Gathering of Tweakers

Quicksearch
The power to save the world.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Startpost.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMaccopy.jpg

Welkom in het Apple Intel iMac 2G discussie en ervaringen topic deel 2

Dit topic zal gaan over de nieuwe iMac . Deze nieuwe iMac is geboren op 7 Augustus 2007.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Algemeen-1.jpg

Het speciale aan deze nieuwe iMac is , dat de iMac een compleet ander uiterlijk heeft gekregen. De iMac bestaat nu uit Aluminium en Glas. Een leuk feitje voor de Greenpeace fanaten de glasplaat en de aluminium behuizing is recyclebaar, dus de iMac is ook nog eens beter voor het milieu. Verder is de iMac ook dunner geworden. De achterkant van de iMac is zwart uitgevoerd . Het Apple logo aan de voorzijde en de rand naast het scherm zijn ook zwart. Tot zover het uiterlijk. Want de iMac heeft ook van binnen een update gekregen. De iMac heeft de nieuwe Santa Rosa chipset aan boord. Wat de Macbook en Macbook Pro ook hebben. Verder is er ook een nieuwe videokaart en andere processors. Het is nu ook mogelijk de iMac uit te bereiden tot 4 GB PC5300 SO-Dimm geheugen.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Specs-1.jpg

De iMac is verkrijgbaar in een 20" variant of een 24" variant . Als je uit de grootte van het scherm bent heb je weer keus uit 2 modellen . Totaal zijn er 4 modellen. UPDATE 28-04-2008

Het eerste model is de goedkoopste van de vier . Het is de iMac 20" met Intel Core2Duo processor op 2,4 Ghz . De iMac heeft 1 GB ram en 250 GB Harddisk. Een SuperDrive en een ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB videokaart. Dit model kost ¤ 999

Het tweede model is wederom een 20" maar nu met Intel Core2Duo 2,66 Ghz . Deze iMac heeft 2 GB ram maar 320 GB harddisk . SuperDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB videokaart.
Dit model kost ¤ 1299

Het derde model is een 24". Deze iMac heeft een Intel Core2Duo 2,8 Ghz , 2 GB ram , 320 GB Harddisk , SuperDrive en ATI Radeon HD 2600 PRO met 256 MB geheugen. Dit model kost ¤ 1599

Het laatste model is the top of the range. Dit model heeft een 24" beeldscherm . Heeft verder een Core2Duo 3,06 GHz . 2 GB ram en 500 GB harddisk. Deze iMac heeft ook een SuperDrive en een NVIDIA GeForce 8800 GS met 500 MB. Dit model kost ¤ 1919

Alle iMacs dus als je nu de goedkoopste of de duurste neemt zijn allen uitgerust met Mac OS X Leopard 10.5 en iLife '08. Verder zit er op elke nieuwe iMac Airport Wireless N , Bluetooth 2.0. Totaal 3 USB poorten , FW400 en een FW800 poort.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Poorten.jpg

Inhoud van de verpakking
• iMac
• Netsnoer
• Apple Remote
• Apple Keyboard
• Mighty Mouse
• Installatie-/herstel-dvd's
• Gedrukte en elektronische documentatie

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/iMac.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram.jpg

Het enige wat uit te bereiden is in de iMac is het geheugen. Het geheugen wat nodig is : DDR2 PC5300 667 Mhz SO-Dimm geheugen . Hoe moet dat .. ?

Stap 1 : Zet de Mac uit en verwijder alle kabels . Leg de iMac met het scherm op een zachte doek.
http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram1.jpg

Stap 2 : Doe de voet omhoog en schroef het geheugenluikje weg.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram2.jpg

Stap 3 : Haal de stukjes plastic weg en je kunt het geheugen er bij klikken of vervangen. Let op ; als je het geheugen erin plaatst moet je een klik horen .

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram3.jpg

Stap 4 : Doe de plastic stukjes weer terug waar ze zaten , en je kunt het geheugen luikje er weer opschroeven.

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Ram4.jpg

http://i189.photobucket.com/albums/z108/JoMo0/Totslot.jpg

Houd het ontopic . Opmerkingen over leveringen of bestellingen kun je kwijt in Apple Levertijden #3 en voor recenties over geheugen kun je terecht in het RAM topic

Vorige deel iMac 2G Intel #1

De iMac is te koop bij je plaatselijk Premium Reseller of de Apple Store

Toestemming van Hoedje

Screw you guys, I'm going

Ziet er mooi uit de openingspost. Misschien kan je nog veel voorkomende problemen vermelden in de openingspost zoals de slechte schermen of de vastlopers.

Bij iFactors zijn de 2.8 modellen overigens goedkoper dan de online store. 2079 + 90 euro voor extra rammetje.

Nette startpost d:)b Misschien handig om even het tabelletje met specs uit deel 1 over te nemen?

(i)nsanity himself...

The power to save the world.

In #1 staat verder geen tabel dus heb het zo maar gedaan . Problemen zouden er in kunnen maar ik heb zelf geen enkele last met mijn iMac . Volgens mij vallen de problemen wel mee.

Er zijn wat problemen met het scherm van de 24". Mijnes komt morgen of overmorgen, ik hoop dat 'ie in 1x goed is :X Morgen dan gelijk even 4GB RAM erbij halen :)

Apple roept trouwens: Estimated Delivery Date 28 Nov 2007 (Subject to change) . Zijn ze daarmee ook nog wel eens sneller? Tot nu zijn ze echt stukken sneller dan wat ze zelf beweerden

neographikal wijzigde dit bericht 26-11-2007 19:27 (51%)

Screw you guys, I'm going

quote:
carfreak02 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:25:
In #1 staat verder geen tabel dus heb het zo maar gedaan . Problemen zouden er in kunnen maar ik heb zelf geen enkele last met mijn iMac . Volgens mij vallen de problemen wel mee.
Dan heb je geluk. Bij mijn 3e iMac is het scherm nog niet goed. Morgen bel ik ze en dan moeten we maar kijken hoe we dit oplossen.

Tot nu toe baal ik als een stekker.

quote:
neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:26:
Er zijn wat problemen met het scherm van de 24". Mijnes komt morgen of overmorgen, ik hoop dat 'ie in 1x goed is :X Morgen dan gelijk even 4GB RAM erbij halen :)

Apple roept trouwens: Estimated Delivery Date 28 Nov 2007 (Subject to change) . Zijn ze daarmee ook nog wel eens sneller? Tot nu zijn ze echt stukken sneller dan wat ze zelf beweerden
Issie al wel verzonden? Bij mij was het 14e opsturen en 21e bezorging, zat wel een weekend tussen... dus wellicht dat het lukt in 5 a 6 dagen. Verder ben ik ook heel benieuwd hoe het jouw iMac zal vergaan wat scherm betreft... De mijne ga ik morgen voor bellen dat ze hem mogen halen, wat testjes gedaan in opdracht van Apple Care, maar dat mocht allemaal niet baten helaas...

Is het mogelijk om je defect met een camera vast te leggen of is het daar te moeilijk voor te zien? Dan heb ik een beetje een idee waar ik op moet letten :)

Hij is vanmiddag verzonden en staat voor overmorgen op de planning. Ben benieuwd, morgen zou top zijn, dan heb ik een dag volledig vrij :9

Estimated Delivery Date 27 Nov 2007 (Subject to change)

neographikal wijzigde dit bericht 26-11-2007 22:25 (40%)

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
Nobody ever does...

Ik wil jullie nogmaals verzoeken om de levertijden in het centrale topic daarvoor te bespreken: Levertijd Apple Producten Deel 3. Dat topic is er niet voor niets. De levertijden zijn namelijk niet erg interessant voor de mensen die een iMac al hebben en het voegt natuurlijk weinig toe aan de discussie :).

Hoedje wijzigde dit bericht 26-11-2007 22:33 (3%)

Bodies, rest and motion fighting night and day. Well it's kill or be killed and one day we'll get the best of them...
Nobody seems to care, nobody ever learns.

Heb nu ook al een hele poos een iMac en nog maar 2 keer een scherm gehad dat hij echt was vastgelopen en ik hem moest herstarten door lang op de powerknop te drukken. Komt dan een zwarte waas over mijn scherm met de mededeling wat te doen. Eerste keer was toen ik Windows virtueel aan het installeren was in Parallels en ondertussen in Virtualbox een andere Windows aanzette.

Deze avond was het weer zover toen ik in Parallels mijn virtuele Windows op wou starten. Na herstart ging het wel weer.

In het bericht is sprake van een herstart-knop maar kan iemand mij zeggen waar deze staat want zie die niet meteen.

En is er iets om programma's automatisch te starten na het inloggen zonder ze in het dock te plaatsen. Met messenger en zo heb ik dit al gedaan maar met bijvoorbeeld mijn DNS-updater wil ik dit niet doen omdat deze snel bereikbaar zijn via hun icoontje naast het volume en dergelijke. Of moet ik weer een scriptje schrijven in AppleScript zoals ik met Tiger deed. En dan dat in mijn dock plaatsen?

Verdwaalde gast

@ co0lman

Je kan toch onder System Preferences -> Accounts -> Login items een application toevoegen die automatisch wordt uitgevoerd op het moment dat je inlogt? (dit onder Tiger in ieder geval...)

Als je iets anders bedoelt, sorry. :)

12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
Yahiko schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:19:
Bij iFactors zijn de 2.8 modellen overigens goedkoper dan de online store. 2079 + 90 euro voor extra rammetje.
Hmmzz, moet je wel mee oppassen, want dat soort dingen mogen niet he ;)

Blog: Thom Puiman .nl

quote:
neographikal schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:37:
Is het mogelijk om je defect met een camera vast te leggen of is het daar te moeilijk voor te zien? Dan heb ik een beetje een idee waar ik op moet letten :)

Hij is vanmiddag verzonden en staat voor overmorgen op de planning. Ben benieuwd, morgen zou top zijn, dan heb ik een dag volledig vrij :9

Estimated Delivery Date 27 Nov 2007 (Subject to change)
Als er al een TNT nummertje bij staat dan kun je het al beter tracen... Mijne wordt in ieder geval met een paar dagen opgehaald en een nieuwe wordt vanuit het verre oosten weer toegestuurd... Ik hoop dat het deze keer goed is :S...

Afgeleverd! Staat er alleen nog geen Leopard op, moet ik hem eerst installeren... (dvd zat er wel bij). Ik heb trouwens ietsje last dat de hoekjes van het scherm ietsje donkerder zijn, klopt dat? :)
quote:
neographikal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:53:
Afgeleverd! Staat er alleen nog geen Leopard op, moet ik hem eerst installeren... (dvd zat er wel bij). Ik heb trouwens ietsje last dat de hoekjes van het scherm ietsje donkerder zijn, klopt dat? :)
Scherm zou compleet egaal moeten zijn, maar een heel klein beetje zou misschien kunnen (erg persoonlijk), je hebt geen last van een lichte gradient van links naar rechts? (aub testen met wit scherm, met brightness op laagste, ik zag het vooral toen ik aan het browsen was op internet en een wit scherm van de linker naar de rechterkant versleepte, het wit aan de linkerkant was daarbij beduidend feller).

Het klopt dat Leopard er nog niet op staat, uurtje werk ;).

Martijn wijzigde dit bericht 27-11-2007 15:12 (4%)

quote:
neographikal schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
Hij kan terug, vlek in het midden en de randen zijn donkerderÍ
Damn, gaat lekker met Apple. Ik geef ze denk ik 1 kans, de vervanger moet goed zijn anders gaat alles terug... en dan maar wachten op positievere geluiden...

Probleem is dat ik in die paar dagen dat ik nu met OSX werk ik eigenlijk niet meer terug wil naar Windows :+

Zijn er al geruchten voor een update van de iMac met betere schermen of houdt Apple zijn mond over deze problemen?

photo.shoq photoblog
5D // Sigma 15 fish // Tamron 28-75 // Canon 50 MkII // Canon 70-200 L

...:: Mac-freak ::...

ik heb vorige week een 20 inch iMac 2,4GHz besteld bij een Apple Premium Reseller.
Deze kan elk moment toekomen in de winkel, maar als ik dit topic zo lees heb ik er al geen zin meer in. :|

Zou ik afzien van mijn aankoop en mijn geld terugvragen nu het nog kan?
Heb ik bij APR Switch een "Niet tevreden, geld terug"-garantie? Zo ja, hoe lang heb ik dan tijd?

Stel dat ik er gewoon om zou gaan, waarop moet ik zo vlug mogelijk letten volgens jullie? (...en ik richt mij nu vooral tot diegenen met slechte ervaringen met deze iMacs.)

Een moderator wijzigde dit bericht 28-11-2007 00:07 (4%)

Nikon D80 - Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G - B&W UV / Protect Filter 67mm - SanDisk 2GB Ultra II

quote:
Zijn er al geruchten voor een update van de iMac met betere schermen of houdt Apple zijn mond over deze problemen?
Gisteren AppleCare gesproken en die hadden er niet van gehoord. Op MacRumors.com (forum) was wel een topic waarin iemand zei dat Apple de fout erkende maar van concrete plannen door Apple heb ik nog niets gehoord...
quote:
ik heb vorige week een 20 inch iMac 2,4GHz besteld bij een Apple Premium Reseller.
Deze kan elk moment toekomen in de winkel, maar als ik dit topic zo lees heb ik er al geen zin meer in. :|
De ervaringen m.b.t. de schermen betreft alleen de 24 inch voor zover ik weet...

Martijn wijzigde dit bericht 27-11-2007 21:45 (54%)

quote:
ILoveAmor schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:52:
[...]

Hmmzz, moet je wel mee oppassen, want dat soort dingen mogen niet he ;)
Hoeso niet? Mag het niet van GOT of van Apple?

Als het van Apple niet mag:

Apple levert de 2.8 ghz ook zonder 1 gb die is 2079, bij de reseller is geheugen velen malen goedkoper daar komst de prijswinst van.

Hoe stil vinden jullie de iMac? Ik heb mijn 20" op een eenvoudig
bureau staan en de resonantie van de harde schijf laat het blad
toch wat meeresoneren. Ik heb al rubberen pootjes en viltjes
geprobeerd maar ik krijg de iMac niet goed 'geďsoleerd'. Heeft
iemand misschien hetzelfde probleem en een goede oplossing?

Mijn 24" is echt ernstig stil. Lichte zoem, zachter dan de gemiddelde laptop. Mij hoor je niet klagen :)
Reg. datum: 11 januari 2001

Hoeveel RPM hebben jullie Fans ? ik heb het gevoel dat sinds mijn upgrade naar Leopard mijn imac 24" luider is geworden ...

constant :
rpm fans cpu : 1200
rpm fans hdd : 1200

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws