgelost als ik alles zo lees. Dit is echter iets wat door moet dringen tot hogerhand daar (als in: ze moeten de boel gewoon fiksen) en daar wil ik juist op wachten voordat ik de boel terugstuur, heb geen zin in gezeik van telkens weer een nieuwe, want ik hoor te veel dat dat gebeurt.
Groot gelijk, het is dé reden dat deze iMac niet eerder de reparatie ingaat dan dat het probleem erkend wordt door Apple.

quote:
Erhnam schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:59:
[...]

LOL _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laat even weten of je je geld terug krijgt.
Nou, net AppleCare gesproken. Refund gekregen, geen probleem. De vriendelijke dame zei me dat Apple op de hoogte is van het probleem en dat ze bezig zijn met het zoeken naar een oplossing. Op zich positief dus... Ik ben in ieder geval de eerste die er weer een besteld als alles opgelost is...

Idem hier, retourprocedure verliep keurig. Apple laat TNT je bellen: wanneer kan het opgehaald worden? Vanmiddag al? Okay, top, doe maar. Postbode aan de deur, krabbel op formulier krijgen en terug ermee. Heel netjes :)
Late Night with who?
Reg. datum: 12 oktober 2000

Werd vanmiddag gebeld door de MacMe Groningen dat mijn 24" iMac er eindelijk is (3,5 week wachten!). Morgen maar eens ophalen, nadat ik nagevraagd heb of ik hem zonder problemen kan terugbrengen als ik vind dat het beeld niet goed is. Ben benieuwd :)

Reg. datum: 16 februari 2006

Hoe zijn jullie ervaringen met de videokaart van de iMac? Kan hij een beetje recente games spelen of is het brak? Ik wil heel graag mijn PC vervangen door een iMac, daar zit nu een GeForce 7950GT in. Die kan op zich nog wel heel wat aan met goede performance. Niet dat ik zo veel zit te gamen, maar wil wel graag eens een nieuw spelletje kunnen uitproberen.

Ik kan natuurlijk ook de PC nog ernaast bewaren, maar ja bij voorkeur wil ik m'n bureau en daaronder lekker leeg maken zonder zo'n joekel van een kast ;)

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

quote:
DaFrenk schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:52:
Hoe zijn jullie ervaringen met de videokaart van de iMac? Kan hij een beetje recente games spelen of is het brak? Ik wil heel graag mijn PC vervangen door een iMac, daar zit nu een GeForce 7950GT in. Die kan op zich nog wel heel wat aan met goede performance. Niet dat ik zo veel zit te gamen, maar wil wel graag eens een nieuw spelletje kunnen uitproberen.

Ik kan natuurlijk ook de PC nog ernaast bewaren, maar ja bij voorkeur wil ik m'n bureau en daaronder lekker leeg maken zonder zo'n joekel van een kast ;)
Er van uitgaande dat je voor een iMac gaat met een ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB, denk ik dat het wel wat gaat tegenvallen. Als je alleen al van de prijs uitgaat, jouw huidige kaart is 3 x zo duur. Check hier wat test resultaten @ http://www.hardware.info/...GRkZ5iSmJjK,bGRkZZibmJPK/

Ik kan COD2 op 1920*1200 met alle settings op Max, behalve Anti Aliasing (2*AA in plaats van 4*AA) goed spelen. Alleen bij extreem gebruik van smoke grenades merk ik dat het lichtjes hapert.

(i)nsanity himself...

Reg. datum: 16 februari 2006

Thanks voor de link. Ik had geen idee dat mijn videokaart nog zoveel geld waard is. Ik zie @ pricewatch dat hij voor meer dan 200 over de toonbank gaat. Toch niet mis :)

Hoe dan ook, het is dus geen monsterkaart. Maar wel een DX10 kaart, wat dus voor de toekomst op zich wel fijn is. Hoe draait hij bijvoorbeeld Crysis? Niet dat ik behoefte heb om die game te spelen, maar als ik het zou willen..

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

Tussen alle posts over LCD schermen en refunds door even een vraag over het geheugen.

Ik wil begin volgend jaar een iMac aanschaffen, met name voor mail, internet, fotobewerking en af en toe een filmpje monteren. Standaard zit er 1GB in een Mac, heeft het zin om er bijvoorbeeld 4GB in te zetten? Als je het zelf doet met het juiste geheugen hoef je het om de prijs niet te laten.

Bij Windows geldt dat hoe meer hoe beter, maar hoe zit dat bij een iMac?
Screw you guys, I'm going

Ik heb besloten om mijn geld terug te vragen, wat overigens geen probleem was. Na 3 keer ruilen is het mij wel welletjes geweest en wacht ik wel totdat er een verbeterd systeem is.

edit: met goed scherm dus.

Bigg Balls wijzigde dit bericht 12-12-2007 18:50 (7%)

Late Night with who?
Reg. datum: 12 oktober 2000

Ok, mijn 24 incher is eindelijk binnen :)

Ik heb natuurlijk goed naar het scherm zitten kijken, maar ik moet zeggen dat het contrastverschil wel meevalt. Ik zie wel dat de rechterkant ietsjes donkerder is in een donkere kamer met contrast op minimum met een compleet grijze achtergrond, maar dat zal niet een situatie zijn waarin ik de boel ga gebruiken, dus ik vind het geen probleem.

Een groter probleem was om Leopard geinstalleerd te krijgen zonder freeze: die ene firmware update was nog niet geinstalleerd namelijk. Dat had ik beter gelijk in Tiger nog even kunnen doen.

Ook een raar verhaal trouwens: deze mac is in week 47 geproduceerd (3 weken terug dus) en toch staat er nog Tiger op. Zit wel keurig een Leopard DVD bij vanuit de fabriek, maar waarom zetten ze dat er niet direct op?

Moartn,

Leuk dat je iMac je bevalt en dat jij geen probleem heb met het scherm. De hoekjes onderin is normaal en dat heeft bijna elk scherm. Echter een veel voorkomend probleem is dat de ene helft lichter is dan de andere en als je daar hinder van ondervindt in programma's is dat onhandig. Gelukkig voor jou heb jij daar geen last van.

Wat betreft Leopard. Dat is nog niet standaard geinstalleerd op de iMac's. Waarom Apple dat niet direct heeft gedaan weet ik ook niet maar that's the way it is.

Veel plezier met je iMac.

quote:
Bigg Balls schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:00:
Wat betreft Leopard. Dat is nog niet standaard geinstalleerd op de iMac's. Waarom Apple dat niet direct heeft gedaan weet ik ook niet maar that's the way it is.
Mijn laatste kwam out of the box met een Leopard install :)

quote:
neographikal schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:54:
[...]

Mijn laatste kwam out of the box met een Leopard install :)
Vreemd dat niet alle systemen dat dan hadden. Al mijn vervangende systemen waren met een extra leopard cd.

Trouwens, wacht jij nu ook tot opdat de problemen definitief over zijn? Of heb jij onderhand een goed exemplaar?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws