Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 december 2007

Hallo Allen,

Ik heb nu een maand internet en telefoon van Alice.
Alles werkt, maar heb niet de download snelheid die alice op dit adres beloofd.
Volgens de check zou ik tussen de 16 en 20 mbit moeten krijgen (zit 345 meter van verdeelkast station Sloterdijk in Amsterdam), maar krijg maar een karige 4 mbit (tussen 500 en 600 kb p/s).
Heb hierover al een aantal keren kontakt gehad met Alice, maar die blijven maar zeggen, dat het probleem bij BBNET zit, en dat zij daar niets aan kunnen doen, en ik geduld moet hebben tot BBNET iets doet in de centrale
Zij zeiden ook , dat de splitter niet meer tussen modem en telefoonstekkerdoos moest zitten nu de lijn opgeleverd is..
Is dat zo, of moet 'ie er nu wel tussen (heb het idee dat die gasten aan de andere kant van de telefoon er ook niets van weten.
Maakt overigens niets uit , of de splitter er wel of niet tussen zit qua snelheid.

Meer mensen met hetzelfde probleem ????

Groet,
Stefan

Reg. datum: 31 maart 2000

quote:
Neville schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:12:
Je inlog is nu je emailadres en je zelf aangemaakte password. Ik maakte dezelfde fout....
Ligt de lounge er wel uit of kan jij wel inloggen?

En om via een email client je mail op te halen moet je dan als volgt inloggen?
pop: in.alice.nl
username: naam@alice.nl

Bovenstaande werkt bij mij namelijk niet. (Gebruik thunderbird)

Nooit geschoten is altijd mis

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Stefan Zwanevel schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:54:
Hallo Allen,

Ik heb nu een maand internet en telefoon van Alice.
Alles werkt, maar heb niet de download snelheid die alice op dit adres beloofd.
Volgens de check zou ik tussen de 16 en 20 mbit moeten krijgen (zit 345 meter van verdeelkast station Sloterdijk in Amsterdam), maar krijg maar een karige 4 mbit (tussen 500 en 600 kb p/s).
Heb hierover al een aantal keren kontakt gehad met Alice, maar die blijven maar zeggen, dat het probleem bij BBNET zit, en dat zij daar niets aan kunnen doen, en ik geduld moet hebben tot BBNET iets doet in de centrale
Zij zeiden ook , dat de splitter niet meer tussen modem en telefoonstekkerdoos moest zitten nu de lijn opgeleverd is..
Is dat zo, of moet 'ie er nu wel tussen (heb het idee dat die gasten aan de andere kant van de telefoon er ook niets van weten.
Maakt overigens niets uit , of de splitter er wel of niet tussen zit qua snelheid.

Meer mensen met hetzelfde probleem ????

Groet,
Stefan
Alles wat demping kan veroorzaken is slecht. Aangezien een splitter dat ook doet is verwijderen altijd de beste optie.
Reg. datum: 03 oktober 2007

quote:
Gummie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:46:
[...]

Ligt de lounge er wel uit of kan jij wel inloggen?

En om via een email client je mail op te halen moet je dan als volgt inloggen?
pop: in.alice.nl
username: naam@alice.nl

Bovenstaande werkt bij mij namelijk niet. (Gebruik thunderbird)
Ik kan gewoon inloggen (zojuist geprobeerd). De inlog voor de mail is inderdaad je volledige emailadres zoals je dat hebt aangemaakt toen je de eerste keer de lounge bezocht. Met bijbehorend password. Het pop-adres is ook goed.

Stuur anders eens een testmail van een ander adres naar het Alice-adres . Krijg je geen foutmelding, dan weet je dat het adres iig klopt.

Reg. datum: 03 oktober 2007

quote:
denan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:26:
[...]

Alles wat demping kan veroorzaken is slecht. Aangezien een splitter dat ook doet is verwijderen altijd de beste optie.
Ik heb de splitter er ook tussenuit gehaald, alles werkt en de snelheid is met 50% toegenomen.

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
Neville schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:27:
[...]

Ik heb de splitter er ook tussenuit gehaald, alles werkt en de snelheid is met 50% toegenomen.
Dat is al een begin :)

Je kunt ook op http://pcdb.bbned.nl/ checken of je centrale ADSL, of ADSL2+ is. Op ADSL zul je niet boven de 8Mbit uit kunnen komen. Wel vreemd dat je op 6mbit uitkomt terwijl je ongeveer naast de centrale woont.. Het lijkt erop alsof er dan iets mis is met de kabels van het isra punt naar je router. (afscherming/overspraak?)
quote:
Neville schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:27:
Heb je TCP Optimizer al gedraaid? Dat kan ook erg veel schelen...

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

Heb net kontakt gehad met Alice...

Ze hebben een lijnmeting gedaan...... volgens hen is het modem stuk.
Krijg binnen 5 werkdagen een nieuw modem...eens kijken of het probleem (lage download snelheid.....4 Mbit p/s, en ik zit maar 345 meter van de schakelkast af) daarmee verholpen wordt.

Stefan

Reg. datum: 08 december 2007

hallo daar ik zit ook met een probleem ik heb al vanaf 2 weken geleden geen uitgaand telefoonsingaal en naar mijn tijdelijke nummer kan ik maar 1 x bellen dan gaat hij 2 x over en dan snel opnemen dan heb ik verbinding en daarna niet eerder weer als ik mijn computer uit heb gezet en weer aan heluuuuuuuuuuuuup wat zou dit kunnen zijn wie heeft er ajb antwoord bij kpn ben ik al per 23 nov afgesloten!! zou het kunnen komen dat mijn nummer nog gepoteerd moet worden zal het dan daarna wel naar behoren werken of is er iets niet goed aan mijn modem of op het netwerk ik hoop dat iemand van jullie mij hier antwoord op kan geven alvast hartelijk dank!!!

en hier nog even een vraagje van mij tot betrekking binnen halen van email.. ik haal mijn mail maar met ongeveer maar 150kbs binnen ik vind dit wel erg traag wat kan ik hier aan veranderen want al haal ik films of muziek binnen gaat dit heel erg vlot kan iemand mij hier antwoord op geven ajb bij voorbaat dank alvast films uit nieuwsgroepen haal ik met 1700kbs binnen

reneetje 1966 wijzigde dit bericht 08-12-2007 12:29 (22%)

Reg. datum: 20 mei 2004

ik heb gisteren mijn modem ontvangen, maar heb nog helemaal geen aansluitingsdatum gekregen, zoiezo nog helemaal geen mail of post van alice gekregen (dus ook nog geen login naam voor de portal)

vind het wel vreemd

heb alleen de bevestigings email gehad van alice direct na mijn aanvraag (14 nov).

hoort dit zo?

The internet is full!

Hallo, ik zit bij mijn oom thuis en hij heeft Alice ADSL met telefonie aangevraagd. Nu heeft ie het voor elkaar dat de standaard instellingen verdwenen zijn uit het modem.

Nu heb ik wat rond gezocht op het internet en wel wat instellingen gevonden en telefonie gedeelte werkend gekregen. Enkel wil het ADSL gedeelte niet werken. Op deze link kun je de instellingen vinden: http://alice.gebruikers.e...um_id=33&thread_id=25

Wat daar op die site staat is best wel karig en ik weet dus niet of het allemaal klopt. Het betreft een Copperjet 1616 modem die geleverd werd door Alice. Ik heb in het modem voor PPPoA gekozen en de instellingen overgenomen die op bovenstaande site staat. In het status scherm blijft de melding staat dat het modem probeert een verbinding op te zetten.

Het ADSL lampje brand wel gewoon. Telefonie doet het ook prima, kan gebeld worden en bellen.
Toen heb ik maar het (redelijk dure) helpdesk nummer gebeld en die wist mij te vertellen dat de adsl lijn nog in een 'hands-over' phase zit. Dat dus Alice nog bezig is met het overnemen van de lijn. Volgens de brief zou het ADSL al opgeleverd moeten zijn op 27-11. Nu is mijn vraag, kan dit? Dat telefoon al wel werkt, maar adsl niet... en duurt het altijd zo lang om een lijn over te nemen? Klopt de instellingen die ik invoer in het modem? Iemand hier enige ervaring mee?

<? echo "Hello world!"; ?>

Reg. datum: 23 september 2003

quote:
edgarf28 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:32:
ik heb gisteren mijn modem ontvangen, maar heb nog helemaal geen aansluitingsdatum gekregen, zoiezo nog helemaal geen mail of post van alice gekregen (dus ook nog geen login naam voor de portal)

vind het wel vreemd

heb alleen de bevestigings email gehad van alice direct na mijn aanvraag (14 nov).

hoort dit zo?
Ik heb Alice aangevraagd op 7 november en deze is aangesloten op 6 december, echter had ik ook geen bevestigings datum gehad na 2 weken (wat ze beloven) even een belletje gedaan en ze gave me deze meteen per telefoon en even later via mail en post.

Reg. datum: 28 oktober 2007

quote:
musicfreak schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:50:
[...]

Heb je TCP Optimizer al gedraaid? Dat kan ook erg veel schelen...
Even voor de duidelijkheid..
TCPOptimizer en dergelijk tools zijn geen 'wonder' tools.
Wat deze tools in principe doen zijn de standaard pakket grote en dergelijk wijzigen.
De normale instellingen van windows of ieder ander os, zijn gemiddeld voor verschillend gebruik van internet.
Om je snelheid te verhogen worden met deze tools de pakketten groter gemaakt, waardoor het lijkt alsof je complete snelheid echt verhoogd wordt. (meer data in kortere tijd)
Echter voor games e.d. gaat je ping dan omlaag, omdat hiervoor kleinere pakketten veel beter zijn.

Blijft uiteraard een afweging waar je je verbinding hoofdzakelijk voor gebruikt.

Even geen idee wat ik hier moet zetten

Reg. datum: 21 november 2003

quote:
Hutchy schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 22:30:
[...]
Echter voor games e.d. gaat je ping dan omlaag, omdat hiervoor kleinere pakketten veel beter zijn.
Een zo laag mogelijke ping is toch altijd goed? Of bedoel je omhoog? ;)
Tech : [no]
Reg. datum: 02 mei 2002

Inmiddels nieuwe modem binnengehad en nu werkt Alice netjes naar behoren. Het lag dus gweoon aan het 1e modem, maar ik blijf het krom vinden dat ze daar niet eerder rekening mee hebben gehouden, ondanks ik dat ook al had gezegd (mijn vermoeden). Pas toen BBNED terugkoppelde naar Alice van "is er al met een ander modem getest?" ging bij hun een lichtje aan.

Maar goed, het werkt, telefonie ook, kraakhelder (philips cd645), zonder splitter en met 19Mbit (600m van centrale).
So far so good! (na bijna 4 weken sinds beloofde activering).

Do You Believe In A God That Satisfies
Do You Believe In A God That Opens Eyes
Do You Believe In A God That Tells You Lies
Or Do You Believe In Me ? ...

Reg. datum: 03 oktober 2003

Nog even in het kort...
27 augustus Alice Comfort besteld.
16 oktober (eindelijk) aangesloten, internet + telefonie werkt.

10 december, nog steeds is mijn KPN nummer niet geporteerd. Weer gebeld met Alice, ze gaan er aan werken. Wachten dus.
Een paar weken geleden heb ik ook gemeld dat mijn factuur onjuist was, teveel betaalde aansluitkosten voor een nieuwe lijn (¤ 69) die ik niet heb en ook niet aangevraagd heb.
Nog niet gecrediteerd, ook weer wachten.

Kortom.
Je moet (veel) geduld hebben bij Alice.

Lees de draad voordat je blaat!

Morgen? Waarom niet overmorgen
Reg. datum: 04 januari 2003

Op dit moment (sinds gisterochtend?) is er een storing met de dns servers of een ander iets

Mijn modem kon wel uitgelezen worden maar kreeg geen ip van bbnet/alice
(ppp-connection komt niet, en daar zou ik het ip vandaan moeten krijgen)
Afwachtende op internet.

kless wijzigde dit bericht 11-12-2007 10:04 (15%)

http://www.adf-hq.nl

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
kless schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:02:
Op dit moment (sinds gisterochtend?) is er een storing met de dns servers of een ander iets

Mijn modem kon wel uitgelezen worden maar kreeg geen ip van bbnet/alice
(ppp-connection komt niet, en daar zou ik het ip vandaan moeten krijgen)
Afwachtende op internet.
Ik had hetzelfde, modem gereset (voeding er 30 seconden uitgehaald), en voila, alles werkt weer.

quote:
w.d schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:12:
[...]

Ik had hetzelfde, modem gereset (voeding er 30 seconden uitgehaald), en voila, alles werkt weer.
Euh misschien vandaag. Maar gister in iedergeval nog niet. Ga het meteen proberen vanavond als ik weer thuis ben.

Reg. datum: 21 november 2003

DNS storing bij Alice/BBNED. Nog niet bekend wanneer dit verholpen zal worden.....

A_A_R wijzigde dit bericht 11-12-2007 19:05 (3%)

quote:
A_A_R schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
DNS storing bij Alice/BBNED. Nog niet bekend wanneer dit verholpen zal worden.....
Hier doet ie het weer sinds het einde van de middag. maar dat komt misschien omdat ik er wel melding van heb gemaakt dat dit probleem zich voordeed.

(komen deze storingen vaker voor? )

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
A_A_R schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:05:
Vreemd, hij heeft het bij mij de hele dag gedaan, ik heb alleen vanochtend m'n modem een keer gereset.

Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Ik woon in Amsterdam vlak bij de schakelkast (Sloterdijk station...345 meter afstand).
Heb nu een nieuw modem gekregen,maar geen verbetering.

De KPN monteur had bij het opleveren van de KPN lijn moeite om een goed signaal te krijgen (ik had hiervoor UPC) .
Wordt het ADSL2+ signaal gewoon door de twee aders (rood en blauw) door gegeven, of moeten alle vier de aders aangesloten zijn ?

Stefan

Reg. datum: 23 november 2007

hylarisch dat ze nog steeds ATM gebruiken ipv Ethernet ;)

Reg. datum: 16 oktober 2006

quote:
Stefan Zwanevel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:11:
Ik heb sinds begin November internet via Alice..

Alles werkt, maar de snelheid die me beloofd is, haal ik bij lange na niet.

Als ik de snelheids check bij Alice of bij BBnet doe, krijg ik bij beide, dat ik op dit adres tussen de 16 en 20 Mbit uit zou moeten komen.
Ik haal echter NET 4 Mbit.
Ik woon in Amsterdam vlak bij de schakelkast (Sloterdijk station...345 meter afstand).
Heb nu een nieuw modem gekregen,maar geen verbetering.

De KPN monteur had bij het opleveren van de KPN lijn moeite om een goed signaal te krijgen (ik had hiervoor UPC) .
Wordt het ADSL2+ signaal gewoon door de twee aders (rood en blauw) door gegeven, of moeten alle vier de aders aangesloten zijn ?

Stefan
Nope, ieder huis / ISRA punt heeft in principe 2 koper lijnen naar de DSLAM (wijkcentrale). 2 paren, A en B, In feite 1 primair en 1 fallback lijn voor de KPN in het geval dat het andere paar het niet mocht doen. 1 lijn bestaat uit 2 aders, je kunt dus in principe ook de 2 lijnen beiden aan laten sluiten, zo heb ik wel eens tijdens een overgangs fase van provider 2 x 20Mbit gehad (niet gecombineerd, das weer lastiger, maar toch ;) ).

Je hoort ADSL2+ dan ook makkelijk over 1 paar te kunnen jagen (lees: 2 aders).

In mijn geval heb ik geen Alice (TweakDSL :+ ) maar aangaande jouw verbindings snelheden, Dit kan ook aan de bekabeling binnen het pand en naar de DSLAM liggen. Zo haal ik hier niet meer dan 16Mbit, gezien er rotte bekabeling ligt in het pand. Ook zijn door de KPN monteur de aders van lijn A en lijn B wel es gewisseld. Ook dit maakte geen verschil.

Echter is dit in jouw geval niet het meest voor de hand liggende oorzaak, gezien de verschillen in snelheid wel erg groot zijn. Hebben de vrienden van BBNED al eens een lijnmeting uitgevoerd? Die willen waarschijnlijk eerst dat er een nieuw modem wordt getest ;) (stadaard procedure in het ISP wereldje).

Daarnaast staat het verhaal dat je voorheen UPC had hier natuurlijk totaal los van, gezien de UPC jou geen koperlijntjes (lees: old-skool telefoon) levert.

wasted247 wijzigde dit bericht 12-12-2007 06:22 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: