Hoofdcategorieën
Topicacties

het LG KU990 Viewty topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 september 2004

http://i7.tinypic.com/6pswenq.jpg
Intro

LG brengt met de KU990 bijgenaamt Viewty een verrassend mooi en volledig toestel uit! Het superstrakke design met groot en goed bedienbaar touchscreen gemixt met onder andere een 5MP camera, HSPDA en vele nieuwe technieken is hij zeker geen underdog bij de grote concurentie. Hieronder meer informatie over het toetsel!

Specs

Design:
* Afmetingen (LxWxD): 103.5 x 54.4 x 14.8 mm
* Gewicht: 112 gram
* Display: 3 inch 262.144 kleuren 240 x 400 pixels (WQVGA) Touchscreen

Connectivity
* 3G: HSDPA / EDGE
* Bluetooth 1.2
* USB 2.0

Geheugen
* 100 mb memory Intern
* Met MicroSD uitbreidbaar (tot 2 gig. 4 gig met nieuwere kaartjes?)
* Batterij: 1000mAh Li-Ion battery
* Stand-by: 'Nog niet gevonden'
* Gesprekstijd: 'Nog niet gevonden'
* Trilalarm

Camera:
* 5 MP CMOS digitale camera met Schneider Kreuznach Lens
* 640 x 480 pixel camera (30 fps) - 640 x 384 (breedbeeld) - 320 x 240 (120 fps)

Multimedia
* FM Radio Receiver
* Divx player
* Goede mp3 speler
* Word, Excel,PDF support

Plaatjes/Video's

http://www.tecnosquad.com/wp-content/uploads/2007/08/lg-u990.jpg

Software

Autogk Divx converter met veel mogelijkheden.
Torrent van de officiele pc software/drivers voor de KU990

Reviews:

Review: Gsmarena.com
Review 2: Gsmhelpdesk.com
Review 3: Letsgomobile.orf
Duitste video review: vitivi.tv
Meest waardeloze toch grappige review: Tweakers.net. Let op de reacties :P

De +plus en -minpunten

Tot nu toe zijn bij de tweakers/reviewers de volgende punten naar voren gekomen:

De pluspunten:
+ Touchscreen werkt verassend goed,
+ Sms-en met qwerty toetsenbord werkt erg snel,
+ Scherm erg groot en superhelder,
+ Mp3 speler laat zich goed bedienen,
+ Goede kwaliteit van video's (al dan niet bij voldoende licht),
+ Internetbrowser is uitgebreid,
+ Divx support !!

De minpunten:
- Sylus hangt aan de telefoon (al heb ik nooit de behoefte gehad deze te gebruiken..)
- Menu komt niet overal even snel over,
- 5MP camera laat op auto instellingen de wensen nog een beetje over (hopelijk met firmwareupdate).
- Nav4all gaat niet werken (Nog geen lg toestel gevonden waarop hij wel beschikbaar is)

Handige links:

Screenprotectors
Productpagina LG
Officiele Viewty pagina
KU990forum met games,themes enz.

Hier kan je vanaf je KU990 door heel youtube browsen!

Tips & Tricks:

Aanbrengen screenprotector:
quote:
- maak een ruimte klaar waar geen/zo min mgoelijk stof is (badkamer: hete kraan open laten staan om te stomen en de stoom neer laten slaan)
- Haal de accu uit je telefoon
- Maak een oplossing van lauw water en afwasmiddel
- Was je handen direct om je vingers van vet te ontdoen, liefst niet afdrogen met doek (= pluisjes)
- Zorg dat het scherm van je viewty stofvrij is
- Haal de screenprotector van de bescherming
- Zet de screenprotector in je zeepoplossing
- Pak je screenprotector en laat hem uitlekken
- Plaats je screenprotector op het scherm, door het zeepwater kan je de protector nog makkelijk verschuiven.
- Met een plastic card de bubbels eruit duwen
- Laten drogen
Schuttersound uitschakelen:
quote:
Download het programma (trail is ook aanwezig) MobyExplorer, Dit is een soort file manager java applicatie die je toegang geeft tot alle bestanden in je telefoon. Als je een .wav bestandje opneemt (bijv. via de windows geluidsrecorder) zonder geluid, die vervolgens de zelfde naam geeft als een van de 'shutter' geluiden (dus shutter1,wav of shutter2.wav of shutter3.wav) dan kun je het bestand via het programma vervangen voor het originele bestand. Als je dat bestand dan vervolgensselecteerd als shutter geluid, dan hoor je dus je eigen bestandje zonder geluid wanneer je een foto neemt.
Instellingen Internet:
quote:
Volgt mischien als er duidelijke instellingen zijn.. De tip tot nu toe: Bekijk de website van je provider en/of ga langs en telecom zaak. Op de website's zijn vaak opties te vinden om de juiste instellingen naar je telefoon te sturen. Waar de Viewty er niet tussen staat kunnen de instellingen van de Prada gebruikt worden.

Firmware

Op dit moment zijn er geen nieuwe firmware-updates beschikbaar. De huidige versie is v10a /b of c afhankelijk van of je een branded toestel hebt

Faq

Kan ik mijn eigen oordopjes gebruiken?
Ja dat kan!

Kan mijn telefoon meer als de opgegeven 2gig kaartjes aan?
Tot zo ver bekend werkt dit niet en herkend hij hogere kaartjes als 2 gig. Wel blijken er nieuwe kaartjes te zijn (Micro SDHC 4gig) waardoor hij ze wel pakt

Hoe kan ik snel bestanden overzetten van de pc naar mijn telefoon?
De snelste manier is om je KU990 in te stellen als usb massa-apperaat. Dit kan je doen door in je telefoon naar de volgende menu's te gaan
Menu -> 4e tabblad -> Telefoon instellingen -> Verbindingen -> USB-verbindingsmogelijkheden -> Massaopslag.
(Hier kan je alleen je sd kaartje mee vullen)

Zijn er ook leuke Windows icons voor de Viewty?
Ja die zijn er incl handleiding! klik

Hoe kom ik in het sevice/unlock menu?
Viewty Service Menu:
3845#*990#

Unlocking Menu:
2945#*990#

LET OP!! Hiermee kan je je telefoon naar de ** helpen..

Do! 8) & Not to do! }:|

- Dit is het KU990 topic. Geen abbonementen topic! Er zijn genoeg site's en winkels te vinden die je hiermee kunnen helpen dus hou het daar dan ook bij.
- De levering begint op gang te komen (mag ook wel een keer..) maar geen posts over "ik heb mijne nog steeds niet !!! Hier heeft niemand wat aan..

+ Handige links zijn altijd erg welkom! Als je denkt deze te hebben stuur ze dan naar mij zodat ik ze in de startpost kan zetten (mail staat hieronder).

Slot

Mis je nog wat in de startpost? Mail het naar jopiumwevers apenstaartje hotmail.com
Credits naar Mordrakka Voor de info uit deel1. Ook naar iedereen die links en info geeft !

jupjup wijzigde dit bericht 05-12-2007 11:10 (12%)

Join or beat me

weg met winter
Reg. datum: 30 april 2002

Ik heb hem nu sinds vrijdag, en ergens in de komende week kunnen jullie een review van mijn kant tegemoet zien!

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Reg. datum: 12 augustus 2005

Wil iemand wat dieper ingaan op de mp3 speler? Ik wil graag weten hoe je door je muziek browsed, of je per map kan afspelen en/of m3u bestand, dat soort dingen.

Since 1983
Reg. datum: 09 juli 2001

ik krijg hem dinsdag 'gratis' dmv contractverlenging. ben benieuwd hoe die me gaat bevallen. :)

Reg. datum: 30 maart 2004

Via 2call besteld!
200relax 2 jaar icm sms bundel
76 euro bijbetalen, hoop dat ik hem woensdag heb.

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
timmo schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:25:
Wil iemand wat dieper ingaan op de mp3 speler? Ik wil graag weten hoe je door je muziek browsed, of je per map kan afspelen en/of m3u bestand, dat soort dingen.
Hij sorteert je muziek naar artiesten, albums, onlangs afgespeeld ed; uiteraard kun je ook zelf playlisten maken, maar echt een map afspelen kan geloof ik niet, dan moet je daar eerst een playlist van maken. Andere bestanden dan mp3 heb ik nog niet geprobeerd.

Reg. datum: 11 januari 2007

Wel veel goede reacties lees ik hier,
mij lijkt toch echt geen toetsenbord een gemis, zeker in het begin.

Maar gelukkig wel waar voor je geld :D
Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
Wel veel goede reacties lees ik hier,
mij lijkt toch echt geen toetsenbord een gemis, zeker in het begin.
Je hebt een onscreen qwerty toetsenbord.. ik heb 2 jaar lang de mda vario gehad (en kan totaal niet omgaan met t9 :D) maar dit toetsenbord typt minstens even snel... dus je toetsenbordje hoef je niet te missen ;)

henkjanv wijzigde dit bericht 25-11-2007 23:05 (6%)

Als die bug tenminste niet opduikt als je QWERTY aan het tikken bent. (spatie = venster afsluiten)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Back in business

quote:
Xof schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:40:
Als die bug tenminste niet opduikt als je QWERTY aan het tikken bent. (spatie = venster afsluiten)
Ik heb dat werkelijk nog geen 1x gehad en heb dit weekend toch al weer 50 smsjes de deur uitgestookt :P

Nou vannacht foto's gemaakt tijdens uitgaan. Of ik moet op een cursus fotografie of het ligt aan de camera.. maar wanneer ik een foto maak van een Surinaamse vriend van me.. dan issie nog net geen albino :P if you get the picture (letterlijk en figuurlijk :P)

Pauluz wijzigde dit bericht 25-11-2007 23:49 (29%)

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

Reg. datum: 30 juni 2004

quote:
Xof schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:40:
Daar heb ik dus ook soms last van |:( mogen ze best wel fixen in de nieuwe firmware

Reg. datum: 26 november 2007

Hierbij mijn allereerste Gathering Tweakers post :D

Ik volg het onderwerp al een lange tijd. en sinds vandaag 25-11-2007 ben ik trotste eigenaar van een LG Viewty.

Ik dacht in het begin WTF waar ben ik mee begonnen ? want ik was eerst een hele gelukkige eigenaar van een SE K800i.

Maar na 2 uurtjes ermee ''echt'' bezig te zijn geweest. denk ik nu : God zij dank heb ik em gehaald.

wat een fantastische toestel zeg !

ik ben alleen echt heel erg benieuwd of er qua software nog iemand wat gaat posten. ( met de oude K800i topic stond er op Tweakers tientallen handige software/apllicaties/games links .)

Ps: iemand al ervaring met Orange world settings etc.. ( qua TV kijken enzo ? ) want als ik kijk via mijn orange kan ik geen settings downloaden voor KU990 want staat nog niet in hun systeem.. (wss komt ie binnenkort?!)

quote:
Ngamer schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:52:
[...]

Hij sorteert je muziek naar artiesten, albums, onlangs afgespeeld ed; uiteraard kun je ook zelf playlisten maken, maar echt een map afspelen kan geloof ik niet, dan moet je daar eerst een playlist van maken. Andere bestanden dan mp3 heb ik nog niet geprobeerd.
Ok bedankt, het gaat er bij mij om dat als ik albums van *kuch* itunes aftrek dat ik dan of die map kan afspelen of het m3u bestandje selecteer om af te spelen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Hoet zit het verder met de aansluiting en de headset enzo? Ik neem aan een aansluiting met afstandsbediening waarin je je eigen 3,5mm jack kan steken?

timmo wijzigde dit bericht 26-11-2007 00:10 (11%)

Reg. datum: 06 februari 2004

Sinds zaterdag ook in het bezit van deze mooie viewty. Maar ik heb wel vaak het probleem dat de telefoon een opgenomen avi niet kan afspelen. Hij zegt dan: Mislukt Opnieuw proberen? en als ik dan op ja druk dan zegt hij: Mislukt probeer het later opnieuw. Dit blijft vaak ook zo als ik de telefoon opnieuw heb gestart. Ook als dit probleem er is dan kan ik geen foto's en video's maken. Als ik probeer naar de video functie te gaan dan springt het beeld even op groen en weer naar het bureaublad. Zijn er meer mensen met dit probleem? en weet iemand een oplossing?

Reg. datum: 26 november 2007

quote:
timmo schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:09:
[...]

Ok bedankt, het gaat er bij mij om dat als ik albums van *kuch* itunes aftrek dat ik dan of die map kan afspelen of het m3u bestandje selecteer om af te spelen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Hoet zit het verder met de aansluiting en de headset enzo? Ik neem aan een aansluiting met afstandsbediening waarin je je eigen 3,5mm jack kan steken?
ja precies Anix je kan je eigen oordopjes gebruiken. Uitstekende optie van LG _/-\o_

Ik heb hem trouwens even in de pricewatch gezet, aangezien hij er nog niet in stond. Goedkoopste die ik heb gevonden was 2call(lock) @ 432 euro.
Icm T-Mobile Flex 20 1 jaar kost hij ¤ 242 + ¤ 20*12 = 482, dus voor 5 tientjes meer kan je er een jaar mee bellen :P

klik! pricewatch!

timmo wijzigde dit bericht 26-11-2007 01:22 (39%)

Reg. datum: 15 juli 2007

432 euro de goedkoopste en gelocked?

Iemand de mijne overnemen voor 400 dan? Simlockvrij :P

Ik vind het wel een leuk toestelletje :), maar het formaat bevalt eigenlijk niet. Misschien een kwestie van gewenning.

Digitenne tuners te koop! Singletuner Cash&Carry pakketten (nieuw, ongebruikt en geheel compleet in doos) voor 70 euro, 2 stuks voor 130 euro. Interesse, stuur een mail naar digitennerotterdam@hotmail.com

Reg. datum: 01 december 2000

Lijkt me echt een stoer toestel, baal nu toch wel even dat ik net een paar weken een LG Shine heb.. Viewty heeft een geil touchscreen :)

"Fuck The Mainstream" You Yell.. We Yell "Fuck The Mainstream, And Fuck The Mainstream Fuckers And Every Other Group That Thinks Like That."

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
Anix schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:16:
Sinds zaterdag ook in het bezit van deze mooie viewty. Maar ik heb wel vaak het probleem dat de telefoon een opgenomen avi niet kan afspelen. Hij zegt dan: Mislukt Opnieuw proberen? en als ik dan op ja druk dan zegt hij: Mislukt probeer het later opnieuw. Dit blijft vaak ook zo als ik de telefoon opnieuw heb gestart. Ook als dit probleem er is dan kan ik geen foto's en video's maken. Als ik probeer naar de video functie te gaan dan springt het beeld even op groen en weer naar het bureaublad. Zijn er meer mensen met dit probleem? en weet iemand een oplossing?
Bizar, is de reso van je avi niet te hoog? (Hij mag maximaal 320x400 zijn) Dan speelt hij hem niet af. Om hem te verlagen, moet je even de DivX Converter software, die je kunt vinden op de CD, installeren; werkt prima bij mij =)

@timmo, oh zo, dacht eerst ff dat je een apart muziekscodering bedoelde, ben niet echt bekend met alle extensies =p Nog steeds zou ik het niet weten echter.... En inderdaad sluit je eerst een soort van afstandsbediening met microfoon + opneemknop + volumeregelaar _0_ aan, waarna je een 3,5mm headset er op aan kan sluiten (uiteraard is er daar ook één van meegeleverd).

Ngamer wijzigde dit bericht 26-11-2007 06:44 (8%)

Reg. datum: 23 april 2007

offtopic:
Normaal als je een Deel Xxx maakt van een thread, geef je credit aan de originele starter van het topic!

Reg. datum: 22 november 2007

Is het mogelijk om met deze telefoon audio door te sturen via bluetooth?
Heb namelijk een autoradio muziek die via bluetooth van externe apparaten
kan afspelen :)
Heb zelf zo gauw nog niet kunnen vinden of dit wel of niet kan..

quote:
koektrommeltje schreef op maandag 26 november 2007 @ 03:52:
432 euro de goedkoopste en gelocked?

Iemand de mijne overnemen voor 400 dan? Simlockvrij :P

Ik vind het wel een leuk toestelletje :), maar het formaat bevalt eigenlijk niet. Misschien een kwestie van gewenning.
Die van 2call is niet gelocked :)
Heb hem zelf ook van 2call + het staat er ook nog eens bij op de site.

Xof wijzigde dit bericht 26-11-2007 09:48 (58%)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Reg. datum: 14 september 2007

quote:
timmo schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:12:
Ik heb hem trouwens even in de pricewatch gezet, aangezien hij er nog niet in stond. Goedkoopste die ik heb gevonden was 2call(lock) @ 432 euro.
Icm T-Mobile Flex 20 1 jaar kost hij ¤ 242 + ¤ 20*12 = 482, dus voor 5 tientjes meer kan je er een jaar mee bellen :P

klik! pricewatch!
Ik heb hem via GSMweb.nl i.c.m. T-Mobile Relax 150 (1 jaar) voor 142 Euro. Dat komt neer op 12 x 19,50 (-3 x 9,75 korting eerste 3 maanden) + 142 Euro = 346,75

weg met winter
Reg. datum: 30 april 2002

quote:
svdhorst schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:09:
Is het mogelijk om met deze telefoon audio door te sturen via bluetooth?
Heb namelijk een autoradio muziek die via bluetooth van externe apparaten
kan afspelen :)
Heb zelf zo gauw nog niet kunnen vinden of dit wel of niet kan..
Jep, dat kan. Het A2DP profiel heet dat :)

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Reg. datum: 22 november 2007

Oooh nice :)
Niet dat ik em anders niet ging halen, maar is weer een mooi pluspuntje :D

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: