Gathering of Tweakers

Quicksearch
Samsung HD's!!!!

quote:
Stefan Zwanevel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:11:
Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Het hoeft niet persé aan Alice te liggen, overweeg ook eens de volgende punten.....

Deze snelheid haal je dat met draad of wireless? Als het met wireless is adviseer ik je om eens direct met je pc op het modem te gaan zitten dmv utp kabel zonder tussenliggende hardware.

Waar test je de snelheid, sommige speedtesten zijn namelijk niet geschikt voor 20mbit abbo's probeer deze eens:

http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

Soms gebeurt het ook dat internet traag wordt door spyware / virussen. Weet je zeker dat je PC clean is?

Daarnaast is zoals hierboven gezegd de bekabeling in huis ook erg belangrijk. Sluit het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan om zo min mogelijk verstoringen te creeren. Kijk of alle zelfgemaakte stekkertjes goed zijn, een slecht contactje kan veel verzieken.

Els je de splitter er nog tussen heb zitten, haal deze er eens tussenuit (heb je wel even geen telefoon via kpn als je dat nog hebt). Je zult niet de eerste zijn met een rotte splitter.

zandpaddo wijzigde dit bericht 12-12-2007 09:14 (7%)

Ik hoor veel verschillende ervaringen met snelheid, ongeacht afstand tot de kast. Ik zit op 800 of 900 meter oid en haal rond de 1900KB/s met Ubuntu updates, en ik denk dat de telefoonleiding in ons huis al jaren ligt. Niks bijzonders. Geen splitter gebruikt, echter. Kan dus makkelijk! Overigens haal ik met die speedtest downloads niet meer dan 1600KB/s, for what it's worth.

Over ATM vs Ethernet: kun je je nader specificeren?

remmelt wijzigde dit bericht 12-12-2007 09:50 (209%)

wanneer ik alice wil aanvragen kan ik kiezen tussen kpn overzetten naar alice of een aansluiting aanvragen @69¤. Ik wil echter gewoon mn kpn verbinding en nummer behouden, en een appart nummer krijgen van alice, net zoals ik dat op dit moment ook met tiscali heb. Iemand enig idee of dit bij alice ook mogelijk is?

AMD64 Venice 3200@2600Mhz, 1gig OCZ platinum rev2 v1.1, leadtek 6600gt@stock, asus sli deluxe+rotte fan, 240Gb HD, coolermaster real power 450Watt, Thermaltake big typhoon (super koeler)

Mijn ervaring met Alice.

Door foutje in het systeem heb ik 2 weken telang zonder internet gezeten (en waarschijnlijk 4 als ik er niet achteraan gegaan was)
Had abbo aangevraagd, werd na 1 week geannuleerd, de week daarop pas weer opnieuw geactiveerd. En dat terwijl ik mijn oude provider al had opgezegd dus dat was geen pretje (ook geen draadloze netwerken in de buurt :P)

1e week, alles top
zit 1480 meter van de centrale en haalde 13Mbit/s (terwijl de geschatte test 16-20 aangaf) maargoed daar valt mee te leven. En als er geen stabiele verbinding te realiseren valt op die afstand moeten ze het niet aanbieden.

2e week, middag + begin avond (tot uurtje of 23:30) halve snelheid en super hoge ping.
Ik gemaild, kreeg elke keer te horen dat het waarschijnlijk aan mij lag (kabels/instellingen, je kent het verhaal) maar ik sluit die dingen zelf bijna dagelijks aan dus leek mij sterk (ook alle orginele kabeltjes gebruikt.
Na mailtje of 6-7 eindelijk zover gekregen dat het gingen onderzoeken.
Ik denk/weet dat kpn gewoon de lijn dichtknijpt als het te druk wordt wat ze nooit zullen toegeven maar ik heb zo mn informatie bronnen. Alice zal waarschijnlijk minder betalen waardoor hun snelheid dan wordt afgeknepen als het druk wordt op die site/groep.

3e week, vooral in de avond uurtjes (3 dagen op rij) zomaar geen verbinding. (en dus ook geen telefoon) ADSL lampje ging uit, knipperen, aan, uit, etc
Weer gemaild (in de ochtend toen het wel werkte) want het was na kantoor uren dus kon ze ook niet ff met mn mobiel bellen.
Weer kabels/instellingen verhaaltje. Dus toen ben ik lichtelijk pissig geworden. Daarna kreeg ik te horen dat ze de lijn in de gaten gingen houden. Ging paar dagen goed tot gister avond.
Eerst werd de snelheid gehalveerd en daarna ging de verbinding uit.
Heb meteen gebeld want was nog netaan 21:30
Echt veel informatie konden ze niet vinden, ook niet dat ik had gemaild (dat vond ik een beetje raar), want dat schijnt een ander systeem te zijn.
Zoiets koppel je toch?!? maar dat is mijn mening.

Het ergste vind ik dat je dus ook niet telefonisch bereikbaar bent.
Ik hoop dat 112 in dat geval wel nog bereikbaar is maar dat weet ik ook niet zeker. De modem heeft geen sync met de lijn dus kan niet telefoneren.

Ik wacht zoals de mevrouw aan de telefoon mij vertelde 3-5 werkdagen en dan moet het opgelost zijn. Als dat niet zo is dan weet ik al 100% zeker dat ik ga overstappen.
Er werd mij wel alvast medegedeeld dat wellicht de snelheid naar beneden gebracht zou worden om zo de lijn stabiel te maken. Maar zoiets moet ook kunnen zonder snelheidsverlies.
Dan ben je wel blij dat je per maand opzeg termijn hebben. _/-\o_
Maar als ze het fixen vind ik het ook best, je wordt er alleen zo moe van. :Z
Klanten binnenhalen is de kunst niet, gewoon op het juiste moment een mooie prijs aanbieden, alleen je klanten behouden, dat is een kunst en daar is Alice naar mijn mening (nog) niet zo goed in.

hier ook geen internet.
21-11 aangevraagd, alles volgens planning binnengekregen.
10-12 zou ik alice krijgen
op 10-12-2007 09:59 klapt mijn tiscali (was ik er maar nooit weggegaan)verbinding uit.
Mooi dacht ik, nu de alice modem opgehangen, deze ging netjes intrainen (ik blij, NOT!)
Telefoon werkt/tijdelijk tel.nr. werkt, alleen het internet werkt niet.
ik bellen (10-12 4x), het standaard verhaal, zit het kabeltje er goed in? er moet een kpnmonteur langskomen om de lijn te meten.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit werk al 10 jaar doe en dat er hier in huis geen probleem is, maar dat de modem niet wil connecten.
Komt er weer zo,n dom wicht, maar ik wil de instellingen van uw netwerkkaart even doornemen, ik wil de instellingen van de internet explorer nakijken, ik gebruik linux en de modem traint GVD netjes in met de beste waardes die ik maar kan wensen (20870x1284). Het modem wil niet connecten met het netwerk van Alice/BBned.
gisteren en vandaag nog gebeld en de td is ermee bezig (moet ik maar aannemen). Ik mag iig niet meer bellen en moet maar geduld hebben.
heb btw ook nog een zyxel 2602HW61 uitgeprobeerd en deze wil natuurlijk ook niet connecten.
wat kan ik nog doen?
wachten en hopen?
wordt het echt opgelost?
of maar alvast Telfort aanvragen op mijn 2de aderpaar?

Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice

Reg. datum: 21 november 2003

Ik heb nog steeds het probleem dat ik sommige internetsites niet kan benaderen. Weer gebeld, schijnt de DNS nog steeds niet in orde te zijn. Als ik een aantal keren de pagina refresh krijg ik soms wel wat te zien, maar na een half uurtje ongeveer hetzelfde feest :(
BBNED klungelt dus al twee dagen met de DNS-server? Klinkt redelijk amateuristisch als je het mij vraagt... Herkent iemand de problemen, en heeft iemand misschien meer informatie?
Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
hdpaddy schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:13:
hier ook geen internet.
21-11 aangevraagd, alles volgens planning binnengekregen.
10-12 zou ik alice krijgen
op 10-12-2007 09:59 klapt mijn tiscali (was ik er maar nooit weggegaan)verbinding uit.
Mooi dacht ik, nu de alice modem opgehangen, deze ging netjes intrainen (ik blij, NOT!)
Telefoon werkt/tijdelijk tel.nr. werkt, alleen het internet werkt niet.
ik bellen (10-12 4x), het standaard verhaal, zit het kabeltje er goed in? er moet een kpnmonteur langskomen om de lijn te meten.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit werk al 10 jaar doe en dat er hier in huis geen probleem is, maar dat de modem niet wil connecten.
Komt er weer zo,n dom wicht, maar ik wil de instellingen van uw netwerkkaart even doornemen, ik wil de instellingen van de internet explorer nakijken, ik gebruik linux en de modem traint GVD netjes in met de beste waardes die ik maar kan wensen (20870x1284). Het modem wil niet connecten met het netwerk van Alice/BBned.
gisteren en vandaag nog gebeld en de td is ermee bezig (moet ik maar aannemen). Ik mag iig niet meer bellen en moet maar geduld hebben.
heb btw ook nog een zyxel 2602HW61 uitgeprobeerd en deze wil natuurlijk ook niet connecten.
wat kan ik nog doen?
wachten en hopen?
wordt het echt opgelost?
of maar alvast Telfort aanvragen op mijn 2de aderpaar?
Weet je zeker dat de instellingen van je modem goed staan? (voor wat betreft PPP, login/wachtwoord).
Het ADSL signaal heb je en is ook goed anders zou je niet kunnen bellen. Het ligt dus (waarschijnlijk) alleen aan de PPP instellingen of toch aan de centrale kant bij Alice.

Lees de draad voordat je blaat!

Hier ook DNS problemen, ik gebruik nu tijdenlijk de opendDNS dns servers.
Deze invullen als voorkeursdns servers:
208.67.222.222
208.67.220.220

Is hier ook al meer dan 35 uur aan de gang, stelletje sukkels daaro :(

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
thijlklerkx schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:41:
Hier ook DNS problemen, ik gebruik nu tijdenlijk de opendDNS dns servers.
Deze invullen als voorkeursdns servers:
208.67.222.222
208.67.220.220

Is hier ook al meer dan 35 uur aan de gang, stelletje sukkels daaro :(
Genoeg problemen met Alice maar GEEN problemen met DNS.
Het staat je natuurlijk wel vrij om van een eigen keuze DNS gebruik te maken.
Beter nog, neem twee verschillende DNS-en die niet van dezelfde provider of dienst vandaan komen.
Als de één niet goed werkt heb je de ander nog.

Lees de draad voordat je blaat!

Alice hier in Leiden

Zit helaas 1900m van de centrale af, wel een 6-10 Mbit verbinding hier

Oplevering is puik.

Had eerst problemen met DC++ die wilde niet goed connecten, na mijn firewall voor het Intranet met ZoneAlarm open geflikkerd te hebben, doet UpnP het uitstekend en staat het ding goed ingesteld voor DC++ :)

Groetjes

k26

Inmiddels drie weken met Alice aan de slag.

op een enkel hikje na (toevoeging achter huisnummer, belletje met Alice) liep alles probleemloos.
Modem op tijd binnen, Aansluiting op tijd gerealiseerd, binnen 3 weken nummer geporteerd, nummerherkenning werkt, snelheid is voldoende (tot 12Mb/sec)
De lounge werkt.. (mail gebruik ik niet)

Internetplusbellen werdt automatisch opgezegd (hoefde ik niet achteraan) alleen de oude Experiabox terugsturen en klaar.

Eigenlijk ben ik heel tevreden :+

Edit---
De man die langs kwam voor de lijn controle heeft (Ik was niet aanwezig op dat moment) netjes alles aangesloten, ik kwam thuis en had gelijk een werkende verbinding op de Mac

FlippendeBits wijzigde dit bericht 13-12-2007 16:58 (15%)

quote:
HoppyF schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:11:
[...]
Het staat je natuurlijk wel vrij om van een eigen keuze DNS gebruik te maken.
Ik probeer niemand opendns op te dringen ;) ( voor het geval je dat dacht :) )

En geloof het of niet, 't stelletje prutsers heeft haar zaakjes nog steeds niet op orde :(
Weer gebeld met de helpdesk ( beetje pushen die lui! ), ze hadden van de technische dienst van alles doorgekregen om het toch weer te laten werken ( in het modem inloggen met user en user, kiezen voor quick start, alice PPPoA, next, store en dan laten rebooten. ) maar dat werkte niet...

Toch wel behoorlijk raar dat dat zo lang moet duren.

Op de vraag hoelang het nog ging duren antwoorde mevrouw:
"Ja dat is voor ons een vraag en voor sommigen een weet, maar die weten het nu ook niet"
Houd ik er iig nog een mooie quote aan over :D

quote:
HoppyF schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:24:
[...]

Weet je zeker dat de instellingen van je modem goed staan? (voor wat betreft PPP, login/wachtwoord).
Het ADSL signaal heb je en is ook goed anders zou je niet kunnen bellen. Het ligt dus (waarschijnlijk) alleen aan de PPP instellingen of toch aan de centrale kant bij Alice.
Modem is in orde, heb ook een 2606hw61 uitgeprobeerd, user0@alice.nl/user0
dit probleem is het, http://alice.gebruikers.e...read_id=71&rowstart=0
heb ze vandaag iig in gebreke gesteld.

neem nooit Alice

Ik heb op dit moment ADSL Family (tegenwoordig ADSL extra) van Orange.
Ik heb dus een internet verbinding (20 Mbit / 1 Mbit) en telefonie (geen KPN) van Orange.

Stel ik wil overstappen naar Alice. Zeggen ze mijn abbonnement zelf op als ik Alice Comfort aanvraag of moet ik dit zelf doen?

Hoe zal het gaan met die portering van de lijn, waar ik overigens weinig kennis van hebt.
En ben ik bij de overgang van Orange naar Alice misschien wekenlang offline? Ik hou het hooguit 2 weken vol.

Ik heb nu ongeveer een maand Alice. Geen problemen, goede snelheid, maar ik heb één probleem. Telkens wanneer ik een torrent binnenhaal met grote snelheid, stopt mijn internet er na een poosje mee. Mijn mailprogramma geeft steeds popups dat de verbinding weg is, ik kan geen enkele pagina meer laden. Hoe kan dat? Heeft het met die DNS problemen te maken? Ik heb nu een torrent lopen die maar 30kB haalt, en nu doet het internet het al een paar uren prima...

Als de boel is vastgelopen, moet ik in het modem een system-restart doen voor alles weer werkt, maar een uurtje later is het weer net als daarvoor. Pas wanneer ik alle torrents stopzet (en het torrentprogramma uitzet) blijft de verbinding stabiel...

DFreeze wijzigde dit bericht 14-12-2007 17:40 (4%)

heb een probleempje waarvoor ik even hulp voor nodig heb

4 wkn geleden alice aangevraagd
alles bevestigd
vandaag modem en alles ontvangen, geen probleem tot dusver, netjes
aansluiting verloopt goed, telefoon werkt echter internet werkt niet. met splitter zonder splitter, geen verschil.

alice gebeld met de vraag hoe dit kan, gevraagd word welke kabels ik gebruik, alle kabels behalve van modem naar pc (maar dat moet geen probleem zijn,vanochtend had ik met dezelfde kabel gewoon bereik met de livebox/orange) alice zegt echter dat ik dat kleine, korte ethernetkabeltje van hun moet gebruiken. is een beetje lastig,pc staat 7 meter verder. dus ik vraag hen om een alternatief, word me gezegd dat ik de pc dichter bij de modem moet zetten, dus ik zeg verbouwen, idd zegt alice man met duits accent (erg grappig) verbouwen!!! moest erg lachen en was daarna erg pissed. dus toen maar opgehangen toen we niet verder kwamen met dit onzinnige gesprek. heeft iemand een antwoord voor me? wellicht andere kabels ofzo?

Tsja, direct op de PC moet met een cross-kabel, zo eentje als Alice mee levert. Die heb je ook wel in langere varianten (allekabels.nl). Wil je gewone ethernetkabels gebruiken, dan moet er een router of switch tussen.

Uit het feit dat je wel kunt bellen begrijp ik dat je al had ontdekt dat de tekening van Alice met die A en B stekkers precies verkeerd om zit (anders had je niets, denk ik). Ik heb daar zelf namelijk nog mee gestoeid, omdat het bij mij eerst ook maar niet ging...

quote:
DFreeze schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:42:
Tsja, direct op de PC moet met een cross-kabel, zo eentje als Alice mee levert. Die heb je ook wel in langere varianten (allekabels.nl). Wil je gewone ethernetkabels gebruiken, dan moet er een router of switch tussen.

Uit het feit dat je wel kunt bellen begrijp ik dat je al had ontdekt dat de tekening van Alice met die A en B stekkers precies verkeerd om zit (anders had je niets, denk ik). Ik heb daar zelf namelijk nog mee gestoeid, omdat het bij mij eerst ook maar niet ging...
ok, wat is eigenlijk het verschil dan tussen een cross kabel en ethernetkabel? wat is goedkoper/beter, cross of switch

thanks mate!

Reg. datum: 21 november 2003

quote:
chicoboy schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:01:
[...]

ok, wat is eigenlijk het verschil dan tussen een cross kabel en ethernetkabel? wat is goedkoper/beter, cross of switch

thanks mate!
Een Crosscable is tot zover ik weet ooit bedoeld om twee PC's met elkaar te verbinden zonder apparatuur ertussen, zoals een hub, switch of router. Nu levert Alice dus modems met crosscable aansluiting ipv het "gewone" lancable-aansluiting.
Toen ik geen linesync had en ze daarvoor belde, kreeg ik ook "gezeik" dat die oranje kabel er niet tussenzat. Toen ik, al op punt van pissig worden, vertelde dat ik precies het verschil tussen een crosscable en "normale" utp wist, en mijn router auto-sensing is, wilde hij verder luisteren naar me. Ze zijn dus erg vasthoudend aan het script, en beweerden dus zo dat wanneer ik dat oranje kabeltje zou gebruiken, het internet zeker zou werken (op dat moment dus geen linesync!) 8)7
Zeg desnoods dat je de UTP-kabel opnieuw gekrimpt hebt, maar dan crosscable (verschil is dus volgorde van koper in de kabel), en laat je niet overbluffen...
Bedenk wel dat wij de uitzondering op de regel zijn he, de mensen die er echt wel iets vanaf weten. Je moest eens weten wat je voor een onzin aan de lijn krijgt als je op een helpdesk zit (gelukkig was dat voor mij maar heel kort, maar toch, was voor een universiteit dus je zou wat mogen verwachten van de dames en heren academici :/ ) Het is ook niet raar dat de eerste vraag altijd is: zit de stekker er in? Staat het modem aan? Etc.

Anyway, haal de splitter ertussenuit want die heb je niet nodig, tenzij je nog op dezelfde lijn KPN telefoon hebt. De meeste switches zijn tegenwoordig auto sensing op alle poorten, zelfs de goedkope. Verschil tussen cross en normale kabels maakt dus niet meer uit, als er maar een kant in je auto sensing switch zit. Heb ik ook, geen idee waar ik die X-kabel van Alice ertussen heb, waar 'ie het beste paste waarschijnlijk.

chicoboy zou ik aanraden om een switchje te kopen, zet naast je modem, doe daar lekker het draadje van Alice in en dan een draad naar je computer, mag zo lang zijn als je wilt (tot 100 meter).

dfreeze: het modem is een cheape he, dus misschien kan het niet zoveel verbindingen aan? Dat is mijn gok, vooral als het na een herstart wel weer werkt. Zet je dan die torrent ook weer aan? Werkt het dan wel?

Remmelt: sterker nog, meestal werken de torrents nog gewoon, terwijl de rest van de connecties down is. Dus geen mail, geen internet, maar nog wel met 200k of meer downloaden. Soms als ik een hele nacht heb doorgepompt, zijn ook de torrents vastgelopen. Maar een herstart is inderdaad altijd genoeg, dan werkt alles weer (voor zolang het duurt). Ik heb nu maar vrede gesloten met het feit dat als ik iets moet doen, ik de torrents uit zet. 's Nachts laat ik ze dan wel lopen, en 's ochtends eerst even een modem restart doen voor ik weer aan het werk kan...

Zou ik het aantal connecties ergens kunnen instellen?

DFreeze wijzigde dit bericht 15-12-2007 12:05 (32%)

Zo, net telfort aangevraagd.
ga (hopelijk binnen 2 of 3 wkn) over naar telfort op mijn 2de ader, want Alice is ruk.

neem nooit Alice

vind de snelheid ook tegen vallen, bij speedxs (10mbit abbo, ook bbned provider) haalde ik 820 kb/s, nu ik alice heb (dus ook bbned provider) haal ik maar 760 kb/s meer! :S beetje vreemd vind je niet?
(snelheid via eweka news-server)
en de snelheid blijft hetzelfde als ik de alice modem zonder splitter aansluit!

edgarf28 wijzigde dit bericht 15-12-2007 14:28 (22%)

quote:
edgarf28 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:26:
vind de snelheid ook tegen vallen, bij speedxs (10mbit abbo, ook bbned provider) haalde ik 820 kb/s, nu ik alice heb (dus ook bbned provider) haal ik maar 760 kb/s meer! :S beetje vreemd vind je niet?
(snelheid via eweka news-server)
en de snelheid blijft hetzelfde als ik de alice modem zonder splitter aansluit!
hoezo vind je het vreemd dat je nu 760kb meer haalt? Wat had je verwacht?
quote:
A_A_R schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:31:
[...]

Een Crosscable is tot zover ik weet ooit bedoeld om twee PC's met elkaar te verbinden zonder apparatuur ertussen, zoals een hub, switch of router. Nu levert Alice dus modems met crosscable aansluiting ipv het "gewone" lancable-aansluiting.
Toen ik geen linesync had en ze daarvoor belde, kreeg ik ook "gezeik" dat die oranje kabel er niet tussenzat. Toen ik, al op punt van pissig worden, vertelde dat ik precies het verschil tussen een crosscable en "normale" utp wist, en mijn router auto-sensing is, wilde hij verder luisteren naar me. Ze zijn dus erg vasthoudend aan het script, en beweerden dus zo dat wanneer ik dat oranje kabeltje zou gebruiken, het internet zeker zou werken (op dat moment dus geen linesync!) 8)7
Zeg desnoods dat je de UTP-kabel opnieuw gekrimpt hebt, maar dan crosscable (verschil is dus volgorde van koper in de kabel), en laat je niet overbluffen...
ok, fijn bedankt!de lijn werkt wel, zojuist m'n macbook via dat crosskabeltje verbonden. kan nu tenminste iets

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws