Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 september 2007

quote:
Mijn XS4ALL internet abonnement heb ik opgezegd op het moment dat mijn Alice internetverbinding werkte.
Dat moet dan maar net vallen vóór je XS4all opzegdatum! Dat lijkt me erg tricky.

Stel dat je bestaande internet abo op 1 feb 2008 afloopt (opzegtermijn van 1 maand) wanneer moet je je dan aanmelden bij Alice?
quote:
De Telefoon+ADSL aansluiting van KPN wordt door Alice opgezegd/overgenomen, daar hoefde ik niets voor te doen.
Geldt dat ook voor je ADSL?

Frans

Reg. datum: 03 oktober 2007

Je zal altijd wel wat overlap hebben als je er zeker van wilt zijn dat je niet zonder internet komt te zitten; ik zou dat voor lief nemen. Als je bestaande abo op 1 feb afloopt dan zou ik voor de zekerheid half december Alice aanvragen. Zoals je hier kunt lezen lukt het ze inmiddels (meestal) wel om in 4 weken aan te sluiten, maar er gaat ook nog van alles verkeerd.

Reg. datum: 22 oktober 2006

Vandaag zou alice bij mij in de lucht zijn. Afgelopen zaterdag het modem e.d. ontvangen. Hetnet werkt nog steeds, terwijl ik een brief met als einddatum 1 december 2007 heb gehad. KPN-telefoon doet het ook nog steeds. Dus is er nog nix vrijgegeven voor alice.

Hoe kom ik in de lounge? Heb nu alles maar geen gebruikersnaam en/of wachtwoord. Komt dat nog?

www.lostmusic.nl
Reg. datum: 14 januari 2003

Alice werkt!!

2100Kb/s download (zit op 186 meter van de centrale)

Wel stom dat ik eerst moest inloggen in de modem met admin/admin (en dus niet user/user volgens handleiding) en vervolgens eerst alice moest selecteren en actief maken. Eerst dus een half uur zitten wachten zonder resultaat. Zag in de instellingen dat er iets niet kon kloppen want er was niets ingesteld. Leuk voor mensen die er totaal geen verstand van hebben, die spekken de helpdienst van Alice lekker.

Dat kastje wordt trouwens wel heel erg warm en stinkt!

inloggen in de alice lounge lukt overigens niet.

mcb1

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
mcb1 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:57:
Alice werkt!!

2100Kb/s download (zit op 186 meter van de centrale)

Wel stom dat ik eerst moest inloggen in de modem met admin/admin (en dus niet user/user volgens handleiding) en vervolgens eerst alice moest selecteren en actief maken. Eerst dus een half uur zitten wachten zonder resultaat. Zag in de instellingen dat er iets niet kon kloppen want er was niets ingesteld. Leuk voor mensen die er totaal geen verstand van hebben, die spekken de helpdienst van Alice lekker.

Dat kastje wordt trouwens wel heel erg warm en stinkt!

inloggen in de alice lounge lukt overigens niet.
Misschien heeft Alice de modems wel verstuurd zonder de Alice instellingen. Dat hoort niet maar je weet maar nooit. Zelf heb ik er geen problemen mee gehad.
Hoe warm wordt het modem?
Als ik mijn hand er op leg voelt het lauw warm aan, niet heet dus.
Let wel op hoe je het modem neerzet, dat kan uitmaken met de luchtstroom, en dus de temperatuur. Mijn modem staat op de smalle kant met het Ethernet lampje boven. Je kunt de tekst dus gewoon lezen.

Lees de draad voordat je blaat!

www.lostmusic.nl

quote:
HoppyF schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:02:
[...]

Misschien heeft Alice de modems wel verstuurd zonder de Alice instellingen. Dat hoort niet maar je weet maar nooit. Zelf heb ik er geen problemen mee gehad.
Hoe warm wordt het modem?
Als ik mijn hand er op leg voelt het lauw warm aan, niet heet dus.
Let wel op hoe je het modem neerzet, dat kan uitmaken met de luchtstroom, en dus de temperatuur. Mijn modem staat op de smalle kant met het Ethernet lampje boven. Je kunt de tekst dus gewoon lezen.
Instellingen zitten er wel in, maar moest ik dus eerst aanklikken voor deze actief worden.

Als ik de thermometer erop leg dan 48 graden, modem staat op zijn pootjes.

mcb1

Reg. datum: 02 december 2007

quote:
FransS schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:56:
[...]

Eindelijk ook eens goed nieuws.
Kan je ook aangeven wanneer (hoe lang van te voren) je hebt opgezegd:
- Internet abonnement (XS4all)
- ADSL aansluiting (XS4all of KPN?)
- Telefoonaansluiting (wordt werkend overgenomen door Alice?)

Frans
@FransS:
Ik heb niet vantevoren opgezegd bij XS4ALL omdat ik eerst zeker wilde weten of alles wel goed zou gaan werken. Opzegtermijn is slechts 1 maand dus da's niet zo erg. KPN heb ik niet zelf opgezegd, Alice regelt dit namelijk (als het goed is)...

@bastian433 :
Ik weet niet hoe die kabel heet die ik nu gebruik (wit plat met 4 gekleurde draadjes), maar inkorten wordt moeilijk aangezien mijn pc/modem op 10 m van isra-punt (in kelder) staat. Maar als het echt zoveel uitmaakt qua snelheid is het natuurlijk zeker de moeite waard om het alsnog met andere kabel te proberen...

Bij mij wordt het modem ook echt heet. Maar hij ligt nu op tafel want hetnet werkt nog steeds. Zou 1 december er mee op moeten houden. Maar zoals ik bij Mcb1 lees kan ik wel vast wat instellingen aanklikken zodat ik niet voor niets ergens op zit te wachten.

@Mcb1: Kun je stapsgewijs beschrijven wat ik moet doen?

Tech : [no]
Reg. datum: 02 mei 2002

DRAMA

Begin oktober alice aangevraagd, pas huis gekocht, sleutels op 15nov, verhuizing op 17nov.
Bij aanvraag een ingangsdatum geselecteerd voor 16nov.

So far so good...Brief en alles kwam en ik zou 16 nov worden aangesloten.
Echter...ik hoorde niks en geen modem. Ik bellen en bleek dat KPN nog "iets" moest doen, ik hoefde niet thuis te blijven, waarsch. iets in de wijkcentrale. Volgende activeringsdatum 23 nov.
Modem 22 nov. ontvangen, 23 nov. niks, geen internet.

Inmiddels heb ik dat nog steeds niet en ik heb letterlijk elke dag lopen bellen met de zeer vriendelijke, moeilijk om boos op te worden vanwege hun lieve stemmetjes, doch technisch onervaren dames van Alice.
De antwoorden varieerden steeds, maar kwamen erop neer dat er iets (signaal) vanuit de netwerkbeheerder ofzo niet goed was.
Afgelopen donderdag echter uit het niets had ik in de avond ineens internet op volle snelheid, alles leek goed, maar na 20 minuten viel die alweer weg (ik kreeg dns van bbeyond, klopt dat?) en nog steeds geen antwoord op de 1e call van vorige week maandag naar de td.
Gisteren kreeg ik te horen dat er response was gekomen op de call en dat die nu ligt bij BBNED vanwege signaal gedoe en ik maar weer daarop moet wachten. Ook grappig dat ze zeggen "Wacht tot einde van de week en als er dan niks is veranderd bel terug", want als je terugbelt en ze doen een update van je call, kan je weer tot maandag wachten omdat de td niet in het weekend werkt.

Ik ben er een beetje schijtziek van nu en heb me voorgenomen om, als deze week niks veranderd de boel maar te cancellen.
Vind et wel jammer, blijkbaar heeft iemand die donderdag iets GOEDS gedaan, maar dat gewoon weer ongedaan gemaakt en niemand kan mij enige duidelijkheid geven hierover. Komt natuurlijk ook dat ik pas na 5 kan bellen vanwege werk en dat td al "weg" is volgens Alice.
Kan je eigenlijk wel iemand van de td spreken als je dat eist??

Do You Believe In A God That Satisfies
Do You Believe In A God That Opens Eyes
Do You Believe In A God That Tells You Lies
Or Do You Believe In Me ? ...

Reg. datum: 09 november 1999

quote:
RUFFNECK schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:05:
Kan je eigenlijk wel iemand van de td spreken als je dat eist??
Volgens mij is er nog niemand geweest die het voor elkaar kreeg rechtstreeks met de TD (2e lijn) te spreken helaas.
Tech : [no]
Reg. datum: 02 mei 2002

Inmiddels een reactie kunnen krijgen.
Gaan ze NU PAS serieus rekening meehouden dat m'n modem kaduuk is....gvd.

Nu 5 werkdagen wachten voor een nieuwe om dat ff uit te sluiten.

Do You Believe In A God That Satisfies
Do You Believe In A God That Opens Eyes
Do You Believe In A God That Tells You Lies
Or Do You Believe In Me ? ...

Mijn modem wordt ook best warm. Zeker warmer dan lauw. Hangt met de lampjes naar links en de pootjes tegen de muur.

@boont: Misschien kun je overwegen je modem in de kelder te hangen met een zo kort mogelijke draad tussen je modem en je ISRA punt. Dan kan je een normale UTP kabel (cat5 is genoeg) tussen het modem en de bewoonde wereld trekken, en dan direct in je PC of in een switch en dan meerdere PCs aansluiten. Nadeel is dat je nog een kabel moet trekken voor de telefoon, maar waarschijnlijk is er al bedrading tussen ISRA punt en woonkamer, die kun je natuurlijk gewoon weer gebruiken.

www.lostmusic.nl

quote:
yspriem schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:53:
Bij mij wordt het modem ook echt heet. Maar hij ligt nu op tafel want hetnet werkt nog steeds. Zou 1 december er mee op moeten houden. Maar zoals ik bij Mcb1 lees kan ik wel vast wat instellingen aanklikken zodat ik niet voor niets ergens op zit te wachten.

@Mcb1: Kun je stapsgewijs beschrijven wat ik moet doen?
Modem aansluiten en in je browser 172.19.3.1 intikken.

inlog indien nog niet geconfigureerd: user = admin pw = admin. (anders user/user)

klik op status links en kijk op er gegevens staan bij WAN (staat er niets, dan doet ie het dus niet)

Ga naar configuration en klik WAN connections

maak nieuw verbinding en je kunt dan Alice o.i.d. kiezen.

Herstart je modem en klaar.

WAN connections kan ik nu niet meer aanklikken, zodra je dit hebt gedaan kun je daar niet meer bijkomen.

Voor degenen die dus geen verbinding kunnen krijgen check dit bovenstaande eerst even ander kun je wachtten tot je een ons weegt!

mcb1

Reg. datum: 31 augustus 2001

Ik heb een paar minuutjes geleden ook Alice besteld. Heb al jaren UPC/Chello. Daar is helemaal niet mis mee, nooit problemen mee gehad, maar zo zachtjes aan wordt UPC wel erg duur ten opzichte van de markt. Helaas had ik afgelopen maand een downgrade gedaan, waardoor ik tot maart aan UPC vast zat, echter...: krijg net een brief van UPC dat de prijzen per 01-01 omhoog gaan en dat ik kosteloos op kan zeggen als ik wil :-D

Born to Ride

Hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht kreeg van Alice?
Heb op 21 nov. aangevraagd via site, heb geen specifieke overstapdatum opgegeven (want geen haast).
Heb nu nog niks gehoord.

Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice

Reg. datum: 21 september 2007

Ik heb het ooit op vrijdag aangevraagd en de maandag daarop kreeg ik een emailtje, dinsdag de brief per post. Vrij snel dus.

Mvg, Gijs

Reg. datum: 25 augustus 2007

Bij mij is eigenlijk alles erg goed gegaan :) Enige probleem wat ik heb is dat ik via internet wel redelijk snel kan downloaden (1600kbps) maar zodra ik via usenet ga kom ik niet hoger dan 840kbps
:( weet iemand of Alice dit express tegenhoudt ? of moet ik even verder zoeken ?

Leef je om te werken ? Of werk je om te leven ?

Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Roadster1981 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:04:
Bij mij is eigenlijk alles erg goed gegaan :) Enige probleem wat ik heb is dat ik via internet wel redelijk snel kan downloaden (1600kbps) maar zodra ik via usenet ga kom ik niet hoger dan 840kbps
:( weet iemand of Alice dit express tegenhoudt ? of moet ik even verder zoeken ?
Welke newsprovider gebruik je? Ga daar eens zoeken wat de maximale snelheid per draadje is. Ik gebruik zelf tweaknews, en haal de maximale snelheid.

Mijn bevindingen zijn goed! De eerste 2 brieven per mail en per post ontvangen. (bevestiging). Modem ontvangen de dag voordat ik aangesloten zou worden. Geen KPN mannetje geweest voor doormeten lijn. Na einde Hetnet boeltje aangesloten en ik kan bellen/gebeld worden en internetten. Installatie-instructie was ok. Geen instellingen in modem hoeven wijzigen. Snelheid down 1000kbps en up wisselt sterk, ong. 80kbps. Dus niet zo veel als de beloofde 16-20Mb ook al woon ik maar 1100m van de centrale af. Krijg nog een brief met email gegevens en inlog gegevens voor de Lounge.
Nummerherkenning zou vandaag moeten werken. Ben zeer tevreden en ook wel opgelucht gezien de minder fraaie verhalen hier. Terwijl ik best veel talent heb om alles wat met de pc te maken heeft mis te laten gaan;)

Using a D70!

Snik

11 oktober mijn aanmelding gedaan.........nu nog steeds niet aangesloten :(
Eerst huisnummer fout, nu weer wacht ivm met drukte bij KPN :(

The sky is the limit

Just my two cents....

quote:
Zwerver schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:16:
Hmm, ik heb Alice aangevraagd (en wordt a.s. maandag aangesloten) maar heb nog steeds geen modem mogen ontvangen? Komt w.s. deels doordat mijn adres wel goed in het systeem staat (de monteur van KPN die langskomt om de aders om te draaien wist het juiste adres) maar dat het blijkbaar niet op het etiket past (missen een drietal tekens) maar dan nog wil ik maandag wel mijn modem :P
Respect voor de manier waarop het opgelost is, ik internet nu netjes via Alice, telefoon werkt (alleen nummerweergave nog niet, maar dat schijnt zo te horen) dus ik ben tevreden :)

Heeft heimwee naar Oz
Sorry no have...

<fee-tje> de seks op moam zuigt sowieso
<fee-tje> nja, behalve die keer met moto-moi dan

Reg. datum: 31 maart 2000

Vraagje: als je voor de eerste keer in de lounge inlogt moet je een email adres aanmaken. Na een tijdje bedacht ik me en heb ik van de lounge mogelijkheid gebruik gemaakt om het e-mail adres te wijzigen. Nu kom ik echter niet meer in de lounge met mijn de combi (voornaam.achternaam / password). Heb de helpdesk gebeld en die zeggen dat de lounge eruit ligt. Klopt dit of wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd? Als ik inlog krijg ik nl. de melding:
quote:
Uw account is niet actief. Probeert u het later nogmaals of neem contact op met de Alice Klantenservice.
Dit suggereert dat hij wel werkt maar dat het account niet actief is om de een of andere reden. :|

Kort gezegd kunnen jullie wel inloggen op de lounge?

Nooit geschoten is altijd mis

Reg. datum: 03 oktober 2007

Je inlog is nu je emailadres en je zelf aangemaakte password. Ik maakte dezelfde fout....

Reg. datum: 21 november 2003

Met meer dan drie weken vertraging ben ik vandaag volledig opgeleverd. Reden hiervoor was KPN, die toch iets niet goed in de centrale had gedaan (aldus de letterlijke woorden van de monteur)...
Dit had ik drie weken zelf ook geconstateerd (geen linesync), maar moest van Alice toch de hele boom bij de helpdesk door om het probleem vast te stellen (nee meneer, u moet de bijgeleverde crosscable gebruiken, dan werkt het zeker! 8)7 ).
Ik ga dus Alice verzoeken de gemaakte kosten te compenseren.

Overigens, 1,3 MB down, up ongeveer 70, 75 KB (volgens de check 16/20 Mb). Redelijk tevreden dus :)
Born to Ride

quote:
hdpaddy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 07:08:
Hoelang duurde het bij jullie voordat je bericht kreeg van Alice?
Heb op 21 nov. aangevraagd via site, heb geen specifieke overstapdatum opgegeven (want geen haast).
Heb nu nog niks gehoord.
Had ik dit maar eerder gevraagd :P
Vandaag een bevestigings pdf binnen gehad, as maandag de 10de moet het zover zijn.
Dus dan moet ik de modem voor maandag binnenkrijgen, kijken of hun dat lukt.

btw daarnet op de volgende link gestuit, weet niet of hij hier al eens voorbij is gekomen, maar beter te vaak dan niet.
http://alice.gebruikers.eu

hdpaddy wijzigde dit bericht 05-12-2007 20:09 (13%)

Alice? Alice? Who the fuck is Alice?
neem nooit Alice

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: